Venetrailerin valojen ongelmat

ei sähkömies

Taistelen vm 2004 Muulin 1500 kg venetrailerin valojen kanssa. Vasemman puolen valot ovat kutakuinkin ok, mutta oikealla puolella ei. Mittailin niin äärivalojen kuin muidenkin oikean puolen valojen jännitettä ja näyttää siltä, että jännite on paljon alempi kuin vasemmalla puolella. Putsailemalla sain oikean puolen vilkut toimimaan (ensialkuun hehkuivat juuri ja juuri mutta putsauksen jälkeen palavat yhtä kirkkaasti kuin vasenkin), mutta muihin polttimoihin sähköä tulee ihan pipetillä. Mistä tuo voisi johtua ja miten sen saisi korjattua?

10

3213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähömies

      Osta isompi pipetti.

    • kumirenkaat

      Maadotushäikkää, laita erillinen maadoituskapeli molemmilta
      valoilta oma ja johan toimi.

      • ei-sähkömies

        Miten tuo tapahtuu - oikean puolen valoista maadotiuskaapeli suoraan trailerin runkoon kiinni? Onko se noin suoraviivainen?


    • led....

      Minä vaihdoin valot ledivaloiksi. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.

      • ledi-ritari

        Minkälainen projekti valojen vaihto on? Vaihdoitko vain polttimot vai kaikki heijastimet yms samalla?

        Onko katsastuksessa mitään väliä jos vaihtaa valoja kunhan vaan paikat pysyvät samoina?


    • Kun olet jo putsannut kaikkien lamppujen kantojen hapettumat, niin puhdista vielä auton pistorasian koskettimet.

      Seuraavaksi puhdistat trailerin pistokkeen avaamalla kuoren ja kiristämällä liittimien ruuvit. Kunnon CRC-ruiskutus on tarpeen ennen pistokkeen kuoren sulkemista.

      Mitään lisämaadoitusjohtimia ei tarvitse asentaa. Tuo pistoke on alttiina sateille ja näin ollen hapettuu pahiten.

      Ennen trailerin uittamista kannattaa pistoke irroitaa autosta.

      • se on parempaa

        Miksei at käy, siinä ei ole ainakaan virunkieltä.


      • ???
        se on parempaa kirjoitti:

        Miksei at käy, siinä ei ole ainakaan virunkieltä.

        ???


      • ei-sähkömies

        Kiitos neuvoista. Putsaukset ja muut ovat auttaneet. Näyttää kuitenkin siltä, että oikean puolen takavalon (ja samalla kaikkien oikean puolen äärivalojen yms) piuha ei toimi. Kaikki johdot tulevat ensin vasempaan takaumpioon ja siitä on vedetty johdotus oikealle puolelle eli yksi tuleva ja neljä lähtevää johtoa oli vedetty yhteen. avasin paketin ja liitin siihen mukaan vasemman puolen valoille tulevan johdon niin johan alkoi toimimaan. Ongelmana on siis tuo yksi johto joka näyttää olevan jänniteetön. Miten saa testattua onko ongelma autossa vai jossain trailerin liittimen ja valojen välillä?


    • välähtää

      Osta koestuskynä (ennenvanhaa oli pikkuruuvarin näköisiä) missä on lamppu (ei led) niin sillä on hyvä seurata mihin sähköä tulee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe