Kaikki lääkiksen pääsykokeisiin lukeneet, opiskelitteko kaikki mahd. kemian ja fysiikan kaavat ulkoa?
Itse en lukenut kyseisiä aineita lukiossa ja mietin, että miten nuo kaikki miljoonat laskukaavat on mahdollista muistaa? Edes lukiossa ei vaadittu minkään kaavojen osaamista, vaan kaikki löytyi aina maolista.
Itse laskeminen ei tuota minulle ongelmia ja olen hyvä matematiikassa, mutta miten ihmeessä nuo kaavat oppisi ulkoa!
Nyt tosiaan olen aloittamassa itseopiskelua ja voin antaa sille aikaa vaikka kaksikin vuotta, mutta silti, kaavat kun tuppaavat unohtumaan helpommin kuin esim teoriaosuudet.
Ja hei nyt 2012 hakeneet vinkatkaahan mielestänne parhaat bilsan, fyssan ja kemman lukiokirjasarjat :)
Kaavat
3
279
Vastaukset
- 20+7
Kaavat oppii itsestään, kun laskuja laskee kymmeniä kertoja. Ja fyssasta ei tarvii osata kuin muutamia kaava ja muut johdetaan niistä.
- justwondering...
Aa mahtavaa!:) En ole fyssaa opiskellut, niin näytti selattuna, että olisi tuhansia eri kaavoja...
Toiv. vaan oppii tuon johtamisen!
- toinen hakija
Katohan viime vuoden koetta netistä, koetilaisuudessa annetaan aina pari sivua kaavoja ja taulukoita. Tietty ei voi sit tarkalleen tietää et mitä kaavoja sielä on ja mitä ei, mut aikalailla kattavasti sielä on aina ollu niitä, helpoimmat peruskaavat pitää osata ulkoa. :) tässä linkki
http://www.med.utu.fi/opiskelu/opiskelijavalinta/valintakokeet/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110934
- 525220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452433- 302133
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131701Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421544Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301241Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351166Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892