Tuparit tulossa... APUA!!

Tupariemäntä

Njoo, elikkä olen pattitilanteessa. Olen just muuttanut pääkaupunkiseudulle opiskelemaan, ja kämppäni on pieni kerrostaloyksiö. Kavereille on tullut lupailtua tupareiden järkkäämistä ja toki, ne olisi kiva pitääkin. Nyt minulla on kuitekin luovuus lopussa, että millaiset, ja miten tuparit edes järjestetään! Millaista ruokaa tupareissa kantsis tarjota, millaista juotavaa... eritysesti mitä ohjelmaa?? Tuntuis tyhmältä tehä vaan perus nuorisotuparit, jossa porukka vaan ryyppää ja hengaa... Haluisin kuitenkin järjestää kunnon juhlat, joissa vieraat viihtyvät, eikä tule sellaista oloa, että "tulinpahan tännekki turhaan..." Päänvaivaa aiheuttaa sekin, kun vieraita pitäisi kutsua sekä edelliseltä paikkakunnalta (ja ne kai pitäisi majoittaakin, kun kaukaa tulevat), että uudesta paikasta, eli vieraiden määrä tulisi olemaan VALTAVA! Onko pöljää, jos tupa on täynnä toisilleen tuntematonta porukkaa ja miten sellaisen tilanteen voi hoitaa käytännössä? Ja kuinka opiskelijabudjetilla voi järkätä suht edulliset tarjoilut? Onko röyhkeetä vihjaista vieraille nyyttärinaposteltavista..? AArrrggghhh!! Turhauttaa! Ideoita, apuja??

2

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiherrajestas

      Voi herrajumala. Stressaat tilanteesta jonka luot aivan itse, nimellisesti siis hölmöjen tupaantulijaisten järjestäminen 20 neliön komerossa. Mieti nyt vähän.

    • Muuttaja

      Ongelma lienee jo hoitunut tavalla tai toisella, mutta muille vastaavanlaisia asioita miettiville:

      Jos porukkaa on enemmän kuin tilaan sovinnolla mahtuu, pitäisin kahdet-kolmet eri juhlat. Ei ole kiva, jos on liian ahdasta niin, ettei kaikille ole esim. istumapaikkoja.

      Nyyttäri-idea on ihan hyvä, varsinkin jos annat eri porukoille erilaisia ohjeita niin, etteivät kaikki tuo samaa. Viitseliäs suunnittelee itse tehtävän menuun, jonka ainekset vieraat tuovat tullessaan. Mitään kovin monimutkaista tosin ei kannata suunnitella pienissä tiloissa toteutettavaksi, yhteen keittiöön ei tahdo monta kokkia mahtua, vaikka se keittiö olisi vähän isompikin.

      Helpointa ruokaa isolle porukalle on sellainen, jota voi syödä yhdellä kädellä ja vaikka seisten, erilaiset tapas- tai cocktailpala-tyyppiset pikkupalat. Niiden tekemisessä vain on aika lailla puuhaa, joten työtaakkaakin voisi jakaa niin, että vieraat tekisivät tuotavansa etukäteen. Tai ostaisivat valmiina, jos se heille paremmin sopii.

      Itse vieraasi tunnet, joten juotava valitaan sen mukaan, tosin yksinkertaistaen. Tarjolla voi olla esim. viiniä, olutta ja siideriä ja jotain alkoholitonta, tai booli prosenteilla ja ilman. Liian monimutkaista ei kannata yrittää, tupareissa tärkeintä ei ole tarjoilu vaan iloinen yhdessäolo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe