Miten saan bulimian?

Läskimakkara

Miten voisin ryhtyä anorektikoksi tai bulimikoksi? Tuun hulluksi näitten kilojeni kanssa. Oon 169 pitkä ja painan 89 kiloo... Mikään ei enää auta........ YHYYY. Auttakaa!!

25

6349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sara

      ex-anorektikko, nykyinen bulimikko. Painan 90 kiloa ja olen 172 senttiä pitkä. Että revi siitä... Anorektikkona painoin samalla pituudella vuosia n. 45 kiloa. Ei kaunista kumpikaan. Mieti nyt vähän, haluatko todella vakavaa sairautta! Bulimia kun EI laihduta, ellet saa ulos AIVAN kaikkea. Silti, vaikka vähän saisitkin laihduttua, turvotus on sitä luokkaa, että ei sitä kukaan huomaa... Sen lisäksi kumpikin johtaa pahimmillaan kuolemaan! Itse olin anoreksian takia kaksi kertaa sairaalassa letkuissa, ja voin sanoa, että mieluummin ylipainoinenkin kuin se uudestaan!!

      Eli siitä vaan terveellisesti laihduttamaan sen sijaan, että toivot syömishäiriöitä. Onko sinulla todettu BED eli ahmimishäiriö? Siihen on apua, masennuslääkkeet ja terapia auttavat. Jos olet terve ylipainoinen, laihdutus on yksinkertaista muuttamalla ruokailutottumuksia terveellisemmiksi ja liikkumalla enemmän. Itselleni ylipaino on paljon pahempi ongelma, koska minulla on bulimia, minkä takia ahmin ajoittain, ja jokainen dieetti pahentaa sitä. Eli oksentaminen EI ole mikään ratkaisu, koska koskaan et saa kaikkea ulos. Ja bulimiaan kuuluu ahmiminen AINA, bulimareksia on sitten asia erikseen. Anoreksia usein johtaa lopulta joko kuolemaan tai ahmimishäiriöön.

      Siinä faktaa ihmiseltä, joka puhuu liki kymmenen vuoden kokemuksella omasta ja muiden puolesta...

    • itse bulimiaa sairastava

      Tää viesti täytyy olla vitsi tai sitte oot todella idiootti! Kuka todella haluais sairastúa tautiin josta on todella vaikea parantua jos ylipäätänsä selviää hengissä pahimmista vuosista!
      Mutta kai se on hauskaa vääntää vitsiä toisten hädästä. Mieti vähän!

      • justjoo

        Haloo!Munkin puolesta.Olen myös sairastanut (aluksi anoreksiaa)bulimiaa viimeiset kymmenen vuotta ja nyt ollut vuoden "kuivilla". Edelleen jokainen päivä on selvitymishaaste.En todellakaan usko, että haluat tähän kierteeseen!

        Ehkä sun kannattais harkita terapiaa jo nyt.Ei terve ihminen heittele tollasia kommentteja.

        Opettele terveet elämäntavat ja unohda "laihduttaminen".

        PS.Bulimikkona painoin melkein kymmenen kiloa enemmän kuin nyt.!


    • Nikita82

      Ensinäkin se että sairastat esim. bulimiaa ei välttämättä todellakaan tee susta laihaa!!! Hyvin harva bulimitikko on laiha, minkä vuoksi sairaus on aika kätevästi salattavissakin!
      Ole onnellinen että olet terve ja sulla on mahd. pudottaa painoa ns. normaalein menetelmin mikäli vain tarpeeksi haluat ja itsekuria löytyy!!! Mä itse olen kamppallut syömishäiriöiden kanssa monta vuotta(olen 22v) Oon ollut syömättä, ahminut, oksentanut, ollut syömättä jne.. tällä hetkellä yritän elää terveellisellä ruokavaliolla mutta joka päivä käyn kamppailua itseni kanssa. Ja koitan pysyä järjissäni sekä hyväksyä kroppani (162/50). Tiedän etten oo ylipainoinen mutta syömishäiriössä onkin kyse niin paljon muustakin..pakonomainen laihduttaminen jne..on tavallaan vain oire jostakin (kielteinen minäkuva jne... teoriat!!) Tsemppiä!!! Kilot lähtee kun tarpeeksi haluat!!!

      • Sara

        Siis itse olen bulimikko, ja ylipainoinen! Ja voi sitä itseinhon määrää, se ei ole varmasti verrattavissa kenenkään terveen ylipainoisen tuntemuksiin. En ole siis merkittävästi ylipainoinen, ja olen vielä vain ns. pyöreä, mutta ennen aina mallinmitoissa (tai laihempana) olleelle se on rankkaa hyväksyä!!! Laihdutin viime syksynä lähes kaikki pois, mutta tänä keväänä lihoin sitten takaisin korkojen kera, kun bulimia taas otti voiton.

        En ole ns. tehokas tyhjentäytyjä, minkä takia ahmimisesta jää kaloreja elimistöön kuitenkin, eli bulimia ei ainakaan minulla estä lihomista. Lisäksi toistuvat nälkäkuurit ja dieetit ovat selvästi hidastaneet aineenvaihduntaani, vaikka olenkin aina liikkunut paljon. Nyt olen vajaa puoli vuotta ollut samassa painossa, luojan kiitos!

        Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että olen saanut ahmimista taltutettua. Olen nyt ollut jo 3 viikkoa kuivilla bulimiasta, mistä olen todella onnellinen. Olen toki sortunut syömään esim. karkkia, mutta sen verran vähän kuitenkin, että olen laihtunut. Vaikeaa on sen hyväksyminen, että sh saattaa ottaa uudestaan otteeseensa, kun on päässyt näin hyvin parantumisen alkuun.

        Joka tapauksessa, pointtini on, että jos olet syömishäiriöinen, et pysty nauttimaan muiden mielestä täydellisestäkään kropasta. Ali- tai ylipainoinen, itseviha säilyy ja aina löytyy "parannettavaa"! Oppikaa rakastamaan itseänne sellaisena kuin olette, sen jälkeen huomaatte, että pakkomielteet syömisen suhteen häipyvät, ja laihdutte ihan itsestään :)

        Onnea urakkaan kaikille terveille ja syömishäiriöisille!!


    • xix

      No, voi kuule...hitto ku ärsyttää tollaset! Tiedätkö ees, et mistä puhut? Tiedätkö mitä bulimia ja anoreksia on???? Ihan perustiedoks vaan, et ne on sairauksia ja kukaan ei sellasta itselleen halua!

      Mikään ei enää auta? Kuule, kyllä auttaa! Ota itseäs niskasta kiinni! Totuus on se, et ainakaan bulimialla et laihdu. Kuolla saatat...Älä hei ihan oikeesti lähe syömishäiriön tielle, joohan...teet vaan pahaa itselles!

    • ex-anorektikko

      Edellä tulikin jo muilta asialliset HALOOT, aivan kuten itsekin reagoin mielessäni... tuntuu ettet taida nyt oikein tietää mistä on kyse! Anoreksia ja bulimia ovat HENGENVAARALLISIA SAIRAUKSIA jotka pahimmillaan johtaa kuolemaan ja muutenkin pilaa elämän pitkäksi ajaksi... suurimmalla osalla jää koko elämäksi lievempiä oireita, vääristyneitä ajatusmalleja ja alttiutta sairauden uusimiseen yms.

      Laihtumiseen ei ole mitään muuta keinoa kuin ruokavalion muutos ja liikunta. Etsi itsellesi mukava, sinulle sopiva liikuntamuoto ja ala harrastamaan aluksi kolmesti viikossa 3-60 minuuttia kerrallaan. Lisää myös arkiliikuntaa -mahdollisimman paljon kävelyä/pyöräilyä kulkuvälineniden sijaan ja rappuset hissin asemesta jne. Ohjeita oikeanlaisesta ruokailusta on olemassa pilvin pimein, yksi helpommista on Painonvartijat. Kirjaa vaikka aluksi ruokailupäiväkirjaa johon laitat ylös syömäsi ruoat ja mahd syyt, muksi syöt jos et ole nälkäinen jne. Ota itseäsi niskasta kiinni!

    • afronea

      Saatanan tyhmä lehmä, luuletko että bulimia on joku dieetti??
      Siinä vaiheessa, kun alat suunnittelemaan päiviäsi sen mukaan, koska saisit syödä oksentaa rauhassa ja kun syöt ja syöt ja oksennat ja oksennat niin kauan että oksennat verta ja meikit valuu naamasta ja oksentamisen jälkeisen orgastisen olon jälkeen tunnet itsesi luuseriksi, koska et voi olla kuin anorektikot, eli siis sairas ihailee sairasta, niin alapa siinä vaiheessa kyselemään että miten voisi ryhtyä bulimikoksi.
      Tollasella kysymyksellä pilkkaat niitä ihmisiä, allekirjoittanut mukaan lukien, jotka todella ovat sairaita.

      • Anonyymi

        Mont vuotta vanha kommenti tää 16v vanhamutta mietitkö tällöin mitä sanot nuori tyttö ja häntä ahdistaa ja tuut sanoo "saatanan tyhmä lehmä"olikose eka juttu mitä halusit sanla tytölle jola tuntee itsensä läskiksi minulla on atm bulimia ja joo ei ole järkevää hankkia sitä itselleen mutta herranjumala tuut sanomaan lehmäksi tyttöa/poikaa joka jumalauta tuntee itsensä läskiksi häpeä


    • liselle

      ootko sä oikeesti noin tyhmä? "voi en ole luuranko mallin näköinen. mitä teen? nyt tiedän ryhdyn anorektikoksi tai bulimikoksi" etkö sä saatanan tyhmä ihminen tajua että toisilla on oikeasti tosi hirveitä ongelmia kyseisen asian kanssa. voisit ees vähän ajatella! itse sairastuin bulimiaan melkein samasta syystä ja tajuan millainen vitun idiootti olin. voisit ees vähän hävetä!
      pissis

      • Jopo

        TEINIX! xdxdxd


    • puolikuollut

      Enpä usko et haukkuminenkaan kyseistä henkilöä auttaa. Ihminen, joka ei ole sairastanut syömishäiriötä, ei voi tietää mitä se on. Itselläni on ollut bulimia nyt kolme vuotta eikä vieläkään helpota, vaikka hoidossa olen ja lääkitystä syön. Tämä yhteiskunta antaa monella tapaa vääristyneen kuvan syömishäiriöistä, esim. anorektikkojen itsekuria ihaillaan. Kunpa vain kertoisivat mitä kulissien takana tapahtuu...Mutta kultarakas, älä edes harkitse lähteväsi syömishäiriöiselle tielle, se on todellakin maanpäällinen helvetti! Kulkemista kuolleiden valtakunnassa...

    • n22

      oot sä varmaasti kunnossa? sitä varten ne psykiatrit ovat!!

      • Sannaaa----

        Itse kokemuksella (ex-anorektikko) voin ihan sanoa, että parhain tapa laihtua on SYÖDÄ terveellisesti,liikkua, ja ennenkaikkea NAUTI ELÄMÄSTÄSI! Onko se kivaa jos olet kuukausitolkulla sairaalassa makaamassa letkujen päässä, vai olisiko kivempaa syödä,liikkua ja olla terve, ja normaalipainoinen?Anoreksia tai bulimia ei ole leikkiä, joka lopetetaan, kun ei jakseta enää pelata.se on SAIRAUS ISOLLA s:sällä.
        Pidä huli siitä, ettet joudu tähän ilkeään asiaan, josta ei ole pääsyä välttämättä pois.


    • Bulimikon äiti

      Sain tietää tyttäreni ahmimishäiriöstä nyt kesän alusssa; Hänen huoneestaan löytyi mukeja joissa oli oksennusta ja vyyhti alkoi selvitä. Sairautta oli jatkunut jo muutaman vuoden ennenkuin tajusin mistä oli kyse...Nyt ymmärrän kaikki ne merkit joita en aiemmin tajunnut; JOka-aamuinen puntarilla käynti, vyötärösenttien ja reisin mittaaminen, ruoansulatusvaivat, hampaiden kiillevauriot ja monet muut merkit...
      Joten älä lapsikulta toivo itsellesi tätä sairautta! Toivomalla sitä ei edes (onneksi) saa, koska se on psyykkinen sairaus.
      Sinun kannattaa käydä tutustumassa Syömishäiriöliiton sivuihin, www.syomishairioistentuki.fi, sieltä voit lukea kommenteja miltä se tuntuu. Toivottavasti sivut herättävät sinussa ajatuksia.

    • fink fink

      jos haluat bulimikoks:
      -paastoa koko päivä olet onnekas jos pystyt paastoomaan, jos pystyt siihen ettet mene 100 eurolla ostamaan ruokaa kaupasta ja ahmi niitä kerralla voit ajatella että ryhdympä minä vain tästä sitten anorektikosksi! jos tekee ruokaa mieli ni lampsi kaupaan ja osta ruokaa kaikkea rasvasta :suklaakeksejä, leivoksia, shipsejä KAIKKEA RASVASTA!! 100 eurolla ja ahmit ne seisaaltas...sitten vain pussieteen ja oksennat kaiken ulos!! ja sen jälkeen voit lähteä vielä yli 20km juoksu lenkille!!
      sitten vielä katkaiset kakki suhteesi ystäviisi yms. koska ei sinulla ole aikaa sellaiseen..sitten vietät seuraavan viikon vain ihan ypö yksin kotona -omassa kämpässäsi, ahmien ja oksennellen ja itkien koko päivän..... sitten koho kohtana on se kun näet yhden ihmisen joka on psykiatri silloin tällöin....ja itket sille elämän kurjuutta !!!

      jos onnistuit 1.kokeessasi paastoamaan koko päivän niin rueppa vielä karttelemaan vettäkin! vesihän lihottaa!! ihan valtavasti!! posti merkistäkin saa 1kca joten voit miettiä kuinka jouluna liimailet postimerkkejä sillä niistä saa kilocalroeita pahimillaan vaikka 100!! jos 100 joulukorttia lähetät!!
      sitten pärjäät vain pelkällä kahvin voimalla koko päivän, juokset hulluna...koko päivän monta monta kilometriä ja monta monta tuntia..sinulla ei ole aikaa nähdä ystäviäsi etkä halua heitä nähdäkkään koska et halua misään tapauksessa syödä!! ja sinulla ei ole mihinkään muuhun aikaa kuin vain siihen juoksenteluun ympäri lenkkipolkuja ...!!!!!
      sitten kokkailet aina perheellesi ruokaa ja muutenkin olet kiinostunut ruoanlaitosta..mutta sinä itse et syö..katsot vain sivusta..

      sitten kun olet sairastanut bulimiaa tarpeeksi niin sinulla ei ole enää hampaita suussa. Mahahappo on syövyttävää ainetta joka mädäntää hampaat ja tekee peruuttamattomia muutoksia elimistöösi myös suuhusi!!!!!! posket turpoovat ja olet kuin mikäkin iso sika possu läski pää!!

      ja sitten voit vielä käydä katsomassa seuraavilla sivuilla kun anoreksiaa sairastaneet nuoret ihmiset ovat kuoleet niin kovasti ihailemaasi tautiin.... sitä varmasti sinäkin haluat ...että kuolisit... :

      http://www.geocities.com/melgsunshine/eatingdisordersbreakthecycleinmemory.html

      JA TÄSSÄ VIELÄ LOPPUUN ERÄÄN NIIN IHALEMASI JA NIIN ONNELLISEN IHMISEN KIRJOITUS SH SIVUILTA!!


      Syömishäiriöaiheinen keskustelupalsta

      AHDISTAA...KAIKKI... KOKO ELÄMÄ!

      Lähettäjä: Pisara
      Aika: 18/8/04 15:38

      Taas mä oon täällä valittamassa. On liian paha olla!!! Peikko on ottanut täyden yliotteen minusta. En pysty syömään mitään. Juon vain kahvia. Sekin on liikaa. Kahvihan lisää painoa...vaikka...oikeesti se on diureetti. Eli painon pitäisi pitkällä tähtäimellä mieluumminkin laskea. ÄH, muutenkin on niin kurja olo. Äitini tulee tänään illalla luokseni ja jää yöksi. Multa varastettiin ensiavussa, kun en tajunnut mitään, rahapussi. Nyt äitini on tultava auttamaan minua taloudellisesti, että voin mennä huomenna aamulla verikokeille. En kestä sitä, etten saa olla yksin. Muutenkin tuntuu siltä, että kuolema on ainut vaihtoehto. En pysty elämään enää!!! Voi hitto, mitä teen? Olisi pakko saada puudutettua tätä oloa jollain, mutta millä, koska lääkärini otti lääkkeenikin talteen. Oikeastaan kai hyvä...mutta...on liian paha olla. Äh, sanat eivät riitä. En pysty itkemään, en pysty tekemään muuta kuin kirjoittamaan tänne. Olo on täysin lamaantunut. Vielä pitäisi käydä kaupassakin, ennen kuin äitini tulee. Mulla on täällä kaksi pulloa (tyhjää) olutta. Äiti ei saa nähdä niitä! Miten jaksan mennä kauppaan? Mitäköhän äitini sanoo, kun näkee kaikki samat ruoat kaapissani, jotka oli siellä vielä maanantaina, kun hän kävi täällä. En todellakaan uskalla syödä!!! Pitäisikö minun heittää ruoat roskiin...mutta...kun olen niin pihi. Ne ruoat on vielä kunnossa. Voi hitto, miksi kehitän kaikesta niin suuren asian? Haluan kuolla!!! Voi hitto, mikä valitusvirsi!!! Ahdistaa!!!

    • Kartanonherra

      Nainen ilmeisesti olet?Jos,niin olisin kiinnostunut seurustelusta.

    • a-yökkö

      Halusitko herättää huomiota, vai mikä oli tämän avunpyyntösi syy?
      Kummallinen kannanotto.
      Olen huonolla tuulella muutenkin tänään, koska eilisen illan jälleen tuijottelin pelkkää vessanpönttöä. Kaikki tuttavani puuhailivat sitä vastoin hauskaa pitäen yhdessä -toiset tanssimassa, ja toiset taas oman kullan kainalossa kotosalla.
      Arvaat varmaan, että tuo viestisi oli aika asiaton. Toivottavasti ymmärrät, ettei bulimia tai anorexia ole mitään laihduttajan leikkikaluja. Ne ovat vakavia sairauksia joihin voi kuolla!

    • kyllästynyt

      haluaisin caan kokemuksesta sanoa, että SYÖMISHÄIRIÖ EI OLE MIKÄÄN DIEETTI! olen kärsinyt siitä vuosia ja neuvon sinua etsimään jonkun terveellisen keinon. älä pilaa elämääsi.

    • 2213

      oon nii sun kannallas! älä välitä nois lehmist jotka haluu olla läskei (: alota vaa laihdutus

    • Mara19

      Tää onkin jo tosi vanha viesti mutta järkytyin sen verran että huhhuh... Olen ite 19 vuotias ja sairastin bulimiaa/anoreksiaa yläasteella ja lukiossa. Toivottavasti tiedät,että, syömishäiriöön liittyy niin paljon muutakin. Mulla jäi ikuiset arvet käteen pahaa oloa purkaessani, maineen ja vaikean tulevaisuuden ruoan suhteen. Olen 162 pitkä ja painoin laihimmillani 54 kiloa eli normaalin painon verran, mutta olin todella sairas. Valehtelin, petin lupauksia kerta toisensa jälkeen enkä voinut nauttia mistään. Mulla meni niin huonosti, etten edes muista mitään esim. Rippikoulustani. Aivoni eivät suostu muistamaan asioita siitä ajasta koska olin niin sekaisin. 16 vuotiaana lihoin 26 kiloa sillä jatkoin ahmimista mutta lopetin oksentamisen. Nyt puoli vuotta sitten aloitin karkkilakon ystävän kanssa ja olen laihtunut 16 kiloa, mutta en paina niin vähää kuin ennen. Välillä meinaa tulla ajatuksia etten tahdo syödä, mutta Se ei kannata. Suosittelen että jätät vaikka suklaan, sipsin, karkin, kakut ja muut pois ja sallit itsellesi syötävän kuitenkin jotain hyvää esim. Mun tapauksessa jäätelö. Jäätelöä ja tuc keksejä saan syödä niin paljon kuin haluan. Harrastan myös sulkapalloa nykyään ja olo on mahtava! Mielestäni olet säälittävä kun tuollaisia kysymyksiä kehtaat tänne edes laittaa. Läheisiä on kuollut bulimiaan ja anoreksiaan ja mielestäni tuo on suurin loukkaus niitä kaikkia kohtaan ketkä sairaudesta kärsivät, ovat kärsineet tai ovat kuolleet siihen. Olen sanaton kun joku voi olla noin tyhmä tai tämä henkilö keskustelussa 2213 saa mun puolesta haistaa pitkän ****** koska tuo ei ole muuta kuin huomionhakemista (veikkaisin että on teini) ja sunkin täytyy olla päästäs sekaisin kun laitat tollasta tällaselle palstalle. Toivottavasti nämä muut kommentit auttoivat edes vähän ymmärtämään millaisesta sairaudesta on kyse ja toisaalta toivon että tämä on vitsi koska en voi ymmärtää tollasta

    • ll¨dsål¨wåd7

      Nyt ne turvat kiinni ja kertokaa miten.

    • Anonyymi

      Hyvät ihmiset olen täysin kauhuissani että täällä on tälläinen keskustelu käynnissä joitakin ihmisiä triggeröi tälläinen

      • Anonyymi

        Et sitten huomannut minä vuonna tuota keskustelua kävivät? Nyt nostit itse tämän ketjun esiin.


    • Anonyymi

      Älä leiki hengellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe