Rekkakuskit taas näytti älykkyytensä

gsghs

92

3272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onni-x

      Oppi meni perille.Toinen vaihto ehto väistää.Eihän meillä ole valtuuksia teitä tukkia.
      Jos tunnet itsesi "tärkeäksi, niin väistä,että paremat pääsee ohi". Muista tämä elämän
      kultainen sääntö.

      • filosofi/tieliikenne

        >>Jos tunnet itsesi "tärkeäksi, niin väistä,että paremmat pääsee ohi"

        Entäs jos ei tunne itseään ollenkaan tärkeäksi, eli on vaan menossa jonnekin niin kovaa kuin laki sallii ajaa yleisillä teillä?

        Ja mistä tunnistaa "paremman ihmisen", onko se aina joku joka ajaa ylinopeutta? Entä onko hänen ulosteensa kultaa? Vai mistä tulee sen kultaisen säännön nimi?


      • Kysynpä vaan...

        Tota...kysytäänpäs asiaa vähän toisinpäinkin. Jos tiellä menee rekka joka ajaa alle nopeusrajoituksen, satasen alueella vaikka 90, ja lisäksi hyytyy ylämäkeen. Montako kertaa olette nähneet, että tällainen rekka poikkeaisi tien sivuun antaakseen tietä, vaikka takana olisi 3 km jono kiireisiä autoja. Aivan varmasti ajavat vaikka sen 280 km jono perässään ja siitä mitään välittämättä, kunnes pakollinen tauko iskee päälle. Miksi henkilöautolijan pitäisi sen enempää väistellä rekkoja vastaavassa tilanteessa????
        Itse ajan n. 45 tuhatta vuoteen, useinkin rekan vetämässä letkassa joutuu ajelemaan. KERTAAKAAN en ole nähnyt rekan ajavan sivuun päästääkseen jonoa ohi, vaikka jono olisi kuinka pitkä vain.


      • hokaxsofiir
        Kysynpä vaan... kirjoitti:

        Tota...kysytäänpäs asiaa vähän toisinpäinkin. Jos tiellä menee rekka joka ajaa alle nopeusrajoituksen, satasen alueella vaikka 90, ja lisäksi hyytyy ylämäkeen. Montako kertaa olette nähneet, että tällainen rekka poikkeaisi tien sivuun antaakseen tietä, vaikka takana olisi 3 km jono kiireisiä autoja. Aivan varmasti ajavat vaikka sen 280 km jono perässään ja siitä mitään välittämättä, kunnes pakollinen tauko iskee päälle. Miksi henkilöautolijan pitäisi sen enempää väistellä rekkoja vastaavassa tilanteessa????
        Itse ajan n. 45 tuhatta vuoteen, useinkin rekan vetämässä letkassa joutuu ajelemaan. KERTAAKAAN en ole nähnyt rekan ajavan sivuun päästääkseen jonoa ohi, vaikka jono olisi kuinka pitkä vain.

        Kerran kokeilin väistää levähdysalueelle kun oli viiden-kuuden auton letka perässä.Eipä hyödyttänyt mitään.Paitsi ohittajia.Parin minuutin päästä sama tilanne koska kuorma-auton suurin sallittu nopeus on 80km/t. ja raskaan auton kiihdyttäminen vei niin paljon aikaa jotta jono kerkesi taas muodostua. Todellisuudessa 2-akselisten matkat on korkeintaan 50km/pv että kärsivällisyyttä vain sinne jonoon kun kohta kuitenkin kännytte kotipihaan.


      • A.I.Voitus
        hokaxsofiir kirjoitti:

        Kerran kokeilin väistää levähdysalueelle kun oli viiden-kuuden auton letka perässä.Eipä hyödyttänyt mitään.Paitsi ohittajia.Parin minuutin päästä sama tilanne koska kuorma-auton suurin sallittu nopeus on 80km/t. ja raskaan auton kiihdyttäminen vei niin paljon aikaa jotta jono kerkesi taas muodostua. Todellisuudessa 2-akselisten matkat on korkeintaan 50km/pv että kärsivällisyyttä vain sinne jonoon kun kohta kuitenkin kännytte kotipihaan.

        No silloinpa voidaankin palata alkuun ja miettiä, miksei tuossa koko keskustelun avanneessa jutussa rekkakuski sitten voinut odottaa sitä edellä ajavan kohta kuitenkin kääntymistä kotipihaan? Ketä tuossa jutun tapauksessa ohitus olisi hyödyttänyt, paitsi ohittajaa, ja kun kuorma-auton suurin sallittu nopeus on 80 km/h, niin tuskin käytännössä sitä ohittajaakaan? Miksei rekkakuskilla tarvitse olla kärsivällisyyttä?


    • irtoperä

      saipahan taas päivän naurut!!

    • shgsg

      Aloittaja, nainen ja kuljetusliikkeen johtaja ovat kaikki yhtä tyhmiä. Nainen olisi voinut pysäyttää bussipysäkille ja päästää ohi. Rekkakuski olisi voinut soittaa poliisille ja pyytää vetämään naisen sivuun. Tai sitten nainen olisi voinut ajaa sitä yhdeksää kymppiä, kun nytkin kerran ohittelee rekkoja, ettei vain rekka teleporttaa selän taakse ja rupea taas ahdistelemaan. Tyhmää ja riidanhaluista sakkia. Vähinten tyhmältä kuulostaa tuo rekan toiminta. Huutaminen ei oikein kuulu edellä olevaan: Voisitsä päästää mut ohi? On vähän kiire. Mutta saihan toimittaja taas leipänsä ansaittua.

      • tientukko

        Jos nainen ajoi vt-2 niin Nakkilan kohdalla ei ole 60km/h rajoitusta.


    • sunnuntaiautoilua

      Juuri oikein, jos ajoneuvo ei pysy muun liikenteen mukana on syytä antaa tietä takaa tuleville. Sen voi tehdä vaikka ensimmäisellä vastaan tulevalla linja-autopysäkillä.

      • höhhh

        Jees, kun nyt aika usein tiellä ajetaan jonkin sortin jonossa, niin siitähän se liikenne sujuvoituu. Jonon ensimmäisen velvollisuus on aina väistää sivuun, ja päästää muut ohi, jolloin seuraava auto onkin se jonon ensimmäinen, ja jos se ei onnistu karistamaan muita kannastaan niin siirtyköön sivuun, jotta kolmas yrittäjä pääsee keulille. Jos se onnistuu ajamaan muulta jonolta karkuun, niin se toinen onkin nyt jonon ensimmäinen, jonka velvollisuus on päästää taas takaa ohi jne. Kylläpä sujuu, kun koko ajan väistellään pysäkeille, kun jarrutuksen pysäkille pysähtyäkseen joutuu aloittamaan kuitenkin aikanaan, ja sen jälkeen koko jono heijaa....


      • H.U.S Metsään

        Aivan ja nimenomaan jos ajoneuvo ei pysy liikenteen mukana => huomatkaapa jonoa usein vetävät rekkakuskitkin, että annatte tietä tarpeen vaatiessa vaikka siirtymällä levikkeelle.


      • vanha kuski

        ...odota,tulee kohta talvi-voit ite harjoitella sivuun menemistä!..jaloissa kun olet kuiten kun lunta vähänkin näkyy..


    • Jos joku ajaa motarilla 180 km/h, niin tottakai muidenkin on ajettava samaa nopeutta. ettei syntyisi vaaratilanteita. :O

    • Ei alinopeutta.

      On siinä taas ollut varsinainen raskaankaluston" ammattilainen". Itse en koskaan aja ylinopeutta, vaikka rekka koittaisi "työntää". Mehupäitä on myös muka "ammattikuljettajissa".

      • malttia liikenteessä

        Jos ajaa tiellä suurinta sallittua nopeutta, vaikkapa 80, niin EI OLE mitään tarvetta väistellä muita kun hälytysajoneuvoja, joilla oli vilkut päällä. Jos joku haluaa välttämättä ohi, niin katsokoon turvallisen paikan siihen. Sellaiset ihmiset, jotka alkaa heti osoittaa mieltään kun tulevat perään, tarvitsevat " ajoa rauhoittavaa opastusta" eli nopeutta pitää hieman vielä himmata. Se tekee hermoille hyvää.
        Takaa hyökkääviä varten minulla on perässä vanha asuntovaunu, mihin vedoten on helppo hidastaa nopeutta, varsinkin ylämäessä. se antaa hyvän suojan törmäilijöitä vastaan. Jos vaunu rikkoutuu, niin sehän ei harmita yhtään, vaan on suorastaan toiviotilanne, että saan sen "myytyä" rekkafirman vakuutusyhtiölle. Voin kyllä jatkaa matkaani mainiosti ilman sitä. Ja kiireesti kuljetettaville tavaroille tekee oikein hyvää vähän levähtää paikoillaan, kun asiaa selvitellään viranomaisten toimesta. Ei siinä kylmätuotteet ehdi lämmetä, kun niitä on tonnitolkulla. Kuski käy vaan kuumana kun hellakoukku. Että sellasta.


      • kaihon kyrpävaanarit
        malttia liikenteessä kirjoitti:

        Jos ajaa tiellä suurinta sallittua nopeutta, vaikkapa 80, niin EI OLE mitään tarvetta väistellä muita kun hälytysajoneuvoja, joilla oli vilkut päällä. Jos joku haluaa välttämättä ohi, niin katsokoon turvallisen paikan siihen. Sellaiset ihmiset, jotka alkaa heti osoittaa mieltään kun tulevat perään, tarvitsevat " ajoa rauhoittavaa opastusta" eli nopeutta pitää hieman vielä himmata. Se tekee hermoille hyvää.
        Takaa hyökkääviä varten minulla on perässä vanha asuntovaunu, mihin vedoten on helppo hidastaa nopeutta, varsinkin ylämäessä. se antaa hyvän suojan törmäilijöitä vastaan. Jos vaunu rikkoutuu, niin sehän ei harmita yhtään, vaan on suorastaan toiviotilanne, että saan sen "myytyä" rekkafirman vakuutusyhtiölle. Voin kyllä jatkaa matkaani mainiosti ilman sitä. Ja kiireesti kuljetettaville tavaroille tekee oikein hyvää vähän levähtää paikoillaan, kun asiaa selvitellään viranomaisten toimesta. Ei siinä kylmätuotteet ehdi lämmetä, kun niitä on tonnitolkulla. Kuski käy vaan kuumana kun hellakoukku. Että sellasta.

        Järjen jättiläinen, kaikkien idoli on saapunut kaupunkiin. Voit mennä sen pömpelis kanssa jonnekki aavikolle tärkeilemään, muttet tuu tahalles sotkemaan liikennettä muiden jalkoihin. Varsinkaan tien päällä töitään tekevien. Kukaan tuskin tulee sun työhön estämään hommien etenemistä. Onhan takana roikkuminen ikävää, mut kyl on paljon alemmas vajonnu jos ei osaa ite olla normaalisti niinkin "aivottomien" kuskien joukossa.


    • Fh 500

      Noita yhtä tyhmiä nais/mies autoilijoita on ihan liikaa tuolla tien päällä seikkailemassa. Ei vahingossakaan voi antaa tietä niille jotka ajavat todellista nopeutta... Ja vielä lapsi kyydissä on pakko kinuttaa 60 km/h 8 kympin alueella ja siitäkin todellinen nopeus n.50 km/h ja polttolasit päässä, ei ihme että menee ammatti kuskiltakin hermot!!!!

      • Laki velvoittaa

        23 § - Tilannenopeus

        "Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan..."

        Jos on huono kuski tai kehno ajonevuo, pitää nopeuden sovittaa sen mukaisesti, riippumatta siitä mitä tien viereinen nopeusrajoitus näyttää.


      • ???
        Laki velvoittaa kirjoitti:

        23 § - Tilannenopeus

        "Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan..."

        Jos on huono kuski tai kehno ajonevuo, pitää nopeuden sovittaa sen mukaisesti, riippumatta siitä mitä tien viereinen nopeusrajoitus näyttää.

        no sitten pitää antaa toisille tilaa ja varmistaa turvallinen ohitus jos ei itse uskalla/ voi ajaa suurinta sallittua.


      • pitkään pohtinut
        ??? kirjoitti:

        no sitten pitää antaa toisille tilaa ja varmistaa turvallinen ohitus jos ei itse uskalla/ voi ajaa suurinta sallittua.

        "no sitten pitää antaa toisille tilaa "
        Kuvailetko miten tuo tehdään siten että siitä on todellista hyötyä?

        "varmistaa turvallinen ohitus "
        Onhan se tietysti fiksua jarruttaa kun näkee että toinen on ottanut hengenvaarallisen, eli lainvastaisen riskin.


      • ???
        pitkään pohtinut kirjoitti:

        "no sitten pitää antaa toisille tilaa "
        Kuvailetko miten tuo tehdään siten että siitä on todellista hyötyä?

        "varmistaa turvallinen ohitus "
        Onhan se tietysti fiksua jarruttaa kun näkee että toinen on ottanut hengenvaarallisen, eli lainvastaisen riskin.

        no miten sitä tietä nyt yleensä annetaan kun alkaa jonoa muodostua perään.

        kaikista ärsyttävimpiä ovat nämä jotka leveällä tiellä ilman vastaantulijoita ajavat 75- 80 km/h ja sitten kun joku tulee vastaa tai muuten vaan ei voi ohittaa niin nopeus tippuu sinne viiteen- kuuteen kymppiin. ja sitten vielä ihmetellään miksi ollaan aina persiissä kiinni. henkilöautolla se turvallinen ohittaminen onnistuu tuolloinkin jos haluaa, mutta raskaalla kalustolla se ei niin vaan käy. rajoitin ottaa vastaan jos haluais mennä nopeasti ohi ja sitten taas keskittyä siihen omaan ajoon joka voi olla muutakin kuin aina se 89km/h. lisäksi kuormalla ajaessa on otettava se paino huomioon ja yritettävä ennakoida tulevia ohituspaikkoja enemmän. siinä siis monelle se selitys että miksi tullaan lähelle juuri ennen ohitusyritystä. oma ajokkini kulkee vaan se 82km/h joten sitä ennakointia on tehtävä enemmän. ehkä monelle yllättävää on se että myös minulle tulee jatkuvasti niitä autoja nopeasti perse edellä vastaan mitkä omien sanojensa mukaan eivät ainakaan ole alinopeutta ajaneet.


      • ??? kirjoitti:

        no miten sitä tietä nyt yleensä annetaan kun alkaa jonoa muodostua perään.

        kaikista ärsyttävimpiä ovat nämä jotka leveällä tiellä ilman vastaantulijoita ajavat 75- 80 km/h ja sitten kun joku tulee vastaa tai muuten vaan ei voi ohittaa niin nopeus tippuu sinne viiteen- kuuteen kymppiin. ja sitten vielä ihmetellään miksi ollaan aina persiissä kiinni. henkilöautolla se turvallinen ohittaminen onnistuu tuolloinkin jos haluaa, mutta raskaalla kalustolla se ei niin vaan käy. rajoitin ottaa vastaan jos haluais mennä nopeasti ohi ja sitten taas keskittyä siihen omaan ajoon joka voi olla muutakin kuin aina se 89km/h. lisäksi kuormalla ajaessa on otettava se paino huomioon ja yritettävä ennakoida tulevia ohituspaikkoja enemmän. siinä siis monelle se selitys että miksi tullaan lähelle juuri ennen ohitusyritystä. oma ajokkini kulkee vaan se 82km/h joten sitä ennakointia on tehtävä enemmän. ehkä monelle yllättävää on se että myös minulle tulee jatkuvasti niitä autoja nopeasti perse edellä vastaan mitkä omien sanojensa mukaan eivät ainakaan ole alinopeutta ajaneet.

        Entäpä jos tie ei ole leveä? Mihin sitä silloin väistetään? Ojaanko?


      • ???
        M1978 kirjoitti:

        Entäpä jos tie ei ole leveä? Mihin sitä silloin väistetään? Ojaanko?

        sää taidat olla vähän tyhmä! jos olisit edes kerran itse kokenut tuolla tiellä niitä tilanteita raskaan kaluston näkökulmasta niin ehkä säkin tajuaisit, mutta kun ei.


      • Alwari Tuohiwirsu
        ??? kirjoitti:

        no miten sitä tietä nyt yleensä annetaan kun alkaa jonoa muodostua perään.

        kaikista ärsyttävimpiä ovat nämä jotka leveällä tiellä ilman vastaantulijoita ajavat 75- 80 km/h ja sitten kun joku tulee vastaa tai muuten vaan ei voi ohittaa niin nopeus tippuu sinne viiteen- kuuteen kymppiin. ja sitten vielä ihmetellään miksi ollaan aina persiissä kiinni. henkilöautolla se turvallinen ohittaminen onnistuu tuolloinkin jos haluaa, mutta raskaalla kalustolla se ei niin vaan käy. rajoitin ottaa vastaan jos haluais mennä nopeasti ohi ja sitten taas keskittyä siihen omaan ajoon joka voi olla muutakin kuin aina se 89km/h. lisäksi kuormalla ajaessa on otettava se paino huomioon ja yritettävä ennakoida tulevia ohituspaikkoja enemmän. siinä siis monelle se selitys että miksi tullaan lähelle juuri ennen ohitusyritystä. oma ajokkini kulkee vaan se 82km/h joten sitä ennakointia on tehtävä enemmän. ehkä monelle yllättävää on se että myös minulle tulee jatkuvasti niitä autoja nopeasti perse edellä vastaan mitkä omien sanojensa mukaan eivät ainakaan ole alinopeutta ajaneet.

        "henkilöautolla se turvallinen ohittaminen onnistuu tuolloinkin jos haluaa".
        Hyvin usein se ohittaminen ei ole halusta kiinni, vaan siitä, että on vastaantulijoita, mutkaa, mäkeä, risteyksiä, keltaista viivaa...
        Näkisipä joskus eläessään sen ihmeen, että rekkakuski, joka on kerännyt peräänsä kymmenien autojen jonon, väistyisi hetkeksi levikkeelle ja toteuttaisi tuon "no miten sitä tietä nyt yleensä annetaan kun alkaa jonoa muodostua perään."


      • ???
        Alwari Tuohiwirsu kirjoitti:

        "henkilöautolla se turvallinen ohittaminen onnistuu tuolloinkin jos haluaa".
        Hyvin usein se ohittaminen ei ole halusta kiinni, vaan siitä, että on vastaantulijoita, mutkaa, mäkeä, risteyksiä, keltaista viivaa...
        Näkisipä joskus eläessään sen ihmeen, että rekkakuski, joka on kerännyt peräänsä kymmenien autojen jonon, väistyisi hetkeksi levikkeelle ja toteuttaisi tuon "no miten sitä tietä nyt yleensä annetaan kun alkaa jonoa muodostua perään."

        ja minä haluaisin nähdä sen henkilöauton millä ei pääse raskaasta kalustosta ohi niin halutessaan kun olis se ohituspaikka. raskaalla kalustolla tuo ei niin vain käy johtuen rajoittimesta ja massasta.

        itsekkin jakelin ohitusmerkkejä aina ennen tilaisuuden tullen, mutta lopetin kun niitä ei enää "uskota". jos siellä perässä haaveillaan tovi merkin jälkeen ja lähdetään vasta sitten kun ei enää tarviis nin syntyy niitä vaaratilanteita.


      • !!!
        ??? kirjoitti:

        ja minä haluaisin nähdä sen henkilöauton millä ei pääse raskaasta kalustosta ohi niin halutessaan kun olis se ohituspaikka. raskaalla kalustolla tuo ei niin vain käy johtuen rajoittimesta ja massasta.

        itsekkin jakelin ohitusmerkkejä aina ennen tilaisuuden tullen, mutta lopetin kun niitä ei enää "uskota". jos siellä perässä haaveillaan tovi merkin jälkeen ja lähdetään vasta sitten kun ei enää tarviis nin syntyy niitä vaaratilanteita.

        Varmaan pääsiskin mutta kuten itsekin sanot, kun olis se ohituspaikka.Itsekin ajelen hyvin paljon juuri aiemmin mainitun kaltaista vilkasta päätietä jossa mutkaa mäkeä sulkuviivaa risteystä kyllä riittää.Siellä yksi jos kolmaskin rekan perässä ajava toivoo, että voi kun olis ohituspaikka.Vaan kun ei ole.Ja rekkahan ei voi antaa tietä koskaan vaikka perässä olisi jonoa kuinka paljon vaan.


      • ???
        !!! kirjoitti:

        Varmaan pääsiskin mutta kuten itsekin sanot, kun olis se ohituspaikka.Itsekin ajelen hyvin paljon juuri aiemmin mainitun kaltaista vilkasta päätietä jossa mutkaa mäkeä sulkuviivaa risteystä kyllä riittää.Siellä yksi jos kolmaskin rekan perässä ajava toivoo, että voi kun olis ohituspaikka.Vaan kun ei ole.Ja rekkahan ei voi antaa tietä koskaan vaikka perässä olisi jonoa kuinka paljon vaan.

        no sitten jos se tie on niin huono ettei ole yhtään ohituspaikkaa, niin on se nopeusrajoituskin varmaan sen mukainen ja ohitustarpeesi todennäköisesti tuulesta temmattu. en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt sellaista tietä missä ei HENKILÖAUTOLLA pääsisi ohi raskaasta kalustosta jos ohitustarve on ihan oikea. et taida tietää sitä miten paljon tuolla tiellä näkee niitä "kiireisiä" jotka kurkkivat takana, ja sitten riskillä ohi päästyään ne menohalut loppuvat siihen ja nopeus tipuu alle omani. sitten vielä ihmetellään että miksi se "rekka" roikkuu puskurissa.

        se on tietysti eri asia jos uskaltaa ohittaa vain moottoritiellä. minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia päästä ohi HENKILÖAUTOLLA kenestäkään jos se on ollut OIKEASTI tarve tehdä. sitä en ymmärrä että monelle se ohitustarve syntyy siitä kun edessä on raskasta kalustoa vaikka sen nopeus muuten riittäisi.


      • !!!
        ??? kirjoitti:

        no sitten jos se tie on niin huono ettei ole yhtään ohituspaikkaa, niin on se nopeusrajoituskin varmaan sen mukainen ja ohitustarpeesi todennäköisesti tuulesta temmattu. en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt sellaista tietä missä ei HENKILÖAUTOLLA pääsisi ohi raskaasta kalustosta jos ohitustarve on ihan oikea. et taida tietää sitä miten paljon tuolla tiellä näkee niitä "kiireisiä" jotka kurkkivat takana, ja sitten riskillä ohi päästyään ne menohalut loppuvat siihen ja nopeus tipuu alle omani. sitten vielä ihmetellään että miksi se "rekka" roikkuu puskurissa.

        se on tietysti eri asia jos uskaltaa ohittaa vain moottoritiellä. minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia päästä ohi HENKILÖAUTOLLA kenestäkään jos se on ollut OIKEASTI tarve tehdä. sitä en ymmärrä että monelle se ohitustarve syntyy siitä kun edessä on raskasta kalustoa vaikka sen nopeus muuten riittäisi.

        Niin, mikä on huono tie, mikä ei. Arabiemiraateissa alkukesästä kun paineli menemään ja oli 6-8 kaistaa suuntaansa suoran puoleista pikatietä, niin kovin surkea on tie siihen verrattuna. Toisaalta Pohjois-Norjassa Tanan ja Ifjordin välillä, normaali Norjan tie vuoren kuvetta ylös toista alas ja välillä vuonon laitoja, oli paikoin niin helevatun rupulikunnossa ja reikiä monttuja täynnä, että meinasi hampaista paikat ja motorhomesta kaapit seiniltä tippua muutama viikko sitten kierrellessä siellä suunnalla. Siihen välimaastoon tuo tie asettuu. Mutta onhan se sentään valtakuntamme pääteitä, VT 5, joten ei se niitä Suomen surkeimpiakaan ole.
        Nopeusrajoitus on pääosin 100 km/h, risteysalueilla ja jonkun kylän kohdalla 80 km/h. Ja kuten sanottu tie kaartaa suurimman osan aikaa johonkin suuntaan, mäkiäkin on keskiseen Suomeen satuttu paiskaamaan yks jos toinenkin ja kas kummaa päätielle tulee niitä pienempiä teitä, risteysaluella kun pykälissä sanovat olevan ohituksen kielletty, on sitä keltaista maalia riittänyt sinnekin rötvätä. Ja vaikuttaa olevan suunta se, että melkein aina kun uutta maalia vetävät, niin sitä keltaista riittää vielä johonkin uuteen kohtaan tai entisissä pidemmälle matkalle kuin ennen.
        Joo kyllähän sitä ohi pääsee tiellä kuin tiellä varsinkin jos ajelee pääosin pyhäisin pohjanmaan lakeuksilla. Mutta kun itsekin ajan aamuisin "vastavirtaan", eli kun suurin osa menee kohti kaupunkia, itse ajan sitä liikennettä vastaan ja illalla päinvastoin, 60 km suuntaansa. Siinä on silloin se hassu ilmiö, että niiden mäkien ja mutkien lisäksi niistä aiemmin mainituista risteyksistä saapuu sille päätielle niitä autoja, pienistä puroista muodostuu virta, joten vastaantulijaa riittää koko ajan.Joten vaikka ohitustarve olisi kuinka oikea, niin se ohimeno vaan kun ei ole omasta halusta kiinni. Toki aina näkee niitäkin, joiden mielestä se ohitus on vaan halusta kiinni, ja vastaantulijat sitten ajelee penkkoja pitkin. On muuten ikävän näköistä jälkeä kahden auton nokkakolari, on sellaistakin jälkeä saanut tässä vuosien varrella nähdä. Ohitushalu oli varmaan kova, mutta sääli että vastaantulijankin, jonka suurin synti silloin oli olla väärään aikaan väärässä paikassa, sielu siinä samassa taivaaseen livahti.
        Toki samalla tielläkin hiljaisempaan aikaan on ohittaminen paremmin mahdollista, mutta siltikään se ohittamisen mahdollisuus ei vaan ole aina ja automaattisesti omasta halusta ja tarpeesta kiinni. Jos ajelee pääosin sitä jonoa tekemässä vilkaamman liikenteen aikaan ja sitten hiljaisempaan aikaan sillä ketterämmällä ajokilla, niin varmaan se harha syntyy, että ohi pääsee aina ja milloin vain, missä vain. Plus sitten ne kamikazeohittajat, joilla ei ole koskaan vaikeuksia päästä ohi, mutta kun itsellä ei ole vielä niin kiirus ajasta ikuisuuteen siirtyä ja jonkinasteinen lain kunnioituskin on vielä säilynyt, niin hieman malttiakin mukana pitää. Vuosien saatossa on kyllä huomannut miten hektistä liikenteestäkin on tullut ja kuri höltynyt.
        Eiväthän ne suuret sanat toki suuta halkaise ja suuri uhokaan laitonta liene, mutta näköjään maailmankuvasi on vielä lievästi rajoittunutta tai ajotapasi sitä kamikaze-luokkaa, kun väität että ohi pääsee missä ja milloinka vain sattuu mieli tekemään, tiellä kuin tiellä.


      • ???
        !!! kirjoitti:

        Niin, mikä on huono tie, mikä ei. Arabiemiraateissa alkukesästä kun paineli menemään ja oli 6-8 kaistaa suuntaansa suoran puoleista pikatietä, niin kovin surkea on tie siihen verrattuna. Toisaalta Pohjois-Norjassa Tanan ja Ifjordin välillä, normaali Norjan tie vuoren kuvetta ylös toista alas ja välillä vuonon laitoja, oli paikoin niin helevatun rupulikunnossa ja reikiä monttuja täynnä, että meinasi hampaista paikat ja motorhomesta kaapit seiniltä tippua muutama viikko sitten kierrellessä siellä suunnalla. Siihen välimaastoon tuo tie asettuu. Mutta onhan se sentään valtakuntamme pääteitä, VT 5, joten ei se niitä Suomen surkeimpiakaan ole.
        Nopeusrajoitus on pääosin 100 km/h, risteysalueilla ja jonkun kylän kohdalla 80 km/h. Ja kuten sanottu tie kaartaa suurimman osan aikaa johonkin suuntaan, mäkiäkin on keskiseen Suomeen satuttu paiskaamaan yks jos toinenkin ja kas kummaa päätielle tulee niitä pienempiä teitä, risteysaluella kun pykälissä sanovat olevan ohituksen kielletty, on sitä keltaista maalia riittänyt sinnekin rötvätä. Ja vaikuttaa olevan suunta se, että melkein aina kun uutta maalia vetävät, niin sitä keltaista riittää vielä johonkin uuteen kohtaan tai entisissä pidemmälle matkalle kuin ennen.
        Joo kyllähän sitä ohi pääsee tiellä kuin tiellä varsinkin jos ajelee pääosin pyhäisin pohjanmaan lakeuksilla. Mutta kun itsekin ajan aamuisin "vastavirtaan", eli kun suurin osa menee kohti kaupunkia, itse ajan sitä liikennettä vastaan ja illalla päinvastoin, 60 km suuntaansa. Siinä on silloin se hassu ilmiö, että niiden mäkien ja mutkien lisäksi niistä aiemmin mainituista risteyksistä saapuu sille päätielle niitä autoja, pienistä puroista muodostuu virta, joten vastaantulijaa riittää koko ajan.Joten vaikka ohitustarve olisi kuinka oikea, niin se ohimeno vaan kun ei ole omasta halusta kiinni. Toki aina näkee niitäkin, joiden mielestä se ohitus on vaan halusta kiinni, ja vastaantulijat sitten ajelee penkkoja pitkin. On muuten ikävän näköistä jälkeä kahden auton nokkakolari, on sellaistakin jälkeä saanut tässä vuosien varrella nähdä. Ohitushalu oli varmaan kova, mutta sääli että vastaantulijankin, jonka suurin synti silloin oli olla väärään aikaan väärässä paikassa, sielu siinä samassa taivaaseen livahti.
        Toki samalla tielläkin hiljaisempaan aikaan on ohittaminen paremmin mahdollista, mutta siltikään se ohittamisen mahdollisuus ei vaan ole aina ja automaattisesti omasta halusta ja tarpeesta kiinni. Jos ajelee pääosin sitä jonoa tekemässä vilkaamman liikenteen aikaan ja sitten hiljaisempaan aikaan sillä ketterämmällä ajokilla, niin varmaan se harha syntyy, että ohi pääsee aina ja milloin vain, missä vain. Plus sitten ne kamikazeohittajat, joilla ei ole koskaan vaikeuksia päästä ohi, mutta kun itsellä ei ole vielä niin kiirus ajasta ikuisuuteen siirtyä ja jonkinasteinen lain kunnioituskin on vielä säilynyt, niin hieman malttiakin mukana pitää. Vuosien saatossa on kyllä huomannut miten hektistä liikenteestäkin on tullut ja kuri höltynyt.
        Eiväthän ne suuret sanat toki suuta halkaise ja suuri uhokaan laitonta liene, mutta näköjään maailmankuvasi on vielä lievästi rajoittunutta tai ajotapasi sitä kamikaze-luokkaa, kun väität että ohi pääsee missä ja milloinka vain sattuu mieli tekemään, tiellä kuin tiellä.

        olenko väittänyt että ohi pääsee missä ja milloin vain sattuu haluttamaan? OLENKO????

        sinä taidat olla niitä idiootteja jotka kun valoja vilkkuttavat perässä niin pitäis toisen vaikka kääntää metsään ettei tarviis yhtään hidastaa.

        vitostielläkin olen ajanut useasti ja myös siellä kyllä yhdestä yhdistelmästä pääsee HENKILÖAUTOLLA ohi siinä missä muuallakin. toki sitä paikka saattaa joutua Hetken odottamaan, mutta HENKILÖAUTOLLA ohitus ei kestä kauan kun siihen valmistautuu. tämä oli sinulle varmaan ihan uusi asia että myös ohituksiin voi valmistautua? ja ihan vaan pienenä vinkkinä että siinä kärryn puskurissa roikkumalla on hieman huono valmistautua ohitukseen jos et omaa röntgen katsetta.


      • !!!
        ??? kirjoitti:

        olenko väittänyt että ohi pääsee missä ja milloin vain sattuu haluttamaan? OLENKO????

        sinä taidat olla niitä idiootteja jotka kun valoja vilkkuttavat perässä niin pitäis toisen vaikka kääntää metsään ettei tarviis yhtään hidastaa.

        vitostielläkin olen ajanut useasti ja myös siellä kyllä yhdestä yhdistelmästä pääsee HENKILÖAUTOLLA ohi siinä missä muuallakin. toki sitä paikka saattaa joutua Hetken odottamaan, mutta HENKILÖAUTOLLA ohitus ei kestä kauan kun siihen valmistautuu. tämä oli sinulle varmaan ihan uusi asia että myös ohituksiin voi valmistautua? ja ihan vaan pienenä vinkkinä että siinä kärryn puskurissa roikkumalla on hieman huono valmistautua ohitukseen jos et omaa röntgen katsetta.

        "haluaisin nähdä sen henkilöauton millä ei pääse raskaasta kalustosta ohi niin halutessaan" "en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt sellaista tietä missä ei HENKILÖAUTOLLA pääsisi ohi raskaasta kalustosta jos ohitustarve on ihan oikea", eipä noista muutakaan voi paljon päätellä sinun sanoneen kuin että ohi pääsee missä ja milloin vain, halua vaan pitää olla.
        Mutta vaiikka halu ja ohitustarve olisi kuinka oikea ja uho kova, niin aina ja kaikkialla se ei ole mahdollista, hetken voi joutua odottamaan, joskus vaikka 30 km hetken...
        Valitettavasti tuo epätoivoinen yritys ohitukseen valmistautumisestakaan ei kaikkina aikoina ja kaikissa oloissa toimi, paitsi niillä kamikazeilla. Kyllä ne muutkin osaa ajaa ja ennakoida sopivan välimatkan päässä siinä missä sinäkin, mutta osaavat myös olla yrittämättä edelle silloin kun se on käytännössä mahdotonta. Voit toki olla ajanut vitostielläkin, niinkuin sanottu liikenteen vilkkauskin eri aikoina päivästä on kovin erilaista.
        "sinä taidat olla niitä idiootteja jotka kun valoja vilkkuttavat perässä niin pitäis toisen vaikka kääntää metsään ettei tarviis yhtään hidastaa". Valitan, en tunne tarvetta toimia kuten koko tämän jutun lähtökohtana ollut kuorma-autoilija esimerkillisesti henkilöauton puskurissa roikkuessaan.
        Kiihdytkö muuten vastaavalla tavalla myös liikenteessä kuin keskustelussakin? Se voi olla vaarallista, ja ainakin teettää helposti esim. sellaista liikenneraivoa kuin tämän keskustelun lähtökohtana olleelle ammattiautoilijalla. Ei hyvä, eipä ainakaan paranna muiden autoilijoiden arvostusta ammattikuljettajia kohtaan, ottaen huomioon tuon alkuasetelmankin.


      • ???
        !!! kirjoitti:

        "haluaisin nähdä sen henkilöauton millä ei pääse raskaasta kalustosta ohi niin halutessaan" "en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt sellaista tietä missä ei HENKILÖAUTOLLA pääsisi ohi raskaasta kalustosta jos ohitustarve on ihan oikea", eipä noista muutakaan voi paljon päätellä sinun sanoneen kuin että ohi pääsee missä ja milloin vain, halua vaan pitää olla.
        Mutta vaiikka halu ja ohitustarve olisi kuinka oikea ja uho kova, niin aina ja kaikkialla se ei ole mahdollista, hetken voi joutua odottamaan, joskus vaikka 30 km hetken...
        Valitettavasti tuo epätoivoinen yritys ohitukseen valmistautumisestakaan ei kaikkina aikoina ja kaikissa oloissa toimi, paitsi niillä kamikazeilla. Kyllä ne muutkin osaa ajaa ja ennakoida sopivan välimatkan päässä siinä missä sinäkin, mutta osaavat myös olla yrittämättä edelle silloin kun se on käytännössä mahdotonta. Voit toki olla ajanut vitostielläkin, niinkuin sanottu liikenteen vilkkauskin eri aikoina päivästä on kovin erilaista.
        "sinä taidat olla niitä idiootteja jotka kun valoja vilkkuttavat perässä niin pitäis toisen vaikka kääntää metsään ettei tarviis yhtään hidastaa". Valitan, en tunne tarvetta toimia kuten koko tämän jutun lähtökohtana ollut kuorma-autoilija esimerkillisesti henkilöauton puskurissa roikkuessaan.
        Kiihdytkö muuten vastaavalla tavalla myös liikenteessä kuin keskustelussakin? Se voi olla vaarallista, ja ainakin teettää helposti esim. sellaista liikenneraivoa kuin tämän keskustelun lähtökohtana olleelle ammattiautoilijalla. Ei hyvä, eipä ainakaan paranna muiden autoilijoiden arvostusta ammattikuljettajia kohtaan, ottaen huomioon tuon alkuasetelmankin.

        sä taidat olla vähän idiootti. haluat ymmärtää asiat tahallasi väärin. tiedätkö sinä ressukka edes mitä eroa on henkilöautolla ja raskaalla ajoneuvoyhdistelmällä???

        95% henkilöautoilijoista jotka ei pääse ohi raskaasta kalustosta niin vika löytyy sieltä ratin ja penkin välistä. he eivät käytä ohituspaikkoja vaan pitäis olla aina moottoritie tai 10 km suora. raskaalla kalustolla tuo prosenttiluku on toisin päin. monella henkilöautoilijalla tahtoo olla se oman nopeuden seuraaminen ja ymmärtäminen ylivoimaisen vaikeata puhumattakaan mittarivirheistä. ensin nopeus seilaa 60-70km/h ja sitten kun on ohituspaikka niin alkaa se kosla kulkea.

        miten sinä voit verrata tahallaan liikennettä haittaavaa henkilöautoilijaa ja jo suurinta sallittua ajavaa yhdistelmä kuskia toisiinsa? sinusta pitäis kaikkien kadota SINUN edestäsi kun SINÄ tulet aamuruuhkassa.


      • !!!
        ??? kirjoitti:

        sä taidat olla vähän idiootti. haluat ymmärtää asiat tahallasi väärin. tiedätkö sinä ressukka edes mitä eroa on henkilöautolla ja raskaalla ajoneuvoyhdistelmällä???

        95% henkilöautoilijoista jotka ei pääse ohi raskaasta kalustosta niin vika löytyy sieltä ratin ja penkin välistä. he eivät käytä ohituspaikkoja vaan pitäis olla aina moottoritie tai 10 km suora. raskaalla kalustolla tuo prosenttiluku on toisin päin. monella henkilöautoilijalla tahtoo olla se oman nopeuden seuraaminen ja ymmärtäminen ylivoimaisen vaikeata puhumattakaan mittarivirheistä. ensin nopeus seilaa 60-70km/h ja sitten kun on ohituspaikka niin alkaa se kosla kulkea.

        miten sinä voit verrata tahallaan liikennettä haittaavaa henkilöautoilijaa ja jo suurinta sallittua ajavaa yhdistelmä kuskia toisiinsa? sinusta pitäis kaikkien kadota SINUN edestäsi kun SINÄ tulet aamuruuhkassa.

        Jep, kukakohan se haluaakaan ymmärtää asiat väärin, ja pistelee ihan omiaan vielä. Enpä tuota ole verrannut tahallaan liikennettä haittaavaa henkilöautoilijaa ja suurinta sallittua ajavaa yhdistelmäkuskia, saati väittänyt että kaikkien pitäisi kadota edestäni, ne ovat ihan omia keksintöjäsi.
        MUTU-prosentitkin ovat toki myös hyvin keksittyjä, ne voi kuka tahansa kääntää toisinpäin, ja ovat silloinkin aivan yhtä päteviä.
        Toivottavasti saat edes liikenteessä hillittyä itsesi, kun asenne on mitä on pienempiä kohtaan ja taidoistakaan ei ole muita takeita kuin suuret sanat.
        Mutta onneksi olimme kuitenkin yhtä mieltä siitä pääasiasta, mitä alunperin sanoinkin. Että ohittaminen ei aina ole omasta halusta kiinni vaan siihen vaikuttaa moni muukin asia, senhän vielä varsin suureen ääneen raivokkaasti huutamalla vahvistit ("olenko väittänyt että ohi pääsee missä ja milloin vain sattuu haluttamaan? OLENKO????").
        Take it easy, boy.


      • ???
        !!! kirjoitti:

        Jep, kukakohan se haluaakaan ymmärtää asiat väärin, ja pistelee ihan omiaan vielä. Enpä tuota ole verrannut tahallaan liikennettä haittaavaa henkilöautoilijaa ja suurinta sallittua ajavaa yhdistelmäkuskia, saati väittänyt että kaikkien pitäisi kadota edestäni, ne ovat ihan omia keksintöjäsi.
        MUTU-prosentitkin ovat toki myös hyvin keksittyjä, ne voi kuka tahansa kääntää toisinpäin, ja ovat silloinkin aivan yhtä päteviä.
        Toivottavasti saat edes liikenteessä hillittyä itsesi, kun asenne on mitä on pienempiä kohtaan ja taidoistakaan ei ole muita takeita kuin suuret sanat.
        Mutta onneksi olimme kuitenkin yhtä mieltä siitä pääasiasta, mitä alunperin sanoinkin. Että ohittaminen ei aina ole omasta halusta kiinni vaan siihen vaikuttaa moni muukin asia, senhän vielä varsin suureen ääneen raivokkaasti huutamalla vahvistit ("olenko väittänyt että ohi pääsee missä ja milloin vain sattuu haluttamaan? OLENKO????").
        Take it easy, boy.

        sulle on ilmeisesti yksinkertaisen asian sisäistäminen ylivoimaista? eipä tuo ollut mikään yllätys kun et näytä tajuavan raskaan kaluston rajoittuvuuksia henkilöautoon verrattuna.

        rapiat 30 vuotta olen näitä suomen polkuja tallannut, joten on siinä ajassa ehtinyt kehittyä jonkinlainen käsitys suomen liikenteestä ja kanssa autoilijoista. kunhan sinä saisit edes murto-osan siitä ajasta vietettyä raskaan kaluston parissa niin saattaisi tämäkin maailma sinulle avautua. minulle ainakin kävi niin aikoinaan kun kujetusalan pariin eksyin aivan muilta aloilta. niin kauan kun sinulla ei ole omakohtaista kokemusta raskaasta kalustosta, niin näyttää oleva aivan turhaa yrittää selittää selviä asioita. sinulle ne näyttävät olevan kaikkea muuta kuin selviä ilmeisesti vielä pitkään.

        kiitos ja aamen!


      • ####
        ??? kirjoitti:

        sulle on ilmeisesti yksinkertaisen asian sisäistäminen ylivoimaista? eipä tuo ollut mikään yllätys kun et näytä tajuavan raskaan kaluston rajoittuvuuksia henkilöautoon verrattuna.

        rapiat 30 vuotta olen näitä suomen polkuja tallannut, joten on siinä ajassa ehtinyt kehittyä jonkinlainen käsitys suomen liikenteestä ja kanssa autoilijoista. kunhan sinä saisit edes murto-osan siitä ajasta vietettyä raskaan kaluston parissa niin saattaisi tämäkin maailma sinulle avautua. minulle ainakin kävi niin aikoinaan kun kujetusalan pariin eksyin aivan muilta aloilta. niin kauan kun sinulla ei ole omakohtaista kokemusta raskaasta kalustosta, niin näyttää oleva aivan turhaa yrittää selittää selviä asioita. sinulle ne näyttävät olevan kaikkea muuta kuin selviä ilmeisesti vielä pitkään.

        kiitos ja aamen!

        kolkytävuotta ja ihan sikana...ihan väärällä alalla...kyvyttömänä ja taidottomana...snifff...ei ihme että ottaa pattiin...


    • Aivoton myös

      Joo mä kuulin että siinä rekassa oli 6 rekkakuskia, rekkakuskit..

    • Se on nyt vaan näin!

      Oli kyllä mielenkiintoista lukea näitä kommentteja siitä, että minä olisin ajanut alinopeutta, tai mittarissani olisi virhe, yms….
      En ajanut alinopeutta enkä ole mikään hitaasti ajava täti-ihminen (päinvastoin tuttuni tietävät, että minulla on raskas kaasujalka) ja minulla on ollut yli 20 vuotta ajokortti enkä ole saanut yhtään ylinopeussakkoa enkä ajanut yhtään kolaria. En jää risteyksessä hissuttelemaan vaan ajan reippaasti kiihdyttäen ylimpään sallittuun nopeuteen.
      Eikä minua pakoteta ajamaan ylinopeutta ja minun tarvitse siirtyä tien pientareelle sen takia, että jollain hullulla rekkakuskilla menee hermot liikenteessä.
      Ja minulla oli kyllä ”hätä” silloin, kun tonneja painanut rekka oli puskurissani kiinni ja lapseni pelkäsi takapenkillä, ihan sama kuka siellä hätäkeskuksessa vastasi, mutta pyysin saada puhua poliisille ja minulle jäi se kuva, että puhuin poliisin kanssa. Mutta voi hyvin olla, että siellä oli joku epäpätevä vastaaja, joka esiintyi poliisina. Ja minulle sanottiin, kuten artikkelissa luki, että poliisi ottaa yhteyttä kuljetusliikkeen omistajaan, koska kyseisen kuljetusliikkeen kuski syyllistyi virheeseen liikenteessä ja vaaransi käytöksellään monien muidenkin sillä kertaa liikkeellä olevien hengen. Miettikää jos olisi tullut ketjukolari…
      Enkä voinut yhtäkkiä koukata tien sivuun, kun edelläkin ajavat ajoivat myös nopeusrajoitusten mukaan. Tästä tapauksesta on monta vuotta aikaa, siiloin liikuin isolla tila-autolla enkä pienellä autolla. Ja olisikohan silloin ollut jotain erikoisjärjestelyjä, kun piti ajaa välillä 60. Mutta pointtina oli, että monet autoilijat pakottavat nykyään ihmiset ajamaan ylinopeutta, kun itse haluavat ajaa niin nopeaa kuin haluavat ja ihmettelen syvästi, että miksi liikenteen sääntöjä noudattava oli monien kirjoittajien mielestä syyllinen.
      Ja halusin nimenomaan korostaa sitä, että jos naisautoilija ajaa sääntöjen mukaan, häntä syytetään huonoksi autoilijaksi (aja bussilla, jätä auto kotiin ja mitä muuta nämä sovinistit täällä kirjoittivat) ja oletetaan, että hän on saanut ajokorttinsa muropaketista.
      Ja minä olen hyvä kuski ja kuten totesin artikkelissani, että ENÄÄÄ EN JÄÄ TIEN TUKKEEKSI, vaan painan kaasu ja joskus menen ohitse ja edelleen pyrin noudattamaan liikennesääntöjä ja rajoituksia, mutta en kylläkään anna kenenkään hullun kuskin oli sitten autolla tai rekalla liikenteessä niin vaarantaa henkeäni.
      Ja kyllä teillä Pirkanmaalla on myös hulluja rekkakuskeja. Ajoin noin kuukausi sitten Tampereen moottoritiellä 120, rajoitusten mukaisesti (ja ihan sama oliko 5-10 km mittarivirhe autossani), niin oikealta lasketteli ramppia pitkin iso kuorma-auto suoraan eteeni kaistalleni niin, että jouduin jarruttamaan, ettei hän törmännyt kylkeeni. Enkä tosiaankaan kerinnyt katsomaan taustapeiliin, että oliko siellä takana joku, mutta onneksi takana tulija piti turvavälin eikä tullut ketjukolaria!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Eli menkää itseenne autoilijat ja miettikää on liikenteessä voimassa viihdakon säännöt vai lain voimaiset….
      Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille autoilijoille : ))

    • Minulle +++

      Voisikohan noita molopäitä rekkakuskeja käyttää soveltuvuustesteissä välillä,
      esim. vetoauton vuosikatsastuksen yhteydessä?
      Kyllä Itärajan takaa tulee karsittujen tilalle liikennesääntöjä, lakeja/asetuksia
      kunnioittavia osaavia ammattilaisia..
      Nämä "tuuppaajat" muistetaan jo koulun ja armeijan ruokajonosta..

      • Jsookkd3w

        Riittäkö sama osaamistataso kuin henkilöautokuskeilla?


      • hokaxsofiir

        Silloin kun pyrin ammattikuljettajaksi käytiin soveltuvuustesteissä.JAKK AuKU. Mutta mitä ne testaavat? Luonne ratkaisee.


    • Arhippoli

      Eipä nuo rekkakuskit koskaan mitään älyn jättiläisiä ole olleet. Järki ei riitä oikeaan ammattiin...ajokorttihan annetaan idiooteillekin.

      • Hapettaja

        Näin meille kirjoitti Herra koti-isä . Harmi että itse et korttia koskaan saanut.


    • Piipaa

      Tänä kesänä Iisalmen suunnilla oli melkein samanlainen tapaus, rekkapertti osoitti mieltään edellä rajoituksen mukaan ajavalle autolle samaan tyyliin ajamalla takakontissa kiinni ja vilkuttelemalla valojaan. Edellä ajava vastasi hetken päästä vilkuttelemalla omia sinisiä vilkkuvia valoja. Kortti pois ja sitä rataa... Voi hitto, olisin saattanut maksaa kohtalaisen tukun euroja jos olisi päässyt näkemään rekkapertin ilmeen kun edellä ajavan sinivilkut syttyi ja samalla syttyi se himmeä lamppu rekkapertin päässä, että nyt tuli osoitettua mieltään poliisin siviilipartiolle...
      Noita kun sattuisi lisää, kyllä ne alkaisi vähitellen oppimaan käytöstapoja kun tarpeeksi olisi kortteja kuivumassa ja tienestejä siirretty valtion sakkokassaan

      • ruuahruuahbuu

        RekkaPertille saattoi tulla tuhmat housuun kun punalamppu välähti buuaaa,hen´h siitähän sai.tosi järjenjättiläinen


      • kyllä

        paljon enemmän henkilö-auton valoissa on maadotus-sormi vikaa


    • hhuhhohououh

      Onko saataville, eli kukaan koonnut E.d.K.-Välittäjä-LKV:n nerouksia, tietoa veneilystä, viisautta moottoreista ja avauksia fysiikkaan? Ostaisin kovissa kansissa sellaisen ja maksan 66 euroa postikulut alvin!
      Voitte lähettää toisella lähettäjänimellä, jos häpeette lähetyksen sisältöä.

    • BMW X1

      Jos ei miehestä muuhun ole, niin se alkaa ajamaan rekka-autoa, naisetkin tekevät sitä, että ei niin vaikeata.

      • Kulunkii

        Törppöjen yksittäisten kuskien takia yleistetään ja luodaan ristiriitoja. Fakta taitaa olla se, ettå sama prosentuaalinen osuus liikenteessä kulkijoista on ns väärällä jalalla noussut, elämä kettuilee, puoliso on p••••stä, lapset kauheita, pomo tekee elämästä ansiotonta piinaa. Tällainen Ihminen laitetaan pieneen tai suureen ajoneuvoon muiden sekaan, niin tottakai provosoituu erilaisista ja vähäisistäkin syistä.
        Älykkyysherjaukset ovat täysin tarpeettomia, samaan jakaumaan menevät niin pikkuporvarit kuin sorvaritkin, liikenne ei sinänsä suurta älykkyyttä vaadi (kuten tämänkin tapauksen molemmat osapuolet toistensa käytöksestä toteavat), mutta sosiaalisen kanssakäymisen osaamista, toisen kunnioittamista.
        Miehenä on toki helpompi samaistua tehtävää suorittavan hyötyajoneuvon kuljettajan ajatusmaailmaan, haitat ja esteet nostavat nopeasti painetilan, pois alta kaikki muut. Oman turvallisuuden uhan alla ajavalle pienautolle tulee sympatiat ja tosiaan helppo yhtyä ajatukseen miksi ihmeessä toinen puskee päälle ihmishenkiä vaarantaen.
        Hyötyajoneuvojen kuljettajat ajavat pienillä autoilla, ja olisi tosiaan hyvä antaa pienautoilijoille mahdollisuus kokea istuminen raskaassa ja isossa autossa. Ehkä hieman auttaisi ymmärtämään erilaisia tilanteita.


      • ei kiire

        sinä myyt tampooneja limsapullo kaasupolkimen alla


      • hokaxsofiir

        Montako naiskuskia on tanä vuonna tullut vastaan siellä sohvalla köllötellessä?


      • kindasad

        Kertoo mies joka sai monenvuosikymmenen toimistorahoilla vain X1... Senkin joku rekkamies toi luultavasti saksanmaasta naureskellen ja hyppäsi M6 ;)


      • kindasad

        Kertoo mies joka sai monenvuosikymmenen toimistorahoilla vain X1... Senkin joku rekkamies toi luultavasti saksanmaasta naureskellen ja hyppäsi M6 ;)


    • Mauno Jokinen

      Joo, ja rekka-penoille tilaisuus istua nissan sunnyn takapenkillä kun ammattiveljellä on paha päivä 60:alueella ja liikennevalot alkaa vaihtumaan punaiselle rekan ja sunnyn välimatkan ollessa se nomaali metriviiskymmentä senttiä ja tie jäässä.

    • on se näinkin....

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288494711311.html?ref=rss

      "Aamulehti haastatteli tapauksesta myös poliisia.

      – Kuljettajan kannattaa aina päästää rekka ohi, jos se on muun liikenteen seassa mahdollista. Molempien ajoneuvojen kuljettajien pinna kiristyy turhaan, jos ajetaan pitkiä matkoja puskurissa kiinni. Rekka kannattaa päästää ohi, jottei itse riko lakia, vaikka toinen rikkoisikin, poliisista vastattiin lehdelle."

    • Körrikuski

      Ne jotka ohittaa rekan 80alueella tai 100 alueella vaikka rekka ajais 89km/h ja sen jälkee jää köröttelemään siihen rekan eteen max80km/h ni niiitä ei voi ymmärtää. sitten kun olet lähdössä itse ohittamaan niiin yllättäen löytyykin kaasupoljin ja ohi et pääse ja ei siiinä auta muu kun mennä takas roikkumaan puskuriin. Ei kannata ärsyttää ;)

      • isopillari

        Körrikuskilla on sitä päässä.


      • kk
        isopillari kirjoitti:

        Körrikuskilla on sitä päässä.

        näin on järkeä järkeä ei sitä muuten pärjää.


    • ....................

      Jonon muodostaa aina se joka on jonossa toisena ei se joka ajaa hiitaammin.Miksi pitää jäädä sinne perään roikkumaan ja muodostaa jono tahallaan.??????

      • Sanos muuta! Se on tätä Suomiliikennettä, kun päättäjät haluaisivat, että kaikki ajaa samaa nopeutta. Ruotsissa ajetaan enemmälti omin nopeuksin ja liikenne sujuu, onnettomuksiakaan ei ole niin paljon kuin Suomessa. Siis Ruotsi on tilastoissa Suomea edellä liikenneturvallisuudessa ja talvirajoituksetkin hylättiin jo siellä. 120-110 talvisinkin motareilla ja ohituskaistateillä, Suomessa ei edes parhailla motareilla yli 100.


      • hefuio

        Ja kun jonossa ajetaan, niin kun se "toinen" ajaa ohi, nii sitten se seuraava auto onkin se " toinen" eli koko jono auto auton jälkeen on syyllinen vuorollaan siihen jonon syntymiseen - paitsi tietysti se jonoa vetävä rekkaspede. Hämmästyttävää kyllä; Suomen teillä ei ohiteta aina ja missä mieli tekee, vaan siellä joutuu odottelemaan joskus hyvätkin tovit. Mutta tämähän menee jo eräillä ymmärryksen yli..


    • On hiukan omakohtaista kokemusta vastaavasta. Ajoin satasen aluella rekasta ohi, mutta välittömästi alkoikin 80:n alue, joten pudotin nopeudekseni 90 km/h todellista ja siellä oli peltipoliisikin valvomassa. No, rekka tuppautuikin takapuskuriin vaatimaan nopeampaa menoa ja siis ihan lähelle. Minä otin kameralla kuvia taaksepäin ja laitoin kuvat sähköpostilla poliisille. Jotain vaikutusta taisi olla, sillä saman firman autot eivät enää tuppaudu enää niin lähietäisyydelle.

      Poliisilta tuli kyllä asiaan liittyvää postiakin, joten ei tää mitään huuhata ole. Oli kyseenalaistettu ko. kuljettajan ammattitaito.

      • BECEDE

        Huhhuh!! Otit ajaessasi kuvia! Taaksepäin! Vieläpä kun rekka roikkui persiissä.... Aika riskikuski!!! Kenenköhän ajotaitoa tässä pitäis kyseenalaistaa.....


    • R620

      jos se rekkakuski roikku puskurissa niin että häiritsee, niin laita vilkku oikealle kun sopiva pikku parkkitasku tulee vastaan. takaan että 90% kerroista saat rekkakuskilta takavilkuista kiitos merkin, ja molemmille jää hyvä mieli kohteliaasta käytöksestä muita kohtaan liikenteessä. ps: moni takana oleva arvostaa kun osataan käyttää vilkkua ennen kuin jarruvalot syttyvät.

      • dkyddyrry

        Miksi ei rekkakuski koskaan toimi noin, että ajaisi jollekin levikkeelle hetkeksi, kun takana on kilometrin jono...? Jäisi hyvä mieli muita kohtaan liikenteessä...


      • fmbösfmbödfmb
        dkyddyrry kirjoitti:

        Miksi ei rekkakuski koskaan toimi noin, että ajaisi jollekin levikkeelle hetkeksi, kun takana on kilometrin jono...? Jäisi hyvä mieli muita kohtaan liikenteessä...

        siksi että siellä takana on taas se kilometrin jono siinä vaiheessa kun kuski saa rattaat taas täyteen marssivauhtiin. toisekseen sitä riskiä ei pidä ottaa etteikö pääsisi takaisin tielle kun on enemmän liikennettä.


      • weoqugiuopqr
        fmbösfmbödfmb kirjoitti:

        siksi että siellä takana on taas se kilometrin jono siinä vaiheessa kun kuski saa rattaat taas täyteen marssivauhtiin. toisekseen sitä riskiä ei pidä ottaa etteikö pääsisi takaisin tielle kun on enemmän liikennettä.

        Miksipä henkilöautoilijankaan pitäisi sitten tehdä sitä väistämistä, sama tilannehan se on silläkin, takana on kohta taas uusi jono, uusi rekkaidiootti takapuskurissa kiinni. Kummasti nuo rekat niiltä kaffepausseilta pääsee tielle, ja risteyksistäkin liikkeelle. En ole vielä nähnyt tai kuullut että olisi nälkään kuollut yhtään sen takia ettei ole liikenteen sekaan sopinut. Eli pelkkä asennekysymys, muiden pitää kyllä rekkaurpoa väistää, mutta rekkaurpon ei tarvitse muusta liikenteestä piitata pätkääkään.


      • däkbäbbmx
        weoqugiuopqr kirjoitti:

        Miksipä henkilöautoilijankaan pitäisi sitten tehdä sitä väistämistä, sama tilannehan se on silläkin, takana on kohta taas uusi jono, uusi rekkaidiootti takapuskurissa kiinni. Kummasti nuo rekat niiltä kaffepausseilta pääsee tielle, ja risteyksistäkin liikkeelle. En ole vielä nähnyt tai kuullut että olisi nälkään kuollut yhtään sen takia ettei ole liikenteen sekaan sopinut. Eli pelkkä asennekysymys, muiden pitää kyllä rekkaurpoa väistää, mutta rekkaurpon ei tarvitse muusta liikenteestä piitata pätkääkään.

        no eipä se nyt ihan sama ole. henkilöauto kun kiihtyy vähän nopeammin kuin raskas kalusto. kannattais varmaan miettiä että miksi se jono sinne oman auton perään oikein syntyy. jos henkilöauton perään alkaa syntyä jonoa niin monesti vika on aivan itsessä. kuvitellaan ajettavan suurinta sallittua, mutta totuus on toinen. jos raskaan kaluston perään kertyy jonoa yleensä vika on siinä ensimmäisessä perässä olijassa. ajetaan koko ajan ohitusetäisyydellä mutta ohi ei mennä ja näin ollen ei muidenkaan ohittaminen onnistu. henkilöautolla ohittaminen kun on aika paljon helpompaa kuin raskaalla kalustolla niin pitäisi se ohittaminen onnistua ilman apujakin. toki poikkeukset tekee ne todelliset ruuhka-ajat jolloin se kenenkään ohitteleminen ei edistä yhteistä matkan tekoa.


      • wqehfpiue
        däkbäbbmx kirjoitti:

        no eipä se nyt ihan sama ole. henkilöauto kun kiihtyy vähän nopeammin kuin raskas kalusto. kannattais varmaan miettiä että miksi se jono sinne oman auton perään oikein syntyy. jos henkilöauton perään alkaa syntyä jonoa niin monesti vika on aivan itsessä. kuvitellaan ajettavan suurinta sallittua, mutta totuus on toinen. jos raskaan kaluston perään kertyy jonoa yleensä vika on siinä ensimmäisessä perässä olijassa. ajetaan koko ajan ohitusetäisyydellä mutta ohi ei mennä ja näin ollen ei muidenkaan ohittaminen onnistu. henkilöautolla ohittaminen kun on aika paljon helpompaa kuin raskaalla kalustolla niin pitäisi se ohittaminen onnistua ilman apujakin. toki poikkeukset tekee ne todelliset ruuhka-ajat jolloin se kenenkään ohitteleminen ei edistä yhteistä matkan tekoa.

        Jepu jee, ja kun taas ensi yönä on joku rekkapena ojassa kyljellään, niin missäpä vika... ei ainakaan rekkakuskissa, vikahan on aina henkilöautoilijan. Vaikka ei kilometrin säteellä olisi yhtään ollut.


      • dmödmödmd
        wqehfpiue kirjoitti:

        Jepu jee, ja kun taas ensi yönä on joku rekkapena ojassa kyljellään, niin missäpä vika... ei ainakaan rekkakuskissa, vikahan on aina henkilöautoilijan. Vaikka ei kilometrin säteellä olisi yhtään ollut.

        vaan taitaa tuo olla juuri toisinpäin. jos kaksi henkilöautoa ajaa yhteen niin siinä etsitään lähin ammattikuski ja leivotaan siitä syyllinen.


      • gjpirw

      • xvä<s<mäs<
        gjpirw kirjoitti:

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/53971-27100-poliisin-iskussa-ikava-havainto
        Kun on kalusto ja asenteet tuolla mallilla, niin eipä ihme että siellä tien varren pusikot heiluu kaatuilevista rekoista..

        ei tuo juttu kerro mitään oikeasta totuudesta. pitäisi olla mainittu ajo- ja lepoaikaasetuksen rikkomusten taso. onko ne jotain minuuttien ylityksiä mitkä usein johtuvat ainoastaan piirturitekniikasta, vai jotain ihan reiluja ylityksiä.

        nuo ulkomaalaisten töppäilyt ei pitäisi vaikuttaa suomalaisiin ammattikuskeihin, mutta tehän luokittelette meidät kaikki samalaisiksi rikollisiksi.


      • lgfu
        xvä<s<mäs< kirjoitti:

        ei tuo juttu kerro mitään oikeasta totuudesta. pitäisi olla mainittu ajo- ja lepoaikaasetuksen rikkomusten taso. onko ne jotain minuuttien ylityksiä mitkä usein johtuvat ainoastaan piirturitekniikasta, vai jotain ihan reiluja ylityksiä.

        nuo ulkomaalaisten töppäilyt ei pitäisi vaikuttaa suomalaisiin ammattikuskeihin, mutta tehän luokittelette meidät kaikki samalaisiksi rikollisiksi.

        "27 tarkastetun ajoneuvon kunnossa todettiin puutteita. Kuudessa ajoneuvossa lähinnä jarruissa olleet viat olivat niin vakavia, että ajoneuvot määrättiin käyttökieltoon ja ajo keskeytettiin."
        Siinähän sitä tasoa alkajaisiksi...


      • dömldömdmmd
        lgfu kirjoitti:

        "27 tarkastetun ajoneuvon kunnossa todettiin puutteita. Kuudessa ajoneuvossa lähinnä jarruissa olleet viat olivat niin vakavia, että ajoneuvot määrättiin käyttökieltoon ja ajo keskeytettiin."
        Siinähän sitä tasoa alkajaisiksi...

        niin AJO- JA LEPOAIKARIKKEISTÄ URPO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • tcuotcyuhh
        dömldömdmmd kirjoitti:

        niin AJO- JA LEPOAIKARIKKEISTÄ URPO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        niin AJONEUVON KUNNOSTA PÖSILÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • selvennys.
        tcuotcyuhh kirjoitti:

        niin AJONEUVON KUNNOSTA PÖSILÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mitä toi pösilö tarkoittaa? voisko nämä suuret tietäjät kirjoittaa niin että etelän ihmisetkin ymmärtävät kiitos truotcyuhh .


      • sägmämmag
        tcuotcyuhh kirjoitti:

        niin AJONEUVON KUNNOSTA PÖSILÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!

        v1tun pässi!!! jos minä vaadin selvityksiä ajo- ja lepoaikarikkeiden laadusta niin miten sinä kuvittelet että kirjoituksesi ajoneuvon kunnosta ja jarruista jotenkin vastaa kysymykseen???

        v1tun URPO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • fhugf
        sägmämmag kirjoitti:

        v1tun pässi!!! jos minä vaadin selvityksiä ajo- ja lepoaikarikkeiden laadusta niin miten sinä kuvittelet että kirjoituksesi ajoneuvon kunnosta ja jarruista jotenkin vastaa kysymykseen???

        v1tun URPO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Hyvä yritys ohittaa se, että artikkeli josta oli kyse kertoi sekä kunnosta, että lepoajoista, ja erittäin selvästi tuossa oli mainittu mikä niiden kunto on. Toki ymmärrettävää, että alat saivartelemaan tarttumalla epäolennaiseen vain niiden lepoaikojen minuuteista, jotta se koko totuus, millaisia surmanajajia liikennekelvottomilla välineillä joukossamme liikkuu, jäisi sivuun.


      • fghuif
        selvennys. kirjoitti:

        Mitä toi pösilö tarkoittaa? voisko nämä suuret tietäjät kirjoittaa niin että etelän ihmisetkin ymmärtävät kiitos truotcyuhh .

        http://urbaanisanakirja.com/word/posilo/
        Oletko kuullut esim. keksinnöstä nimeltä Google, jos ei etelän ihmisen ymmärrys riitä?


      • öädb,öädfhmzd
        fhugf kirjoitti:

        Hyvä yritys ohittaa se, että artikkeli josta oli kyse kertoi sekä kunnosta, että lepoajoista, ja erittäin selvästi tuossa oli mainittu mikä niiden kunto on. Toki ymmärrettävää, että alat saivartelemaan tarttumalla epäolennaiseen vain niiden lepoaikojen minuuteista, jotta se koko totuus, millaisia surmanajajia liikennekelvottomilla välineillä joukossamme liikkuu, jäisi sivuun.

        selvitys kunnosta oli kyllä mutta tarkennusta ajo- ja lepoaikarikkeistä ei ollut. eikä se ole epäolennaista tai saivartelua jos vaaditaan tarkennuksia ko. rikkeistä. vai onko se sinusta aivan sama törkeä useiden tuntien ajoajan ylitys tai vajaa lepo kuin olisi jonkun minuutin ajoajan ylitys mikä nykytekniikalla menee pelkästään piirturin piikkiin?

        kyllä sieltä tieltä myös niitä jarruttomia ja vaarallisia autoja myös löytyy, mutta ei tuokaan asia ihan niin mustavalkoinen asia ole kuin maallikot luulevat. esim. omassa ajokissani on läpiään levyjarrut sähköohjauksella. jos sieltä kärrystä häviää jarrut yhdeltä akselilta niin ei sitä kuski ajossa huomaa. sitten kun sattuu dydo tulemaan tiellä vastaan niin ajo päättyy siihen sakon kera ja kuski leimataan suur-rikolliseksi. kyllä meillä ainakin kaikki viat ml. jarruviat korjataan viipymättä kunhan niistä vain tiedetään.


      • dkyddyrry kirjoitti:

        Miksi ei rekkakuski koskaan toimi noin, että ajaisi jollekin levikkeelle hetkeksi, kun takana on kilometrin jono...? Jäisi hyvä mieli muita kohtaan liikenteessä...

        olisko vaikka siksi, että rekalla menee aikaa uudestaan saavuttaa nopeus täydessä kuormassa ja menee jopa 2litraa polttoainetta kyseiseen tapahtumaan, että siksi ei...


      • gffkfgk
        öädb,öädfhmzd kirjoitti:

        selvitys kunnosta oli kyllä mutta tarkennusta ajo- ja lepoaikarikkeistä ei ollut. eikä se ole epäolennaista tai saivartelua jos vaaditaan tarkennuksia ko. rikkeistä. vai onko se sinusta aivan sama törkeä useiden tuntien ajoajan ylitys tai vajaa lepo kuin olisi jonkun minuutin ajoajan ylitys mikä nykytekniikalla menee pelkästään piirturin piikkiin?

        kyllä sieltä tieltä myös niitä jarruttomia ja vaarallisia autoja myös löytyy, mutta ei tuokaan asia ihan niin mustavalkoinen asia ole kuin maallikot luulevat. esim. omassa ajokissani on läpiään levyjarrut sähköohjauksella. jos sieltä kärrystä häviää jarrut yhdeltä akselilta niin ei sitä kuski ajossa huomaa. sitten kun sattuu dydo tulemaan tiellä vastaan niin ajo päättyy siihen sakon kera ja kuski leimataan suur-rikolliseksi. kyllä meillä ainakin kaikki viat ml. jarruviat korjataan viipymättä kunhan niistä vain tiedetään.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2012112416367752_au.shtml
        Piirturin piikkiin joo....


    • Ex-Pena

      Näin ne on näppylät Penan kallon sisällä. Minä minä minä, minulla on kiire........................

      • minäminäminä

        hyvä että olet ex Pena veikkaanpa että ihan pakosta nyt sulla on varmaan sellainen duuni että voi vetää sorbusta .


    • Ex-Pena

      Duuni on, eikä tarvi Pena-Sorbusta hörppiä enää.
      Eikä ole kiire mihinkään.
      Elämää on muuallakin kuin maantiellä vaikka ettehän te Penat sitä usko.

      • pexena

        jokainen kiihdytys kuorma-autolla 0-80km/h kuluttaa polttoainetta0,5-1,5 litraa niin eipä taida isäntä tykätä kun koukitaan jokainen linja-autopysäkki päästäen ne virheettömät ja kiireiset henkilöautoilijat ohi.myös ajoaika lisääntyy joka pysähdyksessä joka muutenkin on aivan liian lyhyt.saattaa se parin minuutin ylitys viedä kortin kuukaudeksi,tulee kalliita ohi päästelyitä.

        onko se niin vaikeaa ymmärtää että tuo ajaminen on nykyään taistelua sekunteja vastaan.


    • Perkeleenpysäkki

      Kyllä se välillä tuntuu olevan aivan liikaa vaadittu että ihmiset tajuais mikä ero vaikka 1500kg henkilöautolla ja 60000kg yhdistelmällä on.

      kesällä nyt kärsii juoksukahvit hakea jos ei minuuttiaikataululla ole liikenteessä mutta talvella jää kyllä toisinaan hakematta kun se pelkkä kahvin haku, pihasta lähteminen ja kiihdytys kestää helposti vartinkin.

      Se auto sulattaa ittensä perkele jo siihen esson pihaan niin jumiin että sitä ei korollajorma sais edes liikkeelle ja vielä vittuilevat että pitäs alkaa toppaileen pysäkeille!

      • grjkbgjk

        Hyvin näkyvät ehtivän shellin baarissa ehtivän käristemakkaran kanssa viihtymään, eikä näy juoksuaskelia. Mutta näin puheissa on niiiiin kiire.


      • penhjj
        grjkbgjk kirjoitti:

        Hyvin näkyvät ehtivän shellin baarissa ehtivän käristemakkaran kanssa viihtymään, eikä näy juoksuaskelia. Mutta näin puheissa on niiiiin kiire.

        Kuka nyt tauolla juoksisi?
        Sama kai se on juokseeko vai ryömiikö sinne autoon jos siellä pitää vielä 15min tuijottaa kelloa ennen kuin saa lain mukaan lähteä jatkamaan.
        Yleensä pakko pitää pitkä tauko sit ei loppumatkasta enää välttämättä ehdi pysähteleen.


    • automies on erimies

      ymmärsit väärin silloin kun rekkakuski ajaa perässä niin kuskia panettaa niin että rattia jyystäessä nahkapalaa ja aina kun se vilauttaa pitkiä niin mälli lentää ja lämmin sperman haju leviää scanian hyttiin. elikkäs seuraavan kerran kun tulee vastaava tilanne niin otat etu matkaa niin että kerkiät pysähtyä pussipysäkille ja vetäiset hameen korville ja annat sen mitä meille teiden sankareille kuuluu. jos olet mies niin housut alas ja omena suuhuun ja katot vaikka sitä sun kannettavaa tietokonetta niin johan napsahtaa pikkunen hiiren mulkku napaa vasten ja seuraavaksi nätti pyllistys ja pakaroiden levitys ja karvainen rekka mies pääsee sovittelee aisaa vakoon.

    • ABCE

      Ajan työni vuoksi jatkuvasti maantiellä myös henkilöautolla. Nopeuden pidän navikaattorin avulla 86 kmt, koska 87 kmt nopeudesta välähtää kameratolppa ja posti tuo lappua.
      Silti jatkuvasti olen rekkojen tukkeena talvinopeus aikana.

      Liikkuva poliisi on katsonut ammattiliikenteen ylinopeuksia läpi sormien. Sen takia ei niistä kameratolpistakaan ole niin tarvinnut välittää.
      Siinä missä henkilöautolla saa ylinopeussakon, rekkaa ei edes pysäytetä. Busseille sallittiin jopa 40 prosentin ylitys, olihan kyseessä kiireinen joukkokulkuväline.
      Toivottavasti paikallispoliisi ryhdistäytyy ja saa rekkaterrorin kuriin.

      • Anonyymi

        Koulutusta, koulutusta.
        Mitä liukkaampi keli ja suurempi ylämäki sitä alemmaksi vauhti pudotetaan ennen mäkeä. Kyllä se puukenkätollo joskus oppii.


    • Kapitalistiriistäjä

      Kyllä sieltä poliisilta tulee kuorma-autojen nopeusylityksistä sakkoja sekä huomautuksia kuljetusliikkeelle aivan samoin kuin henkilöautojenkin osalta.
      Selvitän kuljettajan ja annan sakon maksettavaksi tai huomautuksen tiedoksi.

      En muuten olisi viitsinyt vastata mutta tuollainen edellisen vastaajan kaltainen paskanpuhuminen kyllästyttää..:)
      Jokaisella tyypillä on oma totuutensa. Edellä kirjoittaneen mielestä poliisi ei reagoi rekkojen ylinopeuksiin..:)

      Mikähän "totuus" tulee seuraavaksi..:)

    • Anonyymi

      rekkapenat lienee tyhmintä porukkaa mitä maa päällään kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe