Nuorten päihteidenkäyttö

Nuorten päihteidenkäyttö varsinkin sekakäyttö on lisääntynyt huolestuttavasti. erittäin huolestuttavasti. Mielestäni nyt olisi aika lisätä päihdehoitopaikkoja ja katkaisuhoitasemia tuntuvasti kuten myös nuorten ohjausta ja tukea. Hoidon tulee olla myös oman vakaumuksensa mukaista jolloin hoidota saa kaiken hyödyn irti ja tulokset olisi hyviä. Hoitoon pääsyä on nopeutettava huomattavasti nykyisestä varsinkin nuorten kohdalla. Nuorten päihteidenkäyttäjien kohdalla auttaa myös perheille annettava tuki joka annetaan tarpeeksi ajoissa. Tukien saantia on helpotettava ja nopeutettava ja poistettava turhaa byrokratiaa. Mielenterveyspuolelle myös terapiapaikkoja on lisättävä rutkasti ja hoitoon on päästävä niin halutessaan. Lääkkeillä hoidetaan vain oireita ei itse ongelmaa mutta nykyään on vain helpompaa antaa pilleriresepti ja lähettää kotiin ja silloin itse ongelma jää hoitamatta. Nuoret tarvitsevat myös rinnalla kulkijoita ja esimerkkejä. Mielekästä tekemistä ja ajanvietettä. Mutta perheiden hoitamisella päästään mielestäni kaikkein parhaimpiin tuloksiin jolloin ei myöskään tarvittaisi niin paljon terapia- ja hoitopaikkoja..

2

242

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori

ei oo muuta mielekästä tekemistä kuin ryyppäys ja pään sekottaminen.

• Eiköhän se oo kumminkin silleen et se toipuminen lähtee nuoresta itestään. Tällä tarkotan et nykyään ei aikuiset saatika viranomaiset saa nuoria käyttämästä ellei nuori itse halua. Tässä tähdentäisin se että nuorilla on oma tahto jahyvinkin vahva sellainen. Itsekkin käytän sillointällöin mutta ei minusta ole saatu karsittua kyseistä toimintaa sanktioilla ja viranomaisten kovistelulla. En halua provosoida ketään mutta jokainen ajattelee tavallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      74
      2415
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      37
      1977
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      101
      1233
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      49
      1012
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      94
      917
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      26
      857
    7. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      148
      723
    8. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      30
      716
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      41
      695
    10. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      598
    Aihe