17-vuotias omaan kämppään apua sossuilta vai?

PandA_

En todellakaan ole innoissani että saatan joutua pyytämään Sossu tädeiltä apua asunnon kanssa, mutta olen oikeasti epätoivoinen :(
Meilläpäin on muutenki huonosti muutenki asuntoja saatavilla ja sitten ku olen alaikänen ja raskaana oleva opiskelija ei mitään mahdollisuuksia yrittän tosissani saada asuntoa, edes pientä ja kälystä.

Olen niiin epätoivoinen, että en kestä ja ahdistaa ajatus tästä tilanteesta.
Voisin siiis asua vanhempien luona, mutta kun ei vanhemmat ole niin kovin innoissaan tän raskauden suhteen, ja ajatuskin siitä, että n.6 kkn päästä minulla on sellainen pieni käärönen ja asun mahdollisesti vanhempieni luona kun täälä on tilaa juuri ja juuri meidän perheelle ja minullakin on pienempiä sisaruksia.

Olisin enemmänkin kuin iloinen jos joku minua viisaampi voisi neuvoa ja auttaa, tai jos on jonkin sortin omaa kokemusta, ottaisin mieluusti vastaan :)

6

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkä tie...

      Jos kerran olet alaikäinen, niin sossusta ei ihan automaattisesti saa apua asumisasioihin.

      Voit kyllä mennä sinne, mutta homma etenee niin, että sinun ja perheesi tilanne ensin kartoitetaan, eli myös vanhempasi kutsutaan kuultavaksi, Sen jälkeen, mikäli asuminen kotona todetaan tataalisesti mahdottomaksi, niin sossu voi mahdollisesti järjestää sinulle jonkin majapaikan, vaikkapa ensikotiin.

    • Reippaasti ota selvä

      Sinne vaan juttelemaan sossuun. Sinulla on kohta oma perhe ja tarvitsette ihan oman kodin. Paikkakunnasta riippuen voitte saada vaikka kunnan/kaupungin vuokra-asunnon. Kaikki järjestyy helpommin kun on vauveli tulossa. Onnea iloiseen perhetapahtumaan.

    • hehehehe

      Kyllä täytyy sanoa että raskaana olevat nuoret saavat aika helposti oman asunnon sossun kautta... Että sinne vaan sossuilemaan ja mun mielestä ne antaa kalusterahaakin jos tarviit esim ikeaan ja tällästä. Onnea perheenlisäyksestä! :)

    • anna pois!

      Olisit tehnyt abortin! Ja jos olet jo niin pitkällä, ettei aborttia enää saa, anna ihmeessä lapsi adoptoitavaksi. Toivottavasti vanhempasi ovat niin fiksuja, että pakottavat antamaan adoptoitavaksi. Sinä
      vain huudat sossua apuun, et sinä lapsen kanssa tule toimeen. Vastuuntunnotonkin olet, kun olet hankkiutunut raskaaksi!

    • pumpampum

      Mitähän se '' anna pois! '' nimimerkin asia on tulla viisastelemaan näillä totuuksillaan, kun ap kysyi neuvoja ja tietoa avukseen, ei taas näitä '' anna se pois, tee abortti, syötä lapsesi leijonille '' kukkahattutätejä.

    • 2 + 6

      Nuori yksinhuoltajaäiti ilman asuntoa on kaikista paras tapa saada asunto ihan missä vaan ja sosiaalityöntekjät kohtelevat sinua kuin kuningatarta. Onneksi olkoon jättipotista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe