qingqi zoner viritys

patu95

Minulla 50 kuutioinen qingqi zoner 4 tahti skootteri. Olen ottanut varjaattorista prikan pois, laittanut tehofilterin, ottanut kaasarintapin pois ja poikkassut rajottimen johdon ja silti kulkee vaan 50 kilsaa tunnissa missä vika. Kun ajaa maksimeita huutaa niin perkeeleesti ja pätkii vähän jos on kaasu pohjassa enintään päästy 55 km alamäkeen mutta pitäisi saada tehoa lisää mikä on vialla kertokaa ja vastakaa tähän jos on ollut samoja ongelmia tai muutenkin jos tiedätte asiasta jotain. :o

8

3213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k_olarikari

Koeta nostaa kaasarin neulaa pykälällä, jos kone tosiaan pätkii niin vika on usein siinä että kone saa liikaa (tai oikeastaan liian vähän) ilmaa tai bensaa. Vapaavirtausfiltterillä (eli power tai vastaava) kone saa usein liian paljon ilmaa joten kokeile sitä neulan nostamista, ellei auta kokeile vaihtaa suutin 5 pykälää ylös kerrallaan (hyvä tapa on kysyä kavereilta tai huollolta lainaks suutin sarja ja kokeilla)

Ellei noilla vielä tule niitä tehoja niin isompi kaasari tai pakoputkesta prikka pois jos sitä prikkaa on, omassani ei ole vaan siinä on prikan vastikkeena väännetty alkukäyrään hirveän näköinen ylimääräinen mutka. (tehari ei toimi nelitahti kiinalaisissa, turhaan pistät yli 150€ putkeen joka toimii ainoastaan 2-tahti koneissa. Kokeiltu on jo moneenkin kertaan eri merkkisillä nelitahdeilla)

Ja oletko varma että otit RAJOITUS prikan pois? on olemassa nimittäin näissä uudemmissa skoottereissa sellainenkin prikka joka ei rajoita vaan juuri toisinpäin eli kasvattaa välityksiä!

• patu95

en usko oikein tuota prikka juttuu on vuoden 06 malli ajettu 3600 km enkä osta siihen enää mitään kun maksimissaan uudet rullat,stefan ja tuulettimen siinä on stefa paskana ja tuuletin oli osittain sulanut varjaattorissa ostin viikko sitten makso 75 euroo =D

• patu95

ja olen minä sitä kaasarin neulaakin säätänyt nyt sen parhaimillaan mutta silti vähän pätkii rupesin vaan miettii et onko siinä rajotinta jossain muualla vielä kun cdi boxissa esim että onko varjaattosissa vielä joku joka rajottaa kulkua meinaan siltä se kuulostaa tuo suutin homma on ainoa jota en ole tehnyt miten sitä voi säätää ?

• k_olarikari
        patu95 kirjoitti:

ja olen minä sitä kaasarin neulaakin säätänyt nyt sen parhaimillaan mutta silti vähän pätkii rupesin vaan miettii et onko siinä rajotinta jossain muualla vielä kun cdi boxissa esim että onko varjaattosissa vielä joku joka rajottaa kulkua meinaan siltä se kuulostaa tuo suutin homma on ainoa jota en ole tehnyt miten sitä voi säätää ?

Elikkä et ole varmaan koskaan kaasaria purkanut kun et tiedä mikä suutin on :D

Eli suutinta ei pysty säätämään mitenkään vaan se on periaatteessa ruuvi jossa on reikä jonka läpi bensa imetään kaasarin alakerrasta neulan kautta (sumutus) ylös kaasarin keskiosaan (eli siihen missä ilma ja bensasumu sekoittuvat ja menevät kurkun kautta moottoriin.

Eli sun täytyy ostaa suutin sarja tai lainata kuten sanoin.

Itse laittaisin vakio ilmanputsarin ja kokeilisin sillä, jos parani niin silloin virifiltteri takas ja isompaa suutinta kokeilemaan

• patu95

täytyy testata kiitos vastauksista ilmoittelen myöhemmin toimiiko

• patu95

nyt kulkee tasasella 60-65 ja alamäkeen 75 plus johtusi varjaattorin rullien takakannestan oli nähtävästi jonkinlainen rajotin mutta pitäis vielä saada kiihtyy vähä enemmän pitää varmaa laittaa isompaa suutinta ja saada vielä huippunoeputta vähä lisää

• 15trrt

Ni mie mietin että miksi minulla itellä kun on sama skootteri mutta 09 kulkuu 65 tasasella (cdi-rajoitin) , mutta pointti on se että eikös se ole kun variaattorin kopan otat auki niin etu rattaan siellä sisemmällä puolella olevan jutun taka kansi se prikka, kokeilin ottaa pois niin kiihtyy huonosti ja 30 vauhdissa pako putki pörisee niin helkkaristi ja pätkii koko ajan, mistä johtuu ?

• tolppa apina

ota moottorista öljyt ulos kulkee ,ainaki 80 km-pole käyntiin kyllä leikkaa hyvin kii...Ostakaa kunnon moottoripyörät ja ajelkaa niillä ei tartte viritellä paska mopoja....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      16
      2577
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1582
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1204
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26