Limatulpan osittainen irtoaminen, synnytys lähellä?

tyttelintylleröinen

Viikkoja mulla on kasassa 37 4. Perantaina tehtiin sisätutkimus jossa katsottiin kohdunsuun tilanne: Pehmeä, sormelle auki, kanavaa jäljellä 1cm.

Sisätutkimuksesta n. 4h vessassa käynnin yhteydessä huomasin että tuli semmoinen pieni ruskeankellertävä limapala. Lauantaina tuli isompi limaklöntti ja nyt sunnuntaina taas semmoinen pieni.

Alaselkää vihloilee välillä. Onkohan synnytys jo lähellä?

Olen siis ensisynnyttäjä.

Joo tiedän että voisin painua limoineni kuuseen, huomaan varmasti kun synnytys alkaa etc. mutta kun jänskättää niin pakkohan se on tulla kyselemään!

10

6807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi tietää

Voi olla että on lähellä, voi olla ettei ole :) Limatulpan irtoamisesta voi mennä vielä montakin päivää (ellei pidempäänkin) ennen kuin synnytys käynnistyy.

Noilla viikoilla vauva kyllä on jo ihan täysiaikainenkin, että eihän se ongelma ole vaikka syntyisikin!

• -

Minulla irtosi limatulppa juuri vastaavalla tavalla kuin aloittajalla kun viikkoja oli 38 1 (kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki jo viikosta 26 lähtien). Ei merkinnyt mitään minun kohdallani, lopulta synnytys käynnistettiin 41 5 ja tyttö syntyi 41 6.

• hrege4

minulla alkoi supistella päivällä kotosalla ja sitten irtosi limatulppa iltasella ja yöllä lähdin synnyttämään. Mutta tämä on niin yksilöllistä, kertoo vain että valmista alkaisi olla.

• malttamaton!

Mulla irronnu limatulppaa rv 32 lähtien. Nyt rv 38 1 eikä vieläkään mitään :O Argh!

• kyllä se ulos tulee

Mulla irtos perjantaina,sunnuntai -aamuna meni vedet. Ei tapahtunu mitään. maanantai-aamuna käynnistys ja tiistai-aamuna synty. Kaverilla irtos tulppa päivällä ja illala oli jo lapsi sylissä.

• vsvsb

mulla irtos limatulppaa aamulla rv 40 2, keskiyöllä meni vedet ja poika syntyi aamulla 40 3.eli vajaa vuorokausi limatulpan bongauksesta

• moikkavaan1

Mulla alkoi limatulppa irtoilee noin rv 38, mut vauva synty vasta käynnistyksellä rv 42 0

• ?dädi

Minun avokin mukaan lähti jo toinen limatulppa liitelee. Empä ole tiennyt et voi tulla osissakin..

• 12345678987654321Y

Ekassa synnytyksessä limatulppaa tuli varmaan pari viikkoa ennen synnytystä, vähän kerrallaan, synnytys rv 40 2, tokassa raskaudesssa limatulppa tuli isona klöntsänä (yöks...) rv 39 2 ja vauva syntyi 39 6. Sen limatulpan jälkeen kyllä supistuksia tuli PALJON enemmän, kuin ennen vaikka olin supistusten takia saikullakin ennen äitiyslomaa.. Suunnilleen säännölliset supistukset (eivät loppuneet ennen synnytystä :-) ) alkoivat n. 1,5 vrk ennen synnytystä.

Mutta mä oonkin ilmeisen hidas synnyttäjä. Ekaa synnytin vissiin kolmatta vuorokautta (2 yötä ilman unta!), josta 24 h synnytyssalissa ennen vauvan syntymää. Toka oli kyllä nopeampi, kun säännöllisten supistusten alusta meni tosiaan vaan se 1,5 vrk, synnytyssalissa 12 h ennen synnytystä. Kokoajan tapahtui kyllä, mutta niin helkutin hitaasti... :-)

• diipadaapa3

Mulla irtosi limatulppa 36 0 tyttö syntyi sitten 40 6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13