Suomen kalliit hinnat rajoittavat opiskelijan mahdollisuuksia hankkia materiaaleja suomesta ja olen pohtinut kannattaisiko lankoja ja helmiä tilata ulkomailta? Onko kokemuksia mistä kannattaisi tilata? Kun maksaa päälle postimaksut, jääkö kuitenkin edullisemmaksi kuin meidän kauppahinnat?
Googlesta etsin kauppoja mutta suosituksia ois kiva kuulla :)
ulkomaiset nettikaupat
11
2639
Vastaukset
- Olen tilannut
Katian lankoja Boutfililtä Ranskasta. Hinnat ovat lähes puolta halvemmat kuin Suomessa. Vajaan kilon paketille tuli postikuluja 15e.
Lähettivät ennakolaskun, ja saatuaan rahat, laittoivat langat tulemaan. Palvelu oli kaikin tavoin hyvää. Sain s-postilla tiedon maksun vastaanottamisesta, ja paketti tuli nopeasti lähipostiin.- tilaajatyttö
Jos pelkkiä hintoja katsoo niin kannattaa, mutta sitten kun postikulut tulee päälle niin menee samoihin kun täällä. Langoissa varsinkin on näppituntuma tärkeä joten niitä en tilaa, helmiä ja muuta sellaista kyllä. Niissä on pienemmät postikulutkin.
- Ei aivan
tilaajatyttö kirjoitti:
Jos pelkkiä hintoja katsoo niin kannattaa, mutta sitten kun postikulut tulee päälle niin menee samoihin kun täällä. Langoissa varsinkin on näppituntuma tärkeä joten niitä en tilaa, helmiä ja muuta sellaista kyllä. Niissä on pienemmät postikulutkin.
noinkaan! Tilasin lankoja, joiden hinnaksi postikuluineen tuli 132e. Sama satsi Suomesta ostettuna olisi maksanut 199,20 (sis. postikulut, sillä olisin joka tapauksessa joutunut tilaamaan ko langat Suomessakin). Joten hintaeroa tulee Boutfilin eduksi aika merkittävästi. Postikuluilla pelottelu on siinä mielessä siis aivan turhaa. Lisäksi Katian lankojen saatavuus on Suomessa ollut pitkään jo täysin luokatonta. Sielläkin missä lankoja on myynnissä sanotaan aina maahantuojan kertovan ettei lankoja ole saatavana Espanjasta. Kummallista kyllä, niitä on ollut kaiken aikaa mahdollista ostaa eri puolilta Keski-Eurooppaa - sillä tavalla minäkin tämän Boutfilin löysin, kun tuskastuin odottelemaan lankojani useamman kuukauden ajan.
- marika/
Ei aivan kirjoitti:
noinkaan! Tilasin lankoja, joiden hinnaksi postikuluineen tuli 132e. Sama satsi Suomesta ostettuna olisi maksanut 199,20 (sis. postikulut, sillä olisin joka tapauksessa joutunut tilaamaan ko langat Suomessakin). Joten hintaeroa tulee Boutfilin eduksi aika merkittävästi. Postikuluilla pelottelu on siinä mielessä siis aivan turhaa. Lisäksi Katian lankojen saatavuus on Suomessa ollut pitkään jo täysin luokatonta. Sielläkin missä lankoja on myynnissä sanotaan aina maahantuojan kertovan ettei lankoja ole saatavana Espanjasta. Kummallista kyllä, niitä on ollut kaiken aikaa mahdollista ostaa eri puolilta Keski-Eurooppaa - sillä tavalla minäkin tämän Boutfilin löysin, kun tuskastuin odottelemaan lankojani useamman kuukauden ajan.
Moi
mikä toi boutfil on, mistä kerroit
voisko saada linkin,
kiitti vaan etukäteen - Sorry, etten
marika/ kirjoitti:
Moi
mikä toi boutfil on, mistä kerroit
voisko saada linkin,
kiitti vaan etukäteenehtinyt vastaamaan sinulle, sillä olen ollut reissussa maailmalla, ja kolmena viimeiseä päivänä ei ollut nettiyhteys käytössä. Mutta onneksi 'lukija22222' oli jo kaivanut sinulle tiedon vamiiksi.
- Ihanaa!
Ei aivan kirjoitti:
Kiitos vihjeestä. Täällä Ruotsissa ei ole Katian lankoja, ja nehän ovat tunnetusti aivan ihania.
- lukija22222
Kirjoittamalla googleen löytyi tuo kauppa, itse käytän aina googlea etsiessäni jotain.
http://www.boutfil.com/
terv. lukija - luonto
Edullinen Viron verkkokauppa esimerkiksi www.mimiko.ee
- Pörröpeikko
www.yarn-paradise.com Mahtavat valikoimat vaikka minkälaisia lankoja, paljon poistoeriä. Suosittelen
- villienkeli
Tosi on että langat ja helmet ovat käsittämättömän kalliita täällä Pohjolassa! Huomasin sen kun vertailin esim Rainbow Silk'sin hintoja täkälaisiin Ruotsin hintoihin. Aikamoiset erot. Ja sitten vielä se ettei kaikkia näitä käsityötarvikkeita edes saa Suomesta tai Ruotsista. Siis paljosta jäämme paitsi...
Linkki tässä (jos kiinnostaa käydä vilkaisemassa):
www.rainbowsilks.co.uk - lankafani33
http://www.yarn.ee/
Tuolta olen tilannut(, tulee kahdessa päivässä kotiovelle)
ja nyt sinne on tullut ihania italialaisia
lankoja, , ihan hullaannun
noista väreistä!!1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214