Champix ja pahoinvointi

päivä 16.

Alotin tossa reilu kaksi viikkoa sitten Champix kuurin tupakoinnin lopettamiseen. Menossa kolmas savuton päivä, eikä tupakkaa erityisesti tee mieli. Onko jollain kokemusta kyseistä lääkkeestä? Mulle on nimittäin ehkä viikko sitten ruvennu esiintymään madollisia sivuoireita, nimittäin aamupahoinvointi! (en ole raskaana) Onko tällänen huimaus ja oksentelu tunnin päivässä kuinka yleistä vai johtuuko se ollenkaan tästä lääkkeestä? En oikein tiedä pitääkö se nyt lopettaa kokonaan vai jatkaa ja tuskailla?

16

2747

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samsi

puolita lääkkeesi

• jarppas.
    • 10 v polttanut

Eilen sain reseptin,ja en ole vielä hakenut lääkkeitä.Itsellä halua lopettaa,koska terveys reistailee,toinen kerta jo kun keuhkoputkentulehdus puolen vuoden siään,ja kokoajan tulle köhittyä...ei hyvä.

• fbhytre444

Kokeile sähkötupakkaa, itse pääsin siitäkin eroon muutamassa kuukaudessa.

• Japi73
        fbhytre444 kirjoitti:

Kokeile sähkötupakkaa, itse pääsin siitäkin eroon muutamassa kuukaudessa.

Pääsitkö myös sähköstä? Onnittelut jos teit sen

• päivä 18.

Juu kyllä se sähkötupakkakin löytyy. Suosittelen kyllä champixia siinä mielessä, että lopettaminen oli yllättävän helppoa! Ainut vaan niistä tavoista irti pääseminen.. Siksi sähkötupakka löytyy. Tein niin, että kahden pillerin sijaan, otan yhden illalla niin pahoinvointi loppu, ilmeisesti siis 2mg päivässä oli mulle liian iso annos.

• VDDV

Champix / Chantix

FDA to Require Chantix, Zyban to Carry 'Strongest' Suicide, Depression Warning
      Wednesday, July 01, 2009

Print ShareThisThe Food and Drug Administration will require two smoking-cessation drugs, Chantix and Zyban, to carry the agency's strongest safety warning over side effects including depression and suicidal thoughts.

The new requirement is based on reports of people experiencing unusual changes in behavior, becoming depressed, or having suicidal thoughts while taking the drugs.

The antidepressant Wellbutrin, which has the same active ingredient as GlaxoSmithKline PLC's Zyban, already carries such a warning.

The FDA is also requiring an additional study on Chantix and Zyban to determine the extent of the side effects.

Pfizer Inc., which makes Chantix, had already updated its labeling following the beginning of an FDA investigation into the potential side effects in 2007 after receiving several reports of psychiatric problems in patients.

Despite the new, stricter warnings, the FDA said consumers and doctors still have to weigh the benefit versus the risks when taking the drug.

"The risk of serious adverse events while taking these products must be weighed against the significant health benefits of quitting smoking," said Dr. Janet Woodcock, director of the FDA's Center for Drug Evaluation and Research. "Smoking is the leading cause of preventable disease, disability, and death in the United States and we know these products are effective aids in helping people quit."

Last fall, the FDA also began looking into scores of patient reports about blackouts and injuries while taking Chantix. The Federal Aviation Administration later banned use of Chantix by pilots and air traffic controllers. The drug's label also warns that patients may be too impaired to drive or operate heavy machinery.

Chantix was approved in 2006. Sales reached $846 million in 2008.

"The labeling update underscores the important role of health care providers in treating smokers attempting to quit and provides specific information about Chantix and instructions that physicians and patients should follow closely," said Dr. Briggs W. Morrison, senior vice president of the primary care development group at Pfizer.

Pfizer said it made the revised label warnings in agreement with the FDA and is immediately making the information available to health care providers and patients.

• MagdaMM

Minä olin hakenut Champixin apteekista jo pari vuotta sitten.
      Viikko sitten päätin että nyt on pakko päästä tupakasta irti.
      Aloitin kuurin ja kolmantena päivänä ei maistunut samalle
      neljäntenä päivänä ei vaan enää maistunut.Seuraavana aamuna polttelin
      mutta puolivälissä tupakkaa, heitin pois, ei vain maistunut enää.

Lopetin champixin syömisen, koska en halua sivuvaikutuksia.
      Nyt vain nautin siitä että ei enää tarvitse myrkyttää itseään.
      Eli, ei kannata jatkaa sitä lääkkeen syömistä jos on jo päässyt irti
      tupakasta.

• Ei toimi

Huijausta tuo Champix minulle ei vaikuttanut ollenkaan hyvä ettei lisäntynyt tuo tupakanpoltto.
      Kallis ja turha lääke.

• särkynyt enkeli

minulle puhkesi kaksisuuntainen mielialahäiriö... tupakanhimon kyllä vei...

• rtyuiop

Minä muutuin ihan oudoksi, en tuntenut itseäni. Aivan outoja ajatuksia. Lisäksi itsehillintä hävisi kokonaan. Riitaa ja tappelua kaikkien kanssa.
        Tupakointi kyllä loppui, mutta kaverit, tärkeimpänä avovaimo lähtivät.

Kannattaa vakavasti harkita. asinakin minun kokemukseni on tällainen.

• Kirde79

Hei, Ihan pakko osallistua tähän keskusteluun, olen polttanut 15, vuotta (pois 2 lapsen raskaus ja imetysajat), mieheni joka on 43v on polttanut 12 vuotiaasta saakka.
      Aloitimme molemmat Champix kuurin samaan aikaan 16 päivä kuuria menossa. Tämä on siis molemmilla 3 savuton päivä.
      14 päivää poltimme molemmat, minulla lääkkeen vaikutus alkoi tuntumaan jo ensimmäisellä viikolla, miehelläni vasta 10 päivän jälkeen...
      lääke alkoi muuttamaan tupakan makua, vähentämään tarvetta tupakoida, saattoi mennä puolikin päivää yhtäkkiä ilman että kävi parvekkeella.
      Nyt kun annostus on 2mg päivän aikana niin minulle on ilmestynyt aamupahoinvointi, menee vajaassa tunnissa ohi, mielestäni kaikessa tässä ihan pieni miinuspuoli.
      Mieheni joka yleensä on todellakin temperamenttini on äärimmäisen rauhallinen ja tyyni. Olenkin hänelle asiasta maininnut, koska tavallaan se huvittaa minua.
      Olemme myös 9 vuotta sitten kokeillut Zybania, tämä ei toiminut kummallakaan, minusta tuli todellakin valopää ja sekoilija ja lopetin kuurin hyvin lyhyeen.
      Zyban on aikoinaan kehitetty mielialalääkkeeksi ja silloin huomattiin että suurin osa potilaista lopetti samalla myös tupakoinnin.
      Champix on taas täysin kehitetty tupakasta vieroittautumiseen.
      Champixin aloituspakkaus maksoi nyt 02/2014 105€, joten jos laskee aski per päivä vs Champix tulee kuurille hintaa 3,75€/päivä.
      Olen mielestäni jo päässyt tupakasta eroon vaikka käynnissä on vasta 3 savuton päivä.
      Minun ei tee edes mieli tupakkaa enää, ainoa mikä on vaikeaa on tavasta ja tilanneyhteyksistä milloin yleensä on polttanut eroon pääseminen...
      Voiton puolella - uskon minä :)
      Champixilla tai ilman kaikille onnenpotku persauksille jotka yrittävät päästä tupakasta eroon ;)

• nainon

Champixia ei ole aikoinaan kehitetty tupakoinnin lopetukseen, äläpä Kirde79 levitä perätöntä tietoa.
      Champix on kehitetty alunperin sotilaiden käyttöön etteivät pelkää rintamalla.

• nainon
    • tupu tupru

Tupakointikaan ei ole jokaiselle turvallista käyttää.
      Olen ollut kohta 7 vuotta tupakoimatta. Lopetin Campixilla 30 vuoden tupakoinnin. En olisi onnistunut millään muulla keinolla.
      Sydämen rytmihäiriöt loppuivat kokonaan. Kärsin niistä monta vuotta tupakoidessani.
      Suosittelen lämpimästi Campixia. Suosittelin sitä myös ystävilleni ja yksi heistä lopetti kuusi vuotta sitten tupakoinnin Campixin avulla.
      Kuuntelin taas eilen puhelimessa lähisukulaiseni rohinaa. Hän kehuu lopettaneensa tupakoinnin sähkötupakan avulla. Keuhkot rohisevat ja ääni häviää. Tätä on ollut niin kauan kun hän on sähkötupakkaa käyttänyt eli lähes vuoden.

• Anonyymi00016

Niin, sähkötupakka ei vedetä keuhkoihin vaan poltetaan poskareita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      111
      747
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      42
      529
    3. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      485
    4. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      482
    5. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      18
      455
    6. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      421
    7. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      98
      413
    8. Mies kyllä lähestyy naista

jos on oikeasti kiinnostunut. Tämä muistutuksena.
      Ikävä
      46
      363
    9. Martina ja Muhis vaan ystäviä

Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      362
    10. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      32
      355
    Aihe