Asunto vuokralle Espanjasta?

Mikko

Ajattelimme mennä ensi keväänä pariksi viikoksi Espanjaan Torreviejaan. Kuulimme, että halvin/paras vaihtoehto olisi vuokrata joku asunto. Katsoin http://www.rantuu.fi/vuokrall.htm ja kieltämättä näyttää mielenkiintoiselta. Onko kellään kokemusta asunnon vuokrauksesta lyhyelle ajalle Torreviejaan/muualle Espanjaan? Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Paljon eläminen Espanjassa maksaa? Olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata näihin kysymyksiin.

11

1815

Vastaukset

• Kannattaa käydä katsomassa myös www.interhome.fi sivuilta vuokrattavia asuntoja ja taloja..

• Sanoisin etta kaikista halvin tapa vuokrata asunto on ihan paikan paalla. Mutta saattaa olla hankalaa kun olette vain noin lyhyen ajan. Itse otin vain lentoliput ja majoituin pariksi yoksi hosteliin. Ei kestanyt kauaa kun oma asunto jo loytyi.

• Oon pari kertaa vuokrannut Espanjasta kämpän Matti Lampun kautta.

Oy Feta Ab:n sivut: http://www.kolumbus.fi/samilamppu/

Lampulla ei taida olla kämppiä Torreviejassa, mutta alle 10 km päässä Benalmadena. Lamppu ei ole kaikista halvin, mutta ainakin luotettava ja valikoimaa löytyy kohtuullisesti. Fuengirolasta kämppiä löytyy enemmänkin ja monenlaisia. Sinne on noin 40 km Malagasta ja 30 kentältä.

Eläminen Espanjassa on halvempaa kuin Suomessa. Torrevieja, Benalmadena ja Fuengirola on paikallisjunaradan varrella ja Malagan lentokentältä pääsee niihin suoraan. Junakyyti kentältä Fuengirolaan maksaa muistaakseni 2-3 euroa. Auton vuokraaminenkin on halpaa, mutta liikenne on kuin jostain törmäilyradalta paitsi, että yritetään välttää törmäilyjä. Samalla tavalla mennään sieltä missä on pienikin väli. :-)

• Torreviejastako matkaa Benalmadenaan alle 10 km? Et kai vaan tarkoita Torremolinosta....?

Torreviejan lähin kenttä on Alicante, Torremolinoksen puolestaan Malaga.

• Matti Lamppuko muka luotettava, älähän viitsi naurattaa...Epäluotettavampaa tuskin löytyy, tietäisitpä vaan mitä kaikkea pystyy tekemäänkään....Huonoja kokemuksia oheisesta henkilösta löytyy vaikka kuinka paljon ja vuosien ajalta.

• kokenut kirjoitti:

Matti Lamppuko muka luotettava, älähän viitsi naurattaa...Epäluotettavampaa tuskin löytyy, tietäisitpä vaan mitä kaikkea pystyy tekemäänkään....Huonoja kokemuksia oheisesta henkilösta löytyy vaikka kuinka paljon ja vuosien ajalta.

Moi. Olisi kiva tietää miksi sanot että tämä "Lamppu" on epäluotettava. En epäile että eikö näin voisi olla, mutta olisi mukava kuulla millä lailla hän on sinua huijannut etc... Näin kokemuksestasi olisi hyötyä meille muille huoneiston vuokraajille. Mikäli taas sinulla ei ole mitään esimerkkiä asiasta, niin ole varovainen, sillä kunnianloukkaus on silloin lähellä, jos et pysty kantaasi perustelemaan.

• Olen kerran vuokrannut Rantuun kautta eikä oikein mikään toiminut,tuli vaan ylimääräisiä puhelinkuluja. En käytä oheista välittäjää toista kertaa.
    Enkä myöskään taatusti käytä Matti Lamppua vaikka joku kehui luotettavaksi, pyh sanon minä.

• LAMPPU MATTI TÄYSI HUIJARI, REPII TÄYSIN YLIMÄÄRÄISIÄ KULUJA TAKUUVUOKRASTA, MM. Asuntomme vuokrasopimus päättyi 15.12 ja Vieläkin odottelen takuuvuokran rahoja, Lamppu pistellyt viestejä että hän on maksanut jo ja ei vastaile soittoihin yms. ihan täysi huijari älkää ikinä ottako mitään vaan käykää ovetakana vain antaas suorat sanat!

• Omia henkilökohtaisia kokemuksia Matti Lampusta on useita kymmeniä.
      Kunnialoukkauksen pelossakin voisin todistaa niistä kaiken.
      Olen nimittäin nähnyt itse paikan päällä kuinka hänelle töitä tekevät ihmiset siellä Fuengirolassa joutuvat "pelastamaan" sieltä ihmisiä jotka ovat Lampun kautta ottaneet huoneiston.
      Eli omilla suhteillaan järjestämään heille kelvolliset asunnot.
      Asunnoissahan ei ole lämpöä (EI KAASUA) ellei asiakas lähde hakemaan kaasupullooa (kävellenkö)
      Usein niissä ei ole yhtään patteria.
      Klinkkerilattian ja betoniseinät ei monesti ole kolottavan eläkeläisen unelmakolo.

Huoneistot eivät ole olleet niitä mihin on luvattu.
      Huoneistoja joutuu vaihtamaan kesken viikonkin raahaten omia matkalaukkujaan osoitteeseen mitä ei tiedä missä se on. Päällebuukkauksien takia
      joka tehdään tahallisesti.
      Kyytejä lentokentiltä asuntoihin ei ole hoidettu ihmiset ovat jääneet kentille.
      Kyytejä asunnoista takasin kentille ei myöskään hoidettu ja asiakkaat ovat joutuneet ottamaan kalliin nopean taksin koneeseen.

Lyhyesti Matti Lamppu ei maksa palkkoja näille espanjansuomalaisille kuin kerran ja kusettaa heitä tekemään lisää töitä.
      Sen jälkeen he alkavat "pelastaa" näitä tulevia suomalaisia omalla kustannuksellaan olettaen, että Matti Lamppu joskus maksaisi heille.
      TÄMÄ ON TOTUUS.

Miksi kirjoitin tämän - niin - ehkäpä Matti Lampun ei olisi kannattanut kusettaa meitä espanjansuomalaisia - me kun emme halunneet jatkaa hänen epärehellistä toimintaa täällä ja siitä syystä olemme auttaneet näitä huijatuksia tulleita ihmisiä.
      Mutta ei enää.
      Jokaisen pitää vastata omista matkoistaan. Joten Olkaa tarkkoja!!!!!!

• FAKTAJUTTU1 kirjoitti:

Omia henkilökohtaisia kokemuksia Matti Lampusta on useita kymmeniä.
      Kunnialoukkauksen pelossakin voisin todistaa niistä kaiken.
      Olen nimittäin nähnyt itse paikan päällä kuinka hänelle töitä tekevät ihmiset siellä Fuengirolassa joutuvat "pelastamaan" sieltä ihmisiä jotka ovat Lampun kautta ottaneet huoneiston.
      Eli omilla suhteillaan järjestämään heille kelvolliset asunnot.
      Asunnoissahan ei ole lämpöä (EI KAASUA) ellei asiakas lähde hakemaan kaasupullooa (kävellenkö)
      Usein niissä ei ole yhtään patteria.
      Klinkkerilattian ja betoniseinät ei monesti ole kolottavan eläkeläisen unelmakolo.

Huoneistot eivät ole olleet niitä mihin on luvattu.
      Huoneistoja joutuu vaihtamaan kesken viikonkin raahaten omia matkalaukkujaan osoitteeseen mitä ei tiedä missä se on. Päällebuukkauksien takia
      joka tehdään tahallisesti.
      Kyytejä lentokentiltä asuntoihin ei ole hoidettu ihmiset ovat jääneet kentille.
      Kyytejä asunnoista takasin kentille ei myöskään hoidettu ja asiakkaat ovat joutuneet ottamaan kalliin nopean taksin koneeseen.

Lyhyesti Matti Lamppu ei maksa palkkoja näille espanjansuomalaisille kuin kerran ja kusettaa heitä tekemään lisää töitä.
      Sen jälkeen he alkavat "pelastaa" näitä tulevia suomalaisia omalla kustannuksellaan olettaen, että Matti Lamppu joskus maksaisi heille.
      TÄMÄ ON TOTUUS.

Miksi kirjoitin tämän - niin - ehkäpä Matti Lampun ei olisi kannattanut kusettaa meitä espanjansuomalaisia - me kun emme halunneet jatkaa hänen epärehellistä toimintaa täällä ja siitä syystä olemme auttaneet näitä huijatuksia tulleita ihmisiä.
      Mutta ei enää.
      Jokaisen pitää vastata omista matkoistaan. Joten Olkaa tarkkoja!!!!!!

Olisi mukava keskustella kanssasi f-2-f ja kuulla oletko edelleen samaa mieltä. Internetin syvyyksissä on aina helppo huudella anonyyminä ja päästää suustaan "totuuksia".

Itse olen saanut ainoastaan hyvää palvelua ja suosittelen lämpimästi. Ainoa henkilö joka täällä mainitaan nimellä ja useaan kertaan on Mr.Lamppu.

• Hei

MMCasan palvelut tosi hyviä . Kaikki pelaa , jopa vuorasopimus kirjoitetaan vasta kun asunnossa on käyty( ja asiakas hyväksynyt) Tietenkin varausmaksu maksetaan edeltäksin

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Iranilainen kansanedustaja lupaa 3 miljoonan dollarin palkkion

Trumpin tappajalle. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfa37fd0-332c-4304-8dc6-3f7024244907
    Maailman menoa
    87
    3563
  2. Luisteluvalmentaja Mirjami Penttinen

Valmentaa nuoria kannustavasti ja tasa-arvoisesti.
    15
    1649
  3. MURHA hämeenlinnassa

Keskustassa, maanantain ja tiistain välisenä yönä??!! Kertokaa heti lisää........
    Hämeenlinna
    59
    1233