Vaikken olekaan ollut tyytymätön kesään, niin nyt alkavat syyssateet harmittaa. Haluu piiitkän, lämpimän syksyn ja leudon, lumettoman talven. Hiihtäjille voisi tietty olla lunta metsissä, mutta kadut saisi olla kuivina.
Sataa sataa yhtenään
13
92
Vastaukset
- herra tuhina.
Oliskos niiskuneiti valmis lähtemään
etelän lämpöön? Voitas vaikka vähän
hassutella. Suoraan sanottuna syksyt maistuu vehkeelle. Heti kun on ysi kuukauden kohdalla niin alkaa kaikki kuolemaan luonnosta ja jäljelle jää paljaita rankoja ja pimeää töhnää. Sitä en voi kuitenkaan sanoa etteikö luonnon kuoleminen olisi kaunista ruskineen, mutta hautajaistunnelma siitä mulle tulee. Onhan siitä tehty kuitenkin hienoja lauluja http://www.youtube.com/watch?v=N_u1QSc4g0Y
- Hei kun keikuskelen
Älä muuta visertele, sinä kenties Lintunen olet:)
Imasit kaikki kirjaimet ja niiden järjestyksen minun sormistani. Ihan samaa oon sanonut, miten hemmetin kurjan näköisinä, surullisina suorastaan, puut seisovat lehdettöminä hangen keskellä.
Kova homma kerätä koko kesän sisuksiinsa ravinteita, että kestäisivät talven.
Miltähän karhuistakin tuntuu, ku kömpivät pesiinsä, pepunreikään tulppa ja tietoisuus, että vähäkö on pitkä nukkumarupeama. Niitä varmaan vatuttaa.
Kiitos musiikista. Pistin sen soimaan taustalle, kun menin pilkkomaan kaalia ja porkkanoita. Tuola kattilas nyt porisee ihanasti tuoksuva kaalikeitto. Tekee varmaan mielesi sun:)
Eipä ole montaakaan aikaaa, siis päivää, kun plimputtelin tämän seuraavan kappaleen. Niin ihana. Niin ihana.
Kauniita kuvia sivutuotteena. Hirvittävän ihanat värit, ei voi muuta väittää, vaikka mieleni tekevisikin.
No joo.
Tchaikovsky: October
Olkaatte hyvät
http://www.youtube.com/watch?v=OL3axtNmnKQ&feature=related Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Älä muuta visertele, sinä kenties Lintunen olet:)
Imasit kaikki kirjaimet ja niiden järjestyksen minun sormistani. Ihan samaa oon sanonut, miten hemmetin kurjan näköisinä, surullisina suorastaan, puut seisovat lehdettöminä hangen keskellä.
Kova homma kerätä koko kesän sisuksiinsa ravinteita, että kestäisivät talven.
Miltähän karhuistakin tuntuu, ku kömpivät pesiinsä, pepunreikään tulppa ja tietoisuus, että vähäkö on pitkä nukkumarupeama. Niitä varmaan vatuttaa.
Kiitos musiikista. Pistin sen soimaan taustalle, kun menin pilkkomaan kaalia ja porkkanoita. Tuola kattilas nyt porisee ihanasti tuoksuva kaalikeitto. Tekee varmaan mielesi sun:)
Eipä ole montaakaan aikaaa, siis päivää, kun plimputtelin tämän seuraavan kappaleen. Niin ihana. Niin ihana.
Kauniita kuvia sivutuotteena. Hirvittävän ihanat värit, ei voi muuta väittää, vaikka mieleni tekevisikin.
No joo.
Tchaikovsky: October
Olkaatte hyvät
http://www.youtube.com/watch?v=OL3axtNmnKQ&feature=relatedIhan hieno pianobiisi. Tommoisen kuullessaan sitä miettii että olis varmaan itsekin pitänyt jatkaa klassista piano-opiskelua sitä Aaronin kolmosta pidemmälle. Mutta kaiken tuho oli mun piano-ope joka laittoi mut soittamaan Mikrokosmosta joka oli täynnä ihan älyttömiä kipaleita. Muistan hyvin kun mietin että kumpikohan on pimeempi, Bela Bartok vai se mun piano-ope? Aattele nyt että äijä laittaa pojan jolla soi koko ajan korvissa Yesterday ja Purplen Black Night soittamaan jotain tuon allaolevan linkin kaltaista tuubaa jossa ei ole päätä eikä häntää. Oliskohan siinä ollut eväitä jonkinlaiselle lastensuojelututkinnalle?
No joka tapauksessa rokki ja jääkiekko vei jannun. Ja mun käy sääliksi ton linkkibiisin soittavan kaverin sisaruksia, vanhempia ja naapureita. Toivottavasti tekee tota kuitenkin ihan vapaaehtoisesti eikä siks että pelkää menettävänsä viikkorahat ja perinnöt. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PdN6s8fjEU4- Hei kun keikuskelen
DaddyFrank kirjoitti:
Ihan hieno pianobiisi. Tommoisen kuullessaan sitä miettii että olis varmaan itsekin pitänyt jatkaa klassista piano-opiskelua sitä Aaronin kolmosta pidemmälle. Mutta kaiken tuho oli mun piano-ope joka laittoi mut soittamaan Mikrokosmosta joka oli täynnä ihan älyttömiä kipaleita. Muistan hyvin kun mietin että kumpikohan on pimeempi, Bela Bartok vai se mun piano-ope? Aattele nyt että äijä laittaa pojan jolla soi koko ajan korvissa Yesterday ja Purplen Black Night soittamaan jotain tuon allaolevan linkin kaltaista tuubaa jossa ei ole päätä eikä häntää. Oliskohan siinä ollut eväitä jonkinlaiselle lastensuojelututkinnalle?
No joka tapauksessa rokki ja jääkiekko vei jannun. Ja mun käy sääliksi ton linkkibiisin soittavan kaverin sisaruksia, vanhempia ja naapureita. Toivottavasti tekee tota kuitenkin ihan vapaaehtoisesti eikä siks että pelkää menettävänsä viikkorahat ja perinnöt. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PdN6s8fjEU4Apua, meinasin hotkasta kaalinpalan keuhkoihin, kun luin kirjoitustasi:)
Kattaus on puoli ruokaa, sanotaan, ja siitä syystä en tänään sitten kattanut lautasta pöydälle, vaan kiikutin itseni lautasen kera tänne ylös koneen äärelle.
Kaalikeitto on hyvää, niin hyvää, että en suinkaan täytä vatsaani kauniilla kattauksella, vaan meinaan syödä koko laukkuni täyteen.:)
Ai jee, miten harmi-harmi, jos oot niin pitkälle päässyt, että oot plimputellut Aaronin kolmosta. Loppupään kappaleet on kolmos tasoa. Et taida olla mikään tönkkösormi.
Se kaalinlehdykkäinen alko kuleksimaan mun väärään kurkkuuni, kun luin Mikrokosmoksesta. Sitten antamasi linkki veti viimeisetkin jäljellä olevat naurut esiin:DDDDDDDD Jouduin olemaan hetken violetin värisenä.
Joo, oon ihan samaa mieltä. Surku, ku sun ope laittoi sut soittamaan tommosia. Tiedän kyseisen vihon. Suoraan sanottuna, jos minulle olisi aikanaan annettu eteen samainen vihko, niin olisin minäkin soitot lopettanut.
Aaronin vihkoja en opetuksessa käytä (vaikka aikanaan itsekin olen niillä vihoilla alkanut). Aaronin ekan vihon voi käytännöllisesti katsottuna kokonaan soittaa käyttämällä pelkästään sorminumeroita. Kun sormitus loppuu, niin oppilas on Öönä, kun kolmonen ei olekaan E tai vitonen G. (tosin ei kaikki, osa hokaa katsoa sormituksen lisäksi myös nuotteja).
Agnestig: Vi spelar piano on hyvä vihko, sitä käytän. Siinä ei ole numeroita, ei kaarituksia ja nuotit eivät pompiskele sinne tänne, ylös alas, vaan etenee hissunkissun.
Aaroneista otan vain yksittäisiä kappaleita. Niitä kivoja, jotka tiedän, että oppilaita miellyttää.
Soittelehan "poika" omaksi ilokses omia kappaleita, ettei taidot ihan ruostu. - Hei kun keikuskelen
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Apua, meinasin hotkasta kaalinpalan keuhkoihin, kun luin kirjoitustasi:)
Kattaus on puoli ruokaa, sanotaan, ja siitä syystä en tänään sitten kattanut lautasta pöydälle, vaan kiikutin itseni lautasen kera tänne ylös koneen äärelle.
Kaalikeitto on hyvää, niin hyvää, että en suinkaan täytä vatsaani kauniilla kattauksella, vaan meinaan syödä koko laukkuni täyteen.:)
Ai jee, miten harmi-harmi, jos oot niin pitkälle päässyt, että oot plimputellut Aaronin kolmosta. Loppupään kappaleet on kolmos tasoa. Et taida olla mikään tönkkösormi.
Se kaalinlehdykkäinen alko kuleksimaan mun väärään kurkkuuni, kun luin Mikrokosmoksesta. Sitten antamasi linkki veti viimeisetkin jäljellä olevat naurut esiin:DDDDDDDD Jouduin olemaan hetken violetin värisenä.
Joo, oon ihan samaa mieltä. Surku, ku sun ope laittoi sut soittamaan tommosia. Tiedän kyseisen vihon. Suoraan sanottuna, jos minulle olisi aikanaan annettu eteen samainen vihko, niin olisin minäkin soitot lopettanut.
Aaronin vihkoja en opetuksessa käytä (vaikka aikanaan itsekin olen niillä vihoilla alkanut). Aaronin ekan vihon voi käytännöllisesti katsottuna kokonaan soittaa käyttämällä pelkästään sorminumeroita. Kun sormitus loppuu, niin oppilas on Öönä, kun kolmonen ei olekaan E tai vitonen G. (tosin ei kaikki, osa hokaa katsoa sormituksen lisäksi myös nuotteja).
Agnestig: Vi spelar piano on hyvä vihko, sitä käytän. Siinä ei ole numeroita, ei kaarituksia ja nuotit eivät pompiskele sinne tänne, ylös alas, vaan etenee hissunkissun.
Aaroneista otan vain yksittäisiä kappaleita. Niitä kivoja, jotka tiedän, että oppilaita miellyttää.
Soittelehan "poika" omaksi ilokses omia kappaleita, ettei taidot ihan ruostu.Lisssssäääää tuloooooooo
Jotain vastinetta sun "kivaan" kappaleeseen, jonka tänne lennätit.
Aaronin kolmosessa on ainakin tää kappale ihan kiva, jonka otan joidenkin oppilaiden kans. Ootko soittanut?
Aaron: Huoletonta menoa
http://www.youtube.com/watch?v=tyihvsbhCqM
Kyllä tuo tutulta kuullostaa joten todennäköisesti olen.
No sen jälkeen kun olin polttanut sen Mikrokosmoksen ja saanut vinguttua vanhemmilta Hammondit niin meni jokunen vuosi etten pianoon koskenutkaan.
Sitten tuli elokuva Puhallus ja muistan hyvin kuinka sen nähtyäni menin heti seuraavana päivänä ostamaan nuotin sen tunnaribiisiin. Leffa oli todella hyvä ja varmaan sen vuoksi se biisikin kolahti. Ja sitten taas hinkattiin vanhempien hermoja riekaleiksi.
http://www.youtube.com/watch?v=7cFkae0j_Ns- sohvaperuna
Kiitos viihdyttävistä musiikkihetkistä.
Syksyssä on omat hyvät puolensa.Saa vetäytyä peiton alle oman kullan kainaloon.Kuunnella vaikkapa seuraava.
http://www.youtube.com/watch?v=HguN7e1xqJs Täällä ei sada vieläkään.
Aivan ihania päiviä on ollut jo monta peräkkäin.
Mulla vaan virta lisääntyy kun odottellen sitä ihanaa värien sinfoniaa kunhan vielä vähän aikaa eteenpäin mennään ja pikkupakkaset tekee taikojaan puissa.
Jos vielä se talvi ja lumi tulee oikeaan aikaan niin aina vaan paranee.
Kunnon talvet on ihania, lumi narskuu talvisaappaiden alla.
Lumiset puut on mitä ihanampia. Tässäkin edessä pikkumetsikkö mitä kauneutta.
En voi kun hehkutella aina kun päästään loppukesään ja syksyyn.
Niin ja noi tuikut mitä pikkuhiljaa voi sytytellä, värikkäitä alustoja.
Ja paljon paljon muutakin ihanaa :))- kaanista.
Lauri ja
Anette (blondina)
Ja lokakuu.
http://www.youtube.com/watch?v=fygBE8dNawU minä taas kamalasti odotan aina sitä lunta vaikka sitten tulisikin liikaa mutta kun se tuo valoa ja saa kokemaan enemmän eri vuodenajoista ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista
- shana-naa
Niilo Timantin näkemys http://www.youtube.com/watch?v=9F-6S6FrgUk
Alkoi se sitten täälläkin satamaan ja oikein myrskysi merikin kun ulos vielä näki.
Nyt on tuikut tossa pöydällä.
Teetä nautiskelen ja olen hyvin tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t4012983V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!934534Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1154163- 513698
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳553400- 1203377
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul492292- 432261
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul312064On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva151733