Onko rakennusmääräyksiss jotain ohjetta siitä, kuinka pitkä räystään pitäisi tiilikatolla olla. Meillä on ihan nysä ja tästä johtuen vedet ei mene ränniin vaan vuotaa laudotusta pitkin alas. Katto on juuri valmistunut. Sadevesikouruja voisi nostaa hieman, mutta ei se taida silti ongelmaa poistaa.
Tiilikaton lyhyt reuna => vesi ei mene ränniin (mistä säännöt?)
5
941
Vastaukset
- Ø
Tippalistaa suositellaan nykyään tiilikatollekin.
Itse en osaa sanoa, että onko oikeasti tarpeellinen - teidän tapauksessanne kuulostaisi siltä että on. - 5585585858
40mm vähintään. tai tippalista.
- konnari, rakenne
Ei siitä mitään määräystä ole, muuten kuin yleisellä tasolla (vedenpoiston pitää toimia). Katso kuitenkin noita:
http://www.kattoliitto.fi/index.phtml?s=110 - kattokaisa
Meillä oli sekä valvoja, että urakoitsija. Kumman "moka" tämä puuttuva tippalista liian lyhyet tiilet on?
Kuuluuko tämä reklamoinnnilla takuuseen korjattaviin asioihin?
Onnistuuko tuo tippalistan kiinnitys jälkikäteen tiilien alle?
Onko muille käynyt niin, että maksaa olevinaan kalliille nimekkäälle valvojalle kalliille nimekkäälle urakoitsijalle - lopputulokseksi tulee, että maksa laskut, pura itse, selvitä määräykset ja tee itse? KYRSIII! ( tämä tippalista kun ei todellakaan ole ainoa puute meidän remontissa, urakoitsijaa firmansa tupeloita timpureita en edes halua nähdä..) - 10358
kyllä se takuuseen kuuluu. tippalistan laittaa kattoporukka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201781Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561779Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3321470Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221118Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091112- 1421096
- 285985
- 11975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4959Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49918