Limatulpan osittainen irtoaminen, synnytys lähellä?

tyttelintylleröinen

Viikkoja mulla on kasassa 37 4. Perantaina tehtiin sisätutkimus jossa katsottiin kohdunsuun tilanne: Pehmeä, sormelle auki, kanavaa jäljellä 1cm.

Sisätutkimuksesta n. 4h vessassa käynnin yhteydessä huomasin että tuli semmoinen pieni ruskeankellertävä limapala. Lauantaina tuli isompi limaklöntti ja nyt sunnuntaina taas semmoinen pieni.

Alaselkää vihloilee välillä. Onkohan synnytys jo lähellä?

Olen siis ensisynnyttäjä.

Joo tiedän että voisin painua limoineni kuuseen, huomaan varmasti kun synnytys alkaa etc. mutta kun jänskättää niin pakkohan se on tulla kyselemään!

10

7013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi tietää

Voi olla että on lähellä, voi olla ettei ole :) Limatulpan irtoamisesta voi mennä vielä montakin päivää (ellei pidempäänkin) ennen kuin synnytys käynnistyy.

Noilla viikoilla vauva kyllä on jo ihan täysiaikainenkin, että eihän se ongelma ole vaikka syntyisikin!

• -

Minulla irtosi limatulppa juuri vastaavalla tavalla kuin aloittajalla kun viikkoja oli 38 1 (kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki jo viikosta 26 lähtien). Ei merkinnyt mitään minun kohdallani, lopulta synnytys käynnistettiin 41 5 ja tyttö syntyi 41 6.

• hrege4

minulla alkoi supistella päivällä kotosalla ja sitten irtosi limatulppa iltasella ja yöllä lähdin synnyttämään. Mutta tämä on niin yksilöllistä, kertoo vain että valmista alkaisi olla.

• malttamaton!

Mulla irronnu limatulppaa rv 32 lähtien. Nyt rv 38 1 eikä vieläkään mitään :O Argh!

• kyllä se ulos tulee

Mulla irtos perjantaina,sunnuntai -aamuna meni vedet. Ei tapahtunu mitään. maanantai-aamuna käynnistys ja tiistai-aamuna synty. Kaverilla irtos tulppa päivällä ja illala oli jo lapsi sylissä.

• vsvsb

mulla irtos limatulppaa aamulla rv 40 2, keskiyöllä meni vedet ja poika syntyi aamulla 40 3.eli vajaa vuorokausi limatulpan bongauksesta

• moikkavaan1

Mulla alkoi limatulppa irtoilee noin rv 38, mut vauva synty vasta käynnistyksellä rv 42 0

• ?dädi

Minun avokin mukaan lähti jo toinen limatulppa liitelee. Empä ole tiennyt et voi tulla osissakin..

• 12345678987654321Y

Ekassa synnytyksessä limatulppaa tuli varmaan pari viikkoa ennen synnytystä, vähän kerrallaan, synnytys rv 40 2, tokassa raskaudesssa limatulppa tuli isona klöntsänä (yöks...) rv 39 2 ja vauva syntyi 39 6. Sen limatulpan jälkeen kyllä supistuksia tuli PALJON enemmän, kuin ennen vaikka olin supistusten takia saikullakin ennen äitiyslomaa.. Suunnilleen säännölliset supistukset (eivät loppuneet ennen synnytystä :-) ) alkoivat n. 1,5 vrk ennen synnytystä.

Mutta mä oonkin ilmeisen hidas synnyttäjä. Ekaa synnytin vissiin kolmatta vuorokautta (2 yötä ilman unta!), josta 24 h synnytyssalissa ennen vauvan syntymää. Toka oli kyllä nopeampi, kun säännöllisten supistusten alusta meni tosiaan vaan se 1,5 vrk, synnytyssalissa 12 h ennen synnytystä. Kokoajan tapahtui kyllä, mutta niin helkutin hitaasti... :-)

• diipadaapa3

Mulla irtosi limatulppa 36 0 tyttö syntyi sitten 40 6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      158
      3882
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      100
      3671
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3213
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      20
      2540
    5. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      184
      2238
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      27
      1417
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      97
      1267
    8. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1098
    9. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1091
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      69
      1048
    Aihe