Vauvasta? Lapsesta? Nuoresta? Aikuisesta?
Mistä lähtien olet ollut uskossa?
13
<50
Vastaukset
- 1752
aikuisesta
- .,.
aikuisesta
- alipaineoktaavi
Varhaisnuoruudesta
- Vivamossa
Olen ratkaisussa.
- Ev. lut.
Olen ollut uskossa pienestä lapsesta (vauvasta) asti.
- Tosi ku vesi
Olin jo isäni pusseissa sitä, mitä Ev.lut vauvana.
Minut kastettiin vauvana ja ajattelen, että sillä on ollut monen muun asian lisäksi se merkitys, että vanhemmilleni on ollut luontevaa myös ohjata minua seurakuntaan. Kävin lapsena pyhäkoulua ja se oli minulle tärkeää. Uskoin Jumalaan, josta pyhäkoulussa kerrottiin.
Joskus toisella kymmenellä asiat alkoivat enemmänkin vielä mietityttää ja olin n. 13-vuotias kun sitten aloin osallistua seurakunnan toimintaan säännöllisesti. Joku saattaisi tuosta elämäni vaiheesta sanoa, että silloin tulin uskoon. Itse sanon nykyään ehkä mieluummin, että tuossa kohtaa nämä asiat alkoivat elää minulle uudella tavalla ja kaikelle Jumalaan liittyvälle löytyi jokin syvempi ulottuvuus. Sillä tiellä ollaan edelleenkin. Mutta jos nyt yhtään osaan ymmärtää sitä viitekehystä ja ajattelua, josta ketjun kysymys nousee, niin vastaukseni olisi nuoresta lähtien. Toisaalta voisin aivan yhtä hyvin sanoa että vauvasta tai lapsesta lähtien. Mutta me annamme sanoille aina vähän erilaisia merkityksiä.
Aija-pappiAikuisesta, eli 29-vuotiaana tulin uskoon :)
- Kristitty45
Pieni lapsi uskoo aidosti luottamuksella. Aikuisena hänet voidaan aivopestä uskomaan melkein mitä tahansa.
- Aitoluterilainen
Lutterin mukaan jo miehen siiittiöt uskovat kirkon jumalaan. Naien munasolu tulee uskoon kun miehen siittiö läpäisee sen solukalvon ja alkaa siksi jakaantumaan. Se kloonaa siellä aitoluterilaisia soluja joista kasvaa vaikkapa isona kalanpäähattyinen piispa.
- yykaakooneeviikuusei
Sun piti sit vastata kolmella nikillä; Vivamossa, ev.lut ja tämä kristitty45, kysy vielä, mitä mieltä häirikköuskis, zelig (rekattu) ja mitä muita niitä olikaan ?
Ettet ollut aloituksenkin takana ? - Ev. lut.
Aitoluterilainen kirjoitti:
Lutterin mukaan jo miehen siiittiöt uskovat kirkon jumalaan. Naien munasolu tulee uskoon kun miehen siittiö läpäisee sen solukalvon ja alkaa siksi jakaantumaan. Se kloonaa siellä aitoluterilaisia soluja joista kasvaa vaikkapa isona kalanpäähattyinen piispa.
Voisitko laittaa linkkiä kyseisestä asiasta? Vai lukeeko se helluntailaisten sudenpentujen käsikirjassa?
- !?
yykaakooneeviikuusei kirjoitti:
Sun piti sit vastata kolmella nikillä; Vivamossa, ev.lut ja tämä kristitty45, kysy vielä, mitä mieltä häirikköuskis, zelig (rekattu) ja mitä muita niitä olikaan ?
Ettet ollut aloituksenkin takana ?Sinä et vastannut yhdelläkään monista nikeistäsi. Eikö sinulla ole yhtään ajatusta päässäsi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834503Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu263304Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt412926- 182857
Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172747Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka442617Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172559Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132295MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142105- 71751