Alkoholismi ja siisteys

@viivi@

Ystäväni ( nainen ) raitistui, ja tutustui aa kerhon kautta muihin, mikä on hienoa.
Minäkin olen tutustunut heihin, siis entisiin alkoholisteihin, sekä niihin jotka painivat vielä onhelmissa.
On kyläilty ja kahviteltu, ja olen kiinnittänyt huomiota erääseen seikkaan, heillä kaikilla on pakonomainen vimma siivota ja tiskata jokainen kuppi heti pois.
Hyvällä ystävälläni on sama juttu, kokoajan pyyhkimässä pölyjä.
Itsekkin tiskaan ja siivoan, ei siinä mutta siedän jos on lautasia odottamassa tiskausta.
Muilla ystäviläni joilla ei ole ongelmaa, ei tätä lähes tolkutunta siivousintoilua esiinny, miksi se siis esiintyy vain alkoholisteilla?

16

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meilläeitiskataheti

Jospa se esiintyy vain sun tuntemillasi alkoholisteilla?

• ====

Alitajuinen vastareaktio juomisaikojen siivolle, kun kämppä oli kuin pommin jäljiltä ja tiskipöytä kuin tunkio.

• ====

Itselläkin (miesihmisenä) aina juomiskauden jälkeen, kun oli toipunut suunnilleen ihmisen kirjoihin ja toimintakuntoiseksi, alkoi vimmattu siivoaminen kun ei halunnut katsella masentavana muistutuksena sitä kaatopaikkaa, ja samaan liittyi itsensä puunaaminen, noita-akkamaiset kynnet piti leikata, parta ajaa, hampaat pestä, hiukset rajata, kroppakin piti pestä useampaan kertaan.
        Näin kaikki oli siistiä ja valmiina sotkettavaksi seuraavalla ryyppyputkella.

• Rähjä-Rolle
        ==== kirjoitti:

Itselläkin (miesihmisenä) aina juomiskauden jälkeen, kun oli toipunut suunnilleen ihmisen kirjoihin ja toimintakuntoiseksi, alkoi vimmattu siivoaminen kun ei halunnut katsella masentavana muistutuksena sitä kaatopaikkaa, ja samaan liittyi itsensä puunaaminen, noita-akkamaiset kynnet piti leikata, parta ajaa, hampaat pestä, hiukset rajata, kroppakin piti pestä useampaan kertaan.
        Näin kaikki oli siistiä ja valmiina sotkettavaksi seuraavalla ryyppyputkella.

Minusta siisteys on yliarvostettua.

• MakeXxX

Kun homma on se, että alkoholismi on siistiä, eikä siihen mitään lisä siisteyttä enään tarvita.

• Siivoaja

Itekkin oon jonkin asteinen alkoholisti, tosin nuorehko 21 vuotias. Ite kanssa olen melkoinen siivousfriikki, asunnon pitää aina olla puhdas ja tavarat järjestyksessä ja tiskit tiskattuna. Eikai se niin paha luonteen piirre ole.

• Kaiken nähnyt.

Aloittaja on oikeassa. Tunnen kymmeniä päihteiden väärinkäyttäjiä ja raittiusreaktio heillä on tuo sairaaloinen siivous. Inhoan heitä, en viihdy heidän huusholleissaan. Pitäisi osata elää normaalisti.

• Tietystikään ei ole mahdollista, että yksinkertaisesti vaan alkaa kiinnittämään enemmän huomiota ympäristöön ja hk. hygieniaan raittiina.
      Alussahan tuo voi olla jopa ocd-luokkaa mutta luulisin ettei sen pitäisi häiritä sukulaisia, ystäviä, naapureita vaan jopa,,, hyvänen aika melkein näyttää esimerkkiä ja siitäkö tässä olikin kysymys? :D

Noh, jos se juopon asunto näyttää nyt siistiltä voitte aina elätellä toivoa että ratkeaa se kuitenkin.

• Kylmät kädet

Viivi Huuhaa -palstalta. Tervetuloa tahallisen turhien aiheidesi kera kanssamme tänne nauttimaan Helvetistä.

• Viivi.

Mitä ihmettä, miksi sä oikein kuvittelet mun käyvän tällaisella palstalla?
        En harrasta palstasurffailua. Nyt löysin tämän ketjun kun hain nimimerkilläni kirjoitettuja viestejä ja nimimerkkini on Viivi.. en ole siis tuokaan aloittaja niin kuin en muillakaan kuin runopalstoilla - yleensä.

Heips, poistun.

• jenniepk

Itse vihaan siivoamista mutta silti ahistaa jos on vaikka paljon tiskiä tiskaamatta tai kämppä vähän sotkussa. Kai se sitte johtuu siitä ahistuksesta / perfektionismista että kaikki pitää olla kohillaan. Ärsyttää ku kavereita käy kylässä ja ne jättää tavarat hujan hajan. Kännissä se ei haittaa, mut sit kun on selvänä niin haittaa.

• @viivi@

Niimpä olen ajatellut onko päihderiippuvaisella taipumus perfektionismiin ja täydellisyyden tavoitteluun.
        Muuten se ei minua häiritse, mutta kun käyn pienten lasteni kanssa kylässä he sottaa ja pienillä käsillä tuhrii, niin koen että ystävättäreni nauttii kun saa kerätä jälkiä. Itse taas olen ehdottanut että anna minun, niin ei ja ei hän vaan siivoaa. Vaikka tietää että tulemme, niin taas siellä on siivottu etukäteen ( olen sanonut että siivoaa kun olemme poistuneet )
        Mutta kun meille tullaan, ollaan rentoja ja ei haittaa pienet sotkut.
        Itse olen siisti ihminen ja imuroinkin joka päivä, ja tiskaan ynnä muuta.

• Neuvoja-Alma
        @viivi@ kirjoitti:

Niimpä olen ajatellut onko päihderiippuvaisella taipumus perfektionismiin ja täydellisyyden tavoitteluun.
        Muuten se ei minua häiritse, mutta kun käyn pienten lasteni kanssa kylässä he sottaa ja pienillä käsillä tuhrii, niin koen että ystävättäreni nauttii kun saa kerätä jälkiä. Itse taas olen ehdottanut että anna minun, niin ei ja ei hän vaan siivoaa. Vaikka tietää että tulemme, niin taas siellä on siivottu etukäteen ( olen sanonut että siivoaa kun olemme poistuneet )
        Mutta kun meille tullaan, ollaan rentoja ja ei haittaa pienet sotkut.
        Itse olen siisti ihminen ja imuroinkin joka päivä, ja tiskaan ynnä muuta.

Vie ystävättärellesi joskus pikku pullo hyvitykseksi lastesi aiheuttamista sotkuista! Siisti ystävättäresi on varmasti kiitollinen huomaavaisuudestasi!

• Anonyymi

Täällä Justiina kaulimen kanssa:
      Te ette ole kunnon alkoholistin sekasotku kämppää edes nähneetkään.
      Siellä kun pienessä huoneessa kolme juoppoa polttaa tupakkaa. Se haisee, kuin korsteeni.
      Kaikki, joka paikka. Tarvitsisi tehdä erikoissiivous.
      Mikään siivous ei auta, kun hetken.
      Aika ajoin, roskat viemättä. Pulloja.
      Nainen huutaa humalassa, kuin postin torvi.
      Lattian muovimatossa mojova kaljatahra.
      Miehellä on elämänhallinta hukassa.
      Hänet pitäisi pistää pakolla ruotuun.
      Tämäkö nyt on sitä elämää, mitä ihannoidaan?
      Järkyttävää.

• Anonyymi

Eikö tähän saa mitään lakia?

• Anonyymi

Taitaa se siivoaminen olla jonkinlainen neuroottinen toiminto.
      Täytyy olla jatkuvasti jotain tekemistä, kun on oltava ilman viinaa. Psyyke voi olla vielä sen verran heikoilla, ettei halua yhtään joutoaikaa, voi joutua vaikka miettimään omia asioita, omaa olotilaa.
      Touhuaminen voi pitää ahdistusta loitolla.
      Toki voi liittyä myös jotenkin siihen, että juomisen aikaan on saattanut elää epäsiististi ja nyt raitistuttua haluaa pitää paikat siistinä.
      Tuota ongelmaa löytyy kyllä sellaisiltakin, joilla on edelleen alkoholiongelmaa. Viinan himoissaan on kovasti puuhattava jotakin. Sitten kun saa juotavaa, voi heittää rätin nurkkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe