Aivan surkeeta

hggf4

Minulla on puhjennut hebefreeninen skitsofrenia joka on pahin mahdollinen. Olen aina ollut erilainen kuin muut mutta nyt elämäni on totisesti ohi. Tuntuu kuin Jumala olisi hylännyt minut ja ainoa mihin voin enää uskoa ovat omat harhafantasiani. Tämä on selvästi hinta omasta itsekkyydestäni ja koska olen aina ollut niin eristäytynyt. Ironisinta tässä on se että juuri ennen tämän helvetin alkamista olin mitä onnellisin ja elämäniloisin, halusin tosissani ryhtyä sosiaaliseksi ja toiminnalliseksi ihmiseksi mutta minulta riistettiin mahdollisuuteni parannuksen tekoon. Negatiiviset oireet alkoivat rajusti 2 viikkoa sitten, minulla oli harhaluuloja ja ahdistuskohtauksia, vainoharhaisuutta ja kamalia pääkipuja. Ympäristö alkoi vaikuttaa epätodelliselta ja tunteet kylmettyä. Yritin pysyä mahdollisimman paljon järjissäni ja vastustella hukkumista oman itseni sisään. Kukaan läheisistä tai psykiatreistakaan ole ottanut edes vakavasti. Aloin tulla raivohulluksi koska tiesin mikä sairaus minulle on kehittymässä ja halusin saada lääkettä pelastaakseni edes viimeiset rippeet itsestäni mutta ne kusipäät eivät ottaneet kuuleviin korviinsa ja ainoat mitä pystyivät antamaan olivat rauhoittavia. Olen joka yö taistellut tätä tilaani vastaan, itkenyt ja pelännyt lähes joka yö aiemmin mutta nyt en enää tunne yhtään mitään enkä edes osaa kunnolla itkeä. Huomenna pitäisi yrittää ruinata lääkkeitä mutta puhuminen on vaikeata eivätkä vanhempani ymmärrä tilaani ja pelkään että he tyrivät kaiken ja puhuvat mitä sattuu puolestani. En pysty tuntemaan enää mitään, äänet riivaavat päässä enkä saa aikaankaan mitään, mitkään harrastukseni eivät voisi kiinnostaa enää tippaakaan enkä pysty enää edes lukemaan tai katsomaan tv:tä. Tuntuu kuin normaali elämäniloinen minä olisi vaihdettu kylmäksi zombiksi. Ainoat tunteeni ovat enää samat kuin eläimillä: viha, kateus, katkeruus, pelko ja välinpitämättömyys. Minulla ei ole enää oikeudentuntoa muuta kuin se kaukainen muisto mitä normaali minä olisi tässä tilassa toiminut ja ajatellut. Tunnen miten viimeisetkin osaset vanhasta hyvästä minästä on kuihtumassa ja kohta en enää tiedosta vakavasti läheisiäni enkä omaa menneisyyttäni. Tunnen kuin sieluni olisi kuollut, makaa kutistuneena ja onttona jossakin sisälläni eikä sitä enää saada elvytetyksi. Vihaan aivojani yli kaiken ja tunnen miten ne surkastuvat hetki hetkeltä. Olen harkinnut vakavasti tappaa itseni nyt kun minulla on vielä viimeiset rippeeni järjestäni ja kun vielä pysyn toiminnallisena. Ennen sitä ajattelin käyttää viimeiset kuihtuvista muistilahjoistani ja laatia luettelon elämäni parhaimmista hetkistä ja vuosista. Jos sielu, inhimillisyys ja järki on riistetty, mitä järkeä on jäädä? Katsella maailmaa tyhjin silmin, katsella miten normaaleilla ihmisillä on elämä ja onnentunto ja tiedostaen että tilaani ei ikinä tulla ymmärtämään, saaden osakseni vain häpeää ja hyljeksintää kun kerron diagnoosista. Tuntuu että teen vain hallaa vanhalle terveelle elämälleni kun pysyn vielä täällä. En halua tulla tunteettomaksi ja loukata läheisiäni, tulla alkoholisoituneeksi tai rikolliseksi tunnekylmyyteni takia. Toivottavasti pystyn tällä kuihtuvalla älyllä edes tappamaan itseni.

3

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo3

      Jos uskoisit omiin harhafantasioihisi, et edes kutsuisi niitä harhoiksi. Tilanteesi ei siis ole ehkä edes niin huono kuin itse oletat sen olevan.

      Osassa terveyskeskuksista ja sairaaloista ei ole kieltämättä resursseja hoitojen järjestämiseen jonojen ollessa pitkiä. Sinun kannattaa siis olla syyttämättä itseäsi mistään itsekkyydestä, koska sairauden puhkeaminen ja hoitojen organisoimattomuus eivät ole omaa syytäsi. Mitä jos jonkin toisen paikkakunnan terveyskeskuksen psykiatrille olisi lyhemmät jonot? Onko kukaan yrittänyt soittaa sinne?

    • Sielusi ei ole kuollut ja on varmaan suojassa ja hengissä.Kyllä sinä olet Jumalan suojassa,nyt vaan on paska fiilis...En tiedä milloin parempi olo tulee,mutta se tulee!

    • neuvo3

      Et pysty lukemaan kirjoja, mutta pystytkö lukemaan nämä lyhyet kommentit?

      Eli olet siis omasta mielestäsi ollut eristäytynyt, ehkä ujokin ihminen. Kärsit noista luonteenpiirteistäsi, ja olet joskus halunnut muuttua sosiaallisemmaksi onnistumatta aikeissasi.

      Et ole päässyt työstämään tuota edellä mainuttua kokemustasi, mikä on vaikuttanut myöhemmin itsetuntoosi kielteisesti. Itseesi kohdistuva viha on muuttunut pelottaviksi harhoiksi, ja hoitoon pääsemättä jääminen pelottaa sinua vielä enemmän.

      Vanhempiesi kannattaa kertoa lääkäreille ainakin nämä asiat:

      1.Kuinka usein oireesi ovat toistuneet? (kerran päivässä vai kerran kuukaudessa)

      2.Millaisia ja kuinka voimakkaita harhat ovat olleet (onko esiintynyt esim. näkö- tai kuuloharhoja)

      3. Milloin kaikki alkoi

      4. tunteiden hiljattainen latistuminen, vihan ja pelon kasvaminen

      5. Harhat ja tunne-elämän kylmeneminen häiritsevät selvästi elämääsi niin että et voi katsella edes televisiota tai lukea.


      Tavallaan toivon, että ohjeistani ei ole enää apua ja olet jo päässyt hoitoon, koska viestisi on jo niin vanha!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3289
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      864
    Aihe