mua kiusataan

en haluu ikin kouluu sen takii lintsaan usein ku mut hakataan :( joudun himas aina viillellä ku niin surullist et kaikki tönii ja haukkuu ja kotonaki iskä vaan huutaa:( oikeesti oon miettinyt itse murhaa!! mua kiusataan hirveesti vihaan kiusaajiani-.- ne on kaikki tyhmii lol!

14

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä

      nyt kuitenkaan tapa ittees. Elämää on vielä elettäväksi

      • Turvallisuusalalla

        Mikset rohkaistuisi kirjoittamaan kokemuksiasi paperille ja viet sen poliisiasemalle.
        Sanot siellä että haluat tehdä rikosilmoituksen, koska sinuun on käyty käsiksi koulussa.

        Lupaan, että silloin alkaa hakkaajat tutista.
        Suomen laki on nimittäin kiusatun polella, vaikka opettajat ja isäsi ei piittaisi niin pliisilaitos reagoi. Koska niiden kuuluu ottaa tällaiset vakavasti.

        Ja kun poliisit puhuttaa kiusaajiasi ja heidän vanhempiaan, saat huomata että silloin sinä saat sanella mitä haluat korvaukseksi kivusta ja särystä.
        Ja poliisi tekee kiusaajille selväksi, että jos sama peli jatkuu, nämä hakkaajat joutuvat huostaan otetuksi, pois kodeistaan, koska lapset joita vanhemmat ei pidä kurissa, otetaan kasvatuslaitoksiin.

        Väkivaltaa ei tarvitse sietää enää kenenkään.
        Laki vain ON sen puolella johon kajotaan vahingoittamismielessä, vaikka uhri olisi ekaluokkalainen lapsi.
        Moni sietää koulussa liikaa, koska ei ole tiennyt ettei tarvita fyysisiä vammoja todisteeksi, sen kun vain menet ja kerrot poliisille kuka teki ja mitä, se riittää.
        Kerro rehellisesti ja mahdollisimman tarkasti eri tilanteista.


      • James-95
        Turvallisuusalalla kirjoitti:

        Mikset rohkaistuisi kirjoittamaan kokemuksiasi paperille ja viet sen poliisiasemalle.
        Sanot siellä että haluat tehdä rikosilmoituksen, koska sinuun on käyty käsiksi koulussa.

        Lupaan, että silloin alkaa hakkaajat tutista.
        Suomen laki on nimittäin kiusatun polella, vaikka opettajat ja isäsi ei piittaisi niin pliisilaitos reagoi. Koska niiden kuuluu ottaa tällaiset vakavasti.

        Ja kun poliisit puhuttaa kiusaajiasi ja heidän vanhempiaan, saat huomata että silloin sinä saat sanella mitä haluat korvaukseksi kivusta ja särystä.
        Ja poliisi tekee kiusaajille selväksi, että jos sama peli jatkuu, nämä hakkaajat joutuvat huostaan otetuksi, pois kodeistaan, koska lapset joita vanhemmat ei pidä kurissa, otetaan kasvatuslaitoksiin.

        Väkivaltaa ei tarvitse sietää enää kenenkään.
        Laki vain ON sen puolella johon kajotaan vahingoittamismielessä, vaikka uhri olisi ekaluokkalainen lapsi.
        Moni sietää koulussa liikaa, koska ei ole tiennyt ettei tarvita fyysisiä vammoja todisteeksi, sen kun vain menet ja kerrot poliisille kuka teki ja mitä, se riittää.
        Kerro rehellisesti ja mahdollisimman tarkasti eri tilanteista.

        "Ja poliisi tekee kiusaajille selväksi, että jos sama peli jatkuu, nämä hakkaajat joutuvat huostaan otetuksi, pois kodeistaan, koska lapset joita vanhemmat ei pidä kurissa, otetaan kasvatuslaitoksiin."

        Onkohan nyt näin. Mielestäni poliisin kuuluu kysyä vanhemmilta lupaa ensin.

        "Ja kun poliisit puhuttaa kiusaajiasi ja heidän vanhempiaan, saat huomata että silloin sinä saat sanella mitä haluat korvaukseksi kivusta ja särystä."

        Poliisi suorittaa fyysisten ja henkisten vahinkojen arvioinnin esim. onko kiusaaminen vaikuttanut merkittävästi koulumenestykseen, jaksamiseen jne.


    • Heippa Nerdist!

      Kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään kiusaamisesta eikä pahasta olosta, jota se aiheuttaa. On olemassa monia keinoja miten puuttua asiaan. Tärkeintä kuitenkin on ettet jää asian kanssa yksin, vaan etsit jonkun luotettavan aikuisen jolle kertoa asiasta.

      Se aikuinen voi olla joku koulun henkilökuntaan kuuluva kuten opettaja, terveydenhoitaja tai kuraattori. Koulun henkilökunnalla on velvollisuus puuttua kiusaamistilanteisiin.

      Asiasta voi kertoa myös poliisille, jos se tuntuu sinusta helpoimmalta vaihtoehdolta. Poliisi selvittää asiaa ja puuttuu asiaan heidän sen puitteissa mikä heille on mahdollista. Poliisi ei kuitenkaan tee päätöksiä kenenkään sijoittamisesta muualla tms.

      Tai jos lähipiirissäsi on joku luotettava aikuinen voit puhua myös hänelle. Kunhan et jää yksin miettimään asioita.

      Voit olla yhteydessä myös terveyskeskuseen, jos kaipaat juttuseuraa itsetuhoisten ajatustesi suhteen. Monelta paikkakunnalta löytyy myös nuorisoprykiatrianpalveluja, joihin voi saada lähetteen terveyskeskuksesta.

      Toivottavasti löydät itsellesi sopivan keinon viedä asiaa eteenpäin, jotta olosi helpottuu ja kiusaajat saadaan lopettamaan.

      Terveisin

      Marika
      Erityisnuorisotyönohjaaja
      Nettisaapas

      • Hahahahahah. Etkö tajua että tyyppi on trolli:D.


    • meni97

      ykis vitun moolopää tyttö mua jokapäivä ahdistelee ja potkii mut kivesten kautta maahan ja kun olen maassa ja hengitän tuskaani pois hän maalaa naamani rajauskynällä ja kaikki nauravat minulle olen harkinnut itsemurhaa monesti koska en kestä tätä olen myös karkaillut kotoa ja olen melkein kokatoinen päivä pois koulusta olen 13 :( apua jos sais

    • no kiitti vaan avusta kaikille-.- pahin kiusaaja joutui nuoriso vankilaan ja hän haluaa varmasti kostaa ja vapautuu 2 kuukauden päästä! Lisäks jouduin sijais kotiin ja mun sijais isä ja äiti on pers*eestä! ne panee mun silmien eessä tää on sairasta

    • minä vaan

      jos se sun kiusaaja kostaa niin lisää ilmotuksia poliisille.
      ja niistä sijais vanhemmista sano niille että hoitaa peti hommat muulloin kuin sun paikalla olessa. tai sano soskulle että et sopeudu huonostikkaan sejaispeheeseen.

      • entä jos se kostaa niin pahasti etten voi kertoo kenellekään!


      • minä vaan
        nerdist kirjoitti:

        entä jos se kostaa niin pahasti etten voi kertoo kenellekään!

        kuten miten? murtaa sulta leukaluun? silloin voi vieläkin puhua ja kirjoittaa. murtaa kädet? puhekyky tallella vielä. kiristää jollakin? rikos ilmoituksen paikka koska kiristäminenkin on rikos ja niin on myös pahoin pitelykin jonka tunnusmerkit täyttvät kahdessa edellä mainitussa kysymyksessä. oliko joitain muita hiljennys keinoja? tajuttomaksi hakkaaminen? edellen pahoipitely tällä kertaa torkeä. oliko muita?
        tappo? murha? kummantin yrityskin on rangaistava niin kuin on pahoinpitelyn yrityskin.
        oliko muuta?

        jos liikut peräpohjolan alueella niin voin yritää vähän jututtaa tätä kiusaajaa.


    • minä vaan

      näyttämään onnettomuudelta? saa olla kyllä sokea patologi joka ei erota väkivallan merkejä hukkuneen ruumiista. ja "kettää rekan alle" sitä ei saa lavastettua tapatumaksi eikä itsariksikaan koska sillä on todistaja joka on se rekkakuski.

      tuleeko muuta mieleen joka pelottaa tai mietityttää?

    • kiitos kaikille mutta ei auta nyton jo monta vuotta asiasta huomenna ammun kaikki

    • toi ''lol'' kyllä repi kaiken uskottavuuden tarinastasi

    • hahaa

      Kaikki lankesi trolliin

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe