Tuttua kiusataan ! :(

hmm.... D:

juuh, 13 vuotias tyttö kirjoittaa 13 vuotiaasta pojasta. Meidän koulussa on melkein koko elämänsä kiusattu poika, en tunne häntä mitenkään..Mutta tiedän hänestä tosi paljon.. Esimerkiksi että he ovat joutuneet vaihtamaan paikkakuntaakin että kiusaaminen ainakin vähentyisi.. Tämä asiahan ei sinänsä edes miulle kuulu, mutta haluisin auttaa, olla hänen ystävä ja tukea..:)

Tästä on viikko, niin välitunnilla tuli ambulanssi miehet meijän kouluun.. :( Ei kiva, sitä jota kiusataan niin oli hakattu ihan kunnolla, sille oli tullut hengen ahdistus ja se ei niinku enään päässy ylös.. Ja opettajat eivät välitä mitään!

Ongelmahan on se että en tiedä miten tutustuisin siihen, vai kannataisiko miun edes tutustua siihen?

Facebookki on kyllä, mutta en uskalla pyytää sitä kaaveriksi.. :(

22

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm.... D:

      Unohdin sanoa että olen itse ollut alakuolussa koulukiusattu..

      Ja nykysinkin haukutaan läskiksi (160cm & 52kg) ja kun olen kerrannut 2 luokan. Ja tietty ulkonäköäkin..

      • tsemiä teille!

        et kyllä noilla mitoilla läski ole vaan ihan normipainon alarajoissa :)

        koirat haukkuu ja karavaanikulkee, kiusaajat kärsii huonosta itsetunnosta, ovat vielä hukassa itsensä kanssa tai vaan seuraavat massaa eikä uskalla olla poikkeus tapaus.

        ei tarvita kuin yksi jota joku sussa ärsyttää tai on kateellinen tai jotain ja lauma laumasieluja jotka eivät uskalla sanoa halaistua vastalausetta eli ns. perseen nuolijoita kiusaajan hovissa :)


      • jaaaaahas
        tsemiä teille! kirjoitti:

        et kyllä noilla mitoilla läski ole vaan ihan normipainon alarajoissa :)

        koirat haukkuu ja karavaanikulkee, kiusaajat kärsii huonosta itsetunnosta, ovat vielä hukassa itsensä kanssa tai vaan seuraavat massaa eikä uskalla olla poikkeus tapaus.

        ei tarvita kuin yksi jota joku sussa ärsyttää tai on kateellinen tai jotain ja lauma laumasieluja jotka eivät uskalla sanoa halaistua vastalausetta eli ns. perseen nuolijoita kiusaajan hovissa :)

        Eiks kiusatuille tuu ennemmin se huono itsetunto. Kiusaajat ovat vain huonosti kasvatettuja ja ehkä hemmoteltujakin jotka luulevat voivansa tehdä mitä haluavat


      • jaaaaahas kirjoitti:

        Eiks kiusatuille tuu ennemmin se huono itsetunto. Kiusaajat ovat vain huonosti kasvatettuja ja ehkä hemmoteltujakin jotka luulevat voivansa tehdä mitä haluavat

        No kiusatuillehan se tulee, mutta kiusaajilla se huono itsetunto pitää piilottaa/purkaa muita haukkumalla (ylistetään itseä, kun ei muuten luoteta tarpeeksi omaan hyvyyteen).


    • (: :)

      Moi! Itse olen kiusattu ja oisin ilonen, jos joku haluais olla mun kamu, jote tutustu siihen(: Ja oot laiha!!!

      • kirjalärvi

        Kannattaa kuitenkin pyytää tota poikaa kaveriks Facebookissa. Olen itse ollut melko pahasti kiusattu, ja tiedän kokemuksesta että kiusatuille ihan tuollaiset pikku jutut kuten facebook-kaveriksi pyytäminen ovatkin todella isoja.


      • hmm..D:

        voi harmi..


      • tsemiä teille!
        hmm..D: kirjoitti:

        voi harmi..

        aloita siitä facesta ja siitä hiljalleen eteenpäin:)

        ihanaa, että jooku huomioi kiusattujakin ja uskaltaa erottua massasta ja olla ystävä, jopa sillä uhalla että tulee itse kiusatuksi.


      • hmmm..D:
        tsemiä teille! kirjoitti:

        aloita siitä facesta ja siitä hiljalleen eteenpäin:)

        ihanaa, että jooku huomioi kiusattujakin ja uskaltaa erottua massasta ja olla ystävä, jopa sillä uhalla että tulee itse kiusatuksi.

        jeps, pyydämpä huomenna tai tänään sen kaveriksi..:)

        niin, tosi juttu.. oon aina halunu auttaa kiusattuja, ja oikeesti ihan pahaa tekee ajatella mitä se poika on kokenut.. :( itseäni ei kiinnosta tuleeko kiusatuksi vai ei, mutta tietääpähän että on tuottanut jollekkin hyvää mieltä..


    • ihastunut 4ever

      No mul on sillai että mun ihastusta on kiusattu myös tosi paljon,aivan liikaaki..Mutta se ei haluu kertoo mulle mitään..Vaikka haluan auttaa..

      • kirjalärvi

        hmmm ..D:lle: ehkä voisit eka puhua tolle pojalle vaikka puhelimessa? Jos et tiia sen numeroa niin sen saa ehkä numeropalveluista, ellei ole salattu. Oot ihana ihminen, sun kaltases on nimittäin liian harvassa, etenkin koulussa . . .:) miljoona halia sinne!

        ihastunut 4everille: ilahduttava esimerkki, että kyllä kiusatutkin yleensä löytävät jonkun, ja heihinkin joku ihastuu. Monet kiusatuhan ovat nimenomaan sitä mieltä ettei heistä kukaan välitä.


      • hmm..D:
        kirjalärvi kirjoitti:

        hmmm ..D:lle: ehkä voisit eka puhua tolle pojalle vaikka puhelimessa? Jos et tiia sen numeroa niin sen saa ehkä numeropalveluista, ellei ole salattu. Oot ihana ihminen, sun kaltases on nimittäin liian harvassa, etenkin koulussa . . .:) miljoona halia sinne!

        ihastunut 4everille: ilahduttava esimerkki, että kyllä kiusatutkin yleensä löytävät jonkun, ja heihinkin joku ihastuu. Monet kiusatuhan ovat nimenomaan sitä mieltä ettei heistä kukaan välitä.

        hmm, en taida uskaltaa soittaa hänelle, hän olisi varmasti aika shokissa, ja ihmetelisi kuka soittaa vieraasta numerosta.. :D
        mutta mielessä on kyllä käynyt että hankkisin sen numeron :) hehhe, no miulla on tapana pitää kaikista huolta! :)


        ihastunut 4ever: ite olin ylipainoisen haukutun pojankanssa yhdessä vuoden, ero tuli koska en enään jaksanut muiden haukuntaa.. harmittaa vieläkin, mutta sovussa ollaan! B)


    • hmm..:)

      laitoimpas sille pojalle kaveri pyynnön! :)

      toivottavasti hyväksyy sen.. ;)

    • kirjalärvi

      Kiva juttu, kaikkea hyvää sinulle! :)

    • hmm.. ):

      tuntuu vähän ettei se aijo hyväksyä sitä pyyntöä.., kun onahn siintä jo jonkin aikaa kun laitoin sen ystävä pyynnön..!

      mitä jos se ei hyväksy sitä? :( :(

      • kirjalärvi

        Jos se ei hyväksy sitä niin ei voi mitään. Ja voihan olla ettei se käy facessa kovin usein (ittelläni on facebook mutten käy siellä kuin ehkä kerran viikossa jos sitäkään) niin että ei edes vielä tiedä pyynnöstäs.


      • hmm.. :/
        kirjalärvi kirjoitti:

        Jos se ei hyväksy sitä niin ei voi mitään. Ja voihan olla ettei se käy facessa kovin usein (ittelläni on facebook mutten käy siellä kuin ehkä kerran viikossa jos sitäkään) niin että ei edes vielä tiedä pyynnöstäs.

        jeps.. ei oo hyväksyny sitä...:( ja voi olla ettei se hyväksy sitä koska ei tunne miuta?

        ja sain tietää tänään missä se asuu, mutta en taida uskaltaa mennä oventaakse, ties kuva sieltäkin avaa.. ;)

        voisinhan mää laittaa sille facebookissa viestin vaikka, jonkin ajan jälkeen.. :) mutta mitäs mää nyt siihenkin kirjottaisin..


      • hmm.. :/ kirjoitti:

        jeps.. ei oo hyväksyny sitä...:( ja voi olla ettei se hyväksy sitä koska ei tunne miuta?

        ja sain tietää tänään missä se asuu, mutta en taida uskaltaa mennä oventaakse, ties kuva sieltäkin avaa.. ;)

        voisinhan mää laittaa sille facebookissa viestin vaikka, jonkin ajan jälkeen.. :) mutta mitäs mää nyt siihenkin kirjottaisin..

        Moikka!

        Voi olla, että laittaisit hänelle viestin missä kerrot itsestäsi.
        Kiusatun voi olla vaikea luottaa toisiin, kun usein joutunut pettymään.

        Onnea yritykseen ja toivottavasti teistä tulee ystävät. Toivoisin, että puhuisit tästä koulussakin jollekin aikuiselle. Opettajat voi olla, että asiat ei aina heille näytä samalta mitä oppilaille.

        terveisin,
        Meri
        erityisnuorisotyönohjaaja
        NettiSaapas


    • Täytyy sanoo, että siin meillä on hieno ihminen (aloittaja)!! Prkl kerranki joku uskaltaa olla kiusattujen puolella ja tukea heitä eikä vaan mennä muka vahvempien kiusaajien perässä. Sä oot cool! Pidä toi asenne, nostan sulle hattua!

    • hmm..:)

      kiitos kaikille kommenteista ♥♥ !

      tätä ''peliä'' en lopeta ennenkun olen saannut tuloksia ! ;) keinolla millä hyvänsä!!

      lupaan että meistä tulee vielä ystävät ♥♥♥♥

    • Marias48

      Nyt ei ole kysymys ystävyydestä. Jos asiat on noin pahalla tolalla pojan suhteen pitää ottaa yhteys sosiaaliviranomaisiin. Jos Sinulla rohkeutta riittää niin toimi!

      • kirjalärvi

        Kiusatulle ystävän saamisesta on enemmän apua kuin sosiaaliviranomaisista, usko huviksesi. Kannattaa ehkä ennemminkin kerro opettajille uudestaan ja vaatia heitä toimimaan.

        Ystävyys on kiusatulle niin iso asia ettei ole tosikaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe