vai pehmeneekö se?
Leikattiin kuukausi sitten kasvain rinnasta (vain se kasvain ja hiukan kudosta ympäriltä), ja leikkauksen jälkeen olin tosi hyvässä kunnossa. En tarvinnut edes kipulääkkeitä missään vaiheessa. Vatsa nyt kun tikit on ollut pois jonkin aikaa, on arpi alkanut aristaa ja sisältä pistelee. Kokeilin jättää kaarituelliset pariksi päivää pois mutta ne ei ilmeisesti vaikuta asiaan. Tuntuuko mulla lopun ikää kauhea kova möllykkä tississä? Tämä tuntuu vielä isommalta kuin se kasvain!!
Kuinka pian arpikudos pehmenee?
2
1078
Vastaukset
- Tuula
Multa leikattiin osa rintaa pois kesäkuun alussa.
Pistely mullakin alkoi n. kuukausi sitten vasta. Menen tänään sädehoitoon ja ajattelin kysyä lääkäriltä syytä tähän. Ilmeisesti kuuluu asiaan jos sinulla samanlaisia tuntemuksia. Minulla on vasta pari viikkoa sitten alkanut rinta pehmenemään. Lääkäri sanoi kovuuden johtuvan siitä, kun rintaan on leikkauksen aikana tullut verihyytymiä, joiden häviäminen saattaa kestää kauankin.Ja jos ei mitään tulehduksen merkkejä ole, kuten kuumetta ja haava hyvän näköinen niin eiköhän asia ok. - Lea
Minulta leikattiin rintasyöpä osapoistolla melkein kaksi vuotta sitten syksyllä. Itse kasvain oli vain pari senttiä halkaisijaltaan, mutta rinnasta kaapaistiin tietysti varmuusvaraksi pari senttiä lisää kanttiinsa. Lisäksi tuli sädehoitoa, joka osaltaan varmaan kovetti kudosta. Möykky on edelleen rinnassa, mutta pienenee vauhdilla. Alussa oli kaikenlaista pistelyä ja nipistelyä, mutta sekin on pikkuhiljaa hävinnyt. Välillä tuntui jopa siltä, että joku pistää neulalla.
Ostin kaarituettomia liivejä, vielä mahdollisimman pehmeitä, enkä vieläkään kovin mielelläni käytä kaarituellisia. Luulisin muuten, että möykyn häviämiseen vaikuttaa ikä, sen myötä kun paraneminen tuntuu hidastuvan. Nuoremmilla voi möykky hävitä nopeamminkin (itse olen 45).
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231730
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161442Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90874- 66841
- 1770
- 46751
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9681Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668