Olen ollut pitkään suhteessa, mutta myöskin monta kuukautta ihastunut toiseen. Järki käskee jäämään suhteeseen ja tunteet vetää toisen perään.
Järki vai tunteet??
Järki vs tunteet suhteessa
18
1803
Vastaukset
- ... .....
Tunteet, jos tarkoituksenasi on olla onnellinen.
- onkelmainen
joka vastaus on kullanarvonen koska olen sekoamassa tämän ristiriidan vuoksi :/
- ... .....
No oletko saanut tunteillesi vastakaikua? Jos perustaa elämänsä pelkälle järjelle, siitä tulee onnetonta elämää, mutta näistä voi olla montaa mieltä.
- ongelmainen
Olen saanut.. sen haluisinki kuollakseni tietää miten sellaisissa valinnoissa yleensä käy.
- ei ole yleensä
ongelmainen kirjoitti:
Olen saanut.. sen haluisinki kuollakseni tietää miten sellaisissa valinnoissa yleensä käy.
Voi käydä millä tahansa tavalla. Uusi henkilö voi osoittautua täysin vääräksi, joka sai aiemman suhteesi päättymään. Tai juuri oikeaksi, näitäkin tapahtuu.
- rakkaudella;
Älä mieti miten muut tekisivät tai ovat tehneet, vaan tee mitä juuri sinä haluat tehdä juuri sillä tavalla kuin haluat. Täältä ei oikeaa vastausta saa, se vastaus on sinun sisälläsi.
- hyvä neuvo.
olen samaa mieltä, pitää tehdä niin kuin itsestä parhaalta tuntuu.
- Estella
Pidä molemmat kaikenvaralta.Sillä aika näyttää miten sinun käy. Sydämeen mahtuu kaksi kun laittaa limittäin. Ihmissuhteissa kannattaisi käyttää järkeä mutta myös tunteita. Aikaa tunneelämän koukerot tarvitsee ei passaa hättäillä. Ihastuksesta kun selviää niin entinen tuntuukin rakkaalta sillä mehän kasvamme näiden koukeroiden kautta.
- tunteen mukaan
Itse on ratkaisut tehtävä. Ne eivät aina osoittaudu oikeiksi ja siihen aikaisempaan tilanteeseen ei sitten enää ole palaamista. Tuohan se kai aloittajaa riivaa, että jos ratkaisu ei ole oikea. Nykyinen suhde ilmeisesti kantaisi pitkällekin, mutta ei kai sitten tunnu oikealta? En osaa neuvoa. Elämää voi suunnitella, mutta aina ei mene suunnitelmien mukaan. Mä ehkä menisin tunteen mukaan. Tosin ihastuminenkin on ohimenevää, että sen voi kyllä koittaa hävittää erilaisiin järkisyihin tukeutuen.
- pulma siinä kas
Teet mitä teet. Nopat, jokerit, ässät ynnä muut valttikortit on sun kätösissäsi.
Ite oon jonkin aikaa ollu ihastunu ihmiseen, joka vastaavasti seurustelee. Näin ainakin olen käsittänyt. Tämän vuoksi olen itsekin vaihteeksi sekoamisen partaalla, blah.
Surullistahan se on, mut elämä välillä on! - Minä
Kuuntele järjen ääntä, se on ainakin kestävä ja varma valinta. Järkeäkin kuuntelemalla voi tulla onnelliseksi.
- advice
Kuuntele sydäntäsi koska onni on tunne. Jos kuuntelee vain järkeä ei voi tulla onnelliseksi.
- ihan iisisti
Mihin sulla on kiire?
- Itkupilli
Kuuntele tunteita, jos et ole kivi ja/ tai et halua yrittää muuttua sellaiseksi.
- Parempi yksin...
Jos valintaa pitää miettiä, niin silloin ei kannatta valita kumpaakaan, vaan olla yksin.
- Ei vaan
silloin pitää ottaa tuumaustauko.
- monimutkainen olento
Eikös sitä sanota, että ihastuminen menee ohi puolessa vuodessa. Varsinkin tunteen alkuhuumassa saattaa olla varsin lennokkaitakin kuvitelmia ja haaveita :), siis silloin kun hormonit oikein jylläävät.
Sinuna odottelisin nyt jonkin aikaa, että laimeneeko fiilikset uutta ihastusta kohtaan ja miettisin myös, onko omassa suhteessa jotakin korjaamista kaipaavaa asiaa. Toistahan (omaa kumppania) ei voi muuttaa, mutta itseänsä kylläkin. Ja toiselle voi toki kertoa omista toiveistaan, "minä-muodossa", ei "sinä-muodossa" syytellen.
Ja jo olemassa olevan suhteen parantaminen ja vaikkapa sen intohimon löytäminen uudelleen on helpompaa (jos suhteessa ei ole esim. väkivaltaa tai päihderiippuvuutta tms. ongelmia) kuin kokonaan uuden suhteen aloittaminen uuden ihmisen kanssa.
Mulle on käynyt ihan samoin kuin sinulle, mutta en onneksi mennyt silloin alkuvaiheessa tekemään mitään päätöntä, vaikka ei kyllä paljosta kiinni ollut ;). Nyt olen tajunnut, kuinka hyvä oma suhteeni on, enkä halua rikkoa mitään enkä loukata omaa kumppaniani, vaikka kieltämättä se toinenkin valitettavan paljon pyörii edelleen mielessä. Odottelen, josko tässä vaikka jossain vaiheessa oltaisiin siinä pisteessä, että osaisin suhtautua neutraalimmin tähän ihastukseen ja kenties tutustua sitten paremmin. Vaikka ehkä sekään ei ole kauhean viisasta... - .....
Melkeinpä sama tilanne, tämä ihastus/kiinnostus on tosin kestänyt pidempään. En ole myöskään varma, onko toinen tällä hetkellä vapaa. Olen kertonut poikaystävälleni ihastuksestani, olemme hyvät ystävät. Se kai tässä toisaalta onkin ongelmana, että olemme ehkä enemmän ystävät kuin rakastavaiset..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658