Nyt tarvitaan viisaita, jotka tietää. Törmäsin omituiseen asiaan. Kyseessä aivan tavallinen ruohonleikkuri, Briggs&Stratton, yli 10 vuotta vanha. Oli vain vähän käytetty. Rupesi savuttamaan hirveästi, sinistä savua, poltti öljyä. Syytä en keksinyt. Oletin, että katkesi männänrengas, meni venttiili tms. Käyntiääni kylläkin täysin normaali. Uteliaisuuttani hajotin koneen. Mitään vaurioita ei löytynyt. Tietysti otin talteen varaosia. Nyt toisesta vastaavasta leikkurista äänenvaimennin, se pitkänmallinen, alkoi olla vaihtokunnossa. Siispä vaihdoin tuon hajotetun koneen hyväkuntoisen äänevaimentimen tilalle. Ja alkoi hirveä savutus. Taas oletus - äänevaimennin on tukossa. Siispä pesin sen bensakylvyssä. Eipä sieltä nokea kummempaa irronnut. Ei mitään vaikutusta, savutus jatkuu. Jos äänenvaimenninta ei ole, ei savuta ollenkaan. Entisellä äänenvaimentimella ei savuta (toki ikivanha kone hieman polttaa öljyä).Tarkistelin asiaa vielä kolmannella vastaavalla koneella. Se savuttaa koko ajan jonkin verran, ei hirveästi. Kun äänevaimentimen poistaa, savutus loppuu.
Mikä on ilmiön selitys? Mitä noille äänenvaimentimille pitäisi tehdä?
Ruohonleikkuri savuttaa
11
24310
Vastaukset
- ii/ne
Pakoputkessa on öljyä , anna koneen käydä tarpeeksi kauan niin öljy palaa pois , tarkista myös että koneessa on täysi määrä öljyä 0,6L
- savuasavua
Ei ole vika tuossa. Asia on tarkistettu ja kokeiltu. Liotin tosiaan pakoputkea pitkään bensakylvyssä ja varmasti lähti kaikki öljy pois, jos sisällä oli.
- qwerasdzcxc
Kuinka kauan käytit pakoputken kanssa? Enpä heti keksi muuta syytä savutukselle kuin öljy pakoputkessa. EI välttämättä irtoa bensassa liottamalla. Olen kaasutohollakin puhdistanut pakoputkia, punaisen rajamaille kun kuumentaa vaimentimen niin jo vain palaa karstat ja kaikki muukin pois.
Kerran terää teroittaessa kallistui kone väärin ja vaimentimeen pääsi öljyt, n. 5 minuuttia savutti tuutin täydeltä kunnes vähentyi ja loppui.
Kolmas koneesi savutti vähemmän, koska öljyt on loppumassa vaimentimesta.- Ruosteräysää:.
.
Oikeen vanhassa leikkurissa voi olla "ruosteräysää" eli sisuskalut ovat ruostuneet pieneksi silpuksi vaimentimen sisälle, se ei millään liuottimilla lähde mihinkään
. - Anonyymi
Ruosteräysää:. kirjoitti:
.
Oikeen vanhassa leikkurissa voi olla "ruosteräysää" eli sisuskalut ovat ruostuneet pieneksi silpuksi vaimentimen sisälle, se ei millään liuottimilla lähde mihinkään
.Kyllähän pientä savua mahtuu välillä leikkuri pukkaa valkoiset savua kallistui
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän pientä savua mahtuu välillä leikkuri pukkaa valkoiset savua kallistui
Kyllä oli aika aktivoida tämä kahdeksan vuotta vamha savumerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän pientä savua mahtuu välillä leikkuri pukkaa valkoiset savua kallistui
Vaimo kaatoi 2t bensaa leikkuriin mökillä
- Anonyymi
Paljonko näihin leikkuriin menee öljyä vaimo kaatoi kannusta suoraan
- Anonyymi
Sitten kun tulee yli ei mene enempää.
- Anonyymi
0.5 öljyä purkki riittää
- Anonyymi
Ihan vaan mielenkiinnosta; onko vaimo tehnyt muutakin jännää ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm92835Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh169832- 65775
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114593- 47570
- 18538