Nuorten päihteidenkäyttö

Nuorten päihteidenkäyttö varsinkin sekakäyttö on lisääntynyt huolestuttavasti. erittäin huolestuttavasti. Mielestäni nyt olisi aika lisätä päihdehoitopaikkoja ja katkaisuhoitasemia tuntuvasti kuten myös nuorten ohjausta ja tukea. Hoidon tulee olla myös oman vakaumuksensa mukaista jolloin hoidota saa kaiken hyödyn irti ja tulokset olisi hyviä. Hoitoon pääsyä on nopeutettava huomattavasti nykyisestä varsinkin nuorten kohdalla. Nuorten päihteidenkäyttäjien kohdalla auttaa myös perheille annettava tuki joka annetaan tarpeeksi ajoissa. Tukien saantia on helpotettava ja nopeutettava ja poistettava turhaa byrokratiaa. Mielenterveyspuolelle myös terapiapaikkoja on lisättävä rutkasti ja hoitoon on päästävä niin halutessaan. Lääkkeillä hoidetaan vain oireita ei itse ongelmaa mutta nykyään on vain helpompaa antaa pilleriresepti ja lähettää kotiin ja silloin itse ongelma jää hoitamatta. Nuoret tarvitsevat myös rinnalla kulkijoita ja esimerkkejä. Mielekästä tekemistä ja ajanvietettä. Mutta perheiden hoitamisella päästään mielestäni kaikkein parhaimpiin tuloksiin jolloin ei myöskään tarvittaisi niin paljon terapia- ja hoitopaikkoja..

2

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori

ei oo muuta mielekästä tekemistä kuin ryyppäys ja pään sekottaminen.

• Eiköhän se oo kumminkin silleen et se toipuminen lähtee nuoresta itestään. Tällä tarkotan et nykyään ei aikuiset saatika viranomaiset saa nuoria käyttämästä ellei nuori itse halua. Tässä tähdentäisin se että nuorilla on oma tahto jahyvinkin vahva sellainen. Itsekkin käytän sillointällöin mutta ei minusta ole saatu karsittua kyseistä toimintaa sanktioilla ja viranomaisten kovistelulla. En halua provosoida ketään mutta jokainen ajattelee tavallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5466
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3283
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2565
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2152
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2077
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163