Word 2010 - väärä tallennusmuoto!

tunari95

kertokaa mulle, että miten saan Wordin tallennusmuodon siihen ihan alkuperäiseen? jonkin aikaa sitten onnistuin jotenkin pilaamaan systeemin, ja nyt word tallentaa tekstini muotoihin .ODT ja .DOCX. kerta heitolla muuttui kaikki jompaan kumpaan muotoon, raivostuttavaa. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun nämä aukeavat ihan tavalliseen wordpadiin eikä siellä voi näitä tiedostoja muokata. Joudun menemään pitkän kaavan mukaan wordiin ja avaamaan tiedoston siellä. Olisiko joku niiiiiiiin ihana ihminen joka neuvoisi, että miten saan kaikki koneen tekstitiedostot siihen ihan alkuperäiseen muotoon?

5

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ihan ymmärrä ongelmaasi, joten älä pahastu, jos kirjoitan ihan asian vierestä, mutta Word 2010 tiedosto tallentuu oletuksena 'Word-asiakirja' (mikä siis tarkottaa 2010 versiota) ja tiedoston tarkenne on .docx. Aikaisemmissa versioissa se on .doc. (ja jos haluat tallettaa sen jonain vanhempana, ni sinun pitää valita tallennusmuodoksi esim Word 07 - 2003 -asiakirja) mutta miks ihmeessä niin pitäisi tehdä?
      Jos otat tiedostohallinnasta jonkun word -dokumentin ja klikkaat sitä hiiren vasemmalla ja valitset Avaa sovelluksessa... saat sen ikkunan missä on sallitut ohjelmat ja alareunassa paikka pukille 'Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa', niin jos valitset Wordin, niin eikö niiden sitte pitäis kaikkien tämän jälkeen avautua Wordissa. Minulla ainakin.

• aloittajaaaa

avaa sovelluksessa - kohdassa ei näy word 2010:a, joten mitä sitten teen?

• Ai, no mitä sulla siinä näkyy?
        Kai koneessasi on office 2010?

• sorry, siis näkyykö siinä Microsoft Word ? (ei siinä mitään numeroita ole)

• aloittajaaaa
        tattiaivo kirjoitti:

sorry, siis näkyykö siinä Microsoft Word ? (ei siinä mitään numeroita ole)

juu on mulla office 2010. ja joo, näkyy. kun valitsen sen, ja avaan sittemmin jonkin tiedostoista, niin se avautuu office 2007:ään, johon mulla ei oo ostettuna näitä käyttämisoikeusjuttusysteemejä :D vissii pitää poistaa 2007?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      36
      2679
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2363
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2074
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      39
      1975
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1738
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1309
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1005
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      972
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      914
    Aihe