Kuulostaako astmalta?

stressaava

Haluaisin kuulla muiden (kuin perheeni) mielipiteitä/kokemuksia asiasta, sillä olen alkanut epäillä sairastavani astmaa, parin päivän päästä on aika astmahoitajalle mutta en tiedä olisiko minulla jokin muu tauti...

Olen siis 20-vuotias nainen. Minulla on pienenä todettu rasitusastma, johon oli lääkitys, mutta en ole enää moneen vuoteen sitä käyttänyt, lisäksi olen allerginen joillekkin siitepölyille (muistaakseni heinä ja koivu) ja kissoille ja koirille. (mielestäni allergia oireet vähentyneet..) Äidilläni ja veljelläni on todettu astma, joten perinnöllinen alttius astmalle on.
Oireitani ovat ihmeellinen hengenahdistus, olo kun ei saisi vedetty happea loppuun asti, hengästyn todella helposti, jopa puhuessa nykyään, puhallan pef mittarilla noin 350 (pitäisi vissiin saada puhallettua yli 450 pituuteeni nähden).
Mutta sitten se oudoin oire, jota en ymmärrä: toinen rintani tuntuu epämiellyttävältä, pientä pistelyä joka lievenee hieromalla. Myös asento vaikuttaa. Rinnassa on kipeä kohta alapuolella ja tossa keskellä, sekä rintalihaskin taitaa hieman vihoitella. Voivatko siis rintatuntemukset johtua vain jumissa olevista lihaksista, astmasta, vai jostain vakavasta? :s Onko kokemuksia rintatuntemuksesta astman oireillessa?

6

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stressaava

      Ainiin, tähän lisättäköön että saan myös paniikkikohtauksia, viime kerralla lääkäri otti keuhkoveritulpan testinkin joka oli onneksi negatiivinen..
      Stressaa hirveästi tällainen.

    • Henna

      Aivan ensimmäisenä suosittelen keuhkopuhallustesteihin ajan varaamista, koska sinulla on alttius astmaan olemassa.

      Itselläni on astma ja kyllä joskus saattaa pistellä myös rintaan, erityisesti silloinkun on ahdistava olo ja/tai yskää.

      Ei kannata stressata tällä asialla, kun voit pyytää, että asiaa tutkitaan.

    • astmamummo

      Rinnoissa on toisinaan arkoja kohtia kuukautiskierrostakin johtuen. Rintalihakset voivat olla kipeät ja jännittyneet kenellä hyvänsä aina joskus. Mutta puhallustulos antaa aiheen mennä astmahoitajalle, kuten teetkin. Luulempa sinun hermoilevan turhaan, mutta kerro myös oireesi samalla hoitajalla.

    • stressaava

      Okei, kiitos paljon vastauksista! :)
      Nyt sitä torstain hoitajaa odotellessa sitten...

      • sulje vaihtoehdot

        Oletko varma ettei sulla ole refluksi tautia,aiheuttaa meinaan vähän samanlaisia tunteita,pistelyä rintalastan alla,väliin vihlontaa,väliin raskas hengittää,palan tunnetta kurkussa ym.


    • stressaava

      Olen miettinyt tuota refluksin tautiakin, meinaan välillä tuntuu kuin närästäisi hirveästi.. Noh, olin puhalluksissa joissa lääkkeen kanssa tulokset nousivat 11% (ja oliko se että jos nousee 12% ni saa heti astman diagnoosin tai jotain tännepäin, pienestä kuitenkin jäi kiinni) ja nyt olen puhallellut pari viikkoa kotona, keskiviikkona lääkäriin. Katsotaan mitä sanoo! :)
      Pistelyt on kuitenkin vähentyneet nyt kun olen alkanut venyttelemään jne, voi olla että johtuivat jumissa olevista lihaksista suurimmaksi osaksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe