Onko Canon S100 kamerasta tulossa uusi

Tehaekee

Niin itselläni on S90, joka on hyvä kamera, mutta video ominaisuudet huonot. joten uutta olen katsellut.

S100 kiinostaisi, mutta onkos siitä tulossa uusi malli kun hinta laski aikasta paljon http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/636555 (hintakehitys tab)?

En osaa Englantia niin hyvin, että osaisin hakea tietoa.

Ei huvittaisi ostaa vielä, jos kuukauden kuluttua tulee uudempi.

19

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19.8.2009 S90
      19.8.2010 S95
      15.9.2011 S100

      On varsin todennäköistä, että seuraaja tulee. Sitä, mitä ominaisuuksia siinä on, en tiedä. Jos katsoo mitä uutta muissa Canoneissa on, niin yksi mahdollinen lisä on WiFi-yhteys. Kannattaa kuitenkin muistaa, että uusi malli on aina selvästi kalliimpi eikä edes ole heti saatavilla. Nyt tuntuu S100:aa saavan aika hyvään hintaan. Toisaalta Canon on jo julkaissut tänä vuonna 14 mallia ja yleensä niitä tulee 15 vuodessa. SX50 on vielä tulossa. S100:sta ei oikein puutu mitään (paitsi WiFi). Sitten, kun Canonin sivuille ilmestyy uusi esite, voi olla varma, ettei enää uusia tänä vuonna tule.

    • S100:n omistaja 3 kk

      Canon PowerShot S100:sta oli jo tämän vuoden toukokuussa kelpo tarjous Rajalassa: 299 €. Pakkohan tuollaiseen oli langeta!

      Tänä päivänä sama liike näkyy myyvän samaa kameraa hintaan 439 € ja ilmoittaa normaalihinnaksi 499 €. Aika koomista, kun useampikin liike näkyy nykyisin myyvän S100:aa jo kolmensadan pintaan. Ilmeisesti Rajala ei halua myydä enää juuri tuota mallia.

      Uusi malli tulee epäilemättä ennen pitkää, mutta sitä ei varmastikaan saa kolmellasadalla vielä pitkääään aikaan.

      Olen S100:aan erittäin tyytyväinen. Videopuolikin näyttäisi pelaavan, mutta minulla ei ole ollut sille käyttöä.

    • Tehaekee

      Selailin eri kameroita Sony RX100 vaikuttaisi myös mielenkiintoiselta kun on lähes samaa kokoa, tosin pikselimäärä mietityttää.

      S100 on suurempi polttoväli, mutta RX100 vastaavasti enempi pikseleitä niin silloinhan kuvaa voisi leikata jotta tulisi sama polttoväli. Mutta miten leikkaaminen vaikuttaa kuvanlaatuun jne... verrattuna zoomiin?

      Mutta miten hyvin Sonyn kameroissa toimii automaatti ohjelma, jossa kamera päättää kaiken? S90 se toimii hyvin, ei ole mennyt montaa kuvaa pilalle, että automaatti olisi pahemmin erehtynyt.

      Ei sillä kameralla periaatteessa ole kova kiire, jos ennen joulua on tulossa jotain uutta niin voin ootella. Kuitenkin haen kameraa mitä käytän monta vuotta, joten sillä hinnalla ei tavallaan ole suurta merkitystä. Tietenkin jos pelkkä WiFi nostaa 100€ niin se on liikaa.

      Miten hyvin WiFi kortit toimii kameroissa ja kuluttaako akkua enempi?

      Maksoihan tämä S90 muistaakseni 400€ paikkeilla kun sen ostin. Tuntui silloin kalliilta kun Ixuseja sai 200€ hinnalla, mutta onhan noissa kameroissa suuri ero jonka huomaa vasta kun molemmilla on kuvannut.

      Hmmm.... http://www.dpreview.com/products/canon/cameras?sort=chronological&view=grid jos noi vuosiluvut tarkoittaa julkaisu vuotta niin tänä vuonnahan on julkaistu 25 uutta kameramallia?

      • aisfuhi

        RX100 pitäisi olla parempi kuin S100. Onhan siinä isompi kenno, valovoimaisempi objektiivi jne.

        Mutta se on myös tuplasti kalliimpi ja koko on tosiaan vähän suurempi.

        Muistaakseni siitä on valitettu, että luonnossa se ei tuota yhtä hyviä kuvia kuin studiossa, eli testit antaisivat siitä hieman liian hyvän kuvan... mutta tiedä sitten siitä. Ei omia kokemuksia.

        Zoomissa suurin ero tulee laajakulmapuolella, S100 24 mm vs RX100 28 mm. "Telen" 100 vs 120 ei ole kovinkaan merkittävä ero.


      • Jos polttovälin pituus pelottaa niin ei parempiakin vaihtoehtoja on. Mikä tuossa Sonyn megapikseleissä on outoa? Pikselitiheys on pienempi kuin S100:ssa. Minä en laskenut järjestelmiä mukaan, lisäksi olin tuossa tehnyt parin laskuvirheen. Tänä vuonna onkin julkaistu jo 16 kameraa. Joskin osaltaan tähän vaikuttaa G1 x:n julkaisu vasta keväällä.


      • Tehaekee
        okaro kirjoitti:

        Jos polttovälin pituus pelottaa niin ei parempiakin vaihtoehtoja on. Mikä tuossa Sonyn megapikseleissä on outoa? Pikselitiheys on pienempi kuin S100:ssa. Minä en laskenut järjestelmiä mukaan, lisäksi olin tuossa tehnyt parin laskuvirheen. Tänä vuonna onkin julkaistu jo 16 kameraa. Joskin osaltaan tähän vaikuttaa G1 x:n julkaisu vasta keväällä.

        "Jos polttovälin pituus pelottaa niin ei parempiakin vaihtoehtoja on."
        Kerro toki mitä muita vaihtoehtoja on tässä kokoluokassa?
        Siis kuvanlaatu se tärkein asia on, siksi näitä iso kennoisia pokkareita katselen.


        "Zoomissa suurin ero tulee laajakulmapuolella, S100 24 mm vs RX100 28 mm. "Telen" 100 vs 120 ei ole kovinkaan merkittävä ero."

        Tässä mun S90 on 28mm, toki se saisi olla laajempikin kun sisätiloissa kuvaa, mutta kyllä sillä on pärjännyt.

        Mutta eikös RX100 20 Megan kuvasta voi ottaa tarvittaessa 12 Megan palasen jolloin se vastaa (S100) 136mm teleä? Vai miten nämä asiat menee?


        Tämä kysymys taisi jäädä huomaamatta, miten hyvin WiFi kortit toimii kameroissa ja kuluttaako akkua enempi? Vai kannattaako suosiolla ostaa norm kortti?


      • Tehaekee kirjoitti:

        "Jos polttovälin pituus pelottaa niin ei parempiakin vaihtoehtoja on."
        Kerro toki mitä muita vaihtoehtoja on tässä kokoluokassa?
        Siis kuvanlaatu se tärkein asia on, siksi näitä iso kennoisia pokkareita katselen.


        "Zoomissa suurin ero tulee laajakulmapuolella, S100 24 mm vs RX100 28 mm. "Telen" 100 vs 120 ei ole kovinkaan merkittävä ero."

        Tässä mun S90 on 28mm, toki se saisi olla laajempikin kun sisätiloissa kuvaa, mutta kyllä sillä on pärjännyt.

        Mutta eikös RX100 20 Megan kuvasta voi ottaa tarvittaessa 12 Megan palasen jolloin se vastaa (S100) 136mm teleä? Vai miten nämä asiat menee?


        Tämä kysymys taisi jäädä huomaamatta, miten hyvin WiFi kortit toimii kameroissa ja kuluttaako akkua enempi? Vai kannattaako suosiolla ostaa norm kortti?

        Periaatteessa toki voi raja. Lopputulos on ihan objektiivin laadusta kiinni. Kennon koko ei sitä rajoita. WiFi toki kuluttaa virtaa. Tarvitsetko sellaista? En juuri näe normaalissa käytössä sille tarvetta. Eri asia on, jos pitää esimerkiksi heti lähettää kuva kännykästä (iPhone/Android) sähköpostilla tms. Jos minulle tulisi tämä tarve, laittaisin kameran kortin puhelimeen.


      • Tehaekee
        okaro kirjoitti:

        Periaatteessa toki voi raja. Lopputulos on ihan objektiivin laadusta kiinni. Kennon koko ei sitä rajoita. WiFi toki kuluttaa virtaa. Tarvitsetko sellaista? En juuri näe normaalissa käytössä sille tarvetta. Eri asia on, jos pitää esimerkiksi heti lähettää kuva kännykästä (iPhone/Android) sähköpostilla tms. Jos minulle tulisi tämä tarve, laittaisin kameran kortin puhelimeen.

        Aattelin vaan että olisi helpompa siirtää kuvat kamerasta tietokoneelle/tablettiin kun ei tarvitse kytkeä johtoa ja kamera voi olla ihan eri huoneessa. Ilmeisesti ei ole suurempaa korttia kuin http://www.sandisk.com/products/memory-cards/sd/eye-fi/?capacity=8GB


      • Tehaekee kirjoitti:

        Aattelin vaan että olisi helpompa siirtää kuvat kamerasta tietokoneelle/tablettiin kun ei tarvitse kytkeä johtoa ja kamera voi olla ihan eri huoneessa. Ilmeisesti ei ole suurempaa korttia kuin http://www.sandisk.com/products/memory-cards/sd/eye-fi/?capacity=8GB

        Älä käytä /-merkkiä, se ei tarkoita mitään. Puhutko nyt tietokoneelle vai tablettiin siirtämisestä? Tietokoneelle siirtämisessä en näe tuolle tarvetta. Miljoonat ihmiset siirtävät aivan helposti kuviaan tietokoneelle päivittäin ilman tuota. Siinä muuten ei tarvita mitään johtoja vaan kortti laitetaan kortinlukijaan. Mitä hyötyä on pitää kameraa eri huoneessa, kun pitää juosta huoneiden välillä panemassa kameraa päälle ja sitten taas tietokoneelle. Se, että jotain voi tehdä ei tarkoita, että se olisi kätevää. Tabletiin siirtäminen kentällä voi olla jo jokin syy asiaan. Tosin näissäkin on usein korttipaikka tai sen saa erikseen. Esim iPadiin sen saa 30 eurolla.

        Lähtisin siitä, etrtä jos haluat päästä puhelimella käsiksi kuviin, harkitse tuota.


      • Tehaekee
        okaro kirjoitti:

        Älä käytä /-merkkiä, se ei tarkoita mitään. Puhutko nyt tietokoneelle vai tablettiin siirtämisestä? Tietokoneelle siirtämisessä en näe tuolle tarvetta. Miljoonat ihmiset siirtävät aivan helposti kuviaan tietokoneelle päivittäin ilman tuota. Siinä muuten ei tarvita mitään johtoja vaan kortti laitetaan kortinlukijaan. Mitä hyötyä on pitää kameraa eri huoneessa, kun pitää juosta huoneiden välillä panemassa kameraa päälle ja sitten taas tietokoneelle. Se, että jotain voi tehdä ei tarkoita, että se olisi kätevää. Tabletiin siirtäminen kentällä voi olla jo jokin syy asiaan. Tosin näissäkin on usein korttipaikka tai sen saa erikseen. Esim iPadiin sen saa 30 eurolla.

        Lähtisin siitä, etrtä jos haluat päästä puhelimella käsiksi kuviin, harkitse tuota.

        Tarkoitin molempiin, mutta useimmiten tietokoneelle ja sitä kautta sitten valitut kuvat tablettiin.

        Jotenkin vastauksestasi tulee mieleen ajat jolloin järjestelmäkameroissa ei ollut mahdollista käyttää näyttöä etsimenä. Jos sitä joku kysyi, niin vastaus oli juurikin ton tyylistä kun miljoonat....päivittäin. Mutta mitenkäs asia on nykyään, lähes kaikissa uusissa järjestelmäkameroissa kyseinen ominaisuus.

        Unohdat tärkeän asian, kameroita käyttävät eri ikäiset ihmiset ja tarpeita on monenlaisia.

        Kortin ottaminen kamerasta pois ja lukijaan laittaminen on todella vaikeaa vanhemmilla ihmisillä, ennemmin näprään pienen luukun auki ja yritän saada siihen kaapelin kiinni. Huomattavasti kätevämpää olisi laittaa kamera päälle ja painaa tietokoneella jotain nappulaa, näin ilmeisesti noi kortit toimivatkin?

        Otithan huomioon, että olohuoneessa voi olla toinen henkilö kameran vieressä katsomassa TV:tä, joten ei tarvitse juosta kameran luokse ja takaisin. Kamera on yleensä olohuoneen pöydällä josta sen voi helposti mukaansa ottaa kun tarvitsee.


      • Tehaekee kirjoitti:

        Tarkoitin molempiin, mutta useimmiten tietokoneelle ja sitä kautta sitten valitut kuvat tablettiin.

        Jotenkin vastauksestasi tulee mieleen ajat jolloin järjestelmäkameroissa ei ollut mahdollista käyttää näyttöä etsimenä. Jos sitä joku kysyi, niin vastaus oli juurikin ton tyylistä kun miljoonat....päivittäin. Mutta mitenkäs asia on nykyään, lähes kaikissa uusissa järjestelmäkameroissa kyseinen ominaisuus.

        Unohdat tärkeän asian, kameroita käyttävät eri ikäiset ihmiset ja tarpeita on monenlaisia.

        Kortin ottaminen kamerasta pois ja lukijaan laittaminen on todella vaikeaa vanhemmilla ihmisillä, ennemmin näprään pienen luukun auki ja yritän saada siihen kaapelin kiinni. Huomattavasti kätevämpää olisi laittaa kamera päälle ja painaa tietokoneella jotain nappulaa, näin ilmeisesti noi kortit toimivatkin?

        Otithan huomioon, että olohuoneessa voi olla toinen henkilö kameran vieressä katsomassa TV:tä, joten ei tarvitse juosta kameran luokse ja takaisin. Kamera on yleensä olohuoneen pöydällä josta sen voi helposti mukaansa ottaa kun tarvitsee.

        Jos siirrät kuvia tietokoneen kautta tabletille, ei tässä siirrossa enää kameran ominaisuuksilla ole mitään merkitystä. Järjestelmäkameroiden näytöillä nyt ei oe tämän kanssa mitään tekemistä. Ei kai nyt kukaan normaalisti näytöllä kuvaa. Se on videokuvaukseen, makrokuvaukseen ym, En usko, että Eye-Fi kortinkäyttö on mitenkään helppoa tietokoneista tietämättömille. N tuntuu, että olet nyt siirtynyt itseäsi koskevasta kysymyksestä yleiseen riidan haastamiseen. Minä en sotiisi lähde.

        Se luukku pitää kuitenkin saada auki, jos aikoo ladata kameran akkua. Tätä pitää tehdä paljon useammin kuin siirtää kuvia koneelle. Kortille voi mahtua helposti 5000 kuvaa, mutta akulla saa yleensä n. 200.

        Tuntuu, että vääntämällä väännät keinoa, jolla homma muka tuntuu kätevältä. Nyt sinulla on kaksi ihmistä hoitamassa sitä kuvien siirtoa. Miten viestitte keskenänne? Matkapuhelimellako?

        Jos sinulla on jotain asiallista kysyttävää voin jatkaa. Mihinkään sotiin en asiasta rupea lähtemään.


      • Tehaekee
        okaro kirjoitti:

        Jos siirrät kuvia tietokoneen kautta tabletille, ei tässä siirrossa enää kameran ominaisuuksilla ole mitään merkitystä. Järjestelmäkameroiden näytöillä nyt ei oe tämän kanssa mitään tekemistä. Ei kai nyt kukaan normaalisti näytöllä kuvaa. Se on videokuvaukseen, makrokuvaukseen ym, En usko, että Eye-Fi kortinkäyttö on mitenkään helppoa tietokoneista tietämättömille. N tuntuu, että olet nyt siirtynyt itseäsi koskevasta kysymyksestä yleiseen riidan haastamiseen. Minä en sotiisi lähde.

        Se luukku pitää kuitenkin saada auki, jos aikoo ladata kameran akkua. Tätä pitää tehdä paljon useammin kuin siirtää kuvia koneelle. Kortille voi mahtua helposti 5000 kuvaa, mutta akulla saa yleensä n. 200.

        Tuntuu, että vääntämällä väännät keinoa, jolla homma muka tuntuu kätevältä. Nyt sinulla on kaksi ihmistä hoitamassa sitä kuvien siirtoa. Miten viestitte keskenänne? Matkapuhelimellako?

        Jos sinulla on jotain asiallista kysyttävää voin jatkaa. Mihinkään sotiin en asiasta rupea lähtemään.

        "Järjestelmäkameroiden näytöillä nyt ei oe tämän kanssa mitään tekemistä."
        Tarkoitin, että keskustelu rupeaa menemään samantyylises. Et sinä sitä ominaisuutta tarvitse koska miljoonat pärjää ilman sitä jne...


        "En usko, että Eye-Fi kortinkäyttö on mitenkään helppoa tietokoneista tietämättömille."
        Mitä olen Eye-Fi videoita katsellut, niin riittäisi tietokoneella yhden painikkeen painaminen, joten ei se videoiden perusteella vaikealta näyttänyt, voin toki olla väärässäkin. Toki asetukset laittaisi asiasta tietävä kohdilleen.


        "N tuntuu, että olet nyt siirtynyt itseäsi koskevasta kysymyksestä yleiseen riidan haastamiseen. Minä en sotiisi lähde."
        Enhän minä mitään riitaa haasta, esitin asiallisen kysymyksen ja siihen toivon asiallisia vastauksia.


        "Se luukku pitää kuitenkin saada auki, jos aikoo ladata kameran akkua. Tätä pitää tehdä paljon useammin kuin siirtää kuvia koneelle. Kortille voi mahtua helposti 5000 kuvaa, mutta akulla saa yleensä n. 200."

        Tässä minun S90 kamerassa akun luukku on iso ja helposti avattava/suljettava, myös akku on helppo laittaa lataajaan kunhan tussilla merkitsin kumminpäin tulee. Se luukku mihkä tulee johto tietokoneeseen on vaikea aukasta ja sulkea kun heiluu sivuttain. Olettaisin että S100 on samanlainen. Sonyn RX100 ratkaisusta en tiedä.

        Vaikka kortille mahtuu paljon kuvia niin en sitä usein täyteen kuvaa, vaan tietokoneelle pitää saada muutama uusi kuva jolloin kuvien siirtoa kertyy paljon enemmän kuin akun lataamista.


        "Tuntuu, että vääntämällä väännät keinoa, jolla homma muka tuntuu kätevältä."
        Miten niin väännän?
        Olen kuvannut S90 kameralla monta vuotta, ja todennut monesti kuinka kätevää olisi jos kuvien siirto onnistuisi langattomasti. Kuten totesin tarpeita on monenlaisia, toisille joku asia on tärkeä toisille turha.


        "Nyt sinulla on kaksi ihmistä hoitamassa sitä kuvien siirtoa. Miten viestitte keskenänne? Matkapuhelimellako?"
        Onko tarkoituksesi ivailla vai mitä?

        Ei tämä sentään niin iso lukaali ole, että pitää ihan soittaa kännykällä jotta olohuoneeseen puhe kuuluu.


      • Tehaekee kirjoitti:

        "Järjestelmäkameroiden näytöillä nyt ei oe tämän kanssa mitään tekemistä."
        Tarkoitin, että keskustelu rupeaa menemään samantyylises. Et sinä sitä ominaisuutta tarvitse koska miljoonat pärjää ilman sitä jne...


        "En usko, että Eye-Fi kortinkäyttö on mitenkään helppoa tietokoneista tietämättömille."
        Mitä olen Eye-Fi videoita katsellut, niin riittäisi tietokoneella yhden painikkeen painaminen, joten ei se videoiden perusteella vaikealta näyttänyt, voin toki olla väärässäkin. Toki asetukset laittaisi asiasta tietävä kohdilleen.


        "N tuntuu, että olet nyt siirtynyt itseäsi koskevasta kysymyksestä yleiseen riidan haastamiseen. Minä en sotiisi lähde."
        Enhän minä mitään riitaa haasta, esitin asiallisen kysymyksen ja siihen toivon asiallisia vastauksia.


        "Se luukku pitää kuitenkin saada auki, jos aikoo ladata kameran akkua. Tätä pitää tehdä paljon useammin kuin siirtää kuvia koneelle. Kortille voi mahtua helposti 5000 kuvaa, mutta akulla saa yleensä n. 200."

        Tässä minun S90 kamerassa akun luukku on iso ja helposti avattava/suljettava, myös akku on helppo laittaa lataajaan kunhan tussilla merkitsin kumminpäin tulee. Se luukku mihkä tulee johto tietokoneeseen on vaikea aukasta ja sulkea kun heiluu sivuttain. Olettaisin että S100 on samanlainen. Sonyn RX100 ratkaisusta en tiedä.

        Vaikka kortille mahtuu paljon kuvia niin en sitä usein täyteen kuvaa, vaan tietokoneelle pitää saada muutama uusi kuva jolloin kuvien siirtoa kertyy paljon enemmän kuin akun lataamista.


        "Tuntuu, että vääntämällä väännät keinoa, jolla homma muka tuntuu kätevältä."
        Miten niin väännän?
        Olen kuvannut S90 kameralla monta vuotta, ja todennut monesti kuinka kätevää olisi jos kuvien siirto onnistuisi langattomasti. Kuten totesin tarpeita on monenlaisia, toisille joku asia on tärkeä toisille turha.


        "Nyt sinulla on kaksi ihmistä hoitamassa sitä kuvien siirtoa. Miten viestitte keskenänne? Matkapuhelimellako?"
        Onko tarkoituksesi ivailla vai mitä?

        Ei tämä sentään niin iso lukaali ole, että pitää ihan soittaa kännykällä jotta olohuoneeseen puhe kuuluu.

        Tunnut yhä sekoittavan keskenään omaa tilannettasi ja jotain vanhusta, jolla on huonot kädet. Kaikissa minun Canoneissani muistikortti on aivan samassa tilassa kuin akkukin, Jos kädet riittää akun lataamiseen, riittää ne muistikortin ottamiseen. Kameraa ei tule kytkeä koneeseen.

        Jos itse koet langattoman siirron tärkeäksi, niin panosta siihen. En minä ala sinun kanssasi sinun tarpeistasi väittelemään. Minusta vain tuio on kova hinta kahdeksan gigan kortista. WiFi kamerassa on siitä fiksumpi, että se käy sitten millä tahansa kortilla.


      • Tehaekee
        okaro kirjoitti:

        Tunnut yhä sekoittavan keskenään omaa tilannettasi ja jotain vanhusta, jolla on huonot kädet. Kaikissa minun Canoneissani muistikortti on aivan samassa tilassa kuin akkukin, Jos kädet riittää akun lataamiseen, riittää ne muistikortin ottamiseen. Kameraa ei tule kytkeä koneeseen.

        Jos itse koet langattoman siirron tärkeäksi, niin panosta siihen. En minä ala sinun kanssasi sinun tarpeistasi väittelemään. Minusta vain tuio on kova hinta kahdeksan gigan kortista. WiFi kamerassa on siitä fiksumpi, että se käy sitten millä tahansa kortilla.

        "Tunnut yhä sekoittavan keskenään omaa tilannettasi ja jotain vanhusta, jolla on huonot kädet."

        Miten niin?
        Olen vanhempi ihminen, EN vanhus vielä. Ellei se ole jo selväksi tullut.


        "Jos kädet riittää akun lataamiseen, riittää ne muistikortin ottamiseen. Kameraa ei tule kytkeä koneeseen. "

        Akku on paljon isompi kuin pikkuinen muistikortti. Joten akku on huomattavasti helpompi ottaa pois ja laittaa takaisin kameraan kuin muistikortti. Ihan vaan tiedoksi, että joillain voi olla nivelrikko tai leikattu käsi tai jopa molemmat. Jolloin pienten asioiden käsittely ei ole niin helppoa kuin saatat luulla.

        Jos sinulla on vinkkejä joilla saan muistikortin lukijaan yhtähelposti ja nopeasti kuin akun lataajaan niin kerro ihmeessä?


        "Jos itse koet langattoman siirron tärkeäksi, niin panosta siihen."
        Niin on aikomuskin, Siksi katselen langattomia kortteja ja kyselen onko niitä isompia.


        "En minä ala sinun kanssasi sinun tarpeistasi väittelemään."
        Sitähän tunnut tekevän kokoajan. Olen sanonut että MINULLE langaton olisi kätevä, mutta sinä väität muuta, yrität kokoajan todinstaa kuinka "helppo" minun on laittaa muistikortti lukijaan. Enköhän minä kuitenkin itse tiedä parhaiten kuinka "helppoa" vaikeaa muistikortin laittaminen on.


        "Minusta vain tuio on kova hinta kahdeksan gigan kortista."
        Totta että noin 55€ on aika kallis ton kokoisesta kortista. Ilmeisesti vielä muilla valmistajilla ei niitä ole? Mutta toisaaltaan jos kortti toimii niin helposti kuin oletan sen toimivan niin aika pieni raha toi sitten on.

        "WiFi kamerassa on siitä fiksumpi, että se käy sitten millä tahansa kortilla."
        Toki ostaisin kameran missä on WiFi, mutta niitä ei taida olla tässä kokoluokassa joissa on myös hyvä kuvanlaatu? Itseasiassa löysin vain muutaman pokkarin joissa se on.


      • Tehaekee kirjoitti:

        "Tunnut yhä sekoittavan keskenään omaa tilannettasi ja jotain vanhusta, jolla on huonot kädet."

        Miten niin?
        Olen vanhempi ihminen, EN vanhus vielä. Ellei se ole jo selväksi tullut.


        "Jos kädet riittää akun lataamiseen, riittää ne muistikortin ottamiseen. Kameraa ei tule kytkeä koneeseen. "

        Akku on paljon isompi kuin pikkuinen muistikortti. Joten akku on huomattavasti helpompi ottaa pois ja laittaa takaisin kameraan kuin muistikortti. Ihan vaan tiedoksi, että joillain voi olla nivelrikko tai leikattu käsi tai jopa molemmat. Jolloin pienten asioiden käsittely ei ole niin helppoa kuin saatat luulla.

        Jos sinulla on vinkkejä joilla saan muistikortin lukijaan yhtähelposti ja nopeasti kuin akun lataajaan niin kerro ihmeessä?


        "Jos itse koet langattoman siirron tärkeäksi, niin panosta siihen."
        Niin on aikomuskin, Siksi katselen langattomia kortteja ja kyselen onko niitä isompia.


        "En minä ala sinun kanssasi sinun tarpeistasi väittelemään."
        Sitähän tunnut tekevän kokoajan. Olen sanonut että MINULLE langaton olisi kätevä, mutta sinä väität muuta, yrität kokoajan todinstaa kuinka "helppo" minun on laittaa muistikortti lukijaan. Enköhän minä kuitenkin itse tiedä parhaiten kuinka "helppoa" vaikeaa muistikortin laittaminen on.


        "Minusta vain tuio on kova hinta kahdeksan gigan kortista."
        Totta että noin 55€ on aika kallis ton kokoisesta kortista. Ilmeisesti vielä muilla valmistajilla ei niitä ole? Mutta toisaaltaan jos kortti toimii niin helposti kuin oletan sen toimivan niin aika pieni raha toi sitten on.

        "WiFi kamerassa on siitä fiksumpi, että se käy sitten millä tahansa kortilla."
        Toki ostaisin kameran missä on WiFi, mutta niitä ei taida olla tässä kokoluokassa joissa on myös hyvä kuvanlaatu? Itseasiassa löysin vain muutaman pokkarin joissa se on.

        Sinulla on nyt joku riitelymoodi päällä. Minä en siihen yhdy, joten keskusteluni asiata loppuu tähän. Ei oe hyvä sekoittaa omia kysymyksiä ja väittelyitä keskenään. Jatkossa voi neuvot olla harvemmassa, kun alkaa riitelemään.


      • Tehaekee
        okaro kirjoitti:

        Sinulla on nyt joku riitelymoodi päällä. Minä en siihen yhdy, joten keskusteluni asiata loppuu tähän. Ei oe hyvä sekoittaa omia kysymyksiä ja väittelyitä keskenään. Jatkossa voi neuvot olla harvemmassa, kun alkaa riitelemään.

        Miten niin joku riitelymoodi?
        Asiallisiin kysymyksiin toivon asiallista vastausta, enkä turhaa väittelyä.

        "Ei oe hyvä sekoittaa omia kysymyksiä ja väittelyitä keskenään."
        Niin tulin tänne kysymään apua, en väittelemään siitä miten MINUN on helpointa siirtää kuvat. Toki saa ehdottaa jos tietää miten helpomman tavan, mutta on myös syytä uskoa kun perustelin miksi se ei ole minulle helpompi.


    • DigitalRevCom
      • Kai Wong

      • Tuossa on selvästi isompi kenno. Efektiivinen valovoima on melkein pari aukkoa suurempi (3:2 suhteella tasan kaksi aukkoa) ja lähes yhtä hyvä kuin G1 X:ssä tai jossain järkkärin kittiputkessa. Tuossa on myös etuna 3:2 muotoinen kenno,. Mitä tule kokoon, tuossa on paksuutta 9 mm enemmän. Se tuntuu taskussa. Jos laukussa kantaa ei sillä väliä ole. Myös painoa on 40 grammaa eli viiden kahden euron kolikon verran enemmän. Hintaa sitten onkin n. tuplasti S100:n nykyhintaan verrattuna,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe