Outoa jurinaa

iihop

Primera vm. 2000 eli P11mallin 1,8 litran koneella. Varsinkin hiljaa ajaessa jarruttaessa tai kääntyessä kuuluu outoa jurinaa autosta. Jotenkin se välittyy jarrupolkimeen, joten olen itse paikantanut sen jarrutehostimeen. Aikaisemminkin
saattoi jarruttaessa kuulua samanlaista jurinaa jarruttaessa, mutta nyt sitä kuuluu
vähän väliä. Mikä voisi olla vialla?

8

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 09898

      Jarrupalat voi olla loppu

      • iihop

        Kyllä minä jarrupalojen loppumiseen liittyvän äänen tunnen, mutta tämä ääni tulee konepellin alta.


      • nihhan
        iihop kirjoitti:

        Kyllä minä jarrupalojen loppumiseen liittyvän äänen tunnen, mutta tämä ääni tulee konepellin alta.

        Mulla sama vm ja sama vika.. Joko olet löytänyt vian? Itse arvelin huomenna lukea abs vikakoodit. Vois olettaa et ois joku abs anturi sökö, eli ei saa lukemaa joltain renkaalta ja alkaa absi pörpöttää.


      • Siitä pitäisi
        nihhan kirjoitti:

        Mulla sama vm ja sama vika.. Joko olet löytänyt vian? Itse arvelin huomenna lukea abs vikakoodit. Vois olettaa et ois joku abs anturi sökö, eli ei saa lukemaa joltain renkaalta ja alkaa absi pörpöttää.

        kuulua naputustakin ABS:stä. Vetoakselissa tai muissa nivelissä voi myös olla väljää.


      • Nihhan
        Siitä pitäisi kirjoitti:

        kuulua naputustakin ABS:stä. Vetoakselissa tai muissa nivelissä voi myös olla väljää.

        Eilen illalla tapauduin et luen vikakoodit, muttei tuosta onnistu samalla tavalla kuin 97vm rimerasta. En kerinny sit ohjeita ettimään, niin otin abs sulakkeen pois. Loppu jurina. abs merkkivalo palaa kylläkin. Pitää kohan kerkiää niin tutkailla. Melko varmasti jonkun renkaan nopeusanturi/katkos. Tuo vika alkoi niin että satunnaisesti aina absit meni päälle pysähtyessä, vaikkei lukkiintunu. Sit alkoi lopussa jo jurjettaa/nakuttaa kun ajoi parkkiin, eli hitaassa vauhdissa ja aina vasemmalle kääntyessä. Jos keksit vian niin laittelehhan infoa. Ohimennen, ajatko muuten 95 vai 98e bensalla?


      • 98:lla ajelen
        Nihhan kirjoitti:

        Eilen illalla tapauduin et luen vikakoodit, muttei tuosta onnistu samalla tavalla kuin 97vm rimerasta. En kerinny sit ohjeita ettimään, niin otin abs sulakkeen pois. Loppu jurina. abs merkkivalo palaa kylläkin. Pitää kohan kerkiää niin tutkailla. Melko varmasti jonkun renkaan nopeusanturi/katkos. Tuo vika alkoi niin että satunnaisesti aina absit meni päälle pysähtyessä, vaikkei lukkiintunu. Sit alkoi lopussa jo jurjettaa/nakuttaa kun ajoi parkkiin, eli hitaassa vauhdissa ja aina vasemmalle kääntyessä. Jos keksit vian niin laittelehhan infoa. Ohimennen, ajatko muuten 95 vai 98e bensalla?

        Nyt tankkasin vahingossa 95. Vähän tehottomammalle tuntuu.

        Anturi siitä varmaankin mennyt etupyörästä. Muistaakseni kuuli selvästi ikkuna auki kummalta puolelta ääni tulee. Vaihdoin itse, mutta aika hankala montusta käsin. Reilusti ruosteenirrotusainetta ja teroitetun liuska-avaimen väliin hakkaamalla sai irti. Korjaamolla poraavat. Takaisin puupalikka välissä hakkaamalla ja liukastetta. Ihan vähällä en alkaisi enää itse vaihtamaan, sen verran hankala oli.

        Motonetissa osa 109,90. Joku vaihdattanut AD-korjaamossa, "maksoi: asennus 10,5€." Ihmeen halpa olisi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2900663


      • Nihhan
        98:lla ajelen kirjoitti:

        Nyt tankkasin vahingossa 95. Vähän tehottomammalle tuntuu.

        Anturi siitä varmaankin mennyt etupyörästä. Muistaakseni kuuli selvästi ikkuna auki kummalta puolelta ääni tulee. Vaihdoin itse, mutta aika hankala montusta käsin. Reilusti ruosteenirrotusainetta ja teroitetun liuska-avaimen väliin hakkaamalla sai irti. Korjaamolla poraavat. Takaisin puupalikka välissä hakkaamalla ja liukastetta. Ihan vähällä en alkaisi enää itse vaihtamaan, sen verran hankala oli.

        Motonetissa osa 109,90. Joku vaihdattanut AD-korjaamossa, "maksoi: asennus 10,5€." Ihmeen halpa olisi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2900663

        Mulle tuli tuo 2000vm hiljattain ja pelas hyvin ja oli ärsy, mutta tankkasin ekan kerran ja 95 tankki täyteen.. Tuntu ettei satasta kovempaa jaksa mennä. Loppua tankkia kohti kyllä piristy ja tehot tuli takas. Kai se säätää ite itteäsä. Vaati totuttelua 98:sta 95:seen siirtyessä.. Jotain 6.5l jäi varmaan kulutukseks. Meneekö 98 alle sen?
        Jooh, Pihassa on myös 97vm rimera ja siihen vaihoin etuanturin. Ei kyllä lähteny ehjänä irti.. Piti porata reunat anturista että sai ulos vedettyä koko paskan.. Näkyykös se ratas mistä se lukee sen vauhdin purkamatta mitään? Mietin vain et voisko se olla sit niin likanen ettei saa lukemia.?


      • Näkyy ratas
        Nihhan kirjoitti:

        Mulle tuli tuo 2000vm hiljattain ja pelas hyvin ja oli ärsy, mutta tankkasin ekan kerran ja 95 tankki täyteen.. Tuntu ettei satasta kovempaa jaksa mennä. Loppua tankkia kohti kyllä piristy ja tehot tuli takas. Kai se säätää ite itteäsä. Vaati totuttelua 98:sta 95:seen siirtyessä.. Jotain 6.5l jäi varmaan kulutukseks. Meneekö 98 alle sen?
        Jooh, Pihassa on myös 97vm rimera ja siihen vaihoin etuanturin. Ei kyllä lähteny ehjänä irti.. Piti porata reunat anturista että sai ulos vedettyä koko paskan.. Näkyykös se ratas mistä se lukee sen vauhdin purkamatta mitään? Mietin vain et voisko se olla sit niin likanen ettei saa lukemia.?

        Tuskin niin likainen on. Halkeama voisi aiheuttaa, mutta yleensä anturissa vika.

        Minulla on 2.0 ja kuluttanut matka-ajossa 7-8 l, enimmäkseen kaupungissa ajaessa n.9 l. Ei iso ero tehoissa ja pirteästi kulkenut yli 200 ainakin 98:lla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3514
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2146
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1692
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1577
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      291
      1297
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1131
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      966
    Aihe