mullako add/adhd? tarviin apua nopee..

apuaa

joo eli oon aina ollu koulussa vähä häirikkö, ja nyt oo. seiskaluokalla ja kutosesta asti oon hermostunu opettajille ku ne ei aina ymmärrä mua, vittua on saanu kuulla yma:D meiä luokalla on adhd ja paaljon rauhallusempi ja hiljasempi kuu mää!! istuu nätisti ja tekee tehtävät.. no oon ollu erityisopettajalla ku en osaa keskittyä tunneilla aina, lempiaineen liikka ja musiikki(musiikissa tanssitaa yms) ja on liikunnallisia harrastuksia..äitiki sano yks kerta et voi olla et mulla on keskuttymishäiriä..ja kouluun en enää yhtää jaksa keskittyä, oon ruvennu lintsaan yms. mut tuntuu aina tosi pahalta ku joku huutaa mulme päin naamaa et oon joku vitun adhd, ja suututaa aina ku puhun kovaäänisesti ku ei kukaa ymmärrä etten voi sille mitää:(! ja oon pia 14v tyttö

6

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^_________^

tai sit sulla on vaan voimakas murrosikä meneillään :)

• AuttavaAikuinen

Moi 14vee tyttö!

Pyydän vanhempiasi tai kouluterkkaa ottamaa viipymättä yhteyttä sellaiseen psykiatriin ,joka tekee ADHD -testejä ja mahdollisesti suostuu määräämään kokeellista lääkitystä.

Silloin saadaan helposti ja nopeasti selville missä vika. Lääkkeet oikein käytettynä ovat turvallisia ja niistä on valtava hyöty.

Itse kärsin koko kouluajan erittäin vaikeista keskittymisongelmista ja koulu meni paljon huonommin, kuin mihin todellisuudessa olisin kyennyt.

Vasta aikuisena n.35v. sain lopulta diagnoosin ja lääkityksen. Nyt keskittyminen, työnteko yms. kärsivällisyyttä vaativa asia on kuin leikkiä.

Mietityttää vain, kuinka pitkälle olisin opiskeluissani päässyt oikealla hoidolla jo kouluiässä.

terv. ADHD-aikuinen

• ap

kiitos ku vastasit:)! mut ongelma on, vaikuttaa siltä et äiti ei ois lähössä mihinkää testeihin, ku se on kyl sanonu et mulla voi olla keskittymishäiriö yms, mut ei sit sen enempää.. on se kyl kysyny et jaksanko keskittyä esim yhen kokeen verran, ja sanoin tietty et joo, jaksan. mut oikeestaan se ei ees oo totta, saan kyl yleensä 8 kokeista, tai riippuu mikä koe on:D

• P

Jos jätettäisiin se diagnosointi asiaan perehtyneille lääkäreille. Ruokavalio ja liikunta voivat auttaa, mutta joskus lääkkeitäkin tarvitaan.

Jos keskittymiskyky tuntuu olevan niin hukassa, että siitä alkaa olla jo merkittäviä ongelmia koulussa ja kotona, niin eiköhän tuo ole parasta yrittää selvittää, miksi näin on. Ehkä kyseessä on ADHD, ehkä voimakas murrosikä, ehkä D-vitamiinin puutos, ehkä sitä, ehkä tätä. "AuttavaAikuinen" tarjosi hyviä neuvoja, itse seuraisin niitä. Toivottavasti asia selviää!

• ap

ok, katotaan jatkuuko tää kauemminki viä, mut aika outoo ku mulla on kaikki nää alla olevat oireet ku toi yleinen epäsiisteys, taino oli mulla sekin ku olin 5. ja 6. luokalla..

yleinen epäsiisteys
      tehtävien jatkuva myöhästyminen
      tavaroiden jatkuva kadottaminen
      häiriintyminen helposti, lyhyt keskittymiskyky
      säännöllinen myöhästely koulusta
      aikaan sidottujen tehtävien suorittaminen juuri viime hetkellä
      normaalista poikkeava oikeudentaju
      selittely asioiden laiminlyönnin puolustamiseksi
      ei näytä kuuntelevan puhuteltaessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      275
      4699
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2877
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      30
      2855
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1811
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1664
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1190
    Aihe