En löydä mistään tietoa, kauan Matsui puukinpesukoneessa eri pesuohjelmat kestävät. Kokeilen eilen ohjelmanumeroa 4 ja se ainakin kesti 3h 10 min!!!!
Haluaisin tietää, missä voin ihan nomi kaäyttövaattet pestä 40 asteessa ilman että tarvii yli 3 tuntia odottaa.
Ja missä valintanumerossa on sit lakanapyykki?
Kiitos sinulle joka autat ja osaat opastaa uuden koneen omistajaa.
MATSUI PYYKINPESUKONE, KAUAN OHJELMAT KESTÄÄ SIINÄ?
22
11899
Vastaukset
- autnet
eikö koneessa ole käyttö-ohjekirjaa
Mulla matsui kaksi päivää nyt käytössä. Käyttöohjeessa ei lue mikä ohjelma linkoaa, mikä ei. Käyttöohje ei kerro mitään aikoja pesuille.
Pesuohjelmia on 20, mutta osa niistä, kuten mix wash 40c (9), synthetic 40c (12) ja urheiluvaateohjelma (13) eivät ainakaan itsellä tehneet yhtään huuhtelua ja sen lisäksi eivät lingonneet. Kone pysähtyi pesun jälkeen ja valmis valo syttyi kun vedet tyhjennetty, mutta vaahtoa ja pesuainejäämää siis vielä vaatteissa. Peruspesut näyttäisivät toimivan oikein. Sen lisäksi 30c villaohjelma (19) toimi oikein, tosin linkosi, mutta ei mielestäni kovin lujaa. Hienopesua en ole kerennyt testaamaan, enkä tuota ecowash 40c puuvillaohjelmaa.
Laitoin RINSE toiminnon tuon jälkeen ja kone huuhteli.. minkä jälkeen, ja varomattomalle tiedoksi, se LINKOSI myös. Todella loogista, jos halusit vain huuhdella tuon jälkeen.
Ongelmani on, että se perus 40c ohjelma käyttää hintsusti vettä tuollaisen vaikkapa fleecen pesuun, joka pyöri lähes kuivana koneessa. Mix wash (9) käytti enemmän, kuten myös synthetic, ja wool käytti eniten, mutta oli enää 30c. Mietin tuossa myös, että onko eco wash parempi pesutulos kuin perus 40c vai toisinpäin? Minua kun ei juurikaan kiinnosta energian tai vedensäästö, vaan puhdas pyykki...
Tämä siis Gigantin halvin Matsui. Lähetin asiasta jo palautetta, että voiko tällainen olla.- Anonyymi
PahaLukki kirjoitti:
Mulla matsui kaksi päivää nyt käytössä. Käyttöohjeessa ei lue mikä ohjelma linkoaa, mikä ei. Käyttöohje ei kerro mitään aikoja pesuille.
Pesuohjelmia on 20, mutta osa niistä, kuten mix wash 40c (9), synthetic 40c (12) ja urheiluvaateohjelma (13) eivät ainakaan itsellä tehneet yhtään huuhtelua ja sen lisäksi eivät lingonneet. Kone pysähtyi pesun jälkeen ja valmis valo syttyi kun vedet tyhjennetty, mutta vaahtoa ja pesuainejäämää siis vielä vaatteissa. Peruspesut näyttäisivät toimivan oikein. Sen lisäksi 30c villaohjelma (19) toimi oikein, tosin linkosi, mutta ei mielestäni kovin lujaa. Hienopesua en ole kerennyt testaamaan, enkä tuota ecowash 40c puuvillaohjelmaa.
Laitoin RINSE toiminnon tuon jälkeen ja kone huuhteli.. minkä jälkeen, ja varomattomalle tiedoksi, se LINKOSI myös. Todella loogista, jos halusit vain huuhdella tuon jälkeen.
Ongelmani on, että se perus 40c ohjelma käyttää hintsusti vettä tuollaisen vaikkapa fleecen pesuun, joka pyöri lähes kuivana koneessa. Mix wash (9) käytti enemmän, kuten myös synthetic, ja wool käytti eniten, mutta oli enää 30c. Mietin tuossa myös, että onko eco wash parempi pesutulos kuin perus 40c vai toisinpäin? Minua kun ei juurikaan kiinnosta energian tai vedensäästö, vaan puhdas pyykki...
Tämä siis Gigantin halvin Matsui. Lähetin asiasta jo palautetta, että voiko tällainen olla.Löytyykö tähän MATSUIN ohjauspaneeliin suomenkielistä sanastoa?
- Maxaa liigaa
Giganttiin kyselemään.....
- pettynyt :(
Kysyin, mutta eivät tienneet. Sanoivat vaan rttä pitää kokeilla kaikki ohjelmat läpi ja kirjoittaa muistiin :(
- Anonyymi
pettynyt :( kirjoitti:
Kysyin, mutta eivät tienneet. Sanoivat vaan rttä pitää kokeilla kaikki ohjelmat läpi ja kirjoittaa muistiin :(
Nigantti taas vauhis
- huolto-äijä
heh..
Katso ohjeesta, tai ohjelmataulukosta. Olet selvästi valinnut eco-pesun (se pisin ohjelma) ja varmaan vielä esipesulla.
kokeile jotain siliävät-ohjelmaa jos ei kone ole täynnä. siinä on yleensä sellainen kemikaalipullon kuva.
ja olen sitä mieltä että nuo ihan asiallisia koneita (kaverilla on) mutta jos on 10v vanha miele tai aeg niin kyllä niitä kannattaisi korjata vielä sillä parillasadalla mitä nuo matsuit maksaa. - daiju
hehheh, katso vaan, eivät meinaa näy siellä :D Itse suosinut tuota ohjelma 7, eli pikapesua 30 asteessa "normilikasessa" pyykissä, on nopea ja ainakin meillä toiminut lapsiperheessä jos ei älyttömän likaisia vaatteita oo ollu mukana. Mutta osa ohjelmista on äääääääääääääääääääälypitkiä... mutta hyvä kone hinta/laatusuhteeltaan...
- miina7
Ostin halvimman Matsui-koneen gigantista ja en oo muita ohjelmia käyttänyt kuin seiskaa ja ysiä, molemmat tosi lyhkäsiä, seiska taitaa olla vain 30min. 7 on vissiin 30 asteen pesu, mutta kelpaa hyvin tavallisille vaatteille, jos ei mitään tosi likasia ole mukana. se 9 on sitten 40 asteen MIX-pesu, sinne voi pistää tosi likasiakin..
- Pyykkäri
Kiitos!
- matshui
Pitkiä ohjelmia kompensoi lyhyt käyttöikä
- taaas uuuus kone
Mikäpä pyykkinkone tätä nykyä kestää takuuta pidempään? Samsung, hinta 399e, 2v. 2kk hajosi tänään. Just sopivasti takuuajan jälkeen.
Tilasin Markan talosta Matsuin 254e, 2 v. takuulla, kotiin kannettuna. Olen tyytyväinen jos sen 2v toimii, ja pesee hyvin pyykit. - shitti1
taaas uuuus kone kirjoitti:
Mikäpä pyykkinkone tätä nykyä kestää takuuta pidempään? Samsung, hinta 399e, 2v. 2kk hajosi tänään. Just sopivasti takuuajan jälkeen.
Tilasin Markan talosta Matsuin 254e, 2 v. takuulla, kotiin kannettuna. Olen tyytyväinen jos sen 2v toimii, ja pesee hyvin pyykit.2 vuoden takuun jäkleen lasahtaa Matsuita ei kannata todellakaan hankkia, eikä aikanaan gigantista!
- Anonyymi
taaas uuuus kone kirjoitti:
Tilasin Markan talosta Matsuin 254e, 2 v. takuulla, kotiin kannettuna. Olen tyytyväinen jos sen 2v toimii, ja pesee hyvin pyykit.Meillä Matsui on kestänyt jo 8 vuotta ,ainoa mitä olen kaivannut on ohjelmien pituudet jostain luettuna...
- pesu-pallo
Samsung oli minulla 6 vuotta ja annoin sen vuosi sitten tyttärelle joka pesee sillä edelleen. Sitä ennen oli päältä täytettävä Whirpool joka kesti kymmenen vuotta.
Samsung on sivusta täytettävä. - hatshui
Vähän paremmin vois kyllä olla noista pesuohjelmista ohjekirjassa kun esim. tuosta eco ohjelmasta ei ole mitään paljonko se nyt sitten kuluttaa sitä vettä ja sähköä. Ei mitään tietoa kannattaako käyttää verrattuna normipesuun että se leipoo niitä pyykkejä siellä sen ikuisuuden jos siinä ei paljoa säästäkään. Ja onkohan tuossa muka joku vajaapyykin tunnistus, ei ainakaan Gigantin mukaan muistaakseni ollut mutta ohjekirja antaa sellaista ymmärtää kun on kulutuksia vajaalle ja täydelle koneelliselle.
- izviwci
Maailman paskimmat käyttöohjeet, pesuajan lisäksi puuttuu paljon aivan oleellista tietoa. Ohjelma 7 hiukan nopeampi mut edellyttää vajaata konetta.
Huono ostos. Pesuaika/pesutulos ei hyvä nykykoneiden luokassa, pitkä ohjelma on myös energiasyöppö - Anonyymi
Mitä tarkoittaa koneessa spin only ja mistä saa tämän linkoamaan? PLEACE, AUTTAKAAA!!!
- Anonyymi
No se spin only tarkottaa linkoamista, eli vain linkous.
- Anonyymi
Aika komia aika. Whirlpoolissani pisin aika on ollut 2h 20 min.
- Anonyymi
Kovan poijjaan komeihia. Paras on Kooran Kooriakki ÄrÄs ovikoteloviriitys.
- Anonyymi
Usein ääni on yhtä tärkeä kuin aika. Niitä on lähes äänettömiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618370- 1334704
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.354136- 213418
- 232952
- 292857
- 552753
- 252330
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4072247- 322189