Pikkutytölle nimi suvusta

Fiia_mom

Hei,

olemme miehen kanssa päättäneet antaa lokakuussa syntyvälle pikkuisellemme nimen joka jo löytyy suvusta. Sukututkimustakin harrastelin kun äitiyslomalle jäin ja tässäpä nyt näitä vaihtoehtoja jotka kaikki miellyttävät omalla tavallaan:

Eola
Agata
Elfriede/Elfriide
Wanda/Vanda
Mirith
Rosalie

Kysymykseni kuuluu: Millaisia mielikuvia näistä nimistä teille tulee? Ovatko nämä nimet, joista osa nykyään melkoisen harvinaisiakin, liian erikoisia?

27

1608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tykkään kovasti nimestä Elfrida. Tulee viikinkiaikainen prinsessa mieleen. Suosittelen todella suvusta löytyviä harvinaisuuksia.

      • ...

        Samoin nimi Alfhilda on hieno, mut ei ollut teidän suvusta...


    • -ada-

      Kannatan näitä:

      Rosa/Roosa
      Elfrida/Elfriida

    • Eufrosyyne

      Oikein hienoja (ja huonosti toimivia) nimiä Möttösen tyttärelle. Niin fiinejä, että!

      • Vihannespää

        Vitun aasi,  jos sun sukunimi on joku saakelin Huorila ni se ei tarkota et muilla ois kans! Vai luuletko et tollaset nimet löytyy aina vaan Möttösten ja Lötjösten suvuista?

        Mee muualle vääntää naamaa lehmänvitulle!


    • !!

      Agda Elfriide
      Friida Eola

    • VeronicaMs

      Tässä mielipiteeni nimivaihtoehdoistanne: 

      Eola - erikoinen mutta yksi ehdottomista suosikeistani listaltanne. Ei assosioidu heti vanhaksi tai turhan hankalaksi nimeksi! Helppo ja nätti lausua :) 

      Agata - Aika kova nimi makuuni. Sinänsä nätti mutta kuvittelen jotenkin vaan tärkeilevän naishenkilön...

      Elfriide - Nätti, selkeästi vanhaksi assosioituva  nimi. Käyttäisin itse tätä simppelimpää kirjoitusasua tai mahdollisesti a- päätettä. Asia josta en pidä on helposti lempinimeksi muotoutuva Friide/Friida/Friidu - ei tee vaikutusta

      Vanda - Erikoisella tavalla pidän tästä.  Tulee mieleen bulgarialainen ennustaja, leffa ja kaupunki. Eli tosin sanoen, jos olette suomenruotsalaisia sukujuuriltanne ja/tai asutte Vantaalla - kannattaisi ehkä jättää väliin :)

      Mirith - Uusi nimi minulle, mutta pidän tästä! Tuo mieleen jonkun irlantilaisen vivahteen ehkä. Vakava aikuisen naisen nimi, pikkuiselle lemppariksi Mirri :)

      Rosalie - Hieno nimi vaikkei suosikkejani. Luo mielikuvan prinsessa Ruususesta, tosin lyhenee varmaan helposti Rosaksi.

      Minun ääneni Eolalle :)

    • Täti

      Onhan nuo aika erikoisia nimiä, mutta toiseksi/kolmanneksi nimeksi voisi sopia esimerkiksi Elfiide ja Rosalie.

    • vii.

      Minun makuuni kaikki ovat vähän turhan erikoisia ja hankalia. Mutta ajatuksena tykkään suvun nimien käyttämisestä uusilla sukupolvilla. Itse tekisin varmaan niin, että muokkaisin jostain nimestä helpomman muodon etunimeksi ja antaisin toiseksi nimeksi jonkun erikoisemman. Suosikkini on Roosa Elfriida!

    • Ella_imho

      Harvinaisiahan nuo ovat, mutta ei se välttämättä haittaa ainakaan toisen/kolmannen nimen kohdalla.

      Varsinaiseksi käyttönimeksi suosittelisin itse tuota Eolaa. Se on lyhyt ja suomalaisillekin helppo, onhan meillä noita samantapasia nimiä kuten Eila, Eini ja Erja jo ennenstään. 

      Eola Elfriida ?

      Kun joku täällä jo nosti sukunimetkin mukaan, niin minusta Eola sopii myös useimpiin sukunimiin, voin yhtä hyvin kuvitella sekä Eola Niemisen että Eola Sundstömin.

    • ytyrtyrty

      Erikoisia nimiä, täytyy todeta.

      Agata - tulee mieleen akatta, ilman akkaa tai joku kodinkone
      Elfriede - suomalaiseen makuun ei sovi
      Vanda - vandalismi
      Mirith - mirrit, lausuttuna
      Rosalie - ei taaskaan suomalainen

      Mutta jos suvussa on, niin kai noista joku toiseksi nimeksi sopii.

    • tällaista tulee miel

      Eolasta tulee mieleen ebola-tauti, en pidä lainkaan
      Agata on liian kova nimi.
      Elfriede on liian hankala, Elviira on käyttökelpoisempi.
      Wanda/Vanta Vantaa, voi ei !
      Mirith aivan liian hankala Mirri
      Rosalie Roosa lie, jättäisin tuon lien pois.

      • Sallamaria

        Eola on ihana! Miten esim Eola Ada Agata?


    • sherppa

      Voi jessus mitä vastauksia taas tässäkin ketjussa... Olis sheriffille töitä.

      Eola on ihan kaunis, mutta ehkä hieman vaikea lausua.

      Agata on ihan kiva, ja varmaan vanhemmatkin ihmiset tunnistaisivat, aika monelle on kuitenkin tuttuja nuo Agatha Christien kirjat...

      Elfriede/Elfriide kiva, mutta vaikean ääntämisen takia laittaisin varmaankin toiseksi tai kolmanneksi nimeksi...

      Wanda/Vanda - tällä nimellä hieman hassuja mielleyhtymiä kieltämättä (Vanda - Vantaa; Wanda - Kala nimeltä Wanda (elokuva)), mutta toisena nimenä tuo Wanda ihan söpö.

      Mirith - tosi kaunis nimi, itse tykkään kovasti.

      Rosalie - ehkä paras näistä, sopii hyvin ihan kutsumanimeksikin. Tai jos tuntuu kutsumanimenä liian pitkältä, niin helpostihan tuon lyhentää Rosaksi.

      Omastakin suvustani löytyy melkoisia erikoisuuksia :)

    • Fiia_mom

      Hei,

      Pahoittelen etten ole kommentoinut meidän tyttäremme nimiasiaa. Oikeastaan aluksi en viitsinyt edes tulla vastaamaan kun huomasin että osa vastauksista on nyt mitä on, mutta ehkä nyt sheriffin myötä tämäkin palsta muokkautuu siistimmäksi.

      Olemme päätyneet antaa työlle etunimeksi Eola. Toista nimeä mitimme edelleen, mies on sillä kannalla että senkin olisi hyvä alkaa E:llä ja olla pitkä/keskipitkä nimi.
      Itse taas harkitsen ennemminkin jollain muulla kirjaimella antavia nimiä, pitkiä sellasia kuitenkin. Erityisen mieltynyt olen liina-päätteisiin nimiin.

      Nimilista Eolan toiseksi nimeksi:

      Evangeliina
      Eveliina
      Josefiina
      Katariina
      Angeliina

      Mikä näistä vai joku uusi nimi sopisi mielestänne?
      Mielipiteitä (asiallisia sellasia) saa laittaa!

      Ps. Elfriede/Elfriida nimi joka suvusta löytyy ei tule päätymään Eolalle toiseksi nimeksi, sillä haluamme pitää nimen yhtenä vaihtoehtona jos vaikka tulisimme vielä joskus saamaan toisen tyttären :)

      • sibyllavon

        Muuntelisin vähän ehdotuksianne ja ehdotan Eola Miirit Josefiina


      • Eola Elviira

        Eola Mirith tai Eola Rosalie olisi mielestäni hyvin yhteen sopivia.
        Myöskin Eola Elvira tai Eola Elviira tulee mieleen toisesta E alkavasta nimestä.

        Elviira – muunnos espanjalaisesta Elvira-nimestä. Elvira perustuu joko arabian sanaan ‘ylevä, käskijätär’ tai muinaiseen nimeen Alverat ‘alvara, alvera’=‘ylevä’. Mahdollisesti tarkoittaa ‘kaikki totta’, goottilaisesta sanasta ‘al’=‘kaikki’ yhdistettynä sanaan ‘wer’=‘totta’.

        Kiva nähdä muita kun niitä yleisimpiä nimiä.


    • StellaPolaris

      Eola Katariina ja Eola Josefiina kuulostavat omaan korvaani kivoilta.

      Myös Evangeliina menee, hieman erikoinen tosin. Ehkä toinen nimi voisi olla tytöllä tavallisempi?
      Eveliinasta en muuten vaan pidä Eolan parina ja Angeliina taas on mielestäni hieman hankala lausuttava jo muutenkin niin pyöreän (ääntämiseltään) ja a-loppuisen Eolan jälkeen.

    • Joku...

      Eola Karoliina

      Nätti nimi

    • NimiTäti

      Eola Adalmina.

      • Minusta

        Eola Esmeralda


    • Eola tai Mirith

      Eola on minusta todella hieno! Sopivan erikoinen, mutta kuitenkin suomen kieleen sopiva ja helppo ääntää :) Ja tosi nätti, lempparini!

      Agata on ihan okei, mutta minä tykkään suomalaisista nimistä enemmän kuin englantilaisista, joten Agata-Agatha on vähän siinä rajoilla tykkäänkö....

      Elfriede/Elfriide - Hauska! Mutta umpi-suomalaiselle lapselle ei ehkä niin hyvä nimi... Tulee paljon sekaannuksia, ja nimeä saa varmasti toistella ja tavailla, varsinkin jos päädytte Elfriedeen. Etunimeksi en siis itse laittaisi, ja jos laittaisin niin sitten tuo Elfriide.

      Wanda/Vanda - Kiva nimi, näistä ehkä tavallisin nimi. Minun mielipiteeni kuitenkin on, että koiran nimi, koska henkilökohtaisesti tunnen Vanda-nimisen koiran :D Mutta muille se ei varmasti näin ole.

      Mirith - Tosi nätti! Erikoinen, mutta sopii suomalaisellekin. Toinen lemppari.

      Rosalie - Kaunis, mutta tämäkin on vähän liian englantilainen. Tätä tapaa varmasti Twilightin myötä muutenkin vähän useammin tulevaisuudessa, kun teinit pääsevät vauvansaanti-ikään.... Minusta persoonattomin nimi näistä.

      • Fiia_veryhappy_mom

        Hei,

        ajattelin tulla kertomaan että tyttäremme nimeksi tuli lopulta: Eola Eveliina. 
        Emme siis ruvenneet väkisin keksimään kolmatta nimeä rimpsuun. Toiseksi nimeksi harkinnassa oli mukana myös Elisabeth, jonka päätimme kuitenkin säästää mahdollisesti joskus syntyvälle Elfriidelle nimipariksi. Eveliina kun tuntui hyvältä ja tasapainoiselta nimiparilta astetta erikoisemmalle Eolalle :) 


      • CrazyBaker_momma
        Fiia_veryhappy_mom kirjoitti:

        Hei,

        ajattelin tulla kertomaan että tyttäremme nimeksi tuli lopulta: Eola Eveliina. 
        Emme siis ruvenneet väkisin keksimään kolmatta nimeä rimpsuun. Toiseksi nimeksi harkinnassa oli mukana myös Elisabeth, jonka päätimme kuitenkin säästää mahdollisesti joskus syntyvälle Elfriidelle nimipariksi. Eveliina kun tuntui hyvältä ja tasapainoiselta nimiparilta astetta erikoisemmalle Eolalle :) 

        Voi kun pidän kovasti tuosta Eolasta! 
        Kunpa olisin keksinyt sen kun odotin toista lastani olisivat tytöt olleet Eola ja Erica... 
        Noh, nyt ei enää voi mitään. Pikkuiselle Eolalle paljon terveyttä ja kauneutta! Eola Eveliina ja Elfriide Elisabeth olisivat tulevaisuudessa kaunis sisaruspari.


    • :)

      Kiva nimi on Eola Eveliina.. :)

      Mutta.. Mä en tykkää tosta Elfriidestä. Mites Vanda Elisabeth?

      • Vantaa Vanda

        Kukaan Vantaalla asuva ei ainakaan nimeä lastaan Vandaksi.


    • Elfriide

      Elfriide tarkoita; haltioiten ja keijukaisten suojeluksessa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe