mitä hyötyä liittyä Astmaliittoon

ASTMALIITTO

Mitä käytännön hyötyä olisi liittyä astmaaliittoon? Asun Uudellamaalla.

Miten voi sellainen henkilö saada elantonsa, kun ei astman takia pysty töissä käymään? Saako astmaaliitosta apua. Olen lopettanut töt koska oli aina sairas ja vaihdoin "yksitysyrittäjyyteen", mutta tämä ammatti ei tuo tuloja koska nämä tuotteet, joita teen, ei myy. Uusia työpaikkoja en uskalla hakea koska sairastun ensimmäisen kuukauden aikana. Mitä tehdä?

Sosiaalitoim. tai työmarkkinatukea ei saa miehen tulot juuri ja juuri ylittää sallitun rajan.

Haluaisin apua astmaliitosta, mutta pelkäämpä että se menee vain tuon jäsenmaksun makselemiseen.

5

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä sinulle

      Ensi vuoden alusta pitäisi työmarkkinatuen muuttua siten, että puolison tulot ei enää vaikuta siihen ollenkaan. Eli ainakin työmarkkinatukea saat ensi vuoden alusta saakka, jos olet työtön. Sitä en tiedä, miten työkkärissä sinuun suhtautuvat, jos et voi ottaa työtä vastaan astman takia. Sulla pitäisi olla siitä asiasta varmaankin vahvat lääkärintodistukset ym. olemassa. Luulen, ettei astman takia pääse kovin hevin työkyvyttömuuseläkkeelle, jos ei muita vaivoja lisäksi ole.

      Pitäisiköhän astmasi hoitoa tehostaa, jos oireet ei pysy missään työssä kurissa.

    • Ei ole mitään järkeä

      liittyä mihinkään astma liittoon! Käytä säästyneet rahasi noiden tärkeimpien 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif probiootti-bakteereiden ostoon, koska astamasi on täysin parannettavissa joten eläkkeelle et pääse, kuin korkeintaan väliaikaisesti(toistaiseksi!).
      Helppoa kuin syöminen:


      ........................jatkuu. 2. Lainaus alkaa-Potilas:
      Kerronpa sinulle tyttärestäni. Hänellä diagnosoitiin astma 9-vuotiaana ja määrättiin astma-lääkkeet. Samalla kun itse olin hyvin sairas ja muutin ruokavalioni, muuttui tyttärenikin ruokavalio, eli vain luomuruokaa, makeat pois, tilalle vitamiinit ja maitohappobakteerit. Aina kun hänellä oli maha kipeä, migreeni ja oksensi hän tahtoi minulta maitohappobakteereita. Pikkuhiljaa migreeni alkoi helpottamaan ja 2 vuotta sitten astma-lääkkeen sai jättää pois.Nykyään 13v hän jaksaa esim pelata jääkiekkoa poikien joukkueessa ja kesät pelaa jalkapalloa tyttöjoukkueessa. Hengen-ahdistusta ei enää ole ollut. Hänellä kyllä on ollut IgE koholla (ainakin pari vuotta sitten). Mutta aina kun hän tuntee olonsa vetämättömäksi hän ottaa itse maitohappobakteereita. Hänellä on todettu maitoallergia.

      Nuorempi tyttäreni (10V) on kanssa laktoosi-intoleranssi. Mutta aina kun on mennyt syömään jotain väärää ja tulee maha kipeäksi hän haluaa maitohappobakteereita. Eikä reissuunkaan lähde ilman maitohappobakteereita, ne pitää aina muistaa ottaa mukaan. Ja sen olen huomannut nuoremman tyttäreni kohdalla että kun hänellä on yskä, maitohappobakteereilla yskiminen loppuu kuin seinään. Se on meidän yskänlääke.
      Eli monet taudit johtuvat mahan huonosta kunnosta ja kun maha saadaan kuntoon alkaa muutkin oireet helpottamaan. Molemmilla lapsilla on keliakia paketissa joku osa koholla, mutta ei kuulemma ole vielä keliakiaa. Ja siksikin olen syöttänyt heille mhb.ta, jospa maha rauhoittuisi eikä tulisikaan mitään.........
      Kokonaan linkissä:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=53

      Opastus Probioottien maailmaan:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=67

      Vältä virheet!!!
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=28

    • Kiitos!

      "Ensi vuoden alusta pitäisi työmarkkinatuen muuttua siten, että puolison tulot ei enää vaikuta siihen ollenkaan."

      Olipa hyvä että kerroit.
      Joo, työkkärin tarjoamista töistä ei voi kieltäytyä ja otetaanhan ne vastaan, jos sellaista joskus tarottaisiin! Sitten ollaan vaan sairaslomalla tai palkattomalla vapaalla 4 pv/viikko. Ei muuta mahda. Harmi työnantajan.

      Se on rasitusastmaa ja tullut aikasemmalta urheilu-uralta. Pakkasta ei pysty hengittämään enää ollenkaa. -20 c olen kotona niin että en päätäni muutamaan viikkon laita edes oven raosta ulos! Tauti pysyy siten kunnossa.

    • Aztma siivooja 52v.

      Onko lääkärin kirjoittamaa b-todistusta kelalle? silloin pitäisi olla merkintä myös työkkärin "kirjoissa" sairaudestasi.
      Merkintä rajaisi hankalimmat (astman kannalta) työt poisrepertuaarista, mitä sinulle voisi mahdollisesti tarjota.

    • ASTMALIITTO

      Joskus pari v sitten olin työkkärissä perus-ja ansiosidonnaisella, ja kertaakaan ei tarjottu töitä. Itse ne työt on saanut hakea! Koulutuksiakin joutui hakemaan moneen kertaan, kolmet tai jopa neljät hakukaavakkeet perä toisensa jälkeen samaan koulutukseen. Yhteen vihdoin viimein pääsin.

      B-todistus, ekaa kertaa kuulen tuosta! Kiitos kun mainitsit, Aztma siivooja 52! On mulla se alennettu kela korvaus astma-lääkkeisiin, mutta jos ilmottaudun työkkäriin keväällä niin pidän huolen että toimitan sen b-tod. sinne kelalle myös ellei se ole tuo alennettu kelakorvaus, mutta kyllähän ne sen siellä kertoo! :)

      Kiitos kovasti neuvoista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe