trileptal

repsen

Onko kenelläkään Trileptal pitänyt kohtaukset kurissa vaikka Neurotol Slow ei? Haluaisin siihen vaihtaa (oikeastaan enää ainoa vaihtoehto ennen Deprakinea, jota en halua), mutta en tiedä onko siitä mitään hyötyä.

4

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trileptal käytössä

ollut itselläni noin 15 vuotta ja sinä aikana on
      tullut 1 iso ja 3-4 pienenpää kohtausta.

Joten minulla se ainakin toimii, mutta lääkkeethän
      ei vaikuta jokaiselle samalla tavalla, joten sinun
      kannattaa keskustella neurosi kanssa asiasta.

• Repsen

Mutta oliko sinulla sitä ennen Neurotol slow, joka ei toiminut? Sitä tässä lähinnä pohdin että onko ihan turha lähteä vaihtamaan vai todella ottaa se Deprakine käyttöön vaikka olisi tarkoitus perhettä perustaa. Kohtauksia kuitenkin tulee vain 1-2 kuussa ja nekin tajunnanhämärtymisiä, ei kouristuksia.

• Vaihda

Neurotol Slow (karbamatsepiini) on väsyttävämpi kuin Trileptal (okskarbatsepiini). Minulla vaihdettiin vuonna 2000. Minulla ei tullut kohtauksia Neurotol Slowin aikana eikä ole tullut Trileptalin aikana. Tosiaan ainoa vaikuttava tekijä on ollut väsymys.

Perheen perustamista ajatellen kannattaa välttää Deprakinea, joka aiheuttaa myös verenpainetautia (natriumvalproaatti).

• Repsen
        Vaihda kirjoitti:

Neurotol Slow (karbamatsepiini) on väsyttävämpi kuin Trileptal (okskarbatsepiini). Minulla vaihdettiin vuonna 2000. Minulla ei tullut kohtauksia Neurotol Slowin aikana eikä ole tullut Trileptalin aikana. Tosiaan ainoa vaikuttava tekijä on ollut väsymys.

Perheen perustamista ajatellen kannattaa välttää Deprakinea, joka aiheuttaa myös verenpainetautia (natriumvalproaatti).

Minulle Neurotol slow on muuten ihan ok lääke, eli ei sivuoireita, mutta kohtausten takia voisin vaihtaa toiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5341
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      132
      4165
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1722
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1395
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1107
    6. 47
      1092
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      120
      917
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      43
      762
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      693
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      38
      652
    Aihe