Kuinka syvällä on vesikiertoiset lattialämmitysputket?

väliseinä

Tällä palstalla varmaan parhaiten vastauksen saa kysymykseen, kun liittyy lämmitykseen, vaikka varsinaisesti kai kuuluisi rakentamiseen ja remontointiin.

Olemme ostamassa taloa, jossa on vesikiertoinen lattialämmitys. Talossa on paljon yhtenäistä avointa tilaa ja meillä tarve useammalle makuuhuoneelle, joten pitäisi parilla väliseinällä erottaa lisää huoneita. Mietityttää väliseinien koolausten kiinnittäminen, kun lattiassa kuitenkin kulkee lämmitysputkisto. Pakko ne koolaukset lattiiaankin kai kuitenkin olisi kiinnittää, että seinät pysyvät paikoillaan. Kuinka syvällä ne putket lattiassa ovat? Uskaltaako lattiaan alkaa kiinnitysruuveille reikiä poraamaan?

12

3770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoh.

Lattia oli siis parkettia. Siihen vain ruuvailemaan puuruuveilla. Kun betoni tulee vastaan, niin ei ruuvi niin kovin paljoa enään uppoa.

Väliseinät olivat siis harkkoja. Miksi haluat ruuvat niitä, vai uusi akkuporakone, jota pitää käyttää.

Lattia lautaa ja hirsisiä väliseiniä tuohon olet pystyttämässä....

Jne.

• väliseinä

Lattia on koko talossa laatta. Siihen ei paljon poraamatta mitään ruuvata. Ajatuksena siis ihan vaan tehdä perinteisesti puusta koolaukset. Sähköputkitukset, kojerasiat ja villat äänieristeeksi koolauksiin ja gyproc molemmin puolin päälle. Mutta uskaltaako tuohon lattiaan porata reikiä koolausten kiinnittämiseksi?

• Tim puri

Yleensä ne liimataan. Ei niitä ruuvailla vaikka ei olisikaan lattialämmitystä.

• Tim Pora

Kyllä siihen voi porata. Ainakin pysyy kiinni.

• minävaantaas

katso rakennekuvista, luulis lattialämmitystalon olevan niin uusi että kuvat löytyy?
      moni tekee 7-8cm laatan eristeen päälle josta verkko on sen pari senttiä irti, joten 4-5cm minimissään pinnasta...Lattiakoolinki sikakitillä kiinni, 2 päivän jälkeen et saa irti eikä se heilu, hyvä tehdä runko päälle puusta. muista hyvä kivivilla kireesti väliin jottei äänet ja kumina kantaudu makkarista toiseen.

• hohhoijaa

Ne koolaukset löiimataan. Kaikki jotka muuta ehdottavat ovat idiootti trolleja.

• Anonyymi

Mitä ihmettä on löiimaaminen, aivan uusi asia, vaikka kokemusta rakentamisesta on roppakaupalla ja alan termistö tuttua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä on löiimaaminen, aivan uusi asia, vaikka kokemusta rakentamisesta on roppakaupalla ja alan termistö tuttua?

Ja et tiedä mitä on löiimaaminen? Olen paljon löiimaannut. Mutta minä olenkin amatimies.

• gf,.g,g,g,

Tuolle miten syvällä putket on lattiassa ei ole olemassa mitään vastausta. Ne on omakotitaloissa joskus 2cm ja joskus 7 cm syvällä eli miten on haluttu laittaa.
      Ei kannata lattialämmitystaloon porata sitä ensimmäistäkään reikää lattiaan.
      Liimalla kiinni alapuut ja hyvä tulee. Laita sellainen kosteudenpitävä liimamassa niin ei tule seiniin ikinä ongelmia kosteuden nousuistakaan.

• gf,.g,g,g,

Niin ja vielä se, että itse leikkaisin parketista seinän kohdalta siivut pois.
        Toimii ne lattiatkin remontin jälkeen vielä oikein.

• nopea ja yksinkertai

Liimaamalla suoraan betonilattiaan ja laipioon kunnon kiinnitys. Lämmitysputket voi olla todella pinnassa ja mahdoton tietää niiden sijaintia.

• näkeehän ne

mittarilla samallatavalla kun sähköjohdot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1076
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      744
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      727
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe