BMW E46

Ostaja

Kertokaahan kun itselläni ei ole kokemuksia bemareista, että mitä pitää ottaa huomioon tällaista bemaria ostaessa, 316 1.9i vm.1998-2001. Ja vähän päälle satatonnia ajettu... Elikkä olen etsimässä juuri noina vuosina tehtyä bemua. Onko noitten vuosien varrella siihen kenties tehty jotain uudistuksia?

12

3506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarski

Laita muutama tonttu lisää ja 320 ennemmin.Lisää tehoa,kun kuitenkin kori painaa jonkinverran.Samaa pohdin itsekkin aikoinaan..itse koin 316 mallin liian tehottomaksi.Ja onhan se kuutonen jotain!

• Kaiho

316 bemua. se kin painaa senverran että ajaminen on jo ärsyttävää niin pienitehoisella koneella. osta vähintään 320. itselläni 325 ja se on mukava ajella. heppoja 190, mut kun kori painaa niin kaverin 170 heppanen celica tuntuu pirteämmältä.

• zelica
        Kaiho kirjoitti:

316 bemua. se kin painaa senverran että ajaminen on jo ärsyttävää niin pienitehoisella koneella. osta vähintään 320. itselläni 325 ja se on mukava ajella. heppoja 190, mut kun kori painaa niin kaverin 170 heppanen celica tuntuu pirteämmältä.

Onhan celica pirteempi, mutta mitä sä haet? Pirteyttäkö, sekö se on kaikki, niinkö? Voi hitsi, istua nyt celican ratissa, hä? Tarviiko muuten celican käynnistykseen karvanopat korviin ja taustapeiliin, vai riittääkö korviin? Voi hellanjestas sentään. Takaboxis tarvii varmaan olla 1874 cd:n vaihtaja ja 12560 wattia ottotehoa? Muuten ei nytkytä risteyksissä, ja tietty sivu akkuna tarvii olla auki ja luu ulkona.

• kari

ei oo revitelty rikki ja muutenkii luotettava, ei kovin tehokas.
      Mutta katso että tukivarret on vaihdettu eteen ja koeaja ettei moottori nyi ja kiihtyy reippaasti voimavaroihin nähden, koska silloin ilmamäärämittari on hajonnu. Noi remontit maksaa satoja euroja(N.400-500€ töineen).
      Osta se minkä olet ajatellut ostaa.

• 540i

Itsekin katselin noita E46 bemuja tuossa ja hinnat ovat vielä aika korkealla, joten päätin hommata saksasta aidon 540i V8.
      Hetkeäkään en ole katunut jos siihen vertaa kun koeajoin tuossa äsken 170hp 320i samanverran ajetun ja saman hintaisen...

• kukas se olikaan

Joo, 540:stä saa Saksasta halvalla ku Saku ei haluu pitää sitä, koska siinä on kalliit vakuutukset ja ylläpitokustannukset. Tsekkasitko ku saman hinnan joutuu maksaan pienemmästä koneesta samassa E39 korissa? Et vai? Tais sun V8-jutut mennä vähä aiheen ohi?

Rivi6 on kuitenkin 360 astetta/ 6 eli 60 astetta ja kun se jaetaan kahdella 30 astetta. Eli kauniisti käy.

• jaska
        kukas se olikaan kirjoitti:

Joo, 540:stä saa Saksasta halvalla ku Saku ei haluu pitää sitä, koska siinä on kalliit vakuutukset ja ylläpitokustannukset. Tsekkasitko ku saman hinnan joutuu maksaan pienemmästä koneesta samassa E39 korissa? Et vai? Tais sun V8-jutut mennä vähä aiheen ohi?

Rivi6 on kuitenkin 360 astetta/ 6 eli 60 astetta ja kun se jaetaan kahdella 30 astetta. Eli kauniisti käy.

"Rivi6 on kuitenkin 360 astetta/ 6 eli 60 astetta ja kun se jaetaan kahdella 30 astetta."

Siis mitä yrität sanoa? Kannattaisi nyt kuitenkin tarkastaa ihan perustiedot moottoritekniikasta ennenkuin julkisesti rupeaa retostelemaan.

• Kokemusta löytyy.

Jos haluat auton jota on huono ajaa niin osta pois. 6 sylinterinen on parempi ajaa kun siinä on kallistuksen vakaaja takanakin. Vikoja oli, nitinä joka kuului ovista, syytä ei löydetty edes käyttöautossa, löysin itse syyn. Pakkasella verhoilu nitisee niin kauan kunnes auto lämpenee sisältä, vaihdettin turvavöiden esikiristimet, airbagin ohjausyksikkö, ruisku. Aja joskus -46 perässä niin huomaat miten autoa pitää ajaa koko ajan. Miksiköhän neljäsylinteristä bemaria on myynnissä niin paljon??? paska! siinä syy.

• Ostaja

...mut mä olen tykästynyt tuon bemarin ulkonäköön. Mielestäni se on kaunis ja siro auto, jossa on myös kokoa. Olen kyllä miettinyt jtn Toyota Avensista uutta tai Mondeota, Volvo s40..Ja tietenkin Audi A4, A3 mulla tällä hetkellä JOTEN EN KAIPAA MITÄÄN 2-OV!!!. Olen ajanut 316i -01 sekä 318i -98 bemareilla ja ei niillä ollut niin eroa.. Kiihtyyvät mun mielestä ihan tarpeeks hyvin - ja kuluttuvathan ne myös vähemmän kuin esim. 325!!! Ja vakuutusmaksut pienemmät!! Elikkä etsin 4-ovista suht tehokasta ja näyttävää autoa ( ei mitään huonomaineista autoa) ja premium luokka... Ja jolla arvo säilyy. Eikä jätä tielle.
        Kiitokset monelle asiallisista vastauksista, ja lisää saa kirjoittaa tästä aiheesta. :)

• Toinen asiantuntija

Neilipyttyinen on tehty kehitysmaihin, siinä käytetään kolariautoista purettuja osia, esim, sitikan latureita. Ja maalaus on mitä sattuu, pohjamaali jätetään nelipyttyisessä pois kokonaan kun on niin kallista. Ja koripeltikin on ohuempaa kuin kuutosissa. Ja jarrusatulat on tehty muovista.
        Kun nelipyttyisellä ajaa, niin joutuu koko ajan ohjaamaan ettei mene mettään. Ja jos ajaa mutkaan yli 30km/h niin se kaatuu.

• kokemust löytyy
        Toinen asiantuntija kirjoitti:

Neilipyttyinen on tehty kehitysmaihin, siinä käytetään kolariautoista purettuja osia, esim, sitikan latureita. Ja maalaus on mitä sattuu, pohjamaali jätetään nelipyttyisessä pois kokonaan kun on niin kallista. Ja koripeltikin on ohuempaa kuin kuutosissa. Ja jarrusatulat on tehty muovista.
        Kun nelipyttyisellä ajaa, niin joutuu koko ajan ohjaamaan ettei mene mettään. Ja jos ajaa mutkaan yli 30km/h niin se kaatuu.

Ei todellakaan oo mun vika jos 316 -e46 on paska, siksi niitä on myynnissäkin vaikka kuinka paljon. Kun ajelette liikenteessä niin katsokaa miten 316 kuskit pitävät käsiään ratissa! molemmat kädet ratissa kun koskaan ei tiedä minnepäin auto vetää!!!!!! tai ajakaa auton takana niin huomaatte miten auto menee kuin mato, ei yhtään suoraan. Sorry ny ku kirjoitn muutaman tosiasian, ettekä saa myytyä niitä 316 bemareitanne eteenpäin.

• mikki

itselläni om yllämainittu vekotin ei vetele eikä ole kertaakaan normaalihuoltojen lisäksi tehty mitään korjauksia -99 118 000 km

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe