Onko kukaan suorittanut lähihoitajakoulutuksessa asiakaspalvelun ja tietohallinnan koulutusohjelmaa? Mitä opinnot piti sisällään? Kuuluiko opintoihin myös pakolliset jaksot esim. vanhainkodissa tai lasten parissa? Millaista työ on käytännössä? Olisin kiinnostunut kuulemaan kaikenlaisia kommentteja työstä sekä opiskelusta.
Lähihoitaja, asiakaspalvelun ja tietohallinnan suuntautumisvaiht
10
6496
Vastaukset
- Sssss
Kaikille kuuluu pakolliset tutkinnonosat; katu, hohu ja kutu. Sitten viiminen vuosi sitä omaa juttua.
- Hoitsukkki
Osastonsihteerin töitä. Paikasta riippuen myös hoitotoimenpiteitä esim. joissain terveyskeskuksissa. Varmasti mielenkiintoista työtä, mutta uskoisin sen olevan erittäin kiireistä ja stressaavaakin (ainakin mitä minä olen sihteereiden työskentelyä nähnyt). Tottakai lähihoitajakoulutukseen kuuluu myös jaksot vanhusten ja lasten parissa, mutta sitten vaan erikoistuu asiakaspalveluun ja tietohallintoon.
- LHS06
Valmistuin kyseisestä koulutusohjelmasta -06. Meillä oli se vikan vuoden ryhmä tosi mukava, paljon oli aikuisopiskelijoita ja tosi kiva ryhmähenki.
Työharjoitteluissa olin ainakin yhdessä säätiössä, oli kiva paikka, mutta en saanut todellista kuvaa työstä. Tein avustavia toimistohommia, mutta tällä lähihoitajankoulutuksella en kuitenkaan olisi voinut työllistyä sinne oikeasti.
Toinen työharjoittelu oli sairaalan osastosihteerin paikka. Sain sieltä myös kesätyötä ja keikkaa, mutta en vakituista työtä. Työ oli kahdella eri osastolla, toisessa oli todella kiire, asiakaspalvelua, puhelinpalvelua, hälinää, stressiä... Toisella osastolla tosi rauhallinen ilmapiiri ja työ oli lähinnä tietojen tallennusta ja hakua ja muuta naputtelua tietokoneelle.
En ole sen jälkeen osastosihteerin työtä tehnyt, mutta aina välillä tutkin millaisia sihteerinpaikkoja olisi auki.- näpynäpy
Hei, olet itse juuri samaisessa koulutuksessa ja nyt arvelluttaa, miten mahdan päästä kymmensormijärjestelmä -kokeesta läpi? Opettelen nyt vasta "oikein" kirjoittamaan ja kyllä tämä on niin hiiidasdtaaaaa..
Onko se nopeuskoe pahakin? - LHS06
näpynäpy kirjoitti:
Hei, olet itse juuri samaisessa koulutuksessa ja nyt arvelluttaa, miten mahdan päästä kymmensormijärjestelmä -kokeesta läpi? Opettelen nyt vasta "oikein" kirjoittamaan ja kyllä tämä on niin hiiidasdtaaaaa..
Onko se nopeuskoe pahakin?Ei se muistaakseni ole kovin vaikeaa oppia. Jokainen tietenkin oppii tavallaan. Jos minä lyhyillä nakkisormilla olen päässyt läpi, etköhän sinäkin. Tsemppiä!
- näpynäpy
LHS06 kirjoitti:
Ei se muistaakseni ole kovin vaikeaa oppia. Jokainen tietenkin oppii tavallaan. Jos minä lyhyillä nakkisormilla olen päässyt läpi, etköhän sinäkin. Tsemppiä!
Kiitos vastauksestasi. Minua vaan hirvittää, kun sihteerityön ope kertoi vaativansa lähes virheetöntä koetta. Saisi olla vain 1% virhelyöntejä :(. Tuntuu aika täydellisyyttä hipovalta, lähihoitajatutkinnossa. Toki työelämässä ei saa olla virheellistä tekstiä, mutta että tässä opiskeluvaiheessakin!
- 17+4
Tosiaan, perusopinnot on kaikille lähihoitajille samat. Viimeinen "erikoistumisvuosi" piti sisällään tosi paljon atk:ta. Opintoihin sisältyi se tietokoneenkäyttäjän A-kortti. Oli myös äidinkieltä, asiakaspalvelua ja asiakkaan kohtaamista, asiakirjajuttuja, teksinkäsittelyä ja 10-sormijärjestelmää, sanelunpurkua vähän, pieniä toimenpidejuttuja kuten tikinpoistoa. Lisäksi oli kieliä jonkin verran, että osaisi ajanvaraukset yms. ruotsiksi.
Olin työelämässä ihan pihalla koulutuksesta huolimatta. Ihan kivan pohjan se antaa, mutta kyllä se työ opitaan sielä työpaikalla kuitenkin. Kaikki riippuu siitä paikasta, perehdyttäjästä ja omasta asenteesta tietenkin. - Sairaaaaanhoitaja
Meillä ainakin kirjoitushommat hoitaa konekirjoittajat eli ei osastonsihteerit... Tai ovat ne konekirjoittajatkin kaiketi osastonsihteereitä? Mutta tekevät vaan pelkkää kirjoitustyötä. Meidän sihteereillä (2 kpl) on ainakin niin järjettömästi töitä etteivät he millään ehtisi näpyttelemään mitään saneluita siinä samassa tai jos ehtisivät, niin aikamoisia pikakirjoittajia pitäisi olla :D Eli varmaankin, jos sellaiselle osastolle menisit missä sihteerit kirjoittaa itse, niin pitää olla tosi nopea ja tietysti tarkka...
Itse näin hoitajana voin sanoa ettei minusta olisi IKINÄ sihteeriksi, koska hermoni ei riittäisi sitä jatkuvaa puhelimen pärinää ja juoksemista paikasta toiseen ja sitten pitäisi pitää kaikki langat jotenkin käsissä ja osata pistää asioita tärkeysjärjestykseen, koska niitähän on PALJON! - näpynäpy
Olin itse harjoittelussa TK avustajana. Sain olla mukana avustamassa pienissä toimenpiteissä, otin pikanäytteitä ja tietenkin puhelinpalvelussa sekä kansliatyössä. Siis moninaista työtä... Seuraavaksi olen menossa labraan näytteenottoa tekemään.
- LHS06
Mua vähän harmittaa, että jouduin/pääsin TK:n sijasta sairaalaan osastosihteeriharjoitteluun. Meillä jakautui asuinpaikan mukaan ne harjoittelupaikat.
Toi sun harjoittelu kuulostaa tosi monipuoliselta. Minä pääsin aikanaan vain seuraamaan yhtä toimenpidettä nurkasta. Pienessä huoneessa oli myös labrahoitsuopiskelijoita ja toimenpiteen suoritti kandi. Olisin varmasti tykännyt enemmän TK:ssa työskentelystä, mutta niitä avustajan paikkoja on kyllä tosi harvoin auki verrattuna os.sihteereihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803