Ruohonleikkuri savuttaa

savuasavua

Nyt tarvitaan viisaita, jotka tietää. Törmäsin omituiseen asiaan. Kyseessä aivan tavallinen ruohonleikkuri, Briggs&Stratton, yli 10 vuotta vanha. Oli vain vähän käytetty. Rupesi savuttamaan hirveästi, sinistä savua, poltti öljyä. Syytä en keksinyt. Oletin, että katkesi männänrengas, meni venttiili tms. Käyntiääni kylläkin täysin normaali. Uteliaisuuttani hajotin koneen. Mitään vaurioita ei löytynyt. Tietysti otin talteen varaosia. Nyt toisesta vastaavasta leikkurista äänenvaimennin, se pitkänmallinen, alkoi olla vaihtokunnossa. Siispä vaihdoin tuon hajotetun koneen hyväkuntoisen äänevaimentimen tilalle. Ja alkoi hirveä savutus. Taas oletus - äänevaimennin on tukossa. Siispä pesin sen bensakylvyssä. Eipä sieltä nokea kummempaa irronnut. Ei mitään vaikutusta, savutus jatkuu. Jos äänenvaimenninta ei ole, ei savuta ollenkaan. Entisellä äänenvaimentimella ei savuta (toki ikivanha kone hieman polttaa öljyä).Tarkistelin asiaa vielä kolmannella vastaavalla koneella. Se savuttaa koko ajan jonkin verran, ei hirveästi. Kun äänevaimentimen poistaa, savutus loppuu.
Mikä on ilmiön selitys? Mitä noille äänenvaimentimille pitäisi tehdä?

11

24310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ii/ne

      Pakoputkessa on öljyä , anna koneen käydä tarpeeksi kauan niin öljy palaa pois , tarkista myös että koneessa on täysi määrä öljyä 0,6L

      • savuasavua

        Ei ole vika tuossa. Asia on tarkistettu ja kokeiltu. Liotin tosiaan pakoputkea pitkään bensakylvyssä ja varmasti lähti kaikki öljy pois, jos sisällä oli.


    • qwerasdzcxc

      Kuinka kauan käytit pakoputken kanssa? Enpä heti keksi muuta syytä savutukselle kuin öljy pakoputkessa. EI välttämättä irtoa bensassa liottamalla. Olen kaasutohollakin puhdistanut pakoputkia, punaisen rajamaille kun kuumentaa vaimentimen niin jo vain palaa karstat ja kaikki muukin pois.

      Kerran terää teroittaessa kallistui kone väärin ja vaimentimeen pääsi öljyt, n. 5 minuuttia savutti tuutin täydeltä kunnes vähentyi ja loppui.

      Kolmas koneesi savutti vähemmän, koska öljyt on loppumassa vaimentimesta.

      • Ruosteräysää:.

        .

        Oikeen vanhassa leikkurissa voi olla "ruosteräysää" eli sisuskalut ovat ruostuneet pieneksi silpuksi vaimentimen sisälle, se ei millään liuottimilla lähde mihinkään

        .


      • Anonyymi
        Ruosteräysää:. kirjoitti:

        .

        Oikeen vanhassa leikkurissa voi olla "ruosteräysää" eli sisuskalut ovat ruostuneet pieneksi silpuksi vaimentimen sisälle, se ei millään liuottimilla lähde mihinkään

        .

        Kyllähän pientä savua mahtuu välillä leikkuri pukkaa valkoiset savua kallistui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän pientä savua mahtuu välillä leikkuri pukkaa valkoiset savua kallistui

        Kyllä oli aika aktivoida tämä kahdeksan vuotta vamha savumerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän pientä savua mahtuu välillä leikkuri pukkaa valkoiset savua kallistui

        Vaimo kaatoi 2t bensaa leikkuriin mökillä


    • Anonyymi

      Paljonko näihin leikkuriin menee öljyä vaimo kaatoi kannusta suoraan

      • Anonyymi

        Sitten kun tulee yli ei mene enempää.


      • Anonyymi

        0.5 öljyä purkki riittää


    • Anonyymi

      Ihan vaan mielenkiinnosta; onko vaimo tehnyt muutakin jännää ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      835
    3. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      169
      832
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      65
      775
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe