Sossu vastuuseen!

premiata

Toivottavasti syyttäjä aloittaa esitutkinnan ja saa vastuuseen lastensuojelun henkilöt, joiden tähden 8 vuotias tyttö koki kidutusmurhan.

Kuuluu sarjaan isän oikeuksiin vedoten unohdetaan että kyseessä tulisi olla lapsen oikeus tavata isää ei päinvastoin. Jos tapaamisiin pakotetaan tälläisin seurauksin kuuluisi sossun porukka rikosvastuuseen.

81

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihme toimintaa on!

Totta. Ihmeellistä sossun toimintaa. Kyllä sitä puututaan ties mihin, mutta kun on tosi kyseessä ei osata toimia ollenkaan oikein. Isän ja lapsen tapaaminen olisi voitu sopia valvotusti.

• 3

Nämä pullaperseiset tantat jatkavat duuneissaan kuin mitään ei olisi tapahtunut ja tuskin saavat edes huomautusta. Ei korpit korppien silmiä noki.

• Niinpä.

Jos tuokin paha äitipuoli olisi laitettu vankilaan jo ensimmäisestä pahoinpitelystä, olisi lapsi vielä elossa. Sai vielä isänkin ilmeisesti sekaantumaan sadismiinsa.

Kyllähän sossuntädit olisi toimineet, jos pahoinpitelijä olisi ollut alkujaankin mies, mutta kun pääsyyllinen nainen, niin eihän naista voi syyttää.

• ammattitaito hukassa

Jaa-a, joillakin poliisiasemilla työskentelee sosiaalityöntekijöitä. Onko sosiaalitoimistoa, jossa työskentelisi poliisin koulutuksen saanut henkilö? Ei taida olla.

Sosiaalityöntekijät eivät välttämättä tunnista rikollista henkilöä. Varsinkaan, jos se on nainen.

On olemassa perhetilanteita, joiden selvittämisessä tarvittaisiin moniammatillinen työryhmä. Jos se ryhmä on vain joku yksittäinen tantta niin seurauksia ei tarvitse ihmetellä enää yhtään.

• organisaatio tietää
        ammattitaito hukassa kirjoitti:

Jaa-a, joillakin poliisiasemilla työskentelee sosiaalityöntekijöitä. Onko sosiaalitoimistoa, jossa työskentelisi poliisin koulutuksen saanut henkilö? Ei taida olla.

Sosiaalityöntekijät eivät välttämättä tunnista rikollista henkilöä. Varsinkaan, jos se on nainen.

On olemassa perhetilanteita, joiden selvittämisessä tarvittaisiin moniammatillinen työryhmä. Jos se ryhmä on vain joku yksittäinen tantta niin seurauksia ei tarvitse ihmetellä enää yhtään.

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson ilmoitti, että hän ei niele yhtään selitystä tässä asiassa.

Pahoin pelkään, että hän nielee vielä kaikki selitykset aivan nöyrästi.

• Vm 1948
        organisaatio tietää kirjoitti:

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson ilmoitti, että hän ei niele yhtään selitystä tässä asiassa.

Pahoin pelkään, että hän nielee vielä kaikki selitykset aivan nöyrästi.

Kuten vanhuspalvelulainkin kävi -peräksi antoi suurista ennakko puheistaan huolimatta.

• ----------------

Lastensuojelun toimet pitää todellakin tutkia. On täysin käsittämätöntä, että lapsen etua ei lähdetä tutkimaan, jos oma äiti tekee tutkintapyynnön. Kun lapselta (olettaen, että nämä tiedot ovat olleet oikein, mitä lehdissä on lukenut) vielä on puuttunut tukkaa päästä ja ihossa ollut näkyviä mustelmia lapsen itse ilmaisema vastustus isän luokse menemisestä, niin vähintään tuossa vaiheessa olisi lastensuojelun pitänyt viedä lapsi lääkärille selvittämään vammojen vakavuutta ja niiden syntyä ja ottaa lapsi välittömästi huostaan (ja jos olisi ollut niin, että epäilyt olisivat olleet turhia, niin vasta sitten antaa lapsi takaisin)! Ehkäpä lapsi olisi uskaltanut puhua lääkärille kahdestaan - annettiinko hänelle siihen tilaisuutta?

miksi päiväkodissa ei ole tehty mitään? miksi perhekodin työntekijät eivät ole toimineet, kun ovat nähneet vammat lapsessa? Miksi päiväkodissa ei ole toimittu?

miksi yksikään tämän lapsen lähipiirin aikuisista ei ole ottanut vastuuta kantaakseen ja vaikka ottanut omavaltaisesti lapsen huostaansa ja vienyt sitten lääkäriin poliisille tekemään rikosilmoitusta lapsen pahoinpitelystä lääkärinlausunnon kera? Minä ainakin olin tehnyt niin, jos on ollut noin ilmiselvää,että lastensuojelu ei ole välittänyt lapsen terveydestä tuonkaan vertaa.

Lastensuojelun tehtävänä pitäisi olla suojella lasta eikä vanhempia, jotka eivät ymmärrä mitä lapselle ei saa tehdä.

minua on hakattu lapsena toisen minua vanhemman lapsen toimesta ja muistan vieläkin miten turhauttavaa oli, kun kukaan ei uskonut asian vakavuutta kertoessani siitä ja tilanteen tuomasta ahdistuksesta ja kivusta. Ei kukaan. Opettajat totesivat, että se taitaa tykätä susta, kun kiusoittelee (hevosetkin potkii, kun tykkääävät). Yhdelläkin kerralla kerroin tyypin potkaisseen nenään ja nenäni olevan kipeä, ope kielsi terkkarille menemisen, koska siinä ei selvästikään ollut mitään vikaa eikä terkkaria saa kuormittaa turhilla asioilla. Vähän se vain punoittaa. Toki opettaja sitten välkkärillä valisti muita opettajia siitä, että olen alkantut valehdella, koska en pidä a:sta, joten kukaan ei sitten uskonut minua tässä asiassa.

Lääkärille jouduin juttelemaan siiten siitä ymmärränkö miten ei saa keksiä asioita ja syyttää toisia vakavista asioista ja tutkituttamassa olenko psyykkisesti sairas (koska valehtelin tuollaisesta). Tämän opettajat yhdessä tuumin sitten hoitivat, kun niin näpsäköitä olivat. ONNEKSI lääkäri lähti puhtaalta pöydältä liikkeelle ja kertoi ensi täikseen minulle, että häntä ei kiinnosta mitä opettajat ovat sanoneet, vaan hän haluaa selvittää itse mitä on tapahtunut.

Nenäni oli murtunut (siitä on jäänyt pysyvä haitta). lääkäri pyysi anteeksi oppettajien välinpitämättömyyden puolesta ja lopulta kävi valistamassa opettajia siitä miten väkivaltaepäilyissä lääkäri tekee päätöksen onko ollut väkivaltaa vai ei. Vaan ei koulumme opettajat tuosta mitään oppineet. minut jätti tuo kiusaaja rauhaan ja siirtyi seuraavaan. Lopulta sitten lääkäri teki kiusaajasta lastensuojelupyynnön ja hänet otettiin huostaan kotoaan. Kiusaaja itse oli kotiväkivallan uhri. Vanhempansa osasivat hakata lastaan ilman, että mitään fyysisiä jälkiä jäi. Seksuaalista hyväksikäyttöäkin oli.

Lasta tulisi aina kuulla, jos hän kertoo jostain vakavaan viittaavasta asiasta. Lastensuojelun tulisi toimia minun maalaisjärkeni mukaan siten, että ilmoituksen tullessa asianosaisia kuullaan (lasta ensisijaisesti!), faktat tarkistetaan kunnolla, väkivaltapäilyissä lapsi pitäisi aina viedä lääkäriin ja lääkäri tutkii siten, että tutkimustilanteessa ei ole vanhempia mukana (lapsikin osaa vaieta, jos tietää, että tekijä saa hänen kertomansa tietoonsa ja on epäilys, että siitä seuraa vielä pahempaa) eikä vanhemmille kerrota esille tulleita seikkoja. Potilaskertomuskin salataan näiltä osin. Lasta vain on suojeltava ja sen on mentävä epäilytapauksissa vanehmpien oikeuksien edelle.

Sitten jos tutkimuksissa nousee esiin epäilyttäviä seikkoja, lapsi on otettava huostaan tai "vain" epäilyttävissä tapauksissa lastensuojellulla on oltava oikeus seurata tilannetta jonkin aikaa.

Tämä on aivan uskomatonta, että tällaista tapahtuu. Tuolle 8-vuotiaalle tehdyt teot olivat järkyttäviä, iljettäviä, sadistisia, turhia ja täysin estettävissä. Järkyttävää. Tällaista ei saisi koskaan tapahtua. ´´

• rintamakarkuri

En ole vielä tavannut sosiaalityöntekijää, joka ei kuvittelisi olevansa kaikkitietävä.

Vaihdoin aika liukkaasti alaa. Menin sellaiselle alalle töihin, jossa saan kuunnella asiakkaitani, tehdä heille palveluksia. Uudella alallani minun täytyy aina puhua asiakkailleni totta, mikä on sangen helppoa ja rentoa meininkiä. Ennenkaikkea saan olla ystävällinen asiakkailleni. Pomo kiittää.

Sosiaalitoimistossa ei tuollainen käynyt lainkaan laatuun!

• Olisikohan

tuo(kin) äiti tehtaillut aihettomia ilmoituksia aikaisemmin, niin eivät ottaneet vakavasti enää. Äidit tehtailee näitä tavallisissakin erotilanteissa, saati jos lapsi joskus harvoin määrätään isälle.

• :::::)))

Lapsi olisi pitänyt heti ensimmäisen pahoinpitelyn , tai edes epäilyn jälkeen viedä lääkäriin, josta lausunto todisteeksi pahoinpitelystä, ja tietenkin vammat tai edes vammaepäilyt olisi pitänyt hoidattaa asianmukaisesti.
        Ja seuraavaksi lääkärintodistuksen kanssa poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta. Tuolloin olisi sos.viranomaisten ollut pakko toimia, poliisi on velvollinen myös tekemään ilmoituksen sossuun lapsen pahoinpitely ilmoituksesta.Tällöin myös äiti olisi varmasti saanut huoltajuuden.Näin olisi pitänyt toimia ja äidin olisi pitänyt jaksa a puuttua topakalla otteellla asioihin. samoin isovelikin olisi voinut todistaa. Miksi ei kukaan kuullut lasta!!!!

On kauheaa nähdä nuo pienet saappaat leikeltyinä.Ne kertoo niin paljon lapsen kärsimyksistä.

• mnvxzz
        Olisikohan kirjoitti:

tuo(kin) äiti tehtaillut aihettomia ilmoituksia aikaisemmin, niin eivät ottaneet vakavasti enää. Äidit tehtailee näitä tavallisissakin erotilanteissa, saati jos lapsi joskus harvoin määrätään isälle.

Uskoakseni äidillä oli lepsu ja kokematon sossu. Eli ei oikeaa koulutusta ja näin. Kädet täynnä töitä sijoitettujen lasten kanssa. Eli ei murehtinut kotiutettuja.

• Siinä toinen
        :::::))) kirjoitti:

Lapsi olisi pitänyt heti ensimmäisen pahoinpitelyn , tai edes epäilyn jälkeen viedä lääkäriin, josta lausunto todisteeksi pahoinpitelystä, ja tietenkin vammat tai edes vammaepäilyt olisi pitänyt hoidattaa asianmukaisesti.
        Ja seuraavaksi lääkärintodistuksen kanssa poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta. Tuolloin olisi sos.viranomaisten ollut pakko toimia, poliisi on velvollinen myös tekemään ilmoituksen sossuun lapsen pahoinpitely ilmoituksesta.Tällöin myös äiti olisi varmasti saanut huoltajuuden.Näin olisi pitänyt toimia ja äidin olisi pitänyt jaksa a puuttua topakalla otteellla asioihin. samoin isovelikin olisi voinut todistaa. Miksi ei kukaan kuullut lasta!!!!

On kauheaa nähdä nuo pienet saappaat leikeltyinä.Ne kertoo niin paljon lapsen kärsimyksistä.

sossutäti. Kun äiti kerran todettu jo aikaisemmin kyvyttömäksi hoitamaan niin ei kai häntä äidillekään olisi pitänyt antaa. Onhan niitä muitakin paikkoja.

• vai sossutäti:::
        Siinä toinen kirjoitti:

sossutäti. Kun äiti kerran todettu jo aikaisemmin kyvyttömäksi hoitamaan niin ei kai häntä äidillekään olisi pitänyt antaa. Onhan niitä muitakin paikkoja.

Hei.
        en ole sossutäti, vaikka minulla koulutusta ja työpaikka onkin.Olenpahan vaan itse omassa elämässäni saanut kokea vastaavaa, olla uhrin asemassa, jolloin omia vaatteitani , koruja ym. on väkivaltainen ihminen repinyt. Syyllistäen sitten minut.Tiedän miltä tuntuu.
        Tiedän myöskin ettei sossu usko ellei ole virallista näyttöä väkivaltaisuuksista, toinen osapuoli osaa esiintyä uskottavasti ja valehedella.
        Paremmin kuin sinä , syyllistäjä.
        Olen myöskin joutunut toimimaan kuten edellä kerroin. Sekä saanut lasten huoltajuuden väkivaltaiselta isältään, myöskin yksin kasvattanut ja kouluttanut heidät.

• voi -voi...
        vai sossutäti::: kirjoitti:

Hei.
        en ole sossutäti, vaikka minulla koulutusta ja työpaikka onkin.Olenpahan vaan itse omassa elämässäni saanut kokea vastaavaa, olla uhrin asemassa, jolloin omia vaatteitani , koruja ym. on väkivaltainen ihminen repinyt. Syyllistäen sitten minut.Tiedän miltä tuntuu.
        Tiedän myöskin ettei sossu usko ellei ole virallista näyttöä väkivaltaisuuksista, toinen osapuoli osaa esiintyä uskottavasti ja valehedella.
        Olen myöskin joutunut toimimaan kuten edellä kerroin. Sekä saanut lasten huoltajuuden väkivaltaiselta isältään, myöskin yksin kasvattanut ja kouluttanut heidät.

Ja vielä,olihan tuolla äidillä vanhemmankin lapsen huoltajuus, ilmeisesti lapsi oli teini-ikäisenä tullut kuulluksi kummalle vanhemmalle haluaa..
        .Miksei äiti olisi pystynyt huolehtimaan nuoremmasta, mutta tässä ei äitiä ole kuultu eikä uskottu ja vielä vähemmän kuullaan alle 12-vuotiasta lasta!

• Anteeksi.
        vai sossutäti::: kirjoitti:

Hei.

Unohtui lainausmerkit tuosta "sossutäti".

Ongelmathan alkoivatkin vasta äitipuolen tultua nukaan kuvioihin.
        Kun 95% lapsista annetaan äideille ja näissäkin joskus isäpuoli pahoinpitelee lapsia äidin avustuksella tai vähintään hyväksynnällä, syytätkö niissäkin aina äitiä.
        Tällä miehellä oli suuri syy kuvitella naisen olla pätevä hoitamaan lasta.

Olisit vaan jättänyt lastesi koulutuksen yhteiskunnan huoleksi, nyt heistä tulee samanlaisia kuin sinä.

• voi näitä sekoja...
        Anteeksi. kirjoitti:

Kun 95% lapsista annetaan äideille ja näissäkin joskus isäpuoli pahoinpitelee lapsia äidin avustuksella tai vähintään hyväksynnällä, syytätkö niissäkin aina äitiä.

Olisit vaan jättänyt lastesi koulutuksen yhteiskunnan huoleksi, nyt heistä tulee samanlaisia kuin sinä.

Voi sinuakin reppanaa...:::) Mikän sekopää oikein lienet....
        Kyllä ,minä olen lapseni jo aikuiseksi kasvattanut, ja KOULUTTANUT KUTEN KERROIN molemmat akateemisia, joten todellakin he ovat tulleet äitiinsä::::)))

• :::.....
        Anteeksi. kirjoitti:

Eikös isä ollut jo kertaalleen tuomittu alaikäiseen sekaantumisesta...Sekä mielisairas avopuoliso ja vain 33neliön yksiö. Sellaiseen perheeseenkö lapsi todellakin kuuluu?

• Ennen asui
        :::..... kirjoitti:

Eikös isä ollut jo kertaalleen tuomittu alaikäiseen sekaantumisesta...Sekä mielisairas avopuoliso ja vain 33neliön yksiö. Sellaiseen perheeseenkö lapsi todellakin kuuluu?

pienemmäsäkin asunnossa terve jopa 8-henkinen perhe. Nykyajan 15-vuotiaat pissikset eivät kokemuksiltaan todellakaan ole enää mitään lapsia, joten alaikäiseen sekaantumisesta syyttäminen on aivan naurettavaa.
        Jos avopuoliso osaa esittää viranomaisillekin uskottavasti lääkäriä ja kunnollista äitipuolta, niin onko sekin miehen vika.
        Minua ei yksikään ämmä höynäyttäisi, mutta kaikki eivät ole yhtä fiksuja.

• kissa....
        Ennen asui kirjoitti:

pienemmäsäkin asunnossa terve jopa 8-henkinen perhe. Nykyajan 15-vuotiaat pissikset eivät kokemuksiltaan todellakaan ole enää mitään lapsia, joten alaikäiseen sekaantumisesta syyttäminen on aivan naurettavaa.
        Jos avopuoliso osaa esittää viranomaisillekin uskottavasti lääkäriä ja kunnollista äitipuolta, niin onko sekin miehen vika.

Täytyy olla tyhmä mies jos uskoo tuollaisen naisen lääkäriksi...
        Miksi lääkäri, tunnetusti hyväpalkkaisia , joita ei työttöminä ole, tyytyisi asumaan saastaisessa pikku yksiössä miehensä ja tämän lapsen kanssa...

Tuntemillani lääkäreillä on isot talot, autot ym varallisuutta huomattavasti enemmän kuin tavan tallaajilla, kenenkään lääkärin en tiedä olleen kaksi vuotta yhtä soittoa raskaana tosin en mihihinkään muuhunkaan ammattiryhmään kuuluvan raskaus ole noin kauan kestänyt..::))
        Tämä "lääkäri" oli lisäksi yhteiskunnan elätti. Ukko vielä sairaampi kuin akka kun uskoo tuollaisia juttuja....
        15-vuotias on todellakin vielä lapsi.Taidat muuten olla kissa puolustelemaassa "herraansa"

• pedari alinta kastia
        Ennen asui kirjoitti:

katos vaan, Elisa melskaa jo täälläkin..ystäväsi Tarkki, jonka niin hyvin tunsit ym. kuvasi tytön pahoinpitelyt ym, juu, viatonhan isukki oli..kyllä se oli ukon oma vika, ettei saanut ämmää kuriin eikä suojellut lastaan. Älä tee tästä idioottiukosta mitään viatonta ressukkaa! samanlainen sadistipaska kuin akkakin.
        Luuletko muuten olevasi lain yläpuolella? JOs ukko on saanut tuomion alaikäiseen sekaantumisesta, niin se on ollut tuomioistuimen päätös, jota sun länkytykset eri palstoilla ei miksikään muuta.

• Sehän on
        kissa.... kirjoitti:

Täytyy olla tyhmä mies jos uskoo tuollaisen naisen lääkäriksi...
        Miksi lääkäri, tunnetusti hyväpalkkaisia , joita ei työttöminä ole, tyytyisi asumaan saastaisessa pikku yksiössä miehensä ja tämän lapsen kanssa...

Tuntemillani lääkäreillä on isot talot, autot ym varallisuutta huomattavasti enemmän kuin tavan tallaajilla, kenenkään lääkärin en tiedä olleen kaksi vuotta yhtä soittoa raskaana tosin en mihihinkään muuhunkaan ammattiryhmään kuuluvan raskaus ole noin kauan kestänyt..::))
        Tämä "lääkäri" oli lisäksi yhteiskunnan elätti. Ukko vielä sairaampi kuin akka kun uskoo tuollaisia juttuja....
        15-vuotias on todellakin vielä lapsi.Taidat muuten olla kissa puolustelemaassa "herraansa"

lehden mukaan potilaalta varastamisesta erotettu sairaanhoitaja, joten tiesi jotain sairaanhoidosta, nyt syytti tyttöä omista varkauksistaan.

Mikä ihme jos muusikko erehtyy, kun viranomaisetkin erehtyvät. Valelääkäreitähän on jäänyt kiinni monta. Raskauttakin voi huijata monta vuotta kun väittää saaneensa välillä keskenmenon. Kyllä teillä naisilla selityksiä riittää.

Niitä alaikäisiä on ravintoloissa vaikka kuinka paljon, 14 vuotiaita ja jopa nuorempiakin. Juuri löytynyt ainakin 10 yhdestä ravintolasta. Ei näytä äidit paljon välittävän mitä lapset tekee.

"Tapahtumat saivat alkunsa, kun 16-vuotias poika tuli yöllä humalassa kotiin. Poika kertoi isälleen olleensa paikallisessa ravintolassa, jossa hänelle oli myös tarjoiltu alkoholia.

Isä lähti välittömästi pojan mainitsemaan ravintolaan

- Monivuotisena junioriurheilun vastuuhenkilönä tunnistin sieltä hetkessä kymmenkunta 1995 tai myöhemmin syntynyttä, mies kertoo Turun Sanomien haastattelussa."
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012090216029796_uu.shtml

• Eri asia
        pedari alinta kastia kirjoitti:

katos vaan, Elisa melskaa jo täälläkin..ystäväsi Tarkki, jonka niin hyvin tunsit ym. kuvasi tytön pahoinpitelyt ym, juu, viatonhan isukki oli..kyllä se oli ukon oma vika, ettei saanut ämmää kuriin eikä suojellut lastaan. Älä tee tästä idioottiukosta mitään viatonta ressukkaa! samanlainen sadistipaska kuin akkakin.
        Luuletko muuten olevasi lain yläpuolella? JOs ukko on saanut tuomion alaikäiseen sekaantumisesta, niin se on ollut tuomioistuimen päätös, jota sun länkytykset eri palstoilla ei miksikään muuta.

Alaikäisen hyväksikäyttö 15v ollessa kyseessä ja pedofilia ovat aivan eri asioita ja tuollaisista väitteistä voisit saada kunnianloukkaussyytteen. Et olisi ensimmäinen ja tuomittu on sekin blogin pitäjä, jonka palstalla myös mellastatte. Saanut jopa itse oikean pedofiliasyytteen kuulema, mutta siitä en tiedä sen enempää.

• sossupa se
        Olisikohan kirjoitti:

sossu on sossu

• MIKAJA/LEIRUU
        voi -voi... kirjoitti:

Ja vielä,olihan tuolla äidillä vanhemmankin lapsen huoltajuus, ilmeisesti lapsi oli teini-ikäisenä tullut kuulluksi kummalle vanhemmalle haluaa..
        .Miksei äiti olisi pystynyt huolehtimaan nuoremmasta, mutta tässä ei äitiä ole kuultu eikä uskottu ja vielä vähemmän kuullaan alle 12-vuotiasta lasta!

Onko lapsilla sama mies siittäjänä? Todella omituista jos niin olisi kun vanhempi annetaan äidille ja nuorempi isälle.
        Kyllä huoltajuusoikeudenkäynnissä on paha kömmähdys tapahtunut.

• ei jummarra
        Eri asia kirjoitti:

Alaikäisen hyväksikäyttö 15v ollessa kyseessä ja pedofilia ovat aivan eri asioita ja tuollaisista väitteistä voisit saada kunnianloukkaussyytteen. Et olisi ensimmäinen ja tuomittu on sekin blogin pitäjä, jonka palstalla myös mellastatte. Saanut jopa itse oikean pedofiliasyytteen kuulema, mutta siitä en tiedä sen enempää.

ja mistä palstasta on kyse? kuka bloginpitäjä? mitä pirua hourit?

• Tuolla
        ei jummarra kirjoitti:

ja mistä palstasta on kyse? kuka bloginpitäjä? mitä pirua hourit?

vanhemmat.com tai joku sellainen ne temmeltää aivan hulluna.

• toinen puoli
        sossupa se kirjoitti:

sossu on sossu

Mutta miettikääpä mihin me joutuisimme ilman sossua

• aivot raksuttaa juu
        toinen puoli kirjoitti:

Mutta miettikääpä mihin me joutuisimme ilman sossua

No mietitään nyt mihin joudutaan ilman sossua, joka ei auta puolustuskyvytöntä lasta hänen hädässään.

• sossu on sossu
        sossupa se kirjoitti:

sossu on sossu

Aina on perheitä, joista ei lastensuojelu USKALLA tehdä huostaanottoa. Mikään ei silloin suojele sosiaalityöntekijää, hänen kotiaan ja perhettään.
        Olisi mahdollista että biologisen äidin avunpyynnöt lastensuojeluun olisivat tulleet niin tylysti vastatuksi juuri sosiaalityöntekijän pelon vuoksi joka tietysti johtui paikallisista ihmissuhteista?

• sossu on sossu kirjoitti:

Aina on perheitä, joista ei lastensuojelu USKALLA tehdä huostaanottoa. Mikään ei silloin suojele sosiaalityöntekijää, hänen kotiaan ja perhettään.
        Olisi mahdollista että biologisen äidin avunpyynnöt lastensuojeluun olisivat tulleet niin tylysti vastatuksi juuri sosiaalityöntekijän pelon vuoksi joka tietysti johtui paikallisista ihmissuhteista?

Ei paitsi jos haluavat valehdella puolustautuakseen.

Sossulla on ollut tapana lähteä siitä että jos äiti epäilee isää jostakin niin syytetään äitiä yrityksestä estää lasta tapaamasta isää. Lähtevät siis siitä että äiti olisi erosta katkera.

Typerää, sillä jos on vuosi sietänyt puolisonsa henkista ja/tai fyysistä väkivaltaa on helpottunut kun pääsee tästä eroon. Ongelmaksi tulee huoli lapsesta, koska suhtautuminen on äiti valehtelee linjalla.

Mistähän tulee nämä typerät kanat, jotka uskovat pedofiilien, pahoinpitelijöiden ja narsistien exäni on katkera väitteet?Sitten voidaan ihmetellä kun 15 vuotiaana muksu ei enää halua isän luo ja sossu ei tilanteelle mitään voi. Kun ollaan tilanteessa ettei lasta voi enää käyttää äidin kiusaamiseen alkaa äidin uhkailu tms.

Haluan edes tässä tapauksessa viranomaiset vastuuseen paikkansapitämättömistä lausunnoista.

• eivät tunnistaneet!
        premiata kirjoitti:

Sossulla on ollut tapana lähteä siitä että jos äiti epäilee isää jostakin niin syytetään äitiä yrityksestä estää lasta tapaamasta isää. Lähtevät siis siitä että äiti olisi erosta katkera.

Typerää, sillä jos on vuosi sietänyt puolisonsa henkista ja/tai fyysistä väkivaltaa on helpottunut kun pääsee tästä eroon. Ongelmaksi tulee huoli lapsesta, koska suhtautuminen on äiti valehtelee linjalla.

Mistähän tulee nämä typerät kanat, jotka uskovat pedofiilien, pahoinpitelijöiden ja narsistien exäni on katkera väitteet?Sitten voidaan ihmetellä kun 15 vuotiaana muksu ei enää halua isän luo ja sossu ei tilanteelle mitään voi. Kun ollaan tilanteessa ettei lasta voi enää käyttää äidin kiusaamiseen alkaa äidin uhkailu tms.

Haluan edes tässä tapauksessa viranomaiset vastuuseen paikkansapitämättömistä lausunnoista.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa on käsitykseni mukaan käynyt vain niin onnettomasti, että kukaan sosiaalityöntekijöistä tai miehen sukulaisista ei ole tunnistanut sen Eerikan ns. äitipuolen, sen iljettävän naisen luonnetta ja elämän tilannetta.

Eivät tunnistaneet naisen luonnetta eivätkä sairautta sen takana! Hän onnistui piilottamaa miten sairas mieli hänellä on.

Parempi olisi ollut hänelle itselleenkin olla piilottelematta. Nyt sitten itsekin todennut siitä tilanteesta että "siiitä ei vain ei sitten päässyt irti".

Lähes kaikissa töissä tehdään virheitä. Mutta jos virheitä tehdään terveydenhuollossa, sosiaalihuollossa ja poliisissa ovat seuraukset toisinaan sitä, että joku syytön menettää henkensä.

• hui ko pelottaa?
        sossu on sossu kirjoitti:

Tuskinpa vain tuosta olisi kyse.

Kyllä sosiaalityöntekijät tekevät työnsä ja hallitsevat myös pelottavat tilanteet. He voivat koska tahansa pyytää virka-apua poliisilta. He eivät ota turhia riskejä kuten eivät poliisitkaan, mutta eivät he pelon vuoksi laiminlyö virkatehtäviään.

• Vaikutat
        premiata kirjoitti:

ihan yhtä mielipuolelta kuin tuo äitipuoli. Kuinkahan monta hankalaa potilasta olet jo pistänytkin pois päiviltä, jos joku noin sairaan oikeasti on palkannut. Taitaa olla juttusi yhtä keksittyä kuin tuollakin naisella ja jostain syystä te mielipuolet esitätte useinkin juuri lääkäriä tai vastaavaa.

• sossu..
        sossupa se kirjoitti:

sossu on sossu

sitä se tekee

• tuota noin......
        Vaikutat kirjoitti:

ihan yhtä mielipuolelta kuin tuo äitipuoli. Kuinkahan monta hankalaa potilasta olet jo pistänytkin pois päiviltä, jos joku noin sairaan oikeasti on palkannut. Taitaa olla juttusi yhtä keksittyä kuin tuollakin naisella ja jostain syystä te mielipuolet esitätte useinkin juuri lääkäriä tai vastaavaa.

Vaatimukset ja neuvot ohjeet ne vain jatkuu! On aloittanut harjaantumisen niihin jo aikoja sitten. Lukekaa tästä:

" Älä mene
        premiata 8.3.2006 21:21
        Ei kannata mennä. Itsemurhaa ei kannata tehdä vieden vain itsensä mukanaan.

Laki ja rikos / Poliisi"

Pitäisikö tuosta lähipiiriä varoittaa. Suomi24 on tarkkaan tallentavaa lajia.

• Siitä voi
        tuota noin...... kirjoitti:

Vaatimukset ja neuvot ohjeet ne vain jatkuu! On aloittanut harjaantumisen niihin jo aikoja sitten. Lukekaa tästä:

" Älä mene
        premiata 8.3.2006 21:21
        Ei kannata mennä. Itsemurhaa ei kannata tehdä vieden vain itsensä mukanaan.

Laki ja rikos / Poliisi"

Pitäisikö tuosta lähipiiriä varoittaa. Suomi24 on tarkkaan tallentavaa lajia.

tulla vielä ensimmäinen suomalainen naisitsemurhapommittaja tai ampuja. Yleensä naiset eivät tapa itseään, vaikka tappavat muita.

• sitä tekee
        sossu.. kirjoitti:

sitä se tekee

ninpä.

• Kansa hylännyt...?

Milloin järjestetään mielenosoitus, syylliset vastuuseen. Missä on suomen kansa kun asioihin pitäisi puuttua!!!

• PRKL!

Kerää jengi koolle ni lähetään.

• missä sisu

Joo mielipiteitä on paljon mutta suomen kansa on niin laiska. Että ei ne näköjään pysty mihinkään. Itsenäisyys meni EUlle ja mitäs nyt. Eivät pysty edes lapsikansalaisiaan suojelemaan johan on v....u.
      Mitäköhän suomelle pitäis oikein tehdä...
      Nyt ryhdistäytykää!
      Itse olen mukana!!!

• täysin uskomatonta!

Tyttö oli laitettu pois Perhekeksuksesta ja sitten kaksi päivää ennen tuota hirveää kuolemaa hänelle ei ollutkaan siellä tilaa. Eikö edes sen paikan kansliaan tai vaikka käytävälle olisi voinut laittaa hänelle vuodetta, jossa hän olisi saanut rauhassa nukkua.

Että ei Helsingin kokoisesta kaupungista löydy tilaa yhdelle pienelle tytölle!!!

Nuo kaikki viranomaisten selitykset tekevät tästä asiasta entistäkin rumemman!

• PRKL!

Käykää kirjottamassa adressi. Yksikin lapsimurha on liikaa.

• ei oppi ojaan kaada

Sitäkin harkitaan. Saisi peruspalveluminsteri lopultakin laittaa ruotunsa järjestykseen. Se alkaa siitä, että hän vaatii sosiaaliviranomaisia myöntämään virheensä ja ottamaan opikseen. Vain sitä kautta työn laatua ja omaa ammttitaitoa voi kehittää ja auttaa ihmisiä kasvavien vaatimusten paineessa.

Rahalla lisätään resursseja, muuta rahalla ei järkeä osteta prkle!

Me kaikki olemme vain vajavaisia ihmisiä. On suuri virhe esiintyä besserwisserinä silloin, kun työnä ja ammattina on heikkoon ja avuttomaan asemaan joutuneiden ihmisten auttaminen tässä yhteiskunnassa.

Olkoon nyt okeusviranomaiset tiukkana sosiaaliviranomaisten tekemisiä tarkastellessaan!

Suorastaan hävettää, että poliisien täytyy löytää sosiaaliviranomaisten jäljiltä sellaista jälkeä mitä he keväällä tuosta helsinkiläisestä pienestä yksiöstä löysivät!

• :...........,,)
        ei oppi ojaan kaada kirjoitti:

Sitäkin harkitaan. Saisi peruspalveluminsteri lopultakin laittaa ruotunsa järjestykseen. Se alkaa siitä, että hän vaatii sosiaaliviranomaisia myöntämään virheensä ja ottamaan opikseen. Vain sitä kautta työn laatua ja omaa ammttitaitoa voi kehittää ja auttaa ihmisiä kasvavien vaatimusten paineessa.

Rahalla lisätään resursseja, muuta rahalla ei järkeä osteta prkle!

Me kaikki olemme vain vajavaisia ihmisiä. On suuri virhe esiintyä besserwisserinä silloin, kun työnä ja ammattina on heikkoon ja avuttomaan asemaan joutuneiden ihmisten auttaminen tässä yhteiskunnassa.

Olkoon nyt okeusviranomaiset tiukkana sosiaaliviranomaisten tekemisiä tarkastellessaan!

Suorastaan hävettää, että poliisien täytyy löytää sosiaaliviranomaisten jäljiltä sellaista jälkeä mitä he keväällä tuosta helsinkiläisestä pienestä yksiöstä löysivät!

Ehkä Helsingin kaupunki on halunnut säästää sos.menoissa/lastensuojelu kustannuksissa, ajatellen että jospa isä kuitenkin jotenkin pystyy lapsen " hoitamaan".
        Ollaan menossa näköjään uudelleen kohti huutolaisaikoja, jolloin lapsen saa rääkättäväkseen se joka halvimmalla hoitaa, viis lapsen kärsimyksistä , kunhan ei vaan kunnille tule kuluja....
        Näissä säästötoimissa heikoimmat aina kärsii eniten , se on nähty jo.

• voisivatkohan?
        :...........,,) kirjoitti:

Ehkä Helsingin kaupunki on halunnut säästää sos.menoissa/lastensuojelu kustannuksissa, ajatellen että jospa isä kuitenkin jotenkin pystyy lapsen " hoitamaan".
        Ollaan menossa näköjään uudelleen kohti huutolaisaikoja, jolloin lapsen saa rääkättäväkseen se joka halvimmalla hoitaa, viis lapsen kärsimyksistä , kunhan ei vaan kunnille tule kuluja....
        Näissä säästötoimissa heikoimmat aina kärsii eniten , se on nähty jo.

Siinähän nyt säästivät! Voisivatko ne arvon sosiaalivirkailijat nyt niistä säästyneistä rahoista ottaa vaikka pari euroa, ostaa vaatimaton kukkanen ja viedä se pienen tytön haudalle kiitoksena säästämisestä.

• 16

Voi viddu, että oikein vaatii myöntämään virheensä ja ottamaan opikseen.

Ragaistus on annettava kaikille syyllisille, ei opiksi ottamisia.
      Jokainen vähäjärkinenkin tietää, että kyseessä on ollut tahalliset toimet sosiaalipuoleltakin, ei inhimillisiä virheitä, ei mitään vastaava.

Päätöksentekijä ja tekijätiimi esiin ja vastaamaan teostaan lain eteen.
      Vaan eivät ole tulleet.

• raakaa peliä

Olet oikeassa, noin juuri meistä kaikista tuntuu.

MUTTA vaikka meistä taviksista juuri noin tuntuu, on todennäköistä, että he eivät ole tehneet juridisesti mitään väärää.

Se on ilkeää noin ajatellakin, mutta koska kyse on viranomaisista, on MAHDOLLISTA, että noin se menee oikeusistuimessa. Tätä ainakin itse pelkään. melkolailla.

• allikalliolla

Toivon todella että asioihin puututaan kun on vähänkin epäilyä. Olen kuullut että esim.äidit jotka eronneet väkivaltaisesta uudesta psosta,joka henkisesti ja fyysisesti pahoinpidellyt toisen miehen lasta liitossa,on "torpannut" kaikki lasten puheet asioista mitä on tapahtunut kaikille tahoille,koulu,sossu,terkkari jne jo varoksi ettei vain lapsia kuultaisi,jotka jo isoja ja kaikki heidän sanomansa ei voi olla valetta. Kyllä niissä laitoksissa pitäisi olla tietoa ottaa silloin jo selvää ,mikä on todellisuus!

• Koulu vastuuseen !

Hävetkööt myös Eerikan luokanopettaja, koulun psykologi ja rehtori! Tyttö oli koko ajan mustelmissa, hiukset ja vaatteet revitty, kengät leikelty, ovatko kaikki sokeaa porukkaa? Isukki selitti, että tyttö hakkaa itseään ja kouluväki uskoi. Biologista äitiä ei kukaan kuunnellut, tyttöä ei uskottu. Akateemisesti koulutet tuntemattomat ÄMMÄT ! Miten kehtaavat nyt näyttäytyä koulussa? Tunnen hirveää tuskaa tytön puolestä.

.

• Ei koko aikaa

Ja niitäkin selitti pallopelillä. Pärjäsi urheilussa ja muuten näytti kaikki olevan hyvin. Olisihan nuo kaiken järjen mukaan antaneet aihetta tarkempaan selvitykseen.
        Jos viranomaisetkit uskoivat äitipuolen lääkäriksi, niin puuttumiskynnys ollut suurempi.

• haloo!!
        Ei koko aikaa kirjoitti:

Ja niitäkin selitti pallopelillä. Pärjäsi urheilussa ja muuten näytti kaikki olevan hyvin. Olisihan nuo kaiken järjen mukaan antaneet aihetta tarkempaan selvitykseen.
        Jos viranomaisetkit uskoivat äitipuolen lääkäriksi, niin puuttumiskynnys ollut suurempi.

Miksi ei tutkittu tai tutkita kumppanin taustoja?? Haloo !!! Kuka vaan voi tekeytyä tohtoriks lääkäriks asianajajaks jne... ja menee täydestä!!!

• Ei yleensäkään
        haloo!! kirjoitti:

Miksi ei tutkittu tai tutkita kumppanin taustoja?? Haloo !!! Kuka vaan voi tekeytyä tohtoriks lääkäriks asianajajaks jne... ja menee täydestä!!!

puolisoita tutkita, kun vanhemmat eroilee kaiken aikaa ja menee uusiin naimisiin. Suurimmalla osalla alaikäisiä ja lapset kärsivät, vaikka ei pahoinpideltäisikään. Lopettakaa ne puumailut ja alkaakaa hoitaa omia lapsianne molemmat vanhemmat yhdessä, kun olette hommanneetkin.

• Ihmettelen kauhiasti

Miksi oikea äiti ei saanut huoltajuutta, mikä oli syy millä evättiin.

• Saa ihmetellä

mutta ei kaine ole julkista tietoa. Ei kaikki äidit ole kelvollisia hoitamaan.

• Mie

Niillä sosiaalitoimen työntekijöillä, jotka ovat olleet tämän 8-vuotiaan tytön tapauksesta vastuussa, ei pitäisi olla oikeutta jatkaa työssään. Ihmisiä irtisanotaan paljon pienemmilläkin perusteilla, esim. jos näpistelee työpaikaltaan tms.

• MIKAJA/LEIRUU

kyllä tämä tapaus antaa aiheen todella tuulettaa biologisten vanhempien tulehtuneista väleistä johtuvaa vihamielisyyttä jota biologinen äiti on saanut kokea koulun ja sosiaalipuolen tätien taholta. Jostain syystä sosiaalitädit ovat nostaneet isän korokkeelle , miksi, miksi? Onko sosiaalitädit havaintokyvyttömiä kana-aivoja joita joku muusikko pystyy puhumaan pökerryksiin?

• kysymys
        MIKAJA/LEIRUU kirjoitti:

kyllä tämä tapaus antaa aiheen todella tuulettaa biologisten vanhempien tulehtuneista väleistä johtuvaa vihamielisyyttä jota biologinen äiti on saanut kokea koulun ja sosiaalipuolen tätien taholta. Jostain syystä sosiaalitädit ovat nostaneet isän korokkeelle , miksi, miksi? Onko sosiaalitädit havaintokyvyttömiä kana-aivoja joita joku muusikko pystyy puhumaan pökerryksiin?

Muusikon äiti on ammatiltaan - mikä?

• 9

Aika paljon täällä joku kailottaa kunnianloukkassyytteistä.

Että Tarrki-parkan kuniaa loukataan ja kohta Tarkki-parkan loukkajaat istuvat linnassa.

Tarkkihan nyt on pedofiili, murhaaja, lapsiinsekaantuja, narkomaani, lapsenkiduttaja, narkkari, alkoholisti ym ym..

Sirpa laamanen on myös kaikkia näitä samoja.
      Samoin ovat vastaavia saastoja ihan jokainen joka sanoo yhdenki puolustavan sanan näistä saastoista.

• ihme ja kumma

Oliko ne sosiaalityöntekijät ja koulun opettajat siinä käsityksessä, että sen tytön äitipuoli oli oikeasti lääkäri?

Minkä ihmeen takia asiaa ei tarkistettu?

Kävikö ne yhtään kertaa siellä asunnossa? Olisi kai sen nyt päällepäinkin jo nähnyt, että ei sellaisen huushollin emäntä varmasti ole kovin korkeasti koulutettu ammatti-ihminen.

Olisi kai noi sos.työntekijät voineet kysäistä sitten poliiseiltakin, tietävätkö he mitään kyseisestä henkilöstä? Mitä olisivat vastanneet, jos heiltä olisi kysytty?

• motiivi esille?
        ihme ja kumma kirjoitti:

Oliko ne sosiaalityöntekijät ja koulun opettajat siinä käsityksessä, että sen tytön äitipuoli oli oikeasti lääkäri?

Minkä ihmeen takia asiaa ei tarkistettu?

Kävikö ne yhtään kertaa siellä asunnossa? Olisi kai sen nyt päällepäinkin jo nähnyt, että ei sellaisen huushollin emäntä varmasti ole kovin korkeasti koulutettu ammatti-ihminen.

Olisi kai noi sos.työntekijät voineet kysäistä sitten poliiseiltakin, tietävätkö he mitään kyseisestä henkilöstä? Mitä olisivat vastanneet, jos heiltä olisi kysytty?

Sen muijan tarkoituksena on saattanut olla se, että tyttö olisi murtunut ja tehnyt itsemurhan. Jos se olisi onnistunut, hän olisi etsinyt seuraavan uhrin miehen sukulaisista. Se on ollut kokonaan sen miehen elätettävänä. On ollut kovin kiinnostunut vallasta ja rahasta - siitä kertoo se, että on väittänyt ja mahdollisesti kuvitellutkin olevansa lääkäri. Lääkäreillähän yleensä on valtaa ja rahaa.

• Jokainen

kyllä tietää mitä pedofiili tarkoittaa, eikä 15v sekaantuminen ole sitä. Sinun meuhkaamisesi asiasta saa kyllä uskomaan, ettei itselläsi ole puhtaat jauhot pussissa. Nehän ne kaikkein eniten toisia syyttää, joilla on itsellä salattavaa.

• Vai vielä

narkomaaniksikin väität, sinulla onkin paljon luurankoja kaapissa.

• &&&&&&&&&&&&&
        Vai vielä kirjoitti:

narkomaaniksikin väität, sinulla onkin paljon luurankoja kaapissa.

Ei nuo pahoinpitelyt ole olleet sen isän keksintöä. Se nainen on vain jotenkin onnistunut manipuloimaan sitä miestä aivan hirveällä tavalla ja miehen lapsi joutunut kärsimään.

Se nainen on minusta "pääpiru" tässä asiassa ja tarvii kunnon linnaa vaan elinkautisen verran!

• Luetun ymmärtäminen
        Jokainen kirjoitti:

kyllä tietää mitä pedofiili tarkoittaa, eikä 15v sekaantuminen ole sitä. Sinun meuhkaamisesi asiasta saa kyllä uskomaan, ettei itselläsi ole puhtaat jauhot pussissa. Nehän ne kaikkein eniten toisia syyttää, joilla on itsellä salattavaa.

Sinulle "Jokainen kyllä tietää mitä pedofiili tarkoittaa..."

Wikipedia: "Useimmissa maissa seksuaalinen kanssakäyminen alaikäisen kanssa on ankarasti rangaistava teko, vaikkakin suojaikäraja saattaa vaihdella useita vuosia suuntaan tai toiseen eri maissa...
        Suomessa rajana on 16 vuoden ikä tai riittävän pieni henkinen kypsyysero. Perhepiirissä suojaikäraja on 18 vuotta. Ruumiillinen seksuaalinen kypsyys ei ole ratkaisevaa. Katsotaan, että vaikka nuori olisi vapaaehtoinen, hän ei ymmärrä tekonsa hänelle myöhemmin aiheuttamia psyykkisiä tai sosiaalisia haittoja."

Että näin.

• Luetun...osa2
        Luetun ymmärtäminen kirjoitti:

Sinulle "Jokainen kyllä tietää mitä pedofiili tarkoittaa..."

Wikipedia: "Useimmissa maissa seksuaalinen kanssakäyminen alaikäisen kanssa on ankarasti rangaistava teko, vaikkakin suojaikäraja saattaa vaihdella useita vuosia suuntaan tai toiseen eri maissa...
        Suomessa rajana on 16 vuoden ikä tai riittävän pieni henkinen kypsyysero. Perhepiirissä suojaikäraja on 18 vuotta. Ruumiillinen seksuaalinen kypsyys ei ole ratkaisevaa. Katsotaan, että vaikka nuori olisi vapaaehtoinen, hän ei ymmärrä tekonsa hänelle myöhemmin aiheuttamia psyykkisiä tai sosiaalisia haittoja."

Että näin.

"...pedofiiliksi kutsutun yksilön seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu seksuaalisesti kehittymättömiin lapsiin.

Lääketieteellisesti pedofilian määrittely kuuluu:

Asianosaisen sukupuolinen kiinnostus kohdistuu jatkuvasti alle 13-vuotiaisiin lapsiin."

Ei myöskään saanut tuomiota pedofiliasta, joten älä yritä vääristellä. Jos ravintolassa on aikuisen näköinen nainen, niin kenelle edes tulisi mieleen epäillä alaikäiseksi.

Paremminkin... Nuori alaikäinenkin ymmärtää tekonsa aikuiselle myöhemmin aiheuttamia paitsi rikosoikeudellisia, myös psyykkisiä ja sosiaalisia haittoja, mutta rahan- ja seksinhimo on tärkeämpää, koska tietää, ettei itselleen ole mitään seuraamuksia. Maineensa sentään menettävät huo-raamisellaan.

• Mie

He tekivät sen yhdessä. Isä oli paikalla, kun se tapahtui.

Isä on tuntenut lapsensa vauvasta saakka. Ehkä hän on joskus pidellyt vastasyntynyttä tyttöään sylissä, ehkä hän oli silloin keikalla ja kännissä.

Isä on voinut olla etäinen ja tunneside on jäänyt muodostumatta, mutta oma rakas pieni lapsi, en voi kuvitella. Oma ihana pikku prinsessa, mikään ei voi korvata omaa lasta. Tämä mies on ...

Elämä ei ole enää mitään sen jälkeen, kun on menettänyt lapsensa.
      Toivoa ei ole. Mielentilatutkimus tehdään turhaan, koska mitään hoitoa ei ole, ei mitään apua. Olisi antanut tyttönsä olla sijoitettuna, kun se kerran onnistui. Olisi sanonut, ettei hän pysty tytöstä huolehtimaan. Olisi ottanut avun vastaan! Pelastanut lapsensa! On niitäkin, jotka hakevat apua ja eivät saa.

Ihana pikku prinsessa. Täysin viaton lapsi. Olet ajatuksissani, Eerika-pieni. Tunnen suurta tuskaa puolestasi. Olisin toivonut sinulle turvallista ja hyvää isää.

• itkujen itku

Niin isä myötäili hullun kumppaninsa tekoja. Oli sen naisen orja - syystä tai toisesta.

Ei ole ainoa mies tuota lajia tässä maassa .

Mies on itsekin jossain määrin ihri - ei tällaisella maallikolla ole harmainta aavistusta mikä hoito auttaisi. Pitäisi olla lähde josta voisi ammentaa järkeä päähän ja vielä niin että se pysyy siellä se järki nimittäin.

Tuskin tämä tieto nyt juuri tämän tapuksen vuoksi surevia juurikaan lohduttaa.

On olemassa eräs hulluuden laji, jossa ihminen onnistuu piilottamaan sairaat ajatuksensa ja tarkoitusperänsä todella tiukasti muilta ihmisiltä. Eiköhän ne siellä mielentilatutkimuksessa sen siitä muijasta huomaakin.

• Haloo!?
        itkujen itku kirjoitti:

Niin isä myötäili hullun kumppaninsa tekoja. Oli sen naisen orja - syystä tai toisesta.

Ei ole ainoa mies tuota lajia tässä maassa .

Mies on itsekin jossain määrin ihri - ei tällaisella maallikolla ole harmainta aavistusta mikä hoito auttaisi. Pitäisi olla lähde josta voisi ammentaa järkeä päähän ja vielä niin että se pysyy siellä se järki nimittäin.

Tuskin tämä tieto nyt juuri tämän tapuksen vuoksi surevia juurikaan lohduttaa.

On olemassa eräs hulluuden laji, jossa ihminen onnistuu piilottamaan sairaat ajatuksensa ja tarkoitusperänsä todella tiukasti muilta ihmisiltä. Eiköhän ne siellä mielentilatutkimuksessa sen siitä muijasta huomaakin.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että varmaan ovat manipulatiivisia ihmisiä, ja pystyneet käytöksellään salaamaan todellisuuden. Luonnehäiriöisiä vähintään. Mutta yhdestä olen eri mieltä:

Mies ei ollut uhri. Hän oli mukana, kun teot tehtiin. Kahdeksanvuotias pystyy pistämään hanttiin sen verran, että naisen on yksin tosi vaikea, jollei mahdotonta saada häntä sidottua, koska lapsi potkii. Ei sellaista jaksa tehdä ainakaan 25 kertaa. 25 kertaa!!! Tajuatko, 25 kertaa isä on antanut sen tapahtua! Ja ne repimiset ja raapimiset ja rangaistukset, pihalla juoksuttamiset ja nöyryyttämiset kameran edessä, kaikki!! Isä on ollut mukana.

Tämä isä ei ole mikään uhri! Isä on auttanut.Hän on sairas ja julma mies ja läpensä paha, eikä hänen äitinsä, lapsen mummi, ole puuttunut asioihin, vaikka varmaan on nähnyt ettei kaikki ole kunnossa. Nämä ovat läpensä pahoja ihmisiä kaikki!

KAHDEKSANVUOTIAS EI PYSTY LEIKKAAMAAN KUMISAAPASTA SILLÄ TAVALLA KUIN KUVISSA ON ESITETTY; SE VAATII ENEMMÄN VOIMAA KUIN 8-VUOTIAAN KÄSISSÄ ON. ISOT LIHAKSET ON JO MELKO VAHVOJA, PIENET VIELÄ AIKA HEIKKOJA. EI PYSTY LEIKKAAMAAN EDES TAKKIA, KIUSASIVAT YHDESSÄ SITÄ TYTTÖÄ, VÄITTIVÄT ETTÄ HÄN ON TEHNYT SEN VAIKKA TIESIVÄT MOLEMMAT VARSIN HYVIN, ETTEI HÄN NIITÄ TEHNYT.

Tässä tapauksessa on vain yksi uhri ja se on lapsi.

• tarkennusta tekstiin
        Haloo!? kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että varmaan ovat manipulatiivisia ihmisiä, ja pystyneet käytöksellään salaamaan todellisuuden. Luonnehäiriöisiä vähintään. Mutta yhdestä olen eri mieltä:

Mies ei ollut uhri. Hän oli mukana, kun teot tehtiin. Kahdeksanvuotias pystyy pistämään hanttiin sen verran, että naisen on yksin tosi vaikea, jollei mahdotonta saada häntä sidottua, koska lapsi potkii. Ei sellaista jaksa tehdä ainakaan 25 kertaa. 25 kertaa!!! Tajuatko, 25 kertaa isä on antanut sen tapahtua! Ja ne repimiset ja raapimiset ja rangaistukset, pihalla juoksuttamiset ja nöyryyttämiset kameran edessä, kaikki!! Isä on ollut mukana.

Tämä isä ei ole mikään uhri! Isä on auttanut.Hän on sairas ja julma mies ja läpensä paha, eikä hänen äitinsä, lapsen mummi, ole puuttunut asioihin, vaikka varmaan on nähnyt ettei kaikki ole kunnossa. Nämä ovat läpensä pahoja ihmisiä kaikki!

KAHDEKSANVUOTIAS EI PYSTY LEIKKAAMAAN KUMISAAPASTA SILLÄ TAVALLA KUIN KUVISSA ON ESITETTY; SE VAATII ENEMMÄN VOIMAA KUIN 8-VUOTIAAN KÄSISSÄ ON. ISOT LIHAKSET ON JO MELKO VAHVOJA, PIENET VIELÄ AIKA HEIKKOJA. EI PYSTY LEIKKAAMAAN EDES TAKKIA, KIUSASIVAT YHDESSÄ SITÄ TYTTÖÄ, VÄITTIVÄT ETTÄ HÄN ON TEHNYT SEN VAIKKA TIESIVÄT MOLEMMAT VARSIN HYVIN, ETTEI HÄN NIITÄ TEHNYT.

Tarkoitin sitä, että se mies on alunperin ollut henkisellä tasolla uhri, henkisesti voimakastahtoisen ja mielipuolen naisen alistama. Tyttöön kohdistuneissa teoissa mies on nimenomaan ollut toinen tekijä, ei uhri. Anteeksi epätarkka kirjoitukseni, joka on saattanut saada monen mielen kuohahtamaan! Anteeksi!

• Mieti vähän
        Haloo!? kirjoitti:

Väität pystyvän vastustamaan voimillaan aikuista naista, mutta ei pystyvän leikkaamaan kumisaappaita. Ei nuo lasten Hai-kengät ole edes paksua kumia. Itsekin tuon ikäisenä tein paljon ihmeellisempiä asioita.

• karvanopat.

Onkohan se Mars-mönkijä varustettu talvirenkailla ja wunderbaumilla?

• lapsen tappajille

ei voi kun toivoa hidasta ja tuskallista kuolemaa, toivottavasti nuokin ihmis-saastat saavat linnassa kovaa pamppua perseeseen! Murhamiehet, huumeveikot jne inhoavat yleensä tuollaisia saastoja, tiedän sen vankilassa olleena, ei tule helppoa. Onneksi olkoon vain tielle jonka valitsitte. Hienoa olla varmaan rundissa 23h / vrk ja pelätä joka ikinen päivä millon tulee noutaja, buhahahhahah...! ihan oikein tuollaisille eläimille jotka tappavat viattoman lapsen!

• sakinhivutus oottaa

Toivottavasti linnaa tulee ja sitä myöten saavat tuta. Lasten hyväksikäyttäjät, murhaajat ja tappajat /rääkkääjät , pahoinpitelijät eivät ole hyvässä huudossa missään. Tulee sakin hivutusta ja hyvä niin.

• Siinä taas

murhaaja huumeveikko jne yrittää nostaa itseään ylemmäksi. Ihan samanlainen saasta olet itsekin. Ne tappamanne aikuisetkin ovat joidenkin vanhempia ja lapsihan siinä kärsii. Lapsille välitätte huumeita...harmi, ettei sinuakin joku nus-sinut hengiltä.

• puolustuskyvytön
        Siinä taas kirjoitti:

murhaaja huumeveikko jne yrittää nostaa itseään ylemmäksi. Ihan samanlainen saasta olet itsekin. Ne tappamanne aikuisetkin ovat joidenkin vanhempia ja lapsihan siinä kärsii. Lapsille välitätte huumeita...harmi, ettei sinuakin joku nus-sinut hengiltä.

En ole huumeveikko enkä rikollinen. Mutta ymmärrän että kun aikuinen ottaa huumeita, juo tai tekee mitä vaan hänellä on aikuisen vastuu omasta tekemisestään. Mutta kun rikoksen kohteena on puolustuskyvytön lapsi , se iljettää ketä tahansa ja aikaa suunnatonta vihaa. Kai ymmärrät sinäkin? Lapsi on aikuisen ja aikuisten armoilla. Ja varsin usein ei uskalla kertoa kenellekään koska on peloteltu loppuun asti. Kuten ulvilassakin.

• Niin ja kun
        puolustuskyvytön kirjoitti:

En ole huumeveikko enkä rikollinen. Mutta ymmärrän että kun aikuinen ottaa huumeita, juo tai tekee mitä vaan hänellä on aikuisen vastuu omasta tekemisestään. Mutta kun rikoksen kohteena on puolustuskyvytön lapsi , se iljettää ketä tahansa ja aikaa suunnatonta vihaa. Kai ymmärrät sinäkin? Lapsi on aikuisen ja aikuisten armoilla. Ja varsin usein ei uskalla kertoa kenellekään koska on peloteltu loppuun asti. Kuten ulvilassakin.

ne vanhemmat kuolee huumeisiin, niin asia on kunnossa. Kaikki aikuiset kantoivat vastuunsa ja lapset ovat onnellisia orpoja, niinkö?
        Huumeissaanhan sitä vasta hakataankin lapsia, eikä ole rahaa edes ruokaan. Syntyy jopa tuhat vammaista lasta vuosittain, kun äidit käyttävät alkoholia ja muita huumeita laidasta laitaan rangaistuksetta raskaana ollessaan ja täysin harkitusti. Siitäkään ette välitä puhua, eihän äiti voi olla paha. Tuollakin tytöllä saattoi olla käytöshäiriö sen takia.

"Suomessa arvioidaan olevan tuhansia päihteitä käyttäviä äitejä ja syntyvän vuodessa noin 100 päihteiden vakavasti vaurioittamaa FAS- ja noin 150 FAE-lasta, joilla äidin raskaudenaikaisen alkoholinkäytön aiheuttamat vauriot ovat lievempiä. Joidenkin arvioiden mukaan alkoholi vaurioittaa jopa tuhatta sikiötä vuosittain pysyvästi. Tarkkoja alkoholin vaurioittamien lasten lukumääriä on mahdotonta saada. Tilastointia vaikeuttaa diagnoosin leimaa-antavuus, jonka vuoksi sitä pyritään terveydenhoidossa välttämään, jottei äidin hoitomyönteisyys kärsisi. Diagnoosi saadaan usein vasta vuosien kuluttua lapsen syntymästä. Uudenmaan alueella syntyy arvioiden mukaan vuosittain reilut sata vaikeasti päihderiippuvaisen äidin lasta, ja äideistä suurin osa on asiantuntijoiden mukaan viime vuosina ollut huumeriippuvaisia ja sekakäyttäjiä. Luvut ovat arvioita, ja todelliset vauriot saattavat olla suuremmat.

Päihdeäitien ongelmat ovat myös pahentuneet. Synnytyslääkäreiden kannanoton mukaan Helsingin yliopistollisen keskussairaalan päihdepoliklinikalla seurataan vuosittain reilua sataa tulevaa äitiä, joista jopa puolet käyttävät raskaudenkin aikana suonensisäisiä kovia huumeita. Myös Tampereella ja Turussa päihdeäitien ongelmat ovat aiempaa vakavampia, ja entistä useampi jatkaa päihteidenkäyttöään raskauden aikana ja lapsen syntymän jälkeen.

Kaikki huumeet menevät istukan läpi sikiöön, ja huumeiden eri tavoin vaurioittamia lapsia syntyy yhä enemmän. Hasis hidastaa tupakan tavoin sikiön kasvua. Amfetamiini ja heroiini saattavat aiheuttaa sikiön kasvu- ja kehityshäiriöitä sekä vastasyntyneen yllättäviä kuolemia, tulehduksia, vieroitusoireita ja keskosuutta. Kohdunsisäisen huumeriippuvuuden vuoksi vastasyntyneet kärsivät vieroitusoireista: tärinästä, tuskaisuudesta ja levottomuudesta. Päihdeongelmaisten äitien vastasyntyneitä lapsia joudutaan hoitamaan vieroitusoireiden takia morfiinilla jopa useiden viikkojen ajan, jotta päihderiippuvuus saadaan katkaistua."
        http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/la_59_2008_p.shtml

• katriina.

Se on kuulemma jo Vaasan linnasta vapautunut se kraatari joka ampui Kankaan Kauniin Katriinan.

• 18

Vai on Tarkki jo uhrikin täällä..jonkun mielestä DD
      Se on enemmän syyllinen kuin Laamasen lutka.
      Jokainen puolustaa omaa lastaan, ellei ole sairas lapsiinsekaantuja ym.
      Se, että "antaa" äitipuolen" tehdä noita on aivan 100% sama jos itse tekee.
      Ja Tarkki on taatusti myös itse tehnyt.

Vituttaa suunnatomasti kun joka saatanan ketjussa jotkut puolustaa tuota paskakasaa.

• yksi vaan

Joitakin vuosia sitten soitin eräästä toisenlaisesta tapauksesta ulkopuolisena lastensuojeluun kerrottuani asian niin vastaus oli hyvin tyly. Vastattiin asia on heillä tiedossa ja pollisi seuraa tilannetta. Äänen sävy oli äärettöman tyly. Tässä maassa aina puhutaan ja kauhistellaan jos jotain kamalaa tapahtuu mutta siihen se aina jää.

• Samaa mieltä

olet sitten kaikista äideistä, joiden miesystävä pahoinpidellyt lasta. Nyt vaan keräämään nimilistoja ja kuvia kaikista noista saastaisista lutkista ja hirttämään lähimpään tolppaan.

• tps...

hjo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      103
      3873
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2761
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2579
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      2088
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      31
      1860
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      26
      1668
    7. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1572
    8. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      76
      1419
    9. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1378
    10. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1311
    Aihe