Mitä on juoruilu?
Minun mielestäni se on sitä, että selän takana kohteesta puhutaan muunneltua totuutta tai negatiivista totuutta, totuutta josta ei kohteen kuullen pystytä puhumaan. Kohde alennetaan itseä alemmaksi.
Juoruilua ei käsittääkseni ole positiivinen puhe ulkopuolisesta kohteesta, joka puhe kestäisi kantaa myös kohteen korviin. Ja jopa nostattamaan kohteen itsetuntoa.
Juoruilua ei myöskään käsittääkseni ole negatiivisten asioiden keskustelu kasvotusten ilman ylimääräisiä 'todistajia' ja jos sopuun ei päästä, otetaan puolueeton kolmas osapuoli mukaan keskusteluun.
Kuulemastani päätellen Lempäälässäkin (kuten paljon muuallakin) on unohdettu mitä voi olla seurauksena juoruilusta sanan varsinaisessa merkityksessä. Asiaan vihkiytyy kohta niin monta osapuolta, että väkeä on jo liikaakin ja osa jää asemalle (ne viisaat) odottelemaan mitä lopputuleman pitää.
Rouva tai herra, joka aloitit Lempäälässä tämän maanlaajuisen sopan keiton, mietippä mitä puhut jatkossa lähimmäisestäsi kolmannelle osapuolelle. Jos ei ole positiivista sanottavaa, ole hiljaa, jos kohde ei ole paikalla. Tämä asia koskee meitä kaikkia tavan tallaajia ja johtohenkilöitä kaikissa seurakunnissa ja niiden ulkopuolella.
Juoruilu
42
1076
Vastaukset
- pätee.
No, se pitäisi mennä henkilölle itselleen ensimmäisenä huomauttamaan ja nuhtelemaan eikä levitellä toisesta pahaa muille. Ei sellainen ole oikein. Tässä pätee: mitä ihmisten toivoisitte tekevän teille, tehkää samoin heille.
- Aloittaja.
Nimenomaan, negatiivinen totuus, vaikka olisikin todellinen totuus, pitäisi kertoa ensin kohteelle ja kuullostella, onko tuossa 'totuudessa' perää.
Nimittäin positiivinen totuus, (joka on vaikkapa iloinen asia, ei juoru) vaikka se levitellään ympäri seurakuntaa, on kohteen helppo oikaista. Tieto leviää yhtä helposti, kuin juorukin, mutta oikaisu uskotaan kerta sanomalla. Positiivinen asia, jonka kohde oikaisee, menee varmasti kaikkien jakeluun, ettei sillä nyt niin hyvin mennytkään kuin kerrottiin, mutta auta armias miinusmerkkisillä asioilla mylly vaan jatkaa jauhamistaan, kun se kerran ajattelemattomasti on aloitettu. Näin me olemme mitättömiä omia tuntojamme korottamaan alas painettujen kohdalla.
Terveisiä Lempäälään ja koko Suomen niemelle.
- Tutiskaa juoruilijat
Hyvä, että juorulijat jäävät kiinni ja joutuvat vastuuseen teoistaan. Tämä L:n tapaus ei ole ainoa tapaus, joka tullaan selvittämään.
- Sanktiot puheista
On hyvä olla yhteydessä mm. piispaan. Sisäpiiri tuskin voi auttaa.
- Prosessi
Sanktiot puheista kirjoitti:
On hyvä olla yhteydessä mm. piispaan. Sisäpiiri tuskin voi auttaa.
Asiat ovat yleensä aika pitkällä ennenkuin niistä täällä keskustellaan. Myös juoruilijoille on annettu mahdollisuus...
- etqwbb
Ironista tulla puhumaan juoruilusta tälle palstalle, joka on oikea juorujen pesä. :/
- ei-uskovainen
Ja ketkäs täällä juoruilevat, taitavat olla vl-ihmisiä. Ja hyvin sujuu, on varmaan vuosien kokemus. Huhujen kertaaminen, pahan puhuminen toisista ja vähättely näyttää olevan kuin myötäsyntyistä.
- Emä tiedä sanoo
Sanelimet olivat loppu kun yritin eilen semmoista hankkia...
- Hjju
Juoruilun pesä tämä palsta! Ei ees kasvokkain niin juoruta, kuin täällä.
- Voi kauhia paikka!
Voi sitä häpiän määrää. Nyt on jo kahdella paikkakunnalla juoruilijat jääneet kiinni. Juoruilu on niin halpamaista, että sitä leimaa ei otsaansa kukaan sivistynyt halua. Voisiko näistä L:n ja S:n tapauksista tehdä selvityksen Päivämieheen vaikka perhepeili-palstalle. Siihenhän näyttää kirjoitukset olevan kerjuussa!
- IIKärkipitäjä2011
"Voisiko näistä L:n ja S:n tapauksista tehdä selvityksen Päivämieheen vaikka perhepeili-palstalle. Siihenhän näyttää kirjoitukset olevan kerjuussa! "
Tämä on todella hyvä ehdotus.
- Toteaja.
Se on hyväntahtoisuuteen verhottua henkistä väkivaltaa!
- Kunnioitus
Yleensä näissä juoruilujutuissa auttaa paljon kun tuntee henkilöt. Monesti on kysymys näin silmin nähden hyvin "eri arvoisista" henkilöistä. Mitään syytä ei tarvita kun kateuden saastuttama nainen (ja myös mies) lähtee juttujaan kertomaan. Hän voi esiintyä tosiaan hyväntahtoisena ystävä tai auttajana edestäpäin, mutta seläntakana levittää keksimiään hirvittäviä juoruja. Joillekin se vaan Jumala siunaa erittäin kauniin ulkomuodon ja joillekin taas erittäin ruman. Molempien tulee kuitenkin kunnioittaa itseään ja toisiaan.
- Kadehdittu
Kunnioitus kirjoitti:
Yleensä näissä juoruilujutuissa auttaa paljon kun tuntee henkilöt. Monesti on kysymys näin silmin nähden hyvin "eri arvoisista" henkilöistä. Mitään syytä ei tarvita kun kateuden saastuttama nainen (ja myös mies) lähtee juttujaan kertomaan. Hän voi esiintyä tosiaan hyväntahtoisena ystävä tai auttajana edestäpäin, mutta seläntakana levittää keksimiään hirvittäviä juoruja. Joillekin se vaan Jumala siunaa erittäin kauniin ulkomuodon ja joillekin taas erittäin ruman. Molempien tulee kuitenkin kunnioittaa itseään ja toisiaan.
"Joillekin se vaan Jumala siunaa erittäin kauniin ulkomuodon ja joillekin taas erittäin ruman."
Kadehtijoiden piirittämänä on haastavaa elää.
- Totuutta välillä
Sellainen joka uhkaa itsemurhalla ellei " oma tahto" voita tai mistä tahansa syystä niin on kiireellisesti avun tarpeessa. Jos kaikki tämän palstan jutut keskittyisivät auttamiseen ja tukemiseen eikä syyttelyyn, syyllisten etsintään jne. Varmasti kaikki voisivat paremmin.
On väärin että leimataan tällä tavoin ihminen, joka on tunnistettavissa juoruilun alkuperäksi, sillä se ei ole totta. Jos mikään se on henkistä väkivaltaa että ns. Uhri ei anna toistuvista anteeksipyynnöistäkään huolimatta anteeksi kenellekään vaikka taitamattomuutta on seurakunnan edessä pyydetty useampaan kertaan.- Totuutta välillä v2
Missä sivistyssanakirjan painoksessa valehtelu ja "taitamattomuus" on synonyymejä?
- kokemusta on
Olenpa minäkin istunut hoitokokouksessa jossa tuli eteen aivan selvä juoru henkilökohtaisesti minulle ei asiasta puhuttu sanallakaan.Johtokuntaan kuuluva akka kävi kotoa hakemassa kun en saapunut sovittuun aikaan, ilmeisesti itse koolle kutsumaansa kokoukseen. Kyselin mistä on kysymys hän totesi että kyllä sinun pitäisi tietää.
Johtokuntiin pääsee ilmeisesti tarpeeksi röyhkeät pahansuopat juorukellot jotka ovat hämmästyttävän kiinnostuneita toisten asioista nimenomaan negatiivisessa mielessä.Kyseinen muija ei ole näitten vuosien aikana kertaakaan korjannut juorujaan,yrittää vain maireasti hymyillen kysellä miksi ei näy seuroissa.
Nämä juorukellothan eivät tosiasiassa ole himpunvertaa kiinnostuneita toisen uskonelämästä vaan ovat kateellisia paskiaisia jotka yrittävät päteä tonkimalla toisten asioita paskaa puhumalla.- Juorukellon uhri
Hyvin kirjoitit! Minulla on nimittäin ihan samansuuntaisia kokemuksia. Minut haettiin tavallisena seurapäivänä seurapenkistä kerhohuoneeseen. Koska olin paljon mukana päiväkerhotyössä en aavistanut ensin mitään. Kun sitten astuin kerhohuoneeseen, siellä istui pitäjän juoruakka siskonsa kanssa. Lisäksi tilassa oli kaksi miestä. Piinaavaa hiljaisuutta kesti noin puoli tuntia - kukaan ei puhunut mitään, lopuksi kaikki hyökkäsivät kädet ojossa siunaamaan. Akka tehtaili myöhemmin puhutteluja jos millä kokoonpanolla. Välillä akka nauroi ja välillä tuhelsi itkua. Kun sitten jouduin muuttamaan pois paikkakunnalta häiriköinnin vuoksi, hän ojensi valkoisia kukkia. Ilmeisesti vertauskuvana "puhdistumisesta". Kukat lensivät melkein suoraan roskiin. Muutin n. 500 km: päähän ja eipä aikaakaan, sain juorut perääni. Niistä kertoi silloinen seurustelukumppanini. Sinusta liikkuu täällä aivan hirveitä juoruja. Perkelekin rakastaa ihan omalla tavallaan. Asian selvittäminen on edelleen kesken.
- Apureina ukkomiehet
Juorukellon uhri kirjoitti:
Hyvin kirjoitit! Minulla on nimittäin ihan samansuuntaisia kokemuksia. Minut haettiin tavallisena seurapäivänä seurapenkistä kerhohuoneeseen. Koska olin paljon mukana päiväkerhotyössä en aavistanut ensin mitään. Kun sitten astuin kerhohuoneeseen, siellä istui pitäjän juoruakka siskonsa kanssa. Lisäksi tilassa oli kaksi miestä. Piinaavaa hiljaisuutta kesti noin puoli tuntia - kukaan ei puhunut mitään, lopuksi kaikki hyökkäsivät kädet ojossa siunaamaan. Akka tehtaili myöhemmin puhutteluja jos millä kokoonpanolla. Välillä akka nauroi ja välillä tuhelsi itkua. Kun sitten jouduin muuttamaan pois paikkakunnalta häiriköinnin vuoksi, hän ojensi valkoisia kukkia. Ilmeisesti vertauskuvana "puhdistumisesta". Kukat lensivät melkein suoraan roskiin. Muutin n. 500 km: päähän ja eipä aikaakaan, sain juorut perääni. Niistä kertoi silloinen seurustelukumppanini. Sinusta liikkuu täällä aivan hirveitä juoruja. Perkelekin rakastaa ihan omalla tavallaan. Asian selvittäminen on edelleen kesken.
Asian selvittäminen on edellleen kesken. Näiden juorukellojen apureina olivat ukkomiehet, joista toinen oli puhuja.
Tämän asian selvittäminen on edelleen kesken. - Ujo auttaja
Juorukellon uhri kirjoitti:
Juorukellon uhrille
Vosiko tässä olla syy? Onko tästä Iltalehdessä perjantai 11.1.2013 julkaistusta tilastosta apua syyn selvittämisessä?
IL julkaisi Espanjalaisen Granadan yliopiston uuden tutkimustuloksen naisten viidestä yleisimmästä fantasiasta, joista tässä on kaksi:
Ekshibitionismi tai paljastelu. Nainen kokee seksuaalista mielihyvää paljastaessaan tietyt ruumiinmuotonsa tai seksuaalisen toimintansa toisille ihmisille.
Tirkistely. Naiset fantasioivat alastomien ihmisten ja sukupuoliyhdynnän tarkkailusta ilman asianomaisten tietämystä.
- Taitamaton itsekin
Entäpä jos ei ole valehdellut, mutta on ollut taitamaton ja voinut toimia toisinkin ja on pahoillaan ? Pitääkö silloinkin pyytää anteeksi valehtelua??
- Totuutta välillä v2
Mitä tarkoittaa taitamattomuus? Mulla on yli 20 v. Taustaa Vl-liikkeessä, enkä ole oikein koskaan ymmärtänyt sanan merkitystä. Onko se sitä kun ei ole pokkaa myöntää tehneensä jotain väärin, niin voi ilmoittaa olleensa taitamaton? Vaikka ajattelemattomuuttaankin valehtelee tai juoruaa, niin valehtelemista ja juoruamista se on silti. Ei kai kukaan muutamaa provoa lukuunottamatta ole väittänyt, että tässä on kyse siitä, että joku tai jotkut systemaattisesti haluaisivat tuhota toisen elämän. Ihminen on erehtyväinen, mutta teoistaan on kannettava vastuu. Omaan oikeustajuun ei uppoa, että kaikki vahingossa tai tahallisesti tekemänsä virheydet voi kuitata vaan kollektiivisesti jeesuksennimessäjaveressäkaikkisynnit -mantralla. Ei kai edes vl-liikkeen virallinen oppi sano näin?
Sanaan taitamaton vielä, sori nyt vaan, mutta kalskahtaa alentuvalta termiltä tässä asiayhteydessä. Vähän siihen tyyliin, että mitään väärää en ole tehnyt, mutta nyt kaduttaa, etten pelannut tilannetta toisin. Voi olla, että ymmärrän sanan väärin, siksi kuulisinkin mielelläni sinun näkemyksesi tähän. - Rikollista?
"Taitamaton itsekin"
Ihan turha on tällaisissa kiusaamistapauksissa spekuloida onko joku valehdellut vai ollut taitamaton. Hirvittävää pilaa uskonnon varjolla ja muka uskovaisia. Lässyn lässyn... Teot ja tarkoitukset luetaan nyt ihmisille aiheutetuista seurauksista. Kuinka moni täyttää rikoksen tuntomerkit, jää nähtäväksi.
- kokemusta on
Käsitykseni mukaan ihminen joka kutsuu koolle jonkun neuvonpidon tai hoitotilaisuuden kuulematta ihmistä jota se koskee ei ole taitamaton vaan kuvittelee olevansa hyvinkin taitava ja tekevänsä jotain suurta kun on niin hyvä että huomaa toisen harhapoluille joutumisen ja muka tekee laupeuden työn.
Kyseinen eukko joka minutkin tuomiolle roudasi itkeä tuhersi mukaa omaa huonouttaan siis täys feikki itkua koko muijalta.Näen vieläkin punaista kun kyseisen eukon kohtaan onneksi älysi muuttaa muihin maisemiin kyttäämään.
Kyllä todella huolissaan olevan ihmisen tunnistaa he tulevat kohti kyselemään ilman mitään suuria elkeitä saatikka puheita pitkin kyliä.joista asianomainen kuulee viimeisenä.- Juorukellon uhri
Kuulostaapa tutulta tuo kokemus. Jos netti olisi ollut parikymmentä vuotta sitten käytössä siinä määrin kuin se on tällä hetkellä, eivät "hoitajat" olisi saaneet niin paljon tuhoa aikaiseksi - monta tuhottua elämää. Jokainen tietää tällä hetkellä etteivät hoitajat olleet uskon vuoksi liikeellä, vaan pelkästä valtavasta kateudesta. Tapaukset ovat hirveitä. Mutta on hyvä että niitä nyt selvitetään. Luotamme Jumalaan.
- 12+1
Kylläpä on multinikillä ollut taas aikaa väsätä viestejään ja keskustella itsensä kanssa.
Jaksamista toivotellen !- Tietäjä
Arvauksesi on naurettava ja metsään mennyt. Viestisi kielii "syyllisyydestä". Sen varmaan jokainen on havainnut, että viestit, jotka ovat tietyn sävyisiä, on "hoitohenkilökunnalta". Ole ihan rauhallinen asiallesi tulee käsittelyvuoro.
- NÄIN ON
Onko muitakin juorujen kohteeksi joutuneita,otan osaa tiedän tunteen.
Pahimmillaan juoruaminen johtaa myös lasten kiusaamiseen koulussa kuten meillä, vanhemmat älkää puhuko pahaa siis juorutko muista lasten kuullen lapsilla on herkät korvat,lapset puhuvat koulussa toisilleen mitä kotona ovat kuulleet siitä on arvaamattomat seuraukset.Olemme vastuussa puheistamme myös lapsillemme.- Pahentaa kärsimyksiä
Esimerkiksi perheväkivalta-tilanteissa juoruilu ei yhtään auta uhreja vaan pahentaa kärsimystä.
Esimerkiksi erään vl naisen tapauksessa jonka mies pahoinpiteli häntä vuosia, vuosia.
http://freepathways.wordpress.com/2012/11/24/perhevakivalta/
- eiuskova
Uskonnollisuus ei näemmä poista tätä suomalaisen luonteen perisyntiä eli kateutta. Luulisi että uskovaisilla olisi tarpeeksi tekemistä oman taivasosuutensa varjelemisessa ettei tarvitsi uskonveljen tai -sisaren asioihin puuttua.
Juoruilu on yksi omavanhurskauden muoto: minä olen parempi kuin tuo toinen. "Juoruilu on yksi omavanhurskauden muoto: minä olen parempi kuin tuo toinen."
Tämä OMAVANHURSKAUS on juuri vanhoillislestadiolaisten helmasynti.
VAIN ME!- vältä heitä
***Kuulemastani päätellen Lempäälässäkin (kuten paljon muuallakin) on unohdettu mitä voi olla seurauksena juoruilusta sanan varsinaisessa ***
Seuraukset ovat inhottavia. Ihminen on juorunnut, ts. puhunut pahaa toisesta maailman alusta alkaen.- Nyt riittää
Minut on Lempääläisenä tuomittu valtakunnan mediassa kiusaajaksi, vaikka en ole mitään juoruja levittänyt enkä ole muidenkaan kuullut niitä levittävän. Onko tällainen kiusaaminen luvallisempaa? Syyttömät kärsivät tästä tosi paljon ja lehtiin juttuja antanut silittelee sädekehäänsä :(
- syyllisyys
Nyt riittää kirjoitti:
Minut on Lempääläisenä tuomittu valtakunnan mediassa kiusaajaksi, vaikka en ole mitään juoruja levittänyt enkä ole muidenkaan kuullut niitä levittävän. Onko tällainen kiusaaminen luvallisempaa? Syyttömät kärsivät tästä tosi paljon ja lehtiin juttuja antanut silittelee sädekehäänsä :(
Syyllinen on myös se joka hiljaa vierestä katsoo kun toista kiusataan. Vaikenemalla annetaan toiselle lupa jatkaa kiusaamista. Puuttuminen kiusaamiseen on ainoa oikea tapa toimia.
- 12+20
syyllisyys kirjoitti:
Syyllinen on myös se joka hiljaa vierestä katsoo kun toista kiusataan. Vaikenemalla annetaan toiselle lupa jatkaa kiusaamista. Puuttuminen kiusaamiseen on ainoa oikea tapa toimia.
Vähintäin pitäisi nuhdella ja Raamatun sanalla ojentaa, jotta loppuisi.
- lopettakaa jo
syyllisyys kirjoitti:
Pitäisikö minun puolustaa "kiusattua" sillä perusteella mitä olen itse juoruina lehdestä lukenut? Sehän juuri on juorun levittämistä. Kuten sanoin, niin en ole nähnyt ja kuullut kiusaamista muuta kuin siinä muodossa,että minut itseni ja koko perheeni on tiedotusvälineissä leimattu. Ei teillä kiven heittäjillä ole minkäänlaista logiikkaa- toisia saa luvan kans kiusata ja leimata ja jotakin ei.
- pykälä5
lopettakaa jo kirjoitti:
Pitäisikö minun puolustaa "kiusattua" sillä perusteella mitä olen itse juoruina lehdestä lukenut? Sehän juuri on juorun levittämistä. Kuten sanoin, niin en ole nähnyt ja kuullut kiusaamista muuta kuin siinä muodossa,että minut itseni ja koko perheeni on tiedotusvälineissä leimattu. Ei teillä kiven heittäjillä ole minkäänlaista logiikkaa- toisia saa luvan kans kiusata ja leimata ja jotakin ei.
Oletko sinä Esko vai Timo? Simo sinä et luultavasti ole. Kaksi ensimmäistä on mainittu Kotimaa24:ssä. Simo itse on tullut kirjoituksellaan julkisuuteen. Kiusattuakin on lehdissä käsitelty anomyynina. Joten, jos et ole kukaan edellämainituista, niin kuka sinua ja perhettäsi julkisuudessa nimeltä mainiten kiusaa.
- Vanhoillislestadiola
pykälä5 kirjoitti:
Oletko sinä Esko vai Timo? Simo sinä et luultavasti ole. Kaksi ensimmäistä on mainittu Kotimaa24:ssä. Simo itse on tullut kirjoituksellaan julkisuuteen. Kiusattuakin on lehdissä käsitelty anomyynina. Joten, jos et ole kukaan edellämainituista, niin kuka sinua ja perhettäsi julkisuudessa nimeltä mainiten kiusaa.
Lempäälän Rauhanyhdistyksen puheenjohtaja ja hänen vaimonsa on mainittu ymmärtääkseni kiusaavina osapuolina ainakin täällä Suomi24-palstalla, vaikkakin ilman nimiä (ainakin niissä kirjoituksissa jotka olen itse lukenut). Mutta siitä ei ole tietoa että kuka heistä on tälle palstalle kirjoittanut.
Toisaalta he ovat vastuuasemassa yhdistyksessä joten heidän tietysti kuuluukin ottaa vastuu tekemisistään myös ihan julkisessa keskustelussa koska he edustavat koko Lempäälän siionia. Ei voi olla niin että käytetään valtaa väärin mutta ei oteta siitä vastuuta esimerkiksi siten että siitä tulee julkistakin keskustelua niin että jokainen Lempäälän siionissa voi ottaa kaikkiin niihin asioihin kantaa joita heitä edustavat henkilöt ovat olleet ajamassa käyttämällä valtaa väärin. Esimerkiksi kiusaamisasioissa.
Itse en tiedä onko tällaista väärää vallankäyttöä Lempäälän siionissa tapahtunut, mutta sellaisesta ovat jotkin tahot ainakin kertoneet julkisessa keskustelussa - jotkut omalla nimellään ja jotkut anonyymeina(joskus anonyymius on moraalisesti hyväksyttävää jos se on ainoa kertojalle turvallinen (kertoja saattaisi joutua itsekin kiusatuksi jos kirjoittaisi omalla nimellään tärkeistä asioista) tapa kertoa julkiseen keskusteluun oleellisen tärkeitä tietoja).
Henkilöiden - jotka valitaan luottamustehtäviin - tulee myös toimia saamansa luottamuksen arvoisesti. Mikäli näin ei tapahdu niin julkinenkin asioiden puiminen voi olla välttämätöntä jotta väärää vallankäyttöä voitaisiin kontrolloida muualta siionista jota väärän vallan käyttäjät ovat edustaneet heille annetun luottamuksen rikkoen.
- Vanhoillislestadiola
Jos epäillään rikosta niin rikoksesta saa tehdä tutkintailmoituksen tai rikosilmoituksen poliisille vaikka rikoksen tekijä ei ole paikalla, niin se ei ole silti juoruilua.
- Riittää jo
Rikosilmoituksen saa tietysti tehdä, mutta miksi asia täytyy tiedottaa mediassa niin että koko yhteisö leimataan. Enkä usko, että mediajulkisuus on tuottanut hyvää edes rikosilmoituksen tehneen läheisille.Olen sitä mieltä että tutkinta on pelkästään hyvä asia ja luulen, että kaikki osapuolet ovat samaa mieltä. Suomessa on kuitenkin laki siitäkin, että kukaan ei ole syyllinen ennenkuin hänet on tutkinnassa todettu syylliseksi. Tälläkin Keskustelupalstalla on kyllä kivitetty väkeä vaikka tutkintaa ei ole vielä edes aloitettu. Ilmeisen rakkaudellista ja raamatunmukaista toimintaa?
- AnonyymiUUSI
Vl-liike juorujen pesä, jossa juorut lentää, varokaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492558- 562318
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on682267Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2131769- 221748
Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681660Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921469Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221450Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121410Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191404