Kuka pistää öisin sängyssä?

Syöty

Joku salakavala ötökkä on täällä mulla unikaverina. Mitään en ole nähnyt, mutta senkin edestä saanut tuntea. Pistot muistuttavat hyttysten pistoja, mutta ovat kipeitä ja aavistuksen suurempia. Muutama päivä sitten sain pohkeeseen n. 5x5cm kokoisen paukaman, jonka tilalla nyt samankokoinen mustelma.
Ihmetyttää kun viimeisen kuukauden ilmestynyt miltein joka yö yhdestä muutamaan pistoon. Jäljet kestävät todella kauan, edelleenkin "arpia" ensimmäisistä pistoista.

13

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutki.....

      ihmeessä petivaatteesi, pese ja myrkytä jos annat niiden lisääntyä vapaasti sittenhän sulla melkonen kotikarja on.Luteet täit russakat niitä petivaatteissa eläjiä on

      • ap

        Kiitoksia, täytyy tutkia. Asun kerrostalossa pääkaupunkiseudulla, pari kissaa on, mutta eivät ole vielä ulkona käyneet, muuten kuin parvekkeella.

        Nyt taas kun olin viikonlopun mökillä ja pari yötä nukkunut kotona, jalat häiritsevän täynnä näitä pistoja...


    • lintukirput

      Voi olla lintukirppu. Onko jollakin eläimellä pesä talon vintillä. Lintukirput kulkevat kyllä myös tuulen mukana. Ulko tultua kopistele vaatteesi ja tukkasi. Puhdista petisi vanhoista elukoista. Jos veritahroja lakanoissa, silloin voit epäillä lutikoita.

      • ap

        Kiitos neuvoista. Aiemmin ajattelin, että kyseessä on joku ikkunasta iltaisin tuleva hyttynen tsp, mutta nyt on ollut ikkuna kiinni pari päivää... Peitot on tosiaan tainneet käydä pesussa alkukesästä, taitaa olla aika pestä ne uudestaan... Petivaatteiden vaihdosta ei kuitenkaan taida olla apua tässä tapauksessa. Nykyinen petauspatja vietti kyllä vintillä viime vuoden, alkukesästä otin käyttöön. Ettei se vaan siitä johtuisi...


    • afewräj

      Mulla oli sama ongelma. Sattumalta huomasin iltapäivälehdestä jutun purevasta hämähäkistä ja kun löysin sen ja tapoin, ongelma hävisi. Piileskelee sängyn läheisyydessä ja tulee esiin pimeällä (artikkelin mukaan).

      • ap

        Huomasin myös eräs ilta semmoisen kelta-mustan hämähäkin ja tapoin siinä toivossa, että se olisi syyllinen mutta kyllä vaan pistely jatkuu


    • myrkkykeskukseen

      Liian myöhään tapoit, voi olla kämpän myrkyty edessä, jos ne on sikinny, oli ne sitte lutikoita tai hämyhäkkejä.

    • pistinpistemellä

      luullakseni se on se pistimen omaava puolisko.

    • mistäkö tiedän

      Tuo taitaa olla tavallinen venäläinen tippuri.

    • Vällypistiäinen

      Vällypistiäinen se siellä pistelee.

    • yksjukkis

      Se on kauhea elukka toi vällypistiäinen, siihen ei lievä myrkky edes tehoo, no jos paljon antaa kaljaa, niin voi jättää rauhaan yöksi.

    • Ap

      Puremia ei ole tullut nyt yhtä paljon, olin jo miltein unohtanut, kunnes äsken sain kiinni vatsaltani tepastelemasta tummanruskean pikku ötökän. Löysin joskus alkusyksystä vastaavan elukan kuoret. Kovasti vois muistuttaa tuota seinäludetta... Vaan onko jotain muuta vastaavan näköistä? Soikea n.5mm, lähes musta vatsapuolelta, selkä punaruskea... Niin harmittoman näköinen, ja onko tämä nyt se runsaasti päänvaivaa aiheuttanut verenimijä??

      • ludefarmarit

        Värit täsmää ja jos on littainen muodoltaan niin olet onnellinen ludetarhuri.

        Seinälude pääsee tosi pieniin rakosiin muotonsa vuoksi vaikka onkin päältä katsoen kohtuullisen iso kooltaan. Eli näkee helposti jos on valot ja tausta ei ole just saman värinen.
        Ei liene varsinaisesti vaarallinen, paremminkin iljettävä pikku verenimijä. Ja jotkuthan ovat herkempiä ja kutisevat puremista tosi paljon. Eikä ne puremajälki-läiskätkään ihan nättejä ole?

        Ne kannattaa teilata mahdollisimman nopeasti ennenkuin niitä on joka paikassa. Kerrostalossa ne on nopeasti koko talon ongelma vaikkei olisi kuin yksi joka niitä rahtaa ulkomailta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe