väsynyt ikuiseen akneen

kusipää111

Hei, tä on varmaan mun elämäni viimenen viikko. Mä oon kärsinyt aknesta jo vuoden. Oon yrittänyt aivan kaikkea. Eikä mikään auttanut. Tuntuu, että tä vitun paska akne vie aivan kaiken elämän ilon. Ja oon vasta 13 vuotias ja tuntuu et kohta teen itsarin. Vittu, ois vaan ollu niin, et en ois syntyny koskaan. Jos saisin nähdä jumalan, niin tappaisin sen KYLMÄVERISESTI!! Miksi akne on edes keksitty, sikskö et se saa kuoleman pintaan. Ei sen enempää mun elämästä. Toivoisin hirveesti, et joku edes vastais, vaik oon tämmönen vitun ällöttävä rumilus. Pliis, kuulkaa mun avunhuuto...

21

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeijjis

Älä nyt mieti tollasia. Oot vielä nuori ja aknesi kyllä vielä parantuu! Nyt vaan äitiä kädestä kiinni ja meette ihotautilääkärin juttusille ja alatte hoitamaan ihoasi. Itsellä ollut nyt aknea noin 4v takana, välillä pahempana ja välillä lievempänä.

• on meitä muitakin

Älä tollasia ajattele. Sama fiilis kyllä joskus 90-luvulla. Ei ollu kivaa. Ihotautilääkärille vaan. Jouduin itsekin syömään eri lääkkeitä. Osa autto hetkeks. Roacutan vei finnit pois noin 4 vuodeks ja sen jälkeen palas kyllä, mutta reippaasti vähempänä leuka-alueelle.

Se on loppupeleissä niin, että ihmisen iho vaatii aika paljon kaikkea. Toiset pääsee kyllä helpolla, mutta toiset joutuu näkemään vaivaa. Ensin ihotautilääkärille ja sitten elämä terveelliseks. Se on kaiken maailman epäpuhtaudet, myrkyt, stressi, roskaruokavalio, liikapaino yms mitkä haittaa ihoa ja elimistö muutenkin.

Iho vaatii puhtautta niin pese se. Hae apteekista basironia ja kokeile sitä. Pidä kasvot kosteana kosteusvoiteilla, ettei kuivu. Syö sitruunaa, omega3, hedelmiä. Vältä roskaa, tupakkaa ja viinaa. Ja ei ne tulokset välttämättä tule heti. Ei elimistö heti reagoi kaikkeen. Mutta kannattaa kokeilla ja käyttää vaihtelevasti erilaisia voiteita, koska yksi voide ei välttämättä toimi kaikkiin ihmisiin.

Mutta on tässä muutkin kärsineet aknesta ja monia vuosia aikuisena myös. Älä vajoa ulkonäköpaineiden stressiin.

• joitain neuvoja

13 vuotiaana et vielä millään ole ehtinyt kokeilla kaikkea. Mene ihotautilääkärille. Koita gluteenitonta ruokavaliota. Jne. Ja koita hankkia suhteellisuudentajua ja huumoria, elämä ei pyöri kenenkään naaman ympärillä. Tutustu myös Jarkko Viitakankaan sivuihin.

• b
      • ketj. aloittaja

Katoin apteekista semmosen tuotteen ku acnicyl. Pitäskö kokeilla?

• Decupal
        ketj. aloittaja kirjoitti:

Katoin apteekista semmosen tuotteen ku acnicyl. Pitäskö kokeilla?

Apteekista saa myös ihanaa Decupalin Face Wash puhdistusvaahtoa. Suosittelen.

• äitikertaakaks

Käy lääkärissä äitisi kanssa. Kirjoitin jo tuolla toisessa aloituksessa omasta muksustani, joka sai lääkäriltä voiteita eli Avictid ja Basiron. Nyt on iho alkanut jo rauhoittumaan. Tuota Basironia saa kyllä ilman reseptiäkin. Sovittiin lekurin kanssa, että jos nämä ei toimi, niin sitten muut lääkkeet.
      Kyllä aina jonkinmoinen hoito löytyy. Sait muilta hyviä ohjeita. Tsemppiä. :)

• ketj. aloittaja

Kiitokset sulle ja teille kaikille tuestanne. Saitte mut tuntee, et en oo ainoo jolla on akne.

• äitikertaakaks

Kiitokset sulle ja teille kaikille tuestanne. Saitte mut tuntee, et en oo ainoo jolla on akne.

Et todellakaan ole ainoa. Koita jaksella. :)

• ketj. aloittaja
        äitikertaakaks kirjoitti:

Et todellakaan ole ainoa. Koita jaksella. :)

Kiitos paljon kaikesta :)

• pollyxxxx

Vuoden? Itse olen kärsinyt 12 vuotta, eli puolet elämästäni. Nyt kyllä lähivuosina arvet on suurempi ongelma. Sanoisin vinkkejä mitkä minulle oli ratkaisevia aknen hoidossa:
      1. Katso mitä ihollesi laitat. Itse käytin vääriä kosteusvoiteita vuosia, ne olivat juuri ne jotka finnit toivat pintaan. Eli jos käytät kosteusvoidetta,osta apteekista tai kokeile yhteen kohtaan ihoa että miten vaikuttaa.

2. Ruokavalio, eli hirveen sokeriset ruuat aiheutti mulle joskus finnejä.

Olet kuitenki siinä iässä että tuo on ihan tavallista nuorille,saattaapa mennä ohi tai voisit koittaa vaikka Roacuttan kuuria. Itse en ole sitä kokeillut mutta lukuisia muita antibioootteja kyllä. Sitten olen kuullut että valkosipuli on ärhäkkä aknen poistaja.Eli siitä vain kokeilemaan sitä!
      Mitään tuollaisia säälittäviä itsetuhoisia ajatuksia ei kannata miettiä, olet elämisen arvoinen ja pääset kyllä tavoitteeseesi kun uskot siihen! Tiedän kyllä miten pirullista on kärsiä aknesta, siksi toivonkin auttavani teitä nuorempia pääsemään jo ajoissa oikeille raiteille ettei tarvi koko ikää kärsiä. Mutta muista kuitenkin että tuo on teini-iässä normaalia. Niin ja älä vaan puristele liikaa niitä finnejä, tai joudut kärsimään pahoista arvista,kuten minäkin...

• ketj. aloittaja

Pitääkö mun siis syödä valkosipulia, vai?

• pollyxxxx

Pitääkö mun siis syödä valkosipulia, vai?

Googletappa akne ja valkosipuli niin löytyy varmaan jotain juttua. Itse olen joskus lukenut että se auttaa.

• ketj. aloittaja
        pollyxxxx kirjoitti:

Googletappa akne ja valkosipuli niin löytyy varmaan jotain juttua. Itse olen joskus lukenut että se auttaa.

ok

• ketj. aloittaja

ok

Jos joku viel lukee tätä ketjuu, ni pliis vastatkaa:
        Kun muistelin vanhoja aikoja, ni käytin kerran apo base puhdistusgeeliä. Saako tämmöstä enään mistään kaupoista. Koska sillon se pehmensi heti ensimmäisellä kerralla mun ihon ja autto kans.

• ketj. aloittaja

ok

Kun muistelin vanhoja aikoja, ni käytin kerran apo base puhdistusgeeliä. Saako tämmöstä enään mistään kaupoista. Koska sillon se pehmensi heti ensimmäisellä kerralla mun ihon ja autto kans.

• 10+10

Kyl mun tietääkseni sitä viel saa.

• ketj. aloittaja
        10+10 kirjoitti:

Kyl mun tietääkseni sitä viel saa.

Niin, mut mistä? Apteekistako?

• pollyxxxx

• koikoi

No niin otetaampas rauhallisesti:)Oot noin nuori ja tottakai se akne ottaa päähän, mutta onneksi apua saa, ei tarvi itseään tappaa.Varaa aika ihotautilääkäriltä vaikka heti huomenna(tai pyydä vanhempia tekemään se,ja yksityiselle vaikka jos jonot pitkät yleisellä,usein kyllä ihan terveyslääkäri voi määrätä antibiootteja) niin hän osaa auttaa paremmin.Itse olen kohta kolmekymppinen ja naama on ollut teinistä asti aina huonossa kunnossa ja selvitty on:) Sinun aknesi voi hyvinkin olla vain ohimenevää murrosikään kuuluvaa aknea.Minulla se näyttää johtuvan jostain muusta, kun edelleen vaivaa.Kyllä se siitä lähtee kun koitat ottaa rennosti:)
      Abo basea saa apteekista, mutta suosittelen kyllä menemäään ihan ihotautilääkärille jos todella noin paha on että mielen vetää noin mustaksi.

• Puhdas iho

Decubalin face wash on kyllä superihana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe