Seeprakala

Saananen88

Teiltä kokeneemmilta harrastajilta tahtoisin kysyä mikä vaivaa seepraparveani. Ostin tämän parven pari viikkoa sitten ja nyt on kuollut jo 2 seepraa. Seuranaan heillä on raitabarbeja 4kpl, kardinaalitetroja 3kpl sekä albiinomonnisia 3kpl. Allas on 80 litrainen ja seeprojen mukana istutin 2 uutta kasvia. Olen lukenut että seeprat ovat kestäviä kaloja ja kaikille maistuu ruoka hyvin, sekä ovat vilkkaita, enkä minkäänlaista pöhöttymistä tms näe heissä mutta silti jo kahtena aamuna ruokinnan yhteydessä löytynyt kuollut seepra. Teidän kaikkien harrastajien kauhuksi voin kertoa etten ole ikinä mitannut akvasta muuta kuin lämpötilan, 3 vuotta olen tuota kokoonpanoa pitänyt ja ainoastaan 2 kardinaalitetraa on kuollut sekä yksi albiinomonninen kutemisen jälkeen.

1

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firefly55

      Mikä lämpötila akvaariossasi sitten on? Aika luultavaa, että kuolemat johtuvat vääränlaisista vesiarvoista, jos et niitä ole kerta mitannut. Jos esim. nitriitti/nitraatti on päässyt nousemaan liikaa liian pitkästä vedenvaihto välistä johtuen? Voi tietenkin johtua myös muuttostressistä, mutta yleensä tällaiset tapaukset menetetään päivän/parin sisällä kotiutumisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe