Mikä on Turun kaikkien aikojen paras rafla?

kysyjä

30

2813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienostoravintola TT

tietysti eerikinkadulla, eli lekendaarinen pytty, tinis, Tina-Tuoppi.

Mukavampaa ravintolaa ei turusta löydä ja ihmiset ovat kaikenkarvaisia MUKAVIA

• Maksava asiakas

Mäkrok RIP.

• kjhsdfghjklkjhg

Vanha Amarillo.

• tustj
        kjhsdfghjklkjhg kirjoitti:

Vanha Amarillo.

Vanha El-Paso.

• Huijari-Mac

Mäkrok paras ?

"Mäkkäri" kiersi veroja pitämällä pimeää työvoimaa vuosikausia.

Kun oli töissä siellä, oli eräs Mape pimeä tarjoilija, ja toinen ovimies oli myös pimeästi töissä.
        Omistaja itse käpälöi kännissä henkilökuntaansa asiakkaiden nähden silloin kun nämä plokkasivat pöydistä laseja eli olivat täysin puolustuskyvyttömiä. Ja nauroi räkäisesti päälle.

Läheltä piti etten itsekään saanut asianmukaista palkkaa. Firman kirjanpitäjä, vaimo, yritti selittää minulle, ettei hän itsekään ollut aina saanut palkkaansa...

Todellakin hämärä paikka, toivoisin että muutkin muistelisivat ja että Turun verovirasto voisi katsoa tilejä tarkemmin.

• Casablancasta....

...jäi hyvät muistot.

• evp rav. harrastaja

Kaikkien aikojen, millä määritteellä ja minä ajanjaksona. Tuskin mikään ravintola pysyvästi on suosituin. Aktiivi ravintola käyntieni alkuaikoina, loppui noin pari vuosikymmentä sitten, kehuttiin Aikala nimistä ravintolaa puutorin kulmassa. Minun aikana sitä ei enää ollut. Oli lopettanut tai joutunut lopettamaan. Silloisten kehujen mukaan jos asiakas halusi juttuseuraa, reipaasti alkoholia, naisseuralaista tai yleensä "tasokasta" ravintola elämää Aikala oli tähän varmempi kuin aamuaurinko.
      Valomerkin jälkeen oli usein "mustamaija" odottamassa joka kyyditsi osan ravintolavieraista poliisien putkistoon.

• Isomunanen

Ravintola Barbie on kaikkien aikojen paras. Harmi, ettei sitä ole enään.

• Amarillo on paras.

Se on ainoa mine mä ja bestis päästtää sisään.
      Ollaan 15 ja 16. Chili on kans okei mut sinne ei pääse aina.

• turkulaisetkin
    • Nälkänen

Vanhin tietenkin. Se on kerennyt tehdä eniten sapuskaa, vaikka nyttemmion sangen hitaaksi onkin todettu.

• namskis1

hesburger

• Nostalgisti

Ravintola Elli & Gunnar vastasi lähinnä evp rav. harrastajan kuvausta. Jos aikoi
      poistua ilman naisseuraa, WC:n ikkuna oli ainoa pakotie. Aikala oli lähinnä olut-
      juoppojen paikka, ns."räkälä". Tuli vierailtua v-57 armeija-aikana muutaman kerran.

• Moselii takaisin

MOSEL oli paras,ehdottomasti!

• Vastapään naapuri

EGn toiminta loppui tappiollisena, koska naisasiakkaisiin ei tullut uutta kiertoa.

Päivätanssit klo 15 oli suosittu. Taksitolppa oli pystytetty torille vastapäätä, joten ripeä ehti takaisin tansseihin.

TOK omisti ravitsemus- eli juopumusliikkeen.

• kilken

paras ruoka ravintola oli rips 'entinen pinella' itse en tainnut sillä monesti käydä syömässä mutta virvokkeela kävin kun jano sattui yllätämään pitkän työviikon jälkeen ystävällistä palvelua hyvä henkilökunta osavaa tunnelma oli rauhaisaa. parasta oli joulun odotus joulukuussa. aina välillä paikalle saapui kulkijoita jotka olivat aina tervetulleita. iso kiitos hyvästä palvelusta henkilökunnalle.

• tuyrxt6rty

Valenciasta ei päässyt karkuun edes vessan ikkunasta!

• Ex tekulainen

Varma veto Valenciassa oli uskotella olevansa Wärtsilässä hitsarina urakkapalkalla. Naiset olivat usein tekstiiliteollisuudessa eli ompelimoista, jollaisia oli vielä 1970 luvulla Turussa useita. Vaikutus oli suuri.

Hotelli Turun ravintola oli vieressä, mutta Valencian hinta- janais taso olivat hiven alempia. Saanti oli varmalla pohjalla ilman yritystäkin.

• On se

hesburegsesi kyllä

• Gnifu

Kyl Kristiina on Turun kaikkien aikojen paras ravintola!

• Kiltalainen

" Kyllä Kilta kotiolot voittaa"

Kilta Humalistonkadulla mainosti näin. Ulkona oli yleensä jonoa. Jos ei ollut, portsari teki. Hantta oli yhden portsarin nimi.

Alakerrassa oli disko. Yläkerrassa vietiin pöytiin hovimestarin saattamana. Orkesteri oli oikea. Myös baaritiski löytyi yläkerrassa.

• kkiuiuuuuu

No 70-luvulla OLAVINGROUVI! Kukas muistaa sen ison portsarin nimen.Bussipysäkki vieressä ja siitä lähdettiin bussilla ISKERIIN jatkamaan metsästystä!

• Ent kiltalainen

Killan Hantta on Hannu Salminen.

Naiset kuulemma riitelivätKillan naistenhuoneessa miehistä. Naisten ja miesten huoneissa oli kortonkiautomaatti.

Surkeaa, että hyvä ravintola loppui.

• ljgkhgcjtudnkjhjc,jk

Turussa ei ole ollut kunnon raflaa sen jälkeen kun Kilta lopetti.
      Mutta suosittelisin kysyjälle vuonna 2013 lämpimästi jotain lähiöjuottolaa,esim.

-Tower
      -Basso
      -Oliver
      -Vanha varis
      -Karhunpesä
      -Navigare
      -ravintola Koivu
      -Masan Baari
      -Chateau (Naantalissa)
      -ravintola Linnunrata
      -ravintola Peipsi
      -ravintola 59
      -Gregorius
      -Runostuoppi

• lldkklk

onks KULTANEN HIRVI siellä kupittaalla vielä?

• E ja G se vaan on

Maailmankuulu EG tietenkin - ei kahta kysymystä! Sitä tultiin sankoin joukoin - jalansyten - ihastelemaan ulkomaita myöten. Siinä todistetta tarpeeksi.

• Maammo

Näin on, muut tulee kaukaa perästä!

• Yks Mertsu

Mä diggasin Moselia. Siell oli tunnelmaa pikkutunneille ja ylikin!

• sixtees

Hämeenportti Hämeenkadulla oli opiskeluvuosien legendaarisin juottola. Ovella päivysti "Lonttoposkeksi" kutsuttu portsari, joka vahti, että opiskelijapojilla oli kravatti kaulassa ja sukat(!) jalassa. Ilman ei ollut toivoa sisäänpääsystä. Asiakaslähtöisyys oli siihen aikaan ravintolapiireissä tuntematon käsite.

• Ruuffus

Kyl kaikkien aikojen turkulaisbaari on Riviera. Harmi, ku ei oo enää saman tason baaria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe