Supistusten laskeminen

Esikoista odotetaan

Onko oikean, synnytyksen käynnistymistä edeltävän supistuksen kesto helppo laskea, onko siinä selvä alku ja loppu?

Minulla on ollut tähän asti vain sellaisia supistuksia, jotka "jomottelevat" vähän miten sattuun, eikä niistä ainakaan ota selvää, että milloin alkaa uusi ja milloin loppuu.

Kiitos kovasti jos joku viitsii vastata! =)

5

2828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7657

Ne "oikeat" supistukset ihan varmasti erottaa ja tietää milloin sellainen alkaa/loppuu!

• 32

Kyllä sen tosiaan sitten huomaa. Kännykkään saapi muuten ohjelmia, joilla voi tallentaa supistuksen välejä ja pituuksia, niin ei tarvitse itse laskea ja miettiä muuta kuin "alkaa-loppuu".

• seranda2012

Mille kävi kyllä niin, että laskin supistusten keston alakanttiin, eli vain sen kipuhuipun. Niinpä myös supistusten välit olivat omassa kirjanpidossani todellisuutta pidemmät. Synnärille lähdettiin, kun kipu oli tuskainen ja suoraan saliin lennättivät. :) Ei siis mikään "pää näkyi jo"- tarina, mutta en mä ollut kyllä varma että tosi on kyseessä.

• Realistista

Itellä kun supparit alkoivat, niin soittelin synnärille. Sanoivat, että laskeminen on aivan turhaa. Eli sinne lähdettiin, kun vesi oli mennyt ja suppareita tuli parit 10min sisään. Siellä sitten arvioivat, että eka käytiin osastolla ottaan vauhtia, ja siitä synnärille.

Vedet kun menee, niin pitää lähteä, muuten on bakteeririski. Muuten niistä suppareista kyllä varmasti tietää, kun alkaa aika olla, ne ekat on niin laimeita. Ite ainakin mietin aluksi, että eivätpä pahalta tunnu.

• useanÄiti

Kyllä tiedät milloin SATTUU ;) Ja hei - ei kaikki synnytä ohjekirjan mukaan jota ne hoitajat siellä vahtaa. Muistakaa mammat: Ei se määrä, vaan se LAATU.

Ps. Tunnet selvästi kun oikea supistus tulee, ja tunnet tarkkaan kyllä kun se loppuu ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2638
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45