Viime viikonloppuna käydessäni Värtsilän rajanylityspaikan kautta Karjalan tasavallassa Petroskoissa ja Sortavalassa. Paluumatkalla Miliisi pysäytti meidän autokunnan Sortavalan ja Värtsilän rajan ylityspaikan välillä. Syytäkin tuohon pysäytykseen oli, ajoin 60km/h nopeusrajoitus alueella 74km/h ja sakothan siitä rapsahti 200 ruplaa eli noin kokonaista 5 euroa. Kiittelin konstaapelia yrittäessäni lähteä Samaran takapenkiltä mutta ennen kuin pääsin poistumaan lapsilukolla lukitun auton takapenkiltä täytyi minun ojentaa oma matkapuhelimeni miliisin haltuun josta miliisi otti omalle tietokoneelleen puhelimeni IMEI koodin. Tuo ei varmaankaan olisi sallittua täällä meillä koti suomessa ja lieneekö luvallista venäjälläkään. Viimeviikonlopusta eteenpäin Karjalan Miliisi varmaankin tietää heti kun ylitän rajan ja puhelimeni liittyy venäläisen operaattorin verkkoon. Ompa helppo miliisin seurata suomalaisen matkaajan kulkemista Venäjällä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Karjalan miliisi ja IMEI koodi
3
312
Vastaukset
- Jaaha,
eikö olo tunnukin nyt turvalliselta kun tiedät että sinut löydetään tarvittaessa!
Ovat varmaankin arvioineet sinut suureksi uhkaksi kansalliselle turvallisuudelle ja kuuluvan tšetšeenitaistelijoihin.
Sinälläänhän tuo on kyllä uskomaton tapaus enkä ole milloinkaan ennen kuullut vastaavaa tapahtuneen. - jopsista vaan
Rosvothan varastaa nuo koodit jo kaupan hyllyltä ennen kuin puhelin on edes myyty.
Luehan lisää
http://poliisirikollisena.wordpress.com/tag/pin-koodi/ - Tankkaaja2000
Tulee varmaankin jatkossa matkustaessa venäjällä turvallisuuden tunne kun joku seuraa ja terkkailee, ei tarvitse olla yksin vieraassa maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893594Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna263120- 563074
- 612895
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642720Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542707On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle622446Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802291- 692138
- 452132