Limatulpan osittainen irtoaminen, synnytys lähellä?

tyttelintylleröinen

Viikkoja mulla on kasassa 37 4. Perantaina tehtiin sisätutkimus jossa katsottiin kohdunsuun tilanne: Pehmeä, sormelle auki, kanavaa jäljellä 1cm.

Sisätutkimuksesta n. 4h vessassa käynnin yhteydessä huomasin että tuli semmoinen pieni ruskeankellertävä limapala. Lauantaina tuli isompi limaklöntti ja nyt sunnuntaina taas semmoinen pieni.

Alaselkää vihloilee välillä. Onkohan synnytys jo lähellä?

Olen siis ensisynnyttäjä.

Joo tiedän että voisin painua limoineni kuuseen, huomaan varmasti kun synnytys alkaa etc. mutta kun jänskättää niin pakkohan se on tulla kyselemään!

10

6564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi tietää

Voi olla että on lähellä, voi olla ettei ole :) Limatulpan irtoamisesta voi mennä vielä montakin päivää (ellei pidempäänkin) ennen kuin synnytys käynnistyy.

Noilla viikoilla vauva kyllä on jo ihan täysiaikainenkin, että eihän se ongelma ole vaikka syntyisikin!

• -

Minulla irtosi limatulppa juuri vastaavalla tavalla kuin aloittajalla kun viikkoja oli 38 1 (kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki jo viikosta 26 lähtien). Ei merkinnyt mitään minun kohdallani, lopulta synnytys käynnistettiin 41 5 ja tyttö syntyi 41 6.

• hrege4

minulla alkoi supistella päivällä kotosalla ja sitten irtosi limatulppa iltasella ja yöllä lähdin synnyttämään. Mutta tämä on niin yksilöllistä, kertoo vain että valmista alkaisi olla.

• malttamaton!

Mulla irronnu limatulppaa rv 32 lähtien. Nyt rv 38 1 eikä vieläkään mitään :O Argh!

• kyllä se ulos tulee

Mulla irtos perjantaina,sunnuntai -aamuna meni vedet. Ei tapahtunu mitään. maanantai-aamuna käynnistys ja tiistai-aamuna synty. Kaverilla irtos tulppa päivällä ja illala oli jo lapsi sylissä.

• vsvsb

mulla irtos limatulppaa aamulla rv 40 2, keskiyöllä meni vedet ja poika syntyi aamulla 40 3.eli vajaa vuorokausi limatulpan bongauksesta

• moikkavaan1

Mulla alkoi limatulppa irtoilee noin rv 38, mut vauva synty vasta käynnistyksellä rv 42 0

• ?dädi

Minun avokin mukaan lähti jo toinen limatulppa liitelee. Empä ole tiennyt et voi tulla osissakin..

• 12345678987654321Y

Ekassa synnytyksessä limatulppaa tuli varmaan pari viikkoa ennen synnytystä, vähän kerrallaan, synnytys rv 40 2, tokassa raskaudesssa limatulppa tuli isona klöntsänä (yöks...) rv 39 2 ja vauva syntyi 39 6. Sen limatulpan jälkeen kyllä supistuksia tuli PALJON enemmän, kuin ennen vaikka olin supistusten takia saikullakin ennen äitiyslomaa.. Suunnilleen säännölliset supistukset (eivät loppuneet ennen synnytystä :-) ) alkoivat n. 1,5 vrk ennen synnytystä.

Mutta mä oonkin ilmeisen hidas synnyttäjä. Ekaa synnytin vissiin kolmatta vuorokautta (2 yötä ilman unta!), josta 24 h synnytyssalissa ennen vauvan syntymää. Toka oli kyllä nopeampi, kun säännöllisten supistusten alusta meni tosiaan vaan se 1,5 vrk, synnytyssalissa 12 h ennen synnytystä. Kokoajan tapahtui kyllä, mutta niin helkutin hitaasti... :-)

• diipadaapa3

Mulla irtosi limatulppa 36 0 tyttö syntyi sitten 40 6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe