Paras tradenomin suuntautuminen?

rillinenä

Mikä näistä paras ja kannattavin suuntautumisvaihtoehto?

markkinointi
taloushallinto
rahoitus
kansainvälinen liiketoiminta
henkilöstöjohtaminen
yritysviestintä
julkishallinnon suunnittelu
tietotekniikka
yrittäjyys
logistiikka
tuotantotalous
matkailu
oikeushallinto.

19

6685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rops rups

Luultavasti taloushallinto, laskentatoimi ja rahoitus. Markkinoinnissa ovat yleensä huonoimmat joilla on liian ruusuiset kuvat alasta. Markkinointi kun kuulostaa trendikkäältä.

• 29

Itse valitsin aikanaan taloushallinnon, koska sillä saralla riittää töitä. Tosin ei kylläkään tässä nykyisessä kaupungissa missä asun, ja siksi olenkin muuttamassa muualle.

• paras ratkaisu

Paras vaihtoehto on se, joka kiinnostaa sinua eniten. Edessä on kuitenkin monta pitkää tuntia opiskelujen parissa sekä pitkä työura, joka luultavasti liittyy ainakin jollain tasolla valitsemaasi vaihtoehtoon. Silloin pitää olla motivoitunut. Itseäni ei ainakaan motivoisi opiskella jotain muuta kuin sitä mikä itseäni eniten kiinnostaa ja jonka parissa haluan tehdä työtä.

• Kvtrade

Paras on se joka kiinnostaa, mutta itse kansainvälistä kauppaa opiskelleena voisin todeta ainakin sen olevan yhtä huono kuin markkinoinnin sv. Taloushallinto tai laskentatoimi on ainakin työllistävin.

• 9998899

Myynti ja taloushallinto työllistävät tulevaisuudessa.

• Jos ny iha totta puhutaa

Paras suuntautuminen on käydä eka vuosi ja tehdä koulun sisäinen siirto ja vaihtaa tekniikan ja liikenteen alalle.J

• 10+7

Paras on jos saa yhdistettyä tradenomin ja insinöörin opinnot niin että saat molemmat tutkinnot.
      Kauppa tekninen ala yhdistettynä on aika jepa työhaastattelussa.

• heipparallaa

Siinäs yhdistät. Insseillä on se about 50h viikko että jos vielä haluat lisää tradenomi opintoja niin mihin väliin saat ja miten jaksat.

• räpätätätäpätärapata

Multi skill on in!

2, 3 tai 4 eri tutkintoa korkeakoulusta/yliopistosta auttaa työhaastattelussa jos on vielä noiden jälkeen muuten järjissään.

• hmmmmmps

Mikä muka on matkailun tradenomi (AMK)? Se on matkailun ko eli restonomeja valmistuu siitä.

• ???

Onko muka mahdollista yhdistää tradenomin ja insinöörin opinnot???

• kaksikärpästätai

Tradenomin ja insinöörin voi yhdistää, kun suorittaa molemmat opinnot. Ei toki samalla kertaa, vaan lukee ensin toisen ja sitten toisen.
      Kannattaa kyllä lukea ensin insinööriksi, ja jos ei saa töitä, sitten tradeksi. Tai ennemmin KTM. Mutta jos KTM, sitten ei enää tarvitse olla insinööri.

• ???

Sori tyhmät kysymykseni mutta mitä tarkoittaa KTM ja voiko hyvillä merkonomin papereilla päästä insinööriksi?

• KarvaTonMuna

KTM = kenttätykistömies.
      Eli armeijan käytyäsi et tarvitse insinöörinpapereita mihinkään.

• Tosiasiaa

Paras suuntautuminen, mitä tradenomiopiskelija voi ajatella, on suuntautua kohti kaupallisia yliopistotutkintoja.

• kaksikärppää

KTM on kauppatieteen maisteri. Ihan käytössä oleva lyhenne.
      Hyvillä merkonomin papereilla voi päästä insinöörikouluun ja sen käymällä insinööriksi.

• Petreu

Markkinointi on hyvä, samoin logistiikka. Taloushallintokin työllistää mutta matalapalkkatehtäviin kuten kirjanpitoon jossa keskipalkat reilusti alle 2000 e/kk.

• Myyntimiekkonen

Itse opiskelen myyntityötä ja luvataan kovasti että hyvät työllistymismahdollisuudet olisi koska eroaa perus liiketalouden opinnoista. saa nähdä..

• pasilanpavarotti

Markkinointi on hyvä. Tiedät sitten miten kirpputoripöydässä laitat villasukkasi esille ja mikä on asiakassegmentti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8403
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4674
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4353
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3493
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3368
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3133
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2871
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe