Jokainen tehkööt pesänselvityksensä itse

jo eläessään

Vihreät ovat olleet vallassa jo ajat, mutta mitään toimivaa jätehuoltoa ei ole maassa. ja mikseivät muut puolueet välitä?
Aloitetaan ongelmajätteistä. Ne pitää viedä itse jäteasemille. Ei toimi. Ihmiset eivät lähde viemään, koska eivät osaa kuljettaa. Ei ole autoa. Miten viet? Taksilla? Keräysautot kulkevat joskus kerran vuodessa jossain. Miten sinne viedä isot ongelmajätteet? Vanhuksilla niitä on. Ne pitää hakea yhteiskunnan vaorilal heidän kotoaan ja muidenkin, josa ajatellaan yhteistä etua. miksei niin tehdä ?Miksei?
Jätehuolto maksaa, ihmiset eivät halua siitä maksaa ja jos voivat välttää maksun, välttävät se, heittämällä vaan salaa johonkin. Kusipäitä kun ovat.

Sitten nuo sohvat. Niiden jättäminen maksaa. Ei monikaan halua maksaa 50 euroa, että pääsee eroon tavaroistaan.
Suomessa on siksi ullakot, kellarit, varastot, pikkupuolet ja kaikki paikat täynnä romua, ongelmajätettä ja kaikenlaista.
Ihmiset eivät "eläessään" siivoa, lajittele, eivätkä heitä pois. Vanhukse tluulevat että "pula-aika tulee, siksi ei kannata laittaa mitään pois".
Jos tulee tulopalo, ilma saastuu laajalti.
Mitään ei opeteta koulussa.
TV:ssä pitäisi olla tietoiskuja, selkeitä ohjeita tavaroiden käsittelystä kotona, tarpeeksi usein toistettuja. miksei ole? Yle:n tehtävä olisi heti alkaa opettaa kansalaisia tavaroiden käsittelyyn. Jokaisen tulee pitää omat tavaransa järjesteyksessä, kun vielä voi, tehdä oma pesänselvityksensä jo eläessään, eikä jättää perkausta omaisille. Lukuisat ovat sellaiset kuolinpesät, joissa on 50 vuoden romut kasassa ja jälkeenjääneiden pitää sitten selvittää. Akkuja, pattereita, kaikenlaista ongelmanjätettä, saastaa, pölyä. kauheaa.

5

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgk9i

      Me vietiin eilen kuorma peräkärryllä, ja siinä oli myös 1 sohva ja muuta kamaa n.250kg, puuta ja sekalaista roinaa. Hintaa kerty 8 euroa tuolle kuormalle, että mistä tuon 50€ sohvalle tuli? Paikka on Kouvolassa.

      • laiskoja olette

        Siivotkaa ihmiset myös ulkorakennuksenne kerran vuodessa. Järjestelkää tavarat siististi, ja hävittäk'ää kaikki turha kama. Sohvankin voi purkaa, polttaa suuren osan, ja muu meneekin jo sitten sekajätteeseen.


    • kaikki on maksetta

      Sinänsä olet oikeassa tuossa kierrätyksen vaikeudessa, mutta kyllä edesmenneeltä yleensä jää varoja hoitaa tavarat kierrätykseen. Se vain pienentää perittävää omaisuutta, mutta ensin pitää hoitaa edesmenneen asiat kuntoon, ja sitten vasta riidellään omaisuudesta.

      Kierrätys on usein pelkkää bisnestä, ja siksi se on tehty maksulliseksi. Pitäisi yleistyä tapa jossa uudella tavaralla on jo kierrätysmaksu, ja siten vanhan voisi palauttaa maksutta kierrätykseen.

    • Mielestäni ihmisiä on turha syyttää. Pikemminkin kaupan määräysten ja velvotteiden puutetta. Ostin hiljakkoin sähköhammasharjan. Ohjeessa luki, että sitä ei saa laittaa sekajätteisiin, vaan se pitää viedä paikkakunnan ongelmajätekeräykseen. En tiedä, missä sellainen on. Kuka viitsii soittaa ympäri virastoja sen löytääkseen. En tiedä yhtäkään taloyhtiötä, jonka jätekeräyspisteessä olisi tällaisen osoite, aukioloajat, tai puhelinnumero. Myyjilläkään ei ole velvoitetta tällaista opastaa. Olen itse pilkkonut vesisängyn taloyhtiön roskikseen. Kova homma. Jätemaksu pitäisi olla sohvan hinnassa.
      Mökkeilyn jätehuolto on retuperällä. Mökkeily sallitaan ilman kunnollista jätehuotosopimusta. Vedotaan johokin kuvitteelliseen mökinmummoon, jolta ei kerry juuri ollenkaan jätettä. Jätettä kuitenkin syntyy ja se tungetaan teiden levähdyspaikkojen roskalaatikoihin. Nyt, kun ne on jouduttu poistamaan, heitetään ojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe