oon nyt aivan sekasin tuon sanan kanssa.
ok tiedän että förra sommaren=viime kesänä.
i sommaren=tänä kesänä.
mutta mitä i somras tarkoittaa? olen ymmärtäny kun sanakirjaa kattelen niin että olisi myös viime kesänä(vähän niin kuin i höstas jne.) mutta kysyin yhdelt' ruotsalaiselta ja sanoi että i somras=tänä kesänä. kumpi se nyt on? ja milloin sitten käytetään i somras ja millo förra sommaren jos siis kummatkin ovat viime kesänä. hjälpa mig!
"Tänä/viime kesänä" ruotsiksi?
2
7115
Vastaukset
- heeelpsgdg
okei unohtakaa mitä kysyin. kysyin häneltä uudestaa ja homma selkis =D
- ungefär så här
Hjälp mig! (koska verbi taipuu hjälpa, hjälper)
i somras = viime kesänä
på sommaren tarkoittaa kesällä/kesäisin
i sommar tarkoittaa tänä kesänä, ikään kuin futuurissa.
den här sommaren tarkoittaa tänä kesänä preesensissä ja futuurissa
förra sommaren tarkoittaa samaa kuin i somras, mutta ehkä förra sommaren sopii käytettäväksi kesällä, kun puhutaan edellisestä kesästä. I somras taas yleensä menneestä kesästä (esim. syksyllä tai talvella), mutta tämä on vähän hifistelyä eikä niin kovin tärkeää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181