nokkosihottuma,mikä kirosana!!

hermoja raastavaa!!

mulla on tosi paha nokkosihottuma,en tiedä yhtään mikä siihen helpottais.apteekissa ne antoi jotain allergialääkettä mut ei auttanut yhtään.jalat on ihan kaamean näköiset kun raapimista ei vain voi lopettaa.tietäiskö joku vielä mistä nokkosihottuma tulee?

11

2909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Oletko tressaavassa elämäntilanteessa? Heräät yölläkin ja mietit samaa asiaa. ei muuta tarvi niin nokkosihottuma iskee.Oletko allerginen jollekkin vihannekselle, hedelmälle, kananmunalle,maksalle tai jollekkin muulle. Ulkona koivun siitepöly, pujo tms. Kannattaa seurata kun olet jonkun näiden kanssa tekemisissä yltyykö kutina.Minulla alkoi korvakoruista jotka eivät olleet aitoja ja nämä kaikki mitä mainitsin pahensi kutinaa ja punoitusta. olin kasvoista ja leuan alta punainen kuin rapu. mitkään voiteet eivät auttaneet. vähitellen kun huomasin mikä aine reakoi jätin ne pois kokonaan. kesti vuoden ja aloin tunnustella jospa voisin syödä karttamia ruokia. joskus kun syön vähän enemmän yhtä laatua niin kroppa ilmoittaa ettei tykkää. siispä opin ottamaan vain vähän yhtä lajia ja pärjään allergiani kanssa aika hyvin.siedätyshoitoa niin kroppa tottuu aineisiin ja muodostaa vasta aineita. Allergiasta en koskaaan pääse eroon mutta olen onnellinen että voin syödä normaalisti. Onnea sinulle ja helpompaa jatkoa tv. kutinakaima

• hermoja raastavaa!!

joo,kyllä se stressi suurin syy varmastikin on.en oo taas parina yönä oikein kunnolla nukkunut,heräilen ja nukun sellaista puoliunta kun asiat vaan pyörii päässä.tietysti syitä voi olla muitakin koska syön esim.aika paljon juustoa,todettu ei anakaan ole että olisin jollekin allerginen.kiitos kuitenkin neuvoista, nyt on helpompi alkaa kartoittamaan voisiko syitä olla muitakin kuin stressi!

• kokemusta on

Lisään vielä muutaman aineen joka yleensä aiheuttaa nonnosihottumaa: mansikat, kala, juusto, äyriäiset. sianlihasalami, lääkkeille jopa luonnonlääkkeille. Esim. arnikille. Ainoa keino on välttää näitä aineita. Sitten totutella pienillä määrillä.Riittävän kalkinsaannin turvaaminen lievittää yliherkkyyttä.huom. Kortisonilääkkeitä ohjeen mukaan. jos käyttää kauemmin iho ohenee ja surkastuu. itse käytin korvalehteen suhteettoman kauan ja korvalehteni surkastui. On kylläkin palautunut melkein normaaliksi.

• saman kokenut

Nokkosihottuman syy jää noin 70 %:ssa tapauksista epäselväksi vaikka kuinka tutkitaan. Minullakin kesti melkein vuoden eikä syy selvinnyt vaikka otettiin kaikenmaailman veri- ym. kokeita. Kannattaa kokeilla eri antihistamiineja. Mulle ei esim. Zyrtec tai Clarityn auttanut mutta Kestine auttoi jonkin verran, samoin Atarax (joka myös sitten väsytti aikalailla). Pahimmillaan kun oli niin ei auttanut mikään ja tiedän että hermot siinä menee... Tsemppiä sulle, kyllä se aikanaan loppuu...

• hermoja raastavaa!!

mut ei auttanut,täytyy kokeilla varmaankin jotain muutakin allergialääkettä.

• hermoja raastavaa!!

unohdin kysyä että oliskohan nokkosrokkoon jotain voidemaista lääkettä olemassa jota vois levittää pahoihin kohtiin?

• kokemusta on

Voithan kokeilla vahvaa kortisonivoidetta, mutta niistä ei ainakaan minulle ollut apua. Ja toisaalta paukamiahan tulee aina uusia sinne tänne...

• kaktus

Helmikuussa mulla oli poskiontelon tulehdus ja sain penisiliiniä siihen ja hups! olin allerginen sille. Eka en ees aatellu ihottumaa sen enempää ku sitä oli eka päivänä nii vähän. Seuraavana päivänä menin lääkäriin ja sain allergialääkkeitä, mut ne ei enää auttanu. Valvoin 3 yötä kutinan takia lopulta menin taas lääkäriin, laitettiin kortisoni piikki peffaan, kortisonilääkekuuri ja rauhottavia et pääsen nukkuun. Koko kroppa oli aivan täynnä laikkuja (ekana päivänä näppyjä, jotka sitte "yhty"). Vieläki kropassa sellaisia "varjoja" siitä ihottumasta, Varsinkin kylmällä ne tullee esiin. Elämäni tuskaisin kokemus!!

Nyt alako timotein takia tuleen taas ihottumaa. Marssin heti apteekkiin ja ostin kortisoni voiteet ja zyrtecit!!

Aattelin sillo helmikuussa ihottuman alussa, et se liian vähäpätönen "tauti" et sen takia pitäs mennä lääkäriin....

• hermoja raastavaa!!

ajattelin itsekin että ei se nyt mitään haittaa että vähän kutisee mut sit kun oli jo varpaista napaan asti isoja kutisevia läiskiä niin sitten olikin jo kiire saada jotain helpotusta.mä pystyn onneksi nukkumaan jotenkuten(oon niin väsynyt nukkumaan mennessäni) vaikka kutiseekin,mut aamulla kun herään niin oon unissani raapinut jalat verille:(ehkä kokeilen myös sitä kortisonivoidetta mut täytyy kysellä kannattaako sitä käyttää kauheesti kun on jalat ihan verillä.

• tietoviisas
        hermoja raastavaa!! kirjoitti:

ajattelin itsekin että ei se nyt mitään haittaa että vähän kutisee mut sit kun oli jo varpaista napaan asti isoja kutisevia läiskiä niin sitten olikin jo kiire saada jotain helpotusta.mä pystyn onneksi nukkumaan jotenkuten(oon niin väsynyt nukkumaan mennessäni) vaikka kutiseekin,mut aamulla kun herään niin oon unissani raapinut jalat verille:(ehkä kokeilen myös sitä kortisonivoidetta mut täytyy kysellä kannattaako sitä käyttää kauheesti kun on jalat ihan verillä.

Korttisonivoiteita ei saa koskaan laittaa rikkinäiselle iholle.

• minä

Mäpäs oonki saanu kunnon allergiakohtauksen tost nokkosrokost,,en saanu henkee, en pystyny kävelee, enkä pystyny puhumaa..jne. Sairaalas mulle annettii sata ja yks erilaista piikkiä ja sain syödä monia tabuja...jonka jälkee kesti jotain pari viikkoa kunnes nokkosrokkoo ei enää ollu. Nykyää pitää syödä joka päivä xyzalii, ku kestinekää ei auta, puhumattakaa zyrtecistä. Ja lisäx pitää olla aina mukana epipen-kynäpiikki et jos tulee uus samanlainen kohtaus..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      62
      7552
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      119
      1487
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1439
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe