ms vai ?

UUPUNUT

itsellänni jatkuvaa voimattomuuden tunnetta ja väsymystä.lihasnykäyksiä eripuolella kehoa.Vasemmassa kädessä puutumisen tunnne,välillä hirveä paineen tunne.nyt myös vasemma jalassa.välillä pistelee oikean käden keskisormea.Näköhäiriöitä ei isommin.1,5vuotta sitten oli viikoon ajan kova särky päässä,säteili oikeaan poskeen.Oli aivan kuin hermosärky.Hammaslääkäri epäili hammasta,tk lääkäri epäili kolmoishermosärkyä.Särky loppui itsestään.Nyt kipuja ja jomotuksia ympäri kehoa.Ei saa yöllä nukutuksi.mitäs tämä

9

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen uupunut

      Minulla samanlaista paitsi ei kovaa päänsärkyä. Olisi tosiaan kiinostava tietää mitä tämä on. Vuosi sitten neurologi tutkinut kuvattu, ei löytynyt mitään.

      • Lääkäriin

        Msliitto.fi, sieltä löytynee tietoa ja uudestaan lääkäriin. Arvailut täältä eivät varmaan ole paras ratkaisu.


      • Mestaritanssija

        Hei, olen nyt pyörinyt täällä ja muissakin ms sivustoilla useita päiviä, ja oireista, joista kerrotaan, minullakin on ne kaikki ja paljon muutakin...elohiiriä olen tuntenut varmaan jo 30 v joka päivä, jossain, sellaista paikkaa ei kehossani ole, missä tämä hiiri ei olisi vieraillut! Silmäkipa on ollut 10 v aikana useasti ja lääkärissä juostu...ei mtn.Sähköiskumaista pisteitä reidessä, samassa kohtaa, tosin hyvin hetkellisiä, on ollut puoli vuotta, ensimmäinen aikuisiän virtsarakpntulehdus oli juuri, olin kylläkin etelän lämmössä, meressä ja tuulessa märillä biksuilla, lri sanoi, ettei se muuta tarvi.Huimausta silloin tällöin, kevyttä sellaista. Ja yksi mistä kukaan ei ole maininnut, tykytyskohtauksia, yöllä. Siis herään näihin ja ne ovat hyvin pelottavia sillä hetkellä. Mieleeni ei nyt juuri tule muuta, mutta, mitäs sanotte, ms, vai ei?


      • Joopa joo
        Mestaritanssija kirjoitti:

        Hei, olen nyt pyörinyt täällä ja muissakin ms sivustoilla useita päiviä, ja oireista, joista kerrotaan, minullakin on ne kaikki ja paljon muutakin...elohiiriä olen tuntenut varmaan jo 30 v joka päivä, jossain, sellaista paikkaa ei kehossani ole, missä tämä hiiri ei olisi vieraillut! Silmäkipa on ollut 10 v aikana useasti ja lääkärissä juostu...ei mtn.Sähköiskumaista pisteitä reidessä, samassa kohtaa, tosin hyvin hetkellisiä, on ollut puoli vuotta, ensimmäinen aikuisiän virtsarakpntulehdus oli juuri, olin kylläkin etelän lämmössä, meressä ja tuulessa märillä biksuilla, lri sanoi, ettei se muuta tarvi.Huimausta silloin tällöin, kevyttä sellaista. Ja yksi mistä kukaan ei ole maininnut, tykytyskohtauksia, yöllä. Siis herään näihin ja ne ovat hyvin pelottavia sillä hetkellä. Mieleeni ei nyt juuri tule muuta, mutta, mitäs sanotte, ms, vai ei?

        Oletko ihan tosissasi. Olet juossut lääkärissä ja diagnoosia et ole saanut, mutta odotat, että täältä palstalta se annettaisiin lonkalta. Arvailut on arvailuja ja tauti on niin moinmuotoinen ja jokaisella vähän erilainen, joten vaikea täältä on faktoja heitellä. Sano suuntaan tai toiseen, niin se voi olla sinun tapauksessa pielessä. Hakeudu neurologille jotakin kautta. Ei minullakaan työterveyslääkäri tajunnut tästä kuviosta mitään. Olin monesti luetellut Ms-oireta jopa viisi peräkkäin ja vuosia. Muuta kautta menin neurologille ja homma meni maaliin nopeaan tahtiin.


      • Mestaritanssija
        Joopa joo kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi. Olet juossut lääkärissä ja diagnoosia et ole saanut, mutta odotat, että täältä palstalta se annettaisiin lonkalta. Arvailut on arvailuja ja tauti on niin moinmuotoinen ja jokaisella vähän erilainen, joten vaikea täältä on faktoja heitellä. Sano suuntaan tai toiseen, niin se voi olla sinun tapauksessa pielessä. Hakeudu neurologille jotakin kautta. Ei minullakaan työterveyslääkäri tajunnut tästä kuviosta mitään. Olin monesti luetellut Ms-oireta jopa viisi peräkkäin ja vuosia. Muuta kautta menin neurologille ja homma meni maaliin nopeaan tahtiin.

        Hmm, kuka sanoi, että odotan täältä vastausta, tarkoitukseni olikin tökätä muita, jotka niin tekevät!!!Toisten pelkääjien oireet on ihan naurettavia. Ja ovat menossa lääkäriin silloin ja silloin, mutta sen jälkeen katoavat sivustolta, kuin pieru Saharaan.


    • joopa joo

      Olen ymmärtänyt jos esitetään kysymys ja kysymysmerkki perään, niin siihen odotetaan vastausta,

      • Mestaritanssija

        Hei. Onko sinulla siis ms? Itselläni vasta käynyt mielessä. Olen jo 50 v.


    • joopa joo

      On ja en käsittänyt, että jotkut viitsivät pelleillä näillä asioilla. Viihteensä kullakin ja hyvää joulua.

    • nutritionist

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe