mullako add/adhd? tarviin apua nopee..

apuaa

joo eli oon aina ollu koulussa vähä häirikkö, ja nyt oo. seiskaluokalla ja kutosesta asti oon hermostunu opettajille ku ne ei aina ymmärrä mua, vittua on saanu kuulla yma:D meiä luokalla on adhd ja paaljon rauhallusempi ja hiljasempi kuu mää!! istuu nätisti ja tekee tehtävät.. no oon ollu erityisopettajalla ku en osaa keskittyä tunneilla aina, lempiaineen liikka ja musiikki(musiikissa tanssitaa yms) ja on liikunnallisia harrastuksia..äitiki sano yks kerta et voi olla et mulla on keskuttymishäiriä..ja kouluun en enää yhtää jaksa keskittyä, oon ruvennu lintsaan yms. mut tuntuu aina tosi pahalta ku joku huutaa mulme päin naamaa et oon joku vitun adhd, ja suututaa aina ku puhun kovaäänisesti ku ei kukaa ymmärrä etten voi sille mitää:(! ja oon pia 14v tyttö

6

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^_________^

tai sit sulla on vaan voimakas murrosikä meneillään :)

• AuttavaAikuinen

Moi 14vee tyttö!

Pyydän vanhempiasi tai kouluterkkaa ottamaa viipymättä yhteyttä sellaiseen psykiatriin ,joka tekee ADHD -testejä ja mahdollisesti suostuu määräämään kokeellista lääkitystä.

Silloin saadaan helposti ja nopeasti selville missä vika. Lääkkeet oikein käytettynä ovat turvallisia ja niistä on valtava hyöty.

Itse kärsin koko kouluajan erittäin vaikeista keskittymisongelmista ja koulu meni paljon huonommin, kuin mihin todellisuudessa olisin kyennyt.

Vasta aikuisena n.35v. sain lopulta diagnoosin ja lääkityksen. Nyt keskittyminen, työnteko yms. kärsivällisyyttä vaativa asia on kuin leikkiä.

Mietityttää vain, kuinka pitkälle olisin opiskeluissani päässyt oikealla hoidolla jo kouluiässä.

terv. ADHD-aikuinen

• ap

kiitos ku vastasit:)! mut ongelma on, vaikuttaa siltä et äiti ei ois lähössä mihinkää testeihin, ku se on kyl sanonu et mulla voi olla keskittymishäiriö yms, mut ei sit sen enempää.. on se kyl kysyny et jaksanko keskittyä esim yhen kokeen verran, ja sanoin tietty et joo, jaksan. mut oikeestaan se ei ees oo totta, saan kyl yleensä 8 kokeista, tai riippuu mikä koe on:D

• P

Jos jätettäisiin se diagnosointi asiaan perehtyneille lääkäreille. Ruokavalio ja liikunta voivat auttaa, mutta joskus lääkkeitäkin tarvitaan.

Jos keskittymiskyky tuntuu olevan niin hukassa, että siitä alkaa olla jo merkittäviä ongelmia koulussa ja kotona, niin eiköhän tuo ole parasta yrittää selvittää, miksi näin on. Ehkä kyseessä on ADHD, ehkä voimakas murrosikä, ehkä D-vitamiinin puutos, ehkä sitä, ehkä tätä. "AuttavaAikuinen" tarjosi hyviä neuvoja, itse seuraisin niitä. Toivottavasti asia selviää!

• ap

ok, katotaan jatkuuko tää kauemminki viä, mut aika outoo ku mulla on kaikki nää alla olevat oireet ku toi yleinen epäsiisteys, taino oli mulla sekin ku olin 5. ja 6. luokalla..

yleinen epäsiisteys
      tehtävien jatkuva myöhästyminen
      tavaroiden jatkuva kadottaminen
      häiriintyminen helposti, lyhyt keskittymiskyky
      säännöllinen myöhästely koulusta
      aikaan sidottujen tehtävien suorittaminen juuri viime hetkellä
      normaalista poikkeava oikeudentaju
      selittely asioiden laiminlyönnin puolustamiseksi
      ei näytä kuuntelevan puhuteltaessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe