Tosiaankaan ei ole järkeä hommata vuokra-asuntoja.

eikannataharkitakaan

On täsmälleen sama kuin ostaisit halvalla lainalla paljon uusia autoja kaupasta.

Hinnat ovat tippuneet lähes puoleen ja rahat mennyt sen siliän tien.

8

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikeaa on

      Hai! Ei jummarra.

    • JärkiÄläJätä

      Heh, jos ostat tuliterän auton, niin paljonko sen arvo on keskimäärin 10v päästä?

      Jos ostat tuliterän asunnon, niin paljonko sen arvo on keskimäärin 10v päästä?

      Ja laitappas linkkejä SUOMESSA tippuneista asuntojen hinnoista. En usko pätkääkään tuohon "tippuneet puoleen" väitteeseen KESKIMÄÄRIN.

    • vai niin

      Jaa. Silti tässäkin maassa toimii paljon yrityksiä jotka ostaa uusia autoja ja vuokraa niitä eteenpäin ja taitavat tehdä vielä voittoakin tällä toiminnalla.

      Asuntojen vuokraus on ollut vähän kehnoa liiketoimintaa viimevuosina, kun vuokrtat ovat jääneet hinnoista jälkeen, mutta tilanne on korjaantumassa.

    • uskomihinuskotsitten

      Usko mitä uskot sitten, mutta tuossa talvella kävelin erään tutun isännän kanssa, naureskeltiin että minkälainen asuntojen hintakupla on nyt Suomessa 30% oli jo silloin ilmaa, arvioin reaalisesti että nyt noin puolet.

      Lue vaan lehtiä ja usko mitä niissä puhutaan...

      • Kysyn vaan

        Palstalla sitten kirjoittavat todelliset asiantuntijat ?


      • Laupias.

        Jahas..
        Sinun on siis vain odotettava että kupla puhkeaa ja se 50% hinnoista sulaa.
        Odottaessa, älä unohda maksaa nousevaa vuokraa.


    • En usko sinua

      >>>sko mitä uskot sitten, mutta tuossa talvella kävelin erään tutun isännän kanssa, naureskeltiin että minkälainen asuntojen hintakupla on nyt Suomessa 30% oli jo silloin ilmaa, arvioin reaalisesti että nyt noin puolet.

      Laitappas nyt sitten jotain "tilastoa" tuosta jutustelusta, jonka uskot pitäväsi totena. Minäkin nimittäin jutustelin tutun isännän kanssa ja hän piti 30% liian halpoina asuntoja. :)

      Olen jo 3 vuotta seurannut vuokranantajien ja vuokralaisten keskusteluja. Ainoat selkeät notkahdukset asuntojen hinnoissa mainitaan 90-luvun alussa (silloin jopa 50%?) ja itse huomannut 2009 alussa reilu 10% notkahduksen seuraamissani kohteissa. Kukaan ei puhu muista vuosiluvuista joita varmasti suomen historiassa on...

      Ja niitä ikirommareita palstalla liikkuu jotka JOKA VUOSI ennustaa sitä suurta notkahdusta lähivuosina.... ja jotka vielä 10v päästäkin asuvat vuokralla. :) Joten laitappas nyt jotain tilastoa minulle viitaten tulevaisuuteen ja osoita että olen aivan väärässä, jolloin minun kannattaa myydä asuntoni ja ostaa halvalla pari pientä jos 30% tippuu kerran hinnat...

      http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/housingmarket/barometer/hm_marketing_barometer.jsp?new=true&portal=eo

    • vuokranantaja77

      Romahdusta odottajat tulevat aina pettymään... Asuntojen hinnat nousevat pitkässä juoksussa ja asuntosijoittaja voittaa. Vaikka olisit ostanut pahimpaan aikaan ennen 90-luvun notkahdusta (ja ei siis liikaa lainaa, että pystyt pitämään asunnon huononakin aikana) -- niin kuvittele miten olet riskastunut. Asunnon arvo on esim. hki pyöreästi 6-10 kertainen ja vuokrat juosseet koko ajan ;)

      Tuosta vinkkiä sijoittajan aluille:
      http://www.investori.com/j/artikkelit/asuntosijoittaminen/66-sijoittaisinko-asuntoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      104
      2067
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1593
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1122
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1040
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      949
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      867
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      804
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      771
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      753
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      663
    Aihe