Poliisiksi yli kolmikymppisenä?

gfhyukhgfh

Olen 31-vuotias mies. Ollut työelämässä melkein koko aikuisikäni ja kun omalla alalla työtilanne on heikentynyt, niin on jo jonkin aikaa väikkynyt mielessä, että miksei vaikka poliisiksi? Se tuntuu haastavalta ja mielenkiintoiselta työltä, jossa saa (tai täytyy) kokea monenlaista. On siinä tietysti puisevaa rutiinihommaakin, mutta missä työssä ei olisi?

Mitenköhän paikallisella poliisilaitoksella suhtautuisivat, jos tällainen "vanha stara" menee jättämään poliisikoulun hakupapereita? Nauravatko pihalle ja millainen mahtaa olla se alkuhaastattelu? Virallisestihan mitään yläikärajaa ei ole, mutta hakijoiden keski-ikä taitaa olla melkein 10 vuotta alempi kuin minun. Mutta toisaalta ehkä yleinen elämänkokemus voi olla hyväkin piirre poliisin ammatissa.

Muutaman kuukauden säännöllisellä ja monipuolisella treenillä pääsisin varmasti sen verran hyvään kondikseen, että läpäisen kuntotestit kevyestikin. Sitten täytyy tietysti sijoittua vielä hakijoiden joukossa aika hyvin. Kunkahan kovakuntoista siellä porukka yleisesti ottaen on? Kohtuullisen hyvä kirjoittaja ja lukumies jo olenkin ja aina voi helposti parantaa vähän lisää.

Reilun kymmenen vuoden takaa löytyy pari vähäistä liikennesakkoa, muuten ei minua ole rangaistu eikä edes epäilty rikoksesta. Varusmiespalveluksen yleisarvosana oli kiitettävä ja kenttäkelpoisuus hyvä. Minulla on sekä ylioppilas- että toisen asteen ammatillinen tutkinto. Silmälaseja käytän, mutta näköni tuskin niin heikko on, että se olisi este. Terveys on hyvä. Pari vuotta sitten jouduin hakemaan antibioottikuurin klamydian vuoksi. Muuten ei ole lääkärillä tarvinnut käydä.

Vittuilemaan ei tarvi alkaa, mutta asialliset kommentit ovat tervetulleita ja aina parempi, jos löytyy ihan kunnon tietoa poliisikouluun hakeutumisesta ja opiskelusta. Tämä palsta nyt on mikä on, mutta enpä nyt yhtäkkiä parempaakaan paikkaa keksinyt.

21

3775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hu323hh394234

Haluat siis kouluttautua rikolliseksi?... no siitä vaan, tyhmiä riittää½

• hopx7

No eikös noita kolmikymppisiäkin poliiseja ole loppujen lopuksi aika paljon.

Tampereelle vaan paperit vetämään, jos homma kiinnostaa. Ei sitten tarvitse neli-viisikymppisenä miettiä, että olisi silloin pitänyt...

• GoHervantaGo

Se keski-ikä on jossain 26 vuoden paikkeilla ja olisit varsin normaalin ikäinen hakija. Tuosta aiemmasta työhistoriasta varmasti on vain hyötyä. Osa hakijoista on todella kovakuntoisia ja osa keskivertoa huonompia sekä kaikkea tältä väliltä. Kuntotestit eivät todennäköisesti tee tiukkaa, miehillä yleisin pomppaamisen syy kirjalliset kokeet. Toki onhan sitten näitä pälli-kokeita mutta normaaleja ihmisiä sinne haetaan! Optikon todistus värinäöstä tarvitaan haettaessa, laseilla ei väliä.

Ei muutakun hakemaan jos siltä tuntuu, työt poliisilla varmasti vaan lisääntyy jos EU:n ja Venäjän välinen viisumivapaus toteutuu. Tällä hetkellä tuo työtilanne poliisissa on ihan kuralla.

Katotaan keksiikö kukaan mitään uutta vittuiltavaa..

• ofroweihrioerh89023u

Poliisiksi kannattaan kouluttautua, sillä se on suorin tie työttömäksi.

Lisäksi poliisi koulutukseen osallistuvat ovat tähän mennessä saaneet maksuttoman asumisen, kolme maksutonta ateriaa päivässä, pienen päivärahan, virkavaate-edun ja ilmaisen terveydenhuollon. Mutta kaikki tämä katoaa:)

Poliisirikolliseksi opiskelevat joutuvat tulevaisuudessa kustantamaan opiskelunsa ihan itse:) Vähenee edes hiukan poliisien varastaminen.

http://poliisirikollisena.wordpress.com/2012/08/21/poliisiopiskelijoilta-aiotaan-poistaa-maksuttomat-etuudet/

• Paras ikä

olisi jossain 60 . On jo elämän kokemusta, mikä saattaa korvata kytiksi haluavilta puuttuvan järjen ja turha uho jäänyt.
      Ei noilla nulikoilla ole muutenkaan minkäänlaista auktoriteettia ja jos turhaan komentelevat, niin osa saa turpaansa oikein kunnolla.

• Joskus yrittänyt

Niin. Siis jos olet jossakin yhdessä työpaikassa ollut 10 vuotta, niin se heikentää mahdollisuuksiasi. Monipuolinen työkokemus olisi parempi: esimerkiksi kolme eri työpaikkaa 10 vuoden aikana ja mielellään turva-alan töitä - vartijana ennenkaikkea.
      Toli suhteistakin on apua.

Pääsykokeet eivät ole vaikeat. Pienellä panostuksella niistä selviää läpi.

Persoona ja olemus merkitsee. Toisista ei vain ole toimimaan ihmisten kanssa. Pituuttakin pitäisi olla, kun ei ne ihan persejalkaisia ota, vaikka pituusvaatimusta ei ole -silti, ja hyvä niin. Rillipää kerroit olevasti; se ei ole oikein hyvä juttu.

Kaksi ylinopeussakkoa -hmmm..Kaksi, eli et sitten kerrasta ole oppinut? Yksi olisi ollut ok, mutta kaksi...Toisaalta kaikkihan me rikoksia ollaan tehty, mutta joillakin käy pska tsägä ja jäävät kiinni.

Poliisikoulun hakijoiden keski-ikä on 25v ja aloittavien vastaava 25v!

• Joskus yrittänyt

Poliisikoulun hakijoiden keski-ikä on 25v ja aloittavien vastaava 25v!

Korjaus edelliseen...siis aloittavien keski-ikä on 26v eli vuoden isompi kuin hakijoiden..

• töitä ulkomailta

Ei sitä poliisiksi kannata ruveta. Jos et muuten töitä löydä niin katsele työtä Suomen ulkopuolelta. Niin minä teen. Euroopassa riittää tekevälle työtä, riittää kun on hiukan kielipäätä ja hallitsee englannin riittävissä määrin.

Suomessa kotimainen työntekijä on nykyisin lähinnä sylkykuppi, kun me duunarit kehtaamme pyytää palkkaa ja kohtuulliset edut ja lomat. Sitten firmat ottavat halpaa työvoimaa ulkomailta ja suomalainen jää työttömäksi. Mä vien mielelläni ammattitaitoni ulkomaille jos kerran Suomeen ei kelpaa.

• aloittaja....

^^^ Paskapuhetta. Siihen opiskelijavalintaan ei vaikuta millin vertaa aiempien työsuhteiden laatu tai määrä eikä silmälasien käyttö, kunhan näkö muuten täyttää vaatimukset. Ei niistä pisteitä vähennetä.

Opiskelijavalinta tehdään valintakoepisteiden mukaan ja pisteet annetaan valintakoetehtävissä menestymisestä eikä niitä lisäillä eikä vähennellä pärstäkertoimen mukaan.

Sanoinko, että että olen ollut yhdessä ja samassa työpaikassa kymmentä vuotta? Niitä on ehtinyt olemaan neljä. Rakennusalalla töiden perässä mentäessä joutuu vaihtamaan duunipaikkaa useammin kuin muilla aloilla. Niin. ja mitähän apua niistä "suhteista" on poliisikouluun pyrittäessä? Ei taida olla.

Olen 181 cm pitkä ja 93-kiloinen, eli suunnilleen normaalimitoissa.

Ja puhuinko muuten kahdesta ylinopeussakosta? Ensimmäinen oli rikesakko ilman turvavyötä ajosta ja toinen oli päiväsakko ylinopeudesta..

Ei ihme, että noilla älynlahjoilla ja tuolla luetun ymmärtämisellä onkin jäänyt yritykseksi.

• 00+00

Olet reilusti ylipainoinen. Et tule pääsemään ainakaan kuntotestistä läpi, ellet pudota painoasi 15-20 kg.
        Tai, se tarkoittaa sitä, että saat siitä vain vähän pisteitä. Jokaisella pisteellä on silloin merkityksensä, kun yhden pisteen sisällä saattaa olla useampi hakija..

• Toinen vaihtoehto,
        00+00 kirjoitti:

Olet reilusti ylipainoinen. Et tule pääsemään ainakaan kuntotestistä läpi, ellet pudota painoasi 15-20 kg.
        Tai, se tarkoittaa sitä, että saat siitä vain vähän pisteitä. Jokaisella pisteellä on silloin merkityksensä, kun yhden pisteen sisällä saattaa olla useampi hakija..

että käyttää hormooneja, kuten suurin osa kytistä. Saattavat pärjätä jossain testeissä alkuun, mutta eivät kauaa missään. Siksi käyttävätkin tasereita, rakkeja ja aseita, kun itsestä ei ole mihinkään.

• 5
        Toinen vaihtoehto, kirjoitti:

että käyttää hormooneja, kuten suurin osa kytistä. Saattavat pärjätä jossain testeissä alkuun, mutta eivät kauaa missään. Siksi käyttävätkin tasereita, rakkeja ja aseita, kun itsestä ei ole mihinkään.

Niinpä, miksi alkaa painimaan rosvon kanssa, kun helpommallakin selviää. Koira ottaa kiinni, niin kovaa rosvoa ei olekaan joka koirasta selviää. Eikä niin kovaa konnaa, ettei taser taltuta ja poliisin kahuryhmä tarkka-ampujineen voittaa kovimmankin.

• 5
        5 kirjoitti:

Niinpä, miksi alkaa painimaan rosvon kanssa, kun helpommallakin selviää. Koira ottaa kiinni, niin kovaa rosvoa ei olekaan joka koirasta selviää. Eikä niin kovaa konnaa, ettei taser taltuta ja poliisin kahuryhmä tarkka-ampujineen voittaa kovimmankin.

Sorry, karhuryhmä.

• eisssiiiongel
        5 kirjoitti:

Jos koirat ja myös ns. taistelukoirat tuntee, niin poliisikoirasta selviää helposti. Eihän ne ole kuin ns.pikkuisia söpöjäkoiria.
        Hyökkääväkin koira on helppo laittaa hengettömäksi, kun sen vain osaa.

Mutta tietysti ensikertalaiselle hiukan vaikeaa, jopa ylivoimaista ja käy huonosti 96% varmuudella.

• sdfesfge
        00+00 kirjoitti:

Tämän paikan täytyy olla oikea trollien ja idioottien taivas... Vai reilusti ylipainoinen? Itse olen 183 pitkä ja painan kisakunnossa noin 92-94 kiloa, rasvaprosentin ollessa 12-15 välillä. Poliisikoulun testeissä sain fyysisesta osuudesta maksimipisteet. Ongelma taitaa olla siinä, ettet ole koskaan tehnyt mitään fyysistä ja tiedot tältä saralta täysi nolla. Painoindeksillä voi heittää vesilintua, jos ei ole käyttänyt elämäänsä näppäimistön hakkaamiseen / netissä trollaamiseen ja kehosta löytyy edes jotain lihaksia.

• 00+00
        sdfesfge kirjoitti:

Tämän paikan täytyy olla oikea trollien ja idioottien taivas... Vai reilusti ylipainoinen? Itse olen 183 pitkä ja painan kisakunnossa noin 92-94 kiloa, rasvaprosentin ollessa 12-15 välillä. Poliisikoulun testeissä sain fyysisesta osuudesta maksimipisteet. Ongelma taitaa olla siinä, ettet ole koskaan tehnyt mitään fyysistä ja tiedot tältä saralta täysi nolla. Painoindeksillä voi heittää vesilintua, jos ei ole käyttänyt elämäänsä näppäimistön hakkaamiseen / netissä trollaamiseen ja kehosta löytyy edes jotain lihaksia.

*****painan kisakunnossa noin 92-94 kiloa,*****

*****Ongelma taitaa olla siinä, ettet ole koskaan tehnyt mitään fyysistä ja tiedot tältä saralta täysi nolla.*******

Noin painava en sentään ole, mutta ehkä jotain tiedän kunnostakin ja olen joskus vähän jotain tehnytkin, sillä maratonennätykseni on 2.52. Finlandiahiihdoissa olen ollut säännöllisesti 200 parhaan joukossa.

• Joskus yrittänyt

Kuuleppa mulkku! Olisit maininnut kirjoituksessasi, että työkokemusta 10 vuotta ja neljästä eri työpaikasta -ei vain yhdestä. Ja ne liikennesakot että mistä aiheutuneet. Omeellisia seikkoja!
        Pärställä on merkitystä, usko pois.

Hermot sinulla on helwetin huonot, eli se taitaa tyssätä siihen:)

• aloittaja...

On minulla jonkin verran ylimääräisiä kiloja, mutta ei noin paljoa kuin väität. En ole plösö. Kymmenen kiloa kun sulatan pois, niin olen jo hyvinkin vähärasvaisessa kunnossa. Runsaalla saliharjoittelulla lihasmassa lisääntyisi aika äkkiä parilla kilolla, mutta sitä minulla on ennestäänkin. Nuorena olin aika liikunnallinen ja erityisesti punttia tuli treenattua. Myöhemmällä iällä on ollut ruumiillinen työ. Tässä hiljattain kun kokeilin penkkiä, niin 100 kiloa nousi ilman suurta tuskaa.

Muutama kuukausi kestävyysharjoittelua(pyöräilyä juoksua, uintia), niin paino tippuu ja sen rinnalla ylläpitävää lihaskuntotreeniä. Ja ravintoonkin pitäisi kiinnittää huomiota tottakai. Siinä se olisi.

• 00+00

Niinpä niin. Jos se olisi noin helppoa, niin olisiko Suomessa yhtään ylipainoista ja paljonko yli kolmen tonnin menisi noilla kiloilla cooper.

• Joskus yrittänyt
        00+00 kirjoitti:

Niinpä niin. Jos se olisi noin helppoa, niin olisiko Suomessa yhtään ylipainoista ja paljonko yli kolmen tonnin menisi noilla kiloilla cooper.

Poliisin tärkein työväline on suu! Ei ase, tkp, kaasu, Taseri tai koira, vaan suu! Raamia pitää olla ja muellyttävä persoona.

Ap: Olet selkeästi liian mulkku nykypäivän poliisiksi!
        Poliisi on lähentynyt kansalaista.

• Vai että sillai ?
        Joskus yrittänyt kirjoitti:

Poliisin tärkein työväline on suu! Ei ase, tkp, kaasu, Taseri tai koira, vaan suu! Raamia pitää olla ja muellyttävä persoona.

Ap: Olet selkeästi liian mulkku nykypäivän poliisiksi!
        Poliisi on lähentynyt kansalaista.

Aika ideaalistinen kuva on poliisita jos väittää, että poliisin tärkein työvälinen on suu. Käskyttämisellä ja kyykyttämisellä poliisi ainoastaan provosoi vastapuolta ja provosoituna asiakas sitten hermostuu. Asiakkaan hermostumisesta poliisi saa syyn ssirtyä väkivaltaan.

Normaali puhuminen taitaa poliisille olla mahdoton tehtävä? Miksi aina pitää huutaa ja käskyttää, sekä olla niin vaan perusteellisen ylimielinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59