Opettajan rajat

ulpu

Pakko kysyä neuvoa muiltakin tässä asiassa...Lapsellani on uusi opettaja joka on muuttanut pohjosesta uudellemaalle ja kahden viikon aikana on saanut jo kolme armotonya kilaria .. heitellyt pulpetteja..haukkunut lapsia ja läpsinyt...rehtorille on ilmoitetu asiasta mutta tuntuu että opettaja on kävelevä aikapommi..vähän pelottavaa..mitä ootte mieltä? p.s ihan varmasti pinna palaa näitten esimurkkujen kanssa itse kullakin, mutta jos joutuu pelkäämään opettajaa niin musta se ei vaan ole ihan oikein

191

6815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dupiduudaa

Hoh hoh, vai muka viskellyt pulpetteja ympäriinsä? Taitaa esimurkkus kusettaa sinisilmäistä vanhempaansa taas oikein kunnolla..

• Mikähän on totuus???

Uskon myös enemmän tuohon esimurkun vilkkaaseen mielikuvitukseen ja taipumukseen suurennella asioita.
        Tietysti kun ei ole itse ollut paikalla, totuutta ei voi tietää. Todennäköisesti jotain pientä kahinaa on ollut.
        Osa lapsista on hyviä valehtelijoita, mietä lie oppineet, talkkarilta varmaan. Ehkä kotona on valheella saanut hämättyä vanhempiaan ja vaikka syyt omista teoistaan sen toisen lapsen niskoille, joka on valittu perheen syntipukiksi. Syntipukisi valittu taas tietää, että on parempi olla hiljaa ja tyytyä kohtaloonsa, tai tulee vielä enemmän rangaitusta tai huutoa.
        Toki opettajiltakin menee hermot. Erityisen usein ne menevät niiltä, jotka haluavat lasten parasta. Jos taas on leipäope, jolla ei ole mitään väliä, miten lapset maailmassa pärjäävät, hänelle ne yhdentekevät vintiöt voivat pottuilla miten tahansa. Hänhän on muutenkin oivaltanut, että ne vintiöt vain käyttätyvät juuri kuin vanhempansa kotona.

• Valitettavasti kouluissa on epäpäteviä ja mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä, niinkuin muuallakin...

• Luulen...
        Mikähän on totuus??? kirjoitti:

Uskon myös enemmän tuohon esimurkun vilkkaaseen mielikuvitukseen ja taipumukseen suurennella asioita.
        Tietysti kun ei ole itse ollut paikalla, totuutta ei voi tietää. Todennäköisesti jotain pientä kahinaa on ollut.
        Osa lapsista on hyviä valehtelijoita, mietä lie oppineet, talkkarilta varmaan. Ehkä kotona on valheella saanut hämättyä vanhempiaan ja vaikka syyt omista teoistaan sen toisen lapsen niskoille, joka on valittu perheen syntipukiksi. Syntipukisi valittu taas tietää, että on parempi olla hiljaa ja tyytyä kohtaloonsa, tai tulee vielä enemmän rangaitusta tai huutoa.
        Toki opettajiltakin menee hermot. Erityisen usein ne menevät niiltä, jotka haluavat lasten parasta. Jos taas on leipäope, jolla ei ole mitään väliä, miten lapset maailmassa pärjäävät, hänelle ne yhdentekevät vintiöt voivat pottuilla miten tahansa. Hänhän on muutenkin oivaltanut, että ne vintiöt vain käyttätyvät juuri kuin vanhempansa kotona.

Onko länsimaisen islamin, eli lestadiolaisuuden jäsen? Tee poliisi-ilmoitus opesta, ja rehtorista joka peesaa lasten kehitystä tuhoavan open riehumista.

• ???
        Luulen... kirjoitti:

Onko länsimaisen islamin, eli lestadiolaisuuden jäsen? Tee poliisi-ilmoitus opesta, ja rehtorista joka peesaa lasten kehitystä tuhoavan open riehumista.

Mitä oikein höliset? Lestadiolaisuus ei ole islamia vaan ihan tätä toista idästä tuotua taikauskoa.

• TUUTIKKI
        Mikähän on totuus??? kirjoitti:

opettajalla ei saa mennä hermot ,hävetkää kun syytätte lapsia tuommoinen kirjoitus tuo lisääELISOJA ,jos vanhemmat tuomosta kirjottaa niissä kodeissa on aika huono käsitys lapsissta ,olen itse hoitanut 30 vuotta lapsia koskaan ei ole tullut ilkeitä eikä valehtellevia lapsia LAPSET TÄYTTYY HURMATA SANOI MEIDÄN OPE,

• oppilass
        grazyage kirjoitti:

Valitettavasti kouluissa on epäpäteviä ja mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä, niinkuin muuallakin...

itse olin koulussa noin 10 vuotta sitten opettaja saatto kapsauttaa päät yhteen jos touhuttiin omia ja muutaman kerran vei rinnuksista pihalle ettei jalat ottanut maahan. ja tämä oli ala-asteella, mutta ei tullut mieleenkään ruveta asiasta kellekkään valittamaan kun itse oli aiheutettu. Eikä todellakaan kotona uskaltanut kertoa asiasta, kun olis saanut taas selkään kun koulussa ei ole ollut kunnolla. Jos opettajalta palaa pinna nii kyllä suurimmaksi osaksi syy on oppilais.

• hdhgh
        oppilass kirjoitti:

itse olin koulussa noin 10 vuotta sitten opettaja saatto kapsauttaa päät yhteen jos touhuttiin omia ja muutaman kerran vei rinnuksista pihalle ettei jalat ottanut maahan. ja tämä oli ala-asteella, mutta ei tullut mieleenkään ruveta asiasta kellekkään valittamaan kun itse oli aiheutettu. Eikä todellakaan kotona uskaltanut kertoa asiasta, kun olis saanut taas selkään kun koulussa ei ole ollut kunnolla. Jos opettajalta palaa pinna nii kyllä suurimmaksi osaksi syy on oppilais.

Joo, totta. Oppilaathan ne siellä eivät osaa olla kunnolla, mutta opettajalla on oikeus poistaa häirikkö luokasta. Sanoo vain oppilaalle, että lähtee sieltä. Opiskelkoot asiat itse ja saa toki numeron vähennystä siitä, että ei ole tunnilla aktiivinen.

• Kuka valvoo?
        TUUTIKKI kirjoitti:

opettajalla ei saa mennä hermot ,hävetkää kun syytätte lapsia tuommoinen kirjoitus tuo lisääELISOJA ,jos vanhemmat tuomosta kirjottaa niissä kodeissa on aika huono käsitys lapsissta ,olen itse hoitanut 30 vuotta lapsia koskaan ei ole tullut ilkeitä eikä valehtellevia lapsia LAPSET TÄYTTYY HURMATA SANOI MEIDÄN OPE,

Kävin poikani kahdeksannella luokalla ruotsin tuntia seuraamassa. Puolet luokasta oli kääntänyt selkänsä opettajalle ja puuhasi omia juttujaan.

Historian-yhteiskuntaopin ja matematiikan tunnilla kaikki seurasivat ja tekivät tehtäviä.

Sama luokka, eri opettajat.

• jhkhkjhkjhjk
        ??? kirjoitti:

Mitä oikein höliset? Lestadiolaisuus ei ole islamia vaan ihan tätä toista idästä tuotua taikauskoa.

Kirjoittaja ei sano että lestadiolaisuus on islamismia, vaan että lestadiolaisuus on länsimainen vastike islamille. Oletan hänen viittaavan tiukkoihin uskonnollisiin normeihin, joita esiintyy molemmissa uskonnoissa. Tosin islamistit ovat nykyään maallistuneet siinä missä kristitytkin ja tiukkoja normeja noudatetaan vain tietyissä maissa ja ääri-islamistissa liikkeissä.

Lestadiolaisuus on lähtöisin pohjois-Ruotsista eikä mistään idästä.

• jupsfsdgfgg

Onko tämä kyseinen tapaus sattumalta sattunut jossain Tapiolan sseudun YLÄASTEELLA? Ja puhutaanko sattumalta naisenglanninopettajsta? Ahaa, taidan tietää, kenestä puhutaa

• Wanha ope
        TUUTIKKI kirjoitti:

Eihän opettajalla saisi mennä hermo missään tilanteessa. Ja onhan niitä monta muutakin ammattia missä hermon täytyisi vain pitää. Vaikkapa kaikki asiakaspalvelijat. Näin siis teoriassa.

Käytänössä opettajan työ on tänä päivänä niin suuren paineen alla tapahtuvaa ja jatkuvasti "suurennuslasin alla" olevaa toimintaa, että vain poikkeukselisella psyykellä varustettu ihminen sen kunnialla kestää. Koulua syyllistetään ja patistetaan ottamaan kasvatusvastuu vanhemmilta ja se sekä näkyy että tuntuu. Lisäksi vielä samassa luokassa voi olla nykyään 8-10 eri kansallisuutta edustavia oppilaita, jotka tuovat omat kulttuuriset mausteensa soppaan.

Jos opettaja tekee työnsä hyvin, ei häntä kiitä kukaan. Vanha sanonta: " Oppilas menestyy, koska on lahjakas, Jos ei menesty, on syy opettajassa" , pitää nykyään aika hyvin asennetasolla paikkansa. Vanhempia ei kukaan uskalla kritisoida missään tilanteessa. Se olisi poliittinen itsemurha.

Toki opettajan, joka saa raivokohtauksia, paikka ei enää ole luokkahuoneessa. Silloin burn out on mennyt jo liian pitkälle. Täytyy kuitenkin muistaa, että kyllä ne vanhempien kullanmurutkin osaavat kertoa ja kuvailla tiulanteet niin, että ne heidän kannaltaan näyttävät mahdollisimman edullisilta. Olen ollut todistamassa helsinkiläisessä koulussa erääseen opettajaan kohdistunutta ajojahtia, jossa loppusuoralla eräs yläasteen tyttö itkua tuhertaen myönsi kavereidensa kanssa keksineensä koko jutun. Opettaja oli lähellä menettää virkansa tekaistujen syytösten perusteella. Oppilaille sanottiin vain, että ettehän enää tee samalla tavalla. Opettajaa siis voidaan syyttää koska vain ja lähtökohtaisesti hän joutuu todistamaan syyttömyytensä. Niile syyttäjille ei tapahdu mitään, jonka he kyllä tietävät.

Opettajan työ on arvokasta ja siihen pystyvät vain harvat ja valitut. Ehkä parasta olisi yrittää tukea heitä työssään. Kyllä keskiverto-opettaja aina haluaa oppilaidensa parasta. Se on paras palkkio työstä. Opettajaksi ei ryhdytä tullakseen rikkaaksi. Kyllä työn palkitsevuus tulee ihan muista asioista.

Nykyvanhemmatkin tarvitsevat tukea entistä enemmän. Perhesurmat, alkoholisimi yms. asiat todistavat sen puolesta, että liian monet vanhemmat ovat kaltevalla pinnalla, eikä heiltä välttämättä löydy sitkeyttä ja voimaa yksin selvitä tilanteestaan.

• Legendaa
        TUUTIKKI kirjoitti:

Tarkoitat siis Elisaa, jonka tämä eräs "kirjailija" keksi?

• vitu teinix kuole <3
        jupsfsdgfgg kirjoitti:

Onko tämä kyseinen tapaus sattumalta sattunut jossain Tapiolan sseudun YLÄASTEELLA? Ja puhutaanko sattumalta naisenglanninopettajsta? Ahaa, taidan tietää, kenestä puhutaa

Eiköhän kannattaisi ensin opetella kirjoittamaan ennenkuin ryhtyy vaan arvailemaan.

• kouluttaja2

Aivan mahtavaa!! Juuri tuollaisia opettajia tämä maa tarvitsee!!

• hth**
        hdhgh kirjoitti:

Joo, totta. Oppilaathan ne siellä eivät osaa olla kunnolla, mutta opettajalla on oikeus poistaa häirikkö luokasta. Sanoo vain oppilaalle, että lähtee sieltä. Opiskelkoot asiat itse ja saa toki numeron vähennystä siitä, että ei ole tunnilla aktiivinen.

"Sanoo vaan oppilaalle, että lähtee sieltä."

Just joo. Ei ainakaan minun yläasteaikanani ongelma-oppilaat vaan poistuneet vaan jäivät luokkaan huutelemaan ja häiriköimään, kunnes ne niska-pers-otteella poistettiin - ja sitten ne vikisivät, kun ope kävi käsiksi...elleivät sitten lyöneet opettajaa.

Ja se oli kaksikymmentä vuotta sitten, nykylapset ovat vielä pahempia. Niiden vanhemmat paljon hyväuskoisempia höyniä lapsiensa suhteen kuin minun aikanani. Silloin open kovakouraisuudesta valittanut sai vanhemmilta enintään selkäänsä, nykyään vanhemmat uskovat oikeasti, mitä piloille hemmoteltu jälkikasvu vänisee.

• 1-totinen käkättäjä
        Wanha ope kirjoitti:

Eihän opettajalla saisi mennä hermo missään tilanteessa. Ja onhan niitä monta muutakin ammattia missä hermon täytyisi vain pitää. Vaikkapa kaikki asiakaspalvelijat. Näin siis teoriassa.

Käytänössä opettajan työ on tänä päivänä niin suuren paineen alla tapahtuvaa ja jatkuvasti "suurennuslasin alla" olevaa toimintaa, että vain poikkeukselisella psyykellä varustettu ihminen sen kunnialla kestää. Koulua syyllistetään ja patistetaan ottamaan kasvatusvastuu vanhemmilta ja se sekä näkyy että tuntuu. Lisäksi vielä samassa luokassa voi olla nykyään 8-10 eri kansallisuutta edustavia oppilaita, jotka tuovat omat kulttuuriset mausteensa soppaan.

Jos opettaja tekee työnsä hyvin, ei häntä kiitä kukaan. Vanha sanonta: " Oppilas menestyy, koska on lahjakas, Jos ei menesty, on syy opettajassa" , pitää nykyään aika hyvin asennetasolla paikkansa. Vanhempia ei kukaan uskalla kritisoida missään tilanteessa. Se olisi poliittinen itsemurha.

Toki opettajan, joka saa raivokohtauksia, paikka ei enää ole luokkahuoneessa. Silloin burn out on mennyt jo liian pitkälle. Täytyy kuitenkin muistaa, että kyllä ne vanhempien kullanmurutkin osaavat kertoa ja kuvailla tiulanteet niin, että ne heidän kannaltaan näyttävät mahdollisimman edullisilta. Olen ollut todistamassa helsinkiläisessä koulussa erääseen opettajaan kohdistunutta ajojahtia, jossa loppusuoralla eräs yläasteen tyttö itkua tuhertaen myönsi kavereidensa kanssa keksineensä koko jutun. Opettaja oli lähellä menettää virkansa tekaistujen syytösten perusteella. Oppilaille sanottiin vain, että ettehän enää tee samalla tavalla. Opettajaa siis voidaan syyttää koska vain ja lähtökohtaisesti hän joutuu todistamaan syyttömyytensä. Niile syyttäjille ei tapahdu mitään, jonka he kyllä tietävät.

Opettajan työ on arvokasta ja siihen pystyvät vain harvat ja valitut. Ehkä parasta olisi yrittää tukea heitä työssään. Kyllä keskiverto-opettaja aina haluaa oppilaidensa parasta. Se on paras palkkio työstä. Opettajaksi ei ryhdytä tullakseen rikkaaksi. Kyllä työn palkitsevuus tulee ihan muista asioista.

Nykyvanhemmatkin tarvitsevat tukea entistä enemmän. Perhesurmat, alkoholisimi yms. asiat todistavat sen puolesta, että liian monet vanhemmat ovat kaltevalla pinnalla, eikä heiltä välttämättä löydy sitkeyttä ja voimaa yksin selvitä tilanteestaan.

"Opettajan työ on arvokasta"

Lähtökohtasi huomioiden - eli uskosi siihen miten nykyopetus on sivistyksen kulmakivi - olet varmasti oikeassa, mutta vain niin kauan kuin pidetään kiinni siitä että tuo ilmeinen lähtökohta on oikea. Haastan sen nyt.

Opettajan työ on lähinnä kallisarvoista. Arvokasta se on silloin, jos sen sisältö ja tavoitteet ovat oikeat. Kuten arvaat myös tämä sivistykseen liitetty totuus tullaan tässä samassa yhteydessä kyseenalaistamaan.

Siihen liittäen, katsopa mitä kirjoitit:

"Nykyvanhemmatkin tarvitsevat tukea entistä enemmän. Perhesurmat, alkoholisimi yms. asiat todistavat sen puolesta, että liian monet vanhemmat ovat kaltevalla pinnalla, eikä heiltä välttämättä löydy sitkeyttä ja voimaa yksin selvitä tilanteestaan."

Tarvitsevat tukea, kirjoitat. Keinovalikoimaakin osaisit varmaan tarjota, sopivin saatesanoin varustettuna, kuten kehitys, yhteistyö, resurssit, kohdentaa... lista on liian pitkä toistettavaksi, mutta oleellista onkin havaita miten tuo lista on aina se sama virsi, jota hokemalla ei koskaan olla tuotettu mitään pysyvää ratkaisua. Syy siihen on yksinkertainen: Sellaisia resursseja ei ole yksinkertaisesti olemassa - eikä tule - joita voisi kohdentaa opetuksen parantamiseen ja yhteiskunnan hyvinvoinnin lisäämiseen.
        Tämä taisi olla jälleen eräs väite jota ei ole syytä niellä ilman todisteita. Nyt on aika antaa sitä uutta ajattelemisen aihetta. Varaudu järkytykseen. Yhteiskunnat rahajärjestelmineen eivät toimi lainkaan sillä tavoin kuin massojen ylivoimainen enemmistö kuvittelee. Totuus on tämä:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLD085413689AD9BD9

Katso ensimmäiset kolme osaa. Niistä selviää oleellinen. Jos saat ajatuksesta kiinni, voit todeta miten kyseessä on mekanismi. Onneksi se sitä on. Mekanismeistahan voi todeta ovatko ne olemassa vaiko eivät ja toimivatko ne väitetyllä tavalla.

Koko mekanismi on kaiken yhteiskuntien toiminnan kannalta suuri kurjistaja, jonka ainoa tehtävä on siirtää valta, varallisuus ja kontrolli yksiin käsiin. Sivutuotteena tosin saadaan aikaan kurjuutta talouskriiseineen, yhteiskunnallisina levottomuuksina, sekä sotina, nälänhätinä, kansainvaelluksina ja pandemioina. Jos tutkit asiaa enemmän, saat kiinni myös siitä mikä rooli eri uskonnoilla tähän on. Se on keppihevosen rooli. Silti massoja ohjailevan uskonnon ja henkilökohtaisen uskon eroa on syytä korostaa, sillä ne ovat perusluonteeltaan varsin eri asioita. Tyydyn mainitsemaan tuon vain eli ei mennä syvemmälle tuohon teemaan.

Yhteiskunnat tulevat paitsi natisemaan, myös hajoamaan, sekä yhdistymään. Käytännössä jo koko EU on liittovaltio, vaikka sitä ei moni tiedä.

• kasvinsyöjä
        grazyage kirjoitti:

Valitettavasti kouluissa on epäpäteviä ja mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä, niinkuin muuallakin...

Homonyymien ja synonyymien etabloiminen omiin denotatiivisiin tarkoitusperiin kielii vit-tupäisyydestä.

• sdfghjklöä'
        grazyage kirjoitti:

Grazy, tuokin väite varmasti jossakin määrin totta, kuten kaikki väitteet tapaavat olla. Mutta kuinka moni tulee ajatelleeksi, odottaessaan opettajan ottavan kantaakseen oppilaan omalle perheelle kuuluvia vastuita kasvatuksessa, että opettajakin on ihminen, luultavasti perheellinen ihminen jolla voi olla kannettavanaan aivan yhtä suuri taakka tai suurempikin kuin muillakin perheellisillä...omia lapsia monen ikäisiä, ehkä sairautta, ehkä vanhat vanhemmat joita pitää auttaa, tai avioero, huotajuuskiistoja, rahapulaa, keski-iän kriisi, vaihdevuodet, veemäinen naapuri, valtava riittämättömyyden tunne, loputon väsymys, kokoaikainen pakko päivittää omaa tietämystään ja osaamistaan. Elämä ei jätä ketään tiepuoleen vastuiden jaossa?
        Suomalaisilla on loputon tarve ruikuttaa. Meillä on hyvä koululaitos, ilmainen kouluruoka josta vielä kehdataan nirsoillen valittaa, on terveydenhuoltoa ja oppilaanohjausta, mutta onko niin että vanhemmat laistavat vastuitaan samassa suhteessa kuin nuorille suunnattuja palveluita ja tukia lisätään?
        Selvittäkääpä kuinka monessa maassa on opintotuki, kouluruokailu. Omat lapseni ovat opiskelleet sekä kotimaassa että ulkomailla. Pakko sanoa että muualla vanhemmat ovat positiivisempia, aktiivisempia, osallistuvampia ja rakentavampia kuin täällä meillä, jossa palveluita ja ihmeitä odotetaan nokka ammollaan kuin käenpojat.
        Jos opettaja on arvaamaton ja vaaraksi lapsille, hänen paikkansa ei tietenkään ole silloin opetustyössä. Hän tajuaa sen varmaan itsekin ja hakeutuu muihin tehtäviin kuin suoraan opetustyöhön?
        Opettajan kasvattajan roolin kasvaessa opettajan valtuudet eivät ole kasvaneet samassa suhteessa. Suomessa itsetietoiset teinit tallaavat koulukuria, oppimisrauhaa ja oppimisilmapiiriä- jakansakunta kumartelee. Hullujako olemme?

• tummeli-mummeli
        grazyage kirjoitti:

Mitenhän me vanhemman sukupolven sota-ajan kokeneet ihmiset selvittiin kaikesta selväjärkisinä kun ei ollut minkäänlaista psykologista eikä muutakaan yhteiskunnallista nykyiseen verrattavaa tukiverkostoa olemassa siihen aikaan?!
        Nykyisin on kouluissakin omat oppilashuollon terveydenhoitajat, psykologit, kuraattorit, opot ja vaikka mitkä mopot, mutta silti vaan pahoinvointi lisääntyy.

• G-piste
        grazyage kirjoitti:

Satan Loves You!

• Että silleen..
        TUUTIKKI kirjoitti:

Elisoja? Siis tarkoitatko Enkeli-Elisaa, jota ei sitten ollutkaan?

• miesenglanti
        jupsfsdgfgg kirjoitti:

Neropatti!
        Mitä on naisenglanti?

• kieltenopettajatar
        Kuka valvoo? kirjoitti:

Kävin poikani kahdeksannella luokalla ruotsin tuntia seuraamassa. Puolet luokasta oli kääntänyt selkänsä opettajalle ja puuhasi omia juttujaan.

Historian-yhteiskuntaopin ja matematiikan tunnilla kaikki seurasivat ja tekivät tehtäviä.

Sama luokka, eri opettajat.

Olen ruotsinopettaja ja minun tunneillani ei kyllä tasan käyttäydytä noin. Kaikki opiskelevat, toiset kympin arvoisesti, toiset sen verran, että läpi pääsevät.

Lisäksi mainittakoon, että on omituinen asenne, kun väitetään, että opettaja on vastuussa siitä, mitä oppilaat tekevät. Jokainen päättää itse käytöksestään ja varsinkin yläasteikäisen on kyllä ymmärrettävä yhdestä sanomisesta. Jos ei halua ymmärtää, seuraa sanktioita.

• valetta +++

Heh, vai että läpsinyt...? Enpä jaksa uskoa sitä sen enempää kuin pulpettien heittelyäkään.

Läpsiminen on rikos eli siitä vain rikosilmoitusta tekemään. Luokassa luulisi riittävän todistajia jos näin muka on käynyt.

• Turpiin vain

Meillä koulu meni pilalle sen jälkeen kun opetusministeriöstä tuli määräys, että opettaja ei saa lyödä oppilasta.
        Luokista katosi kuri samantien ja meteli oli hirveä.
        Kukaan ei tietysti oppinut mitään ja neljäsosa jäi luokalle. Yo-kirjoituksissa reputti puolet, jos ei enemmänkin. Loput saivat a:n tai b:n paperit.
        Ilman lakkia jääneet saivat kuitenkin lukion päästötodistuksen ja moni meni sillä Ruotsiin yliopistoon ja heistä tuli yhteiskunnan menestyjiä, kunhan pääsivät pois pilatusta koulusta ja aikuistuivat.

Ei kurittomassa koulussa kukaan oikein voinut käyttäytyä hyvin vaikka olisi halunnutkin, vaan piti xittuilla niille luokan perällä räyhääville opettajaa räkäpallolla niskaan ampuville hulluille.
        Toista se oli ennen, kun opettaja nappasi kurittoman oppilaan kainaloonsa ja kävi vähän kasvattamassa komerossa.
        Kyllä oli kovinkin karju kunnolla sen jälkeen.

Lyömisen lopettaminen on ollut koululaitoksemme suurin virhe!

• jänkäkoira

Meillä lapissa on tapana heitellä pulpetteja ja oikeastaan kaikke minkä saa irti luokasta kohtuullisella voimalla. Tämä on tätä peruskoulun 40-vuotisjuhlaa. (Peruskoulu alkoi juuri Lapista). Joskus jopa oppilaat auttavat hentosia naisopettajia tässä aktissa. Rehtori on samanlainen ja onkin muuten iso korsto. Erityisesti perjantait menevät näissä hommissa ja sinne onkin sitten laitettu liikuntaa, kuvista, ussaa hissaa ja muita tarpeettomia aineita.
      P.S. Olen muuttanut uudeltamaalta lappiin.

• kuksat kumoon

Lappi on muutenkin ehdottomasti Suomen paras paikka asua!

• suopunkisimo
        kuksat kumoon kirjoitti:

Lappi on muutenkin ehdottomasti Suomen paras paikka asua!

Juu, en muuttaisi pois Lapista ikhinä!

• seitasepe
        suopunkisimo kirjoitti:

Juu, en muuttaisi pois Lapista ikhinä!

Ivalon Kaamoskatu on ikimuistoinen!

• joikujouni
        seitasepe kirjoitti:

Ivalon Kaamoskatu on ikimuistoinen!

Ounasjoen yötöntä yötä ei voita mikään!

• kaikki lentää

Kyllä lentää. Meidän koulussa lensi opettajn pöytä ja monistuskone kun opettajalla napsahti. Kotiongelmia, ja mikä sen parempi kuin lapset joihin purkaa mielenterveysongelmat.

Yeime valituksen koulutoimistoon, ja nyt sai varoituksen kirjallisen, ja me vanhemmat tarkkailemme.

• ulpu

Tänään opettaja sanoi raivareiden syyks läheisen vakavan sairastumisen. p.s kyllä tiedän tasan tarkkaan että nää esimurkut on joskus helvetin ärsyttäviä ja kyllä itelläki pinna palaa, mutta jos ope sanoo (ei minun tytölle) että "vitun pelle, sut pitäis hakata" ni ei se kuulu ihan opettajan käytökseen...kuri pitää olla mutta rajansa kaikella...ei olis pitäny avautuu netissä ku tulee paskaa niskaan..sorry. oli eka ja vika kerta. Hauskaa syksyä kuitenkin kaikille!

• ulpu

p.s samalta luokalta oli eilen 6 vanhempaa soittanu rehtorille opettajan käytöksestä..että ei se ainoastaan mun esimurkku joka kusettaa;)

• Asia hoidossa

Eiköhän asia ole jo etenemässä ja opetta pääsee pitkälle hermolomalle.

• KivaOpe

Olivat oppilaat minkälaisia tahansa opettajien tehtävä on kasvattaa, opettaa ja ohjata. Opettajan ei kuulu saada raivokohtauksia, silloin hän on väärällä alalla. Auktoriteetti ei tarkoita aggressiivista käytöstä, tuolla koulutustasolla luulisi opettajan jo tietävän mitä se tarkoittaa.

• Ammattikasvattaja

Avaaja luonnollisesti kertoo nyt sitten meille sen, mikä kunta ja mikä koulu on kysymyksessä.

• Kas kun ei

heitellyt sitä kultapuppeliasi sillä koululla mitä tämä käy.
      Satutäti, lepää hieman.

• kasvattajaope

Vanhemmille pitäisi saada jonkinlainen konkreettinen vastuu lapsostensa käytöksestä. En näe oikeana että hyvät ja tunnolliset lapset kärsivät huonotapaisten häiriköinnistä. Koska hyvien oppilaiden vanhemmat heräävät vaatimaan oikeuksiaan? Kauanko heidän lastensa pitää kärsiä luokan häiriköistä, jotka pahimmassa tapauksessa pilaavat kunnollisen lapsen elämän? Jonkunlainen lukukausimaksu käyttöön ja lapsen koulukäytös määrittelemään lukukausimaksun suuruutta. Johan loppuisi turhanpäiväinen ulina siitä että koulussa ei kasvateta meidän lapsia. Nähdäkseni opettajan tehtävän kuva muuttuu opettajuuden suuntaan sen myötä, mitä vanhemmista lapsukaisista on kyse. Kouluruoka myös maksulliseksi. Nykyajan penskat saattavat ottaa esimerkiksi kolme hernettä hernekeitosta lautaselle, jotka sitten liiskaavat pitkin lautasta kun ei ruoka kelpaa. Kotona tyhjennetään sitten jääkaappi ja maristaan kun koulussa oli huonoa ruokaa.

• mk

Miksi nykyisin ei käytetä koulusta erottamista kurinpitokeinona ? Kun vanhemmat joutuisivat sietämään näitä häiriköitä pitkin päivää saattaisi löytyä myös kotikasvatustakin. Nyt ne pilaavat muidenkin opiskelurauhan ja koulun ilmapiirin, hyvienkin oppilaiden opiskelu kärsii.
        Armeijan metodi käyttöön, jos on vielä henkisesti kehittymätön eikun kotiin maitojunalla. Katsotaan myöhemmin josko on tullut järkeä tarpeeksi.
        Ihmiset kehittyvät eri tahtiin, biologinen ikä on vain numero kuten henkilön fyysinen pituus.

• asiaa....

"En näe oikeana että hyvät ja tunnolliset lapset kärsivät huonotapaisten häiriköinnistä."

Tuo on kyllä hyvä huomio...

Meillä on kolme hyvin käyttäytyvää tyttöä ja ala-astella tytöt kokivat rasittavaksi sen että opettajat usen yrittävät rauhoittaa häiriköitä siten että laittavat kiltin oppilaan tämän häirikön pariksi.

Jos jotain penikkaa ei kiinnosta opiskella koulussa, niin eristetään hänet, eikä anneta häiritä muita.

• 73827897
        mk kirjoitti:

Miksi nykyisin ei käytetä koulusta erottamista kurinpitokeinona ? Kun vanhemmat joutuisivat sietämään näitä häiriköitä pitkin päivää saattaisi löytyä myös kotikasvatustakin. Nyt ne pilaavat muidenkin opiskelurauhan ja koulun ilmapiirin, hyvienkin oppilaiden opiskelu kärsii.
        Armeijan metodi käyttöön, jos on vielä henkisesti kehittymätön eikun kotiin maitojunalla. Katsotaan myöhemmin josko on tullut järkeä tarpeeksi.
        Ihmiset kehittyvät eri tahtiin, biologinen ikä on vain numero kuten henkilön fyysinen pituus.

Nykyään koulusta erottamista käytetään harvoin, koska sehän on vain "palkinto" häirikölle, kun saa ylimääräisen loman koulusta.

Koulukoti on parempi paikka häiriköille.

• opet

Hyvin sanottu.Häiriköt pilaavat kunnollisten lasten elämän.Ihan oikein.Mutta jos opettaja heittaa jotain johonkin oppitunnilla, hänen täytyy menna töihin heitamaan toiseen paikaan, mutta ei koulussa.

• mieti nyt sentään
        opet kirjoitti:

Hyvin sanottu.Häiriköt pilaavat kunnollisten lasten elämän.Ihan oikein.Mutta jos opettaja heittaa jotain johonkin oppitunnilla, hänen täytyy menna töihin heitamaan toiseen paikaan, mutta ei koulussa.

Täh, että jos liikunnanope heittää oppitunnilla malliksi koripallon koriin, niin pitäisi muka vaihtaa alaa ?

Tai roskan roskikseen jollain muulla tunnilla ?
        Tai sienen lavuaariin ?

• itsekin opettaja

jos opettajan käytös on pikeasti tuollainen, niin tee rikosilmoitus, jos rehtori ei puutu. Jos vain täällä provoat, niin hae itsellesi apua...

• Sirkka-TätiOpe

Tosi on!
        Ei kait nykyaikana enää voi olla noin tietämättömiä ihmisiä kuin aloittaja tuntuu olevan. Jos opettaja todellakin käyttäytyy kuvatulla tavalla, sopii vaan ihmetellä miksi ei muut lapset ja heidän vanhempansa ole reagoineet asiaan, kun vain tämä yksi (aloittaja) on huolissaan asiasta. Luulisi jonkun muunkin huomanneen jotain häikkää oppituntien kulussa.
        Asia pitää selvittää, jos edes jotain selvitettävää on!
        Joko opettajan toimet tutkitaan ja katsotaan jatkaako hän edelleen lasten ja nuorten parissa tai sitten katsotaan olisiko kyseisellä lapsella tai vanhemmilla aihetta kääntyä ammattiauttajien puoleen.

• arvailet vain
        Sirkka-TätiOpe kirjoitti:

Tosi on!
        Ei kait nykyaikana enää voi olla noin tietämättömiä ihmisiä kuin aloittaja tuntuu olevan. Jos opettaja todellakin käyttäytyy kuvatulla tavalla, sopii vaan ihmetellä miksi ei muut lapset ja heidän vanhempansa ole reagoineet asiaan, kun vain tämä yksi (aloittaja) on huolissaan asiasta. Luulisi jonkun muunkin huomanneen jotain häikkää oppituntien kulussa.
        Asia pitää selvittää, jos edes jotain selvitettävää on!
        Joko opettajan toimet tutkitaan ja katsotaan jatkaako hän edelleen lasten ja nuorten parissa tai sitten katsotaan olisiko kyseisellä lapsella tai vanhemmilla aihetta kääntyä ammattiauttajien puoleen.

Tuossahan luki että kuusi vanhemmista oli ottanut yhteyttä rehtoriin.

• !
        arvailet vain kirjoitti:

Tuossahan luki että kuusi vanhemmista oli ottanut yhteyttä rehtoriin.

En usko sanaakaan koko jutusta. Kyseessä on lasten oman mielikuvituksen tuote. Lapset kantavat kotiin liitoiteltuja ja väritettyjä tarinoita.

Lähtökohtaisesti lapset ovat erittäin kieroja ja sosiaalisesti manipuloivia. Lasten kanssa on oltava erittäin tarkka opetustyössä, koska ne tarttuvat joka asiaan hanakasti.

Eiköhän tässäkin opettaja ole lapsikolonnan mielivaltaisen despotismin uhri.

• sawaa_
        ! kirjoitti:

En usko sanaakaan koko jutusta. Kyseessä on lasten oman mielikuvituksen tuote. Lapset kantavat kotiin liitoiteltuja ja väritettyjä tarinoita.

Lähtökohtaisesti lapset ovat erittäin kieroja ja sosiaalisesti manipuloivia. Lasten kanssa on oltava erittäin tarkka opetustyössä, koska ne tarttuvat joka asiaan hanakasti.

Eiköhän tässäkin opettaja ole lapsikolonnan mielivaltaisen despotismin uhri.

"En usko sanaakaan koko jutusta. Kyseessä on lasten oman mielikuvituksen tuote. Lapset kantavat kotiin liitoiteltuja ja väritettyjä tarinoita."

Siis pakko nyt kysyä että mitäköhän helvettiä ? sinä vatipää luulet niin tietäväsi maailman jokaisen nuoren ajatukset? Ihan hyvin vois sanoa ton kaiken saman aikuisista, taikka vaikka vaan opettajista? miten ne just nuoret eroaa muista ihmisistä. Joo jokainen nuori on valehteleva ja mielenvikainen.
        Ajattelutavallas sinä tässä oot se mielenvikainen.

• hyvä opettaja

tuollainen minunkin aikaa opettaja kävi kiinni ja heitti lattialle häiriköt ja häirintä loppui siihen paikkaan

• ......

On oikein. Kakarat pitää laittaa kuriin!

• Sirkka-täti

Afrikassa sanotaan; kylä kasvattaa lapset!

• Lähiöstä kaikaa
        Sirkka-täti kirjoitti:

Suomalainen kylä on liian jurrissa tuohon.

• löllö
        Sirkka-täti kirjoitti:

Ja sen kyllä huomaa kun katselee millaisia ovat somalien hulivilikakarat täällä Suomen suurkaupunkien kaduilla!

• ope kohta eläkkeellä

Juu aikasemmin oli just se pieni pelko opettajaa kohtaan joka teki sen että työrauha säilyi. Eli just sitähän kaivattaisiin. Pientä pelkoa pieneen persiiseen.

• hoppoijaa

Kyllä kuulostaa täydelliseltä Kylli-tätin satutunnilta tuo kertomasi, kullannuppusi kusettaa sinua ..!

• En usko!

En usko että lapsi valehtelisi noin kamalasta asiasta!!!!!!!!!!

• kamalat kakarat
        En usko! kirjoitti:

En usko että lapsi valehtelisi noin kamalasta asiasta!!!!!!!!!!

Oletpa hyväuskoinen...

Lapset valehtelevat ihan kamalista asioista. Entisessä koulussani opettaja pääsi työstään eroon, kun joukko tyttöjä keksi ihan kiusatakseen alkaa syyttää miesparkaa seksuaalisesta ahdistelusta. Ihan sama, mitä muut oppilaat sanoivat, kun lumipallo lähti liikkeelle. Tyttöjen vanhemmat eivät vaan voineet uskoa, että heidän kullannuput valehtelevat jostain näin vakavasta ja kun jotkut tytöt alkoivat perua puheitaan olikin jo liian myöhäistä vanhempien lopettaa kampanjaansa opettajn erottamiseksi.

Lapset ovat hirviöitä sille päälle sattuessaan: eivät tajua tekojensa ja puheidensa seurauksia ja ovat muutenkin empatiakyvyttömiä.

Lähtökohtaisesti lapset valehtelevat, näin olen omani kouluaikanani huomannut.

• Yhteyttä rehtoriin

Ota yhteyttä koulun rehtoriin ja opetusministeriöön.

Muistan kun meidän kouluaikaan puukäsityöopettaja löi oppilaita rautaisella suorakulmalla napauttaen päähän, lisäksi nimitteli ja teki oppitunneista pelkotunteja. Ne muistot säilyy vieläkin näin aikuisiällä varmasti kaikilla oppilailla.

• Sirkka-tätiUki

Oikein. Miksi puhua hännälle, kun pääkin on paikalla?!

• Luja kasvatus

Minun aikana opettaja veti tukasta seinän viereen ja nosti rinnuksista seinälle. Et on lyöty siit on hyöty, seuras taito toimikin.

• Joka kuritta kasvaa.

Eikö se vielä ole mennyt kullanmurujen vanhemmille jakeluun. Opettajilla ei ole mitään oikeuksia vaikka pitäisi olla. Vähintään poliisikoulutus ja oikeudet.

• hyväsi vaan

Ihan hyvä jos joku ope viellä saa noihin kusipäihin pelontunnetta. Toisinpäinhän se yl. on ;))) Heh he.

• huolestuisin minäkin

Kyllä vain opettajat käyttäytyvät noin nykyään.Itsekkin jouduin viemään asian poliisille kun poikaani revittiin ranteista ja pakotettiin suihkuun,kaiken kukkuraksi joutui kuivaamaan itsensä kaikkien nähden käsipapereihin.Opettajat pitivät kuulustelussa tottakai yhtä ja puolustivat toista opettajaa,syytettä ei syyttäjä nostanut,mutta se opettaja sai huomautuksen eikä opettanut enää ainakaan poikani luokkaa.Syy siihen,miksi jouduin viemään asian poliisille asti,oli että kun menin selvittämään asiaa koululle sen opettajan kanssa,vastaukseksi sain pelkästään,että hän puhuu vain poliisille,ei pojan äidille.Vie vaan rohkeasti asiaa eteenpäin,ei lasten pidä pelätä opettajaa,päinvastoin.Tuommoisesta ne koulupinnaamiset alkaakin.Kouluvirastoon soitto heti.

• Hellanduudeli

Kauheeta, mihis sinun mielestä olisi pitänyt kuivata, opettajan toppiin vai? Pistäkää ne kullanmurunne tiukalle ennenkuin alatte pilata pienipalkkaisten opettajien muutenkin stressaavcaa työtä.

• puhtaus puoli ruokaa

Jonkuhan sunkin poikas on opettava pesytymään.

• Sivusta seurannut
        Hellanduudeli kirjoitti:

Kauheeta, mihis sinun mielestä olisi pitänyt kuivata, opettajan toppiin vai? Pistäkää ne kullanmurunne tiukalle ennenkuin alatte pilata pienipalkkaisten opettajien muutenkin stressaavcaa työtä.

Joopa joo. Nykyajan vanhemmat ei osaa kasvattaa lapsiaan, vaan sysää kasvatuksen koululle ja opettajille. Sääli näitä nyveröitä (vanhempia). Olisi oikein, että lapsihäiriköt suljettaisiin kokonaan opetuksen ulkopuolelle. Annettaisiin (häirikkö) vanhemmille opetusvastuu, jos vanhempien äly siihen riittää. Muuten lapset otettaisiin pysyvästi huostaan, että heille oilisi mahdollisuus hyvään elämään, joka kantaisi eteenpäin.

• laphista

Pöljä, liikunnnatunnin jälkeen käydään suihkussa. Jos ei osaa teini pitää pyyhettä mukana, niin eikö ole hyvä, että kuivataan jollakin? Olisiko pitänyt laittaa vettä valuvana pukeutumaan?

-Ja ranteesta repiminen...juupa juu, opettajathan monesti myös kiskovat pään irti, kuristavat ja niin edespäin... - Siis jos uskoo murrosikäisten paskapuheita.

Myös oikeita ongelmaopettajai on, sisi sellaisia mielenvikaisia ja väkivaltaisia, mutta tuo liikunnanopehan on toiminut vaan koulun sääntöjen ja kasvatustehtävän mukaisesti.

• ent.koulunkäyntiavus
        Sivusta seurannut kirjoitti:

Joopa joo. Nykyajan vanhemmat ei osaa kasvattaa lapsiaan, vaan sysää kasvatuksen koululle ja opettajille. Sääli näitä nyveröitä (vanhempia). Olisi oikein, että lapsihäiriköt suljettaisiin kokonaan opetuksen ulkopuolelle. Annettaisiin (häirikkö) vanhemmille opetusvastuu, jos vanhempien äly siihen riittää. Muuten lapset otettaisiin pysyvästi huostaan, että heille oilisi mahdollisuus hyvään elämään, joka kantaisi eteenpäin.

olen sama mieltä kanssasi.turhaan paapotaan lapsia ja vanhempia lapsia.. tästä myöhemmin maksaa koko yhteiskunta

• koulupakko

Mitähän kamalaa se sun esimurkku on oikeen tehnyt kun ope raivostu ?? Kysyn vaan.
      Koita kuule ite kasvattaa sitä pikkupentuu ettei open tartte. Ope pitää kurin ja jos se jollekkin mammanpojalle on pelon paikka, niin kyllä se siitä tottuu oikeaankin elämään.

• petunia61

Omien lasteni viisas ja kokenut opettaja sanoi aikanaan, että kaikkea mitä lapset koulusta kertovat kotona ei kannata uskoa. Ei hänkään usko puoliakaan siitä, mitä lapset kertovat koulussa kotiasioistaan. Lisäksi hän neuvoi, että lasten aikana ei koskaan saa puhua pahaa opettajasta, koska siinä tekee vain hallaa lastensa koulunkäynnille. Asia kun nyt vain on niin, että vaikka koulunkäynti ei mukavaa olisikaan, on lapsen kannalta hyväksi, että koulu hoidetaan asiallisesti. Toimin omien viiden lapseni kanssa noin, ja kaikista tuli kunnon ihmisiä. Odotan kauhulla, millaisia aikuisia tulee näiden vanhempien lapsista, jotka kyttäävät opettajien tekemistä ja sekoittavat poliisitkin mukaan. On päivänselvää, että jos lapselle opetataan kotona pienestä pitäen, ettei opettajaa tarvitse totella, ei hän kunnioita aikuisenakaan mitään auktoriteetteja. Nythän tämä on vanhempien hullutus on mennyt jo siihenkin, että jos poliisi puuttuu oman lapsukaisen tekemisiin, tehdään rikosilmoitus poliisia vastaan.

• 26

joopa joo lisää viinoooooooooooooooooooooooooooooooooo!Globaalia jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

• unohda auktoriteetit

niin maailma pelastuu.

" On päivänselvää, että jos lapselle opetataan kotona pienestä pitäen, ettei opettajaa tarvitse totella, ei hän kunnioita aikuisenakaan mitään auktoriteetteja. "

Hienoa, mutta miten saataisiin kaikki ymmärtämään tämä, ettei mitään auktoriteetteja pidä kunnioittaa, vaan omia oikeuksia on opittava ajamaan ja puolustamaan, sillä kukaan muu ei sitä tule puolestasi tekemään !
        Virkahenkilöt vastuuseen teoistaan ja tekemättä jättämisestään, eikä suinkaan kunnioiteta niitä auktoriteetteina ja katsota heidän rikkeitään läpi sormien.
        Tämä periaate tulisi lopultakin jokaisen suomalaisen sisäistää ja kunnolla.

• ei sopivaa käytöstä

Sellainen käytös ja esimerkki ei sovi nuorille tai lapsille. Omassa lapsuudessa opettajat olivat hurjia käytökseltään, mutta olisi hyvä hänen hakeutua muulle alalle.. Koska nuoriin se vaikuttaa haitallisesti mielestäni ja voi stressata sekä pelottaa joitain pysyvämmin. Tai sitten joku nuorista ottaa vielä käytösmallia tosiaan.
      -On oikein että keskustelee jos on joku isompi järjestyshäiriö, mutta tuollainen tyyli ei toimi.

• huhuuuuuuuuuuuuuuuuu

Tee kirjallinen valitus kaupungille/kunnalle jossa asut. Osoita valitus sivistystoimen päälikölle. Puhelinsoitot eivät välttämättä auta koska vähättelevät ja suojelevat kyseistä koulua ja sen opettajaa.Kirjallinen valitus pitää käsitellä.

• 45.v

Nämä heikkolahjaiset jotka hyväksyvät aggressiivisen opettajan käytöksen...olette varmasti todella hyvissä väleissä oman/omienne lastenne kanssa eihän lapsien puheita kannata kuunnella =D hahahahahahaha idiootit!! Varmasti hyväksytte väkivallankin kotonakin...hei nää Kullannuput tulee vaihtamaan teidän kakkavaippojanne tulevaisuudessa ja "hoivaamaan teitä" kannattaa varmasti miettiä mikälaisia lapsia kasvattaa tähän niin ihanaan ja hyvään Suomeen. Näitä nykyajan nuoria on kasvatettu niinkin hyvin että vanhuksista ei juuri välitetä eikä ketään kiinnosta...miettikää ihmiset omaa tulevaisuuttanne kun istutte kakat housuissa vanhoina seniorikodeissanne ja teitä tullaan aggressiivisesti hoitamaan ;)

• piparitassu

Jaa.. muistelisin, että ollessani ala-asteella tai mikä alakoulu se nyt sitten onkaan niin opettajilla oli tapana saada raivareita. Niitä lähti itkien opehuoneeseen kahville kesken tunnin jne. Ja jos pulpetit nykyään on semmosta kevyempää lajia niin voihan niitä heitellä. tietääkseni kuitenkin ne on tehty sen verran painaviksi että pysyvät paikallaan. Meidän yksi wanhempi opettaja huusi meille "tehän olette ihan aaseja koko porukka" ja kerran se taisi jollekin sanoa "sinä senkin saapas" :)

• Ossaus

Joo, ja purru polvesta lasten jalkoja poikki. ;-)

• Mac Böö

Eikä tässä vielä kaikki.........

• karsseri käyttöön!

Jotenkin kyllä tuntuu, että opettajille on asetettu parin dekadin verran enemmän rajoja kuin oppilaille.

• naismaikka50

Itse toimin opena ammatilisella toisella asteella. Paljon on kirjoitettu koulujen kurinpidollisista vaikeuksista, mutta jos elo on open taholta tällaista, on vika kyllä opella itsellään myös. Suosittelen vihanhallintaa. Palaa se pinna minullakin joskus, kun opetamme nuorisoa työelämää varten ja aina saa pyytää, patistaa ja kysellä tehtävien perään. Olen sanonut, että työpaikoilla ei toimita näin, joten tällainen aikataulusidonnaisuus kyllä kannattaa opiskella ammattiin kuin ammattiin liittyvänä. Vanhempien rooli vanhempina on usein hukassa ja 16 vuotiaat (meillä aloittavat) saavat toimia ihan omin päin monissa asioissa. Viime keväänä valmistuva ryhmäni sanoi: "Sinulla sitten on lehmän hermot, kun et muiden maikkojen tavoin raivostu meille, vaikka opinnäytetyömme ovat hurjasti myöhässä."

• raha ratkaisee

motivaation, niin työssä kuin opiskellessakin.

" työpaikoilla ei toimita näin "
        Kyllä muuten toimitaan, jos ei palkkaa rupea kuulumaan. Eli vaikka lakkoaseenkäyttöön työpaikoilla silloin turvauduttaisiin ja aika äkkiä.

Koska kouluissa ei palkkaa oppilaille makseta, ei oppilaita kiinosta noudattaa työelämän niitä pelisääntöjä joita noudatetaan ainoastaan kun työnantajakin hoitaa velvoitteensa.

• laphista

Täältä Lapista lähti juuri kesällä yksi pulpetteja heittelevä raivopää pois, kun erotettiin. Liekkö sama henkilö?

• Torvelo olet

Hoh, hoh, hoooooooooo pujauta tukasta mulukunkuulaasi, että oppii valehtelemaan.

• laphista

Ei välttämättä valehtele, on näitä hulluja opettajissakin.

T: ope

• äöl,mnj
        laphista kirjoitti:

Ei välttämättä valehtele, on näitä hulluja opettajissakin.

T: ope

Sitä kutsutaan temperamentiksi. Open luulisi tietävän.

• kasvatustieteen lisu

Isien ja äitien kullit ovat sen verran adhd- yms. sairaita, että niille ei voi mitään ,jos ei käytä pakkokeinoja. Yhden olen teipannut ns. jeesusteipillä tänä syksynä pulpettiin ja toisen olen sitonut tuoliin. Taitava ope osaa käyttää kaikki keinot, sehän on vain mielikuvituksesta kiinni. Muu porukka ei uskalla puhua asiasta ulkopuolelle, koska se tietää rangaistusta koko sakille. Vähintään 95 % heistä on takuulla sellaisia, että työelämään heistä ei ole.

• näit unta

Ja sitten heräsit taas omaan huutoosi märässä sängyssä kun olit laskenut allesi....

• hoitoon siitä

Juu, kun joutuu rikoksen uhriksi, niin voi siitä tosiaan tulla sellaisa traumoja 95 prosentille, ette heistä enää työelämään ole.

• åöl,mn

Ikävää, että se voi toimia myös noin päin. Opettajakin on vain ihminen.

• nollapolla

Jokaisella ihmisellä on tajunnan aukko.Viinapullollisilla se on pullon suun kokoinen.Entäs oikeustaju?Lapsettomat kostavat omat vaillinaisuutensa joskus jopa muiden lapsille.Ei ole kaikki miltä näyttää!Jotkut asemaansa turvautuvat ovat jopa älykääpiöitä.Kukaan ei ole paha syntyessään.Seurakin tekee kaltaisekseen!Ne jotka eivät osaa laulaa laulavat kuorossa!

• myöskin ope

Nyt valitusta tekemään, että lapset saa toisen open. Ei tuo tuommoinen kuulu kuvioon vaikka miten menis hermot. Kyllähän murkkuikäiset osaavat olla TODELLA kettumaisia, mutta pitää vaan ottaa rento (tosin ei liian rento) ja ammatillinen asenne. Kaikesta selviää, kunhan saa muksuihin luottamuksen ja sehän se koetteleekin hermoja ja aikaa, mutta voin kokemuksesta sanoa että on kaiken sen arvoista. :)
      T. Erkkaope

• entäs todisteet

Juu, mut koska nykyaikana todisteita voi hankkia esim kännykällä videokuvauksella, ei ilman todisteita mitään järkevää muutosta synny.
        Pitäähän opettajillakin joku oikeusturva olla, siis niillä joita syyttömänä syytetään satuja kertomalla.
        Syyllisten taas on turha inistä kun on videomateriaalia näyttönä kymmenien alaikäisten todistajalausuntojen lisänä.

• Erityisopettaja

Okl:ssa aikanaan opetettiin saamaan auktoriteettia. Siihen nimenomaan kuuluu pedagogisesti oikeaoppinen irtaimiston viskominen ja kiinteistä kalusteista irtaimiston tekeminen väkivalloin. Oletteko opettajat milloinkaan kokeilleet, millainen hiljaisuus luokkaan tulee, kun karjuen kiskot vaikkapa verhot alas ikkunoilta ja murskaat teatraalisesti dokumenttikameran petkeleellä, jota säilytät opepöydän alla jaloissasi. Toimii.

• irtoteesi

Siinä mielessä kylläkii.Entä jos lapset samaistuu.Hitleriä pelkää varmaan viisaasti viisaat.Ei oppi ojaan kaada puhumattakkaan pedagogista esitystä.Eihän niin tyhmää opettajaakaan ole ettei pysty muita neuvomaan taivas varjele asemallaan.Saako sitten okl.ssä kirjoilla ollut pöllöillä.Menkää hoitoon jos ette pysty muuten auktoriteettia ansaitsemaan.Alkon ystävät ensiksi.

• äly älä jätä

Ei toimi noin.
        Sotket nyt auktoriteetin ja pelon toisiinsa.
        Jälkimmäinen edesauttaa hiljaisuuden syntymistä, muttei suinkaan edistä oppimista minkään vertaa.

Lainsäädäntöön tulee saada aikaan sellainen muutos, että tehokkaat toimenpiteet voidaan kohdistaa ainoastaan niihin häiriköihin, eikä syyttömiin sivullisiin.
        Ei se mitään auta että sivulliset joutuvat niiden häiriköiden lisäksi pelkäämään vielä opettajaakin ...

• Sampio

Tieteddätehän te mut... Aah, lapsia. ;)

• muistelijamuistelija

Ei tällaisia "raivopäitä" saisi päästää opettajiksi. Omalla lapsellani on sellainen liikunnan opettaja joka tekee näin. Esim jos pallopeli ei suju kuten hän haluaa, niin opettaja juoksuttaa poikia esim 2km ja jos pallopeli ei vieläkään suju niin opettaja juoksuttaa toiset 2km. Hänellä on jokin kostomentaliteetti ja kuvittelee olevansa jokin yli ihminen joka saa kostomentaliteella kurittaa oppilaitaan. Toimii kuin luulisi olevansa jonkin armeija kouluttaja ja yrittää juoksuttamalla saada otetta oppilaisiin ja näin alistaa oppilaita johonkin itse saamaansa kuritukseen ja opetukseen.Näitä vstaavanlaisia kahjoja opettajia kyllä riittää täällä suomen maassa ihan omastakin takaa. Itselläni oli nais opettaja ekaluokalla joka antoi oppilaille selkäsauna jos mei oppinut tai ihan muuten vaan, opettajana hän oli täysipiru vaikka oli olevinaan jonkin sortin uskovainen. Toivottasti hän mätänee helv... Omat lapset tekivät ilkeyttä ja ja koskaan niitä ei rankaistu vaan hän syytti aina muita kylän lapsia omien lapsiensa tekemistä tihutöistä.Siitä koko opettajan kuvatuksesta ei kenelläkään saman kylän lapsilla ole muuta kuin erittäin ikäviä muistoja.

• 15 vuotta opettajana

Missä noin hyvä opettaja on nykyään jos lapset "juoksevat" 2 km x 2km se hän on suorastaan ihme. Täällä jo 2x400m on suurimmalle osalle liikaa ja vielä juosten.

Olet kyllä aikamoinen paskanpuhuja...selkäsauna...olet varmaan ollut kesällä katsomassa Vaahteramäen Eemeliä.

Ja Ja Ja vieläkö muistelija muistelee olitko mukana Raatteen tiellä. Kyllä joka ammatissa on kaikenlaisia, mutta suurin osa opettajista täyspäisiä.

Lapset ovat pääosin myös mukavia ja oppivaisia, mutta mikäs sille voi jos on kusipäisiä vanhempia, joilla ei itselläänkään ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

• Sukulaismies......

Taidat uskoa kaiken mitä oma penskasi sinulle valehtelee. Olet melko varmasti pentusi pelinappula. Aika moni huoltaja joutuu häpäistyksi lastensa valehtelun vuoksi. Ei kannata aina uskoa kaikkea mitä kakarat loruilee.

• mun 2 cnt

kyseinen opettaja ilmaisee itseään vähän värikkäämmin. Turha siitä on ressiä ottaa. Sano, että heittele pulpetteja, mutta älä nimittele ja ainakaan läpsi lapsia. Eri asia on sitten sanoa vaikka puurokorvaksi, jos ei kuuntele mitään kaikista kehotuksista huolimatta. Tosin ehkä opettaja tekisi viisaammin siinä, jos ei jaksaisi välittää piltistäsi, pistäisi ulos luokasta, ja aikanaan hän kävisi luokan uudestaan. Jaksaisi kuunella tunnilla.

• mummapumma

Jos oikeasti opettaja on käyttäytynyt noin, niin kiireesti siihen pitää puuttua. Opettajalla ei ole oikeutta läpsiä lapsia, vaikka nämä olisivatkin villejä esimurkkuja. Kauan aikaa sitten, kun itse kävin koulua, yli 40 v sitten, koulussa oli opettaja , joka vainosi pieniä ekaluokkalaisia oppikoululaisia ja jos nämä eivät olleet kiiruusti ulkona niin tämä miesopettaja nosti ne ylös naulakkoon takin kauluksesta roikkumaan, ja muutakin ilkeyttä teki. Että kyllä niitä ilkeitä opettajiakin on, ja pinnansa polttaneita. Kyseinen opettaja olisi kiireenvilkkaa laitettava stressilomalle, ja uusi sijainen tilalle. Opettaja, jolla on auktoriteettia saa lapset hiljaiseksi ilman huutoa ja meteliä. Se on huono opettaja, joka käyttää fyysisiä voimakeinoja ja viskelee tavaroita.

• ollut myös opena

Ei tuollainen käytös kuulu opettajalle. Tietenkin on myös niin, että opettajan kuuluu taata oppimisrauha tunneilla. Tässä suhteessa tosiasia on se, että 90-luvun laman Jälkimainingit näkyy , koska silloin laitettiin laitoksista ulos, työpaikoilta ulos ja ajettiin ihmiset henkisesti ja taloudellisesti nurkkaan. Kysyä myös sopii, että miten lapsi oppii työntekemisen/elämisen mallin, jos isa ja/tai äiti , isoisa ja isoisänisosisä ovat olleet työttöminä? Mistä työntekemisen malli, jos lähipiiri joutuu elämään yhteiskunnan niukkenevalla tuella. En puolusta, mutta en ihmettele päihteidenkäytön lisääntymistä ja syrjäytymiskierrettä. Sitten tähän opettajaan: Tämänkinkaltaisten perheiden lasten on käytävä Suomessa pakollinen kouluaika, jolloin ongelmat varmasti heijastuvat myös kouluun. Tosiasia on, että vanhempien olisi joskus myös erittäin terveellistä olla muutama päivä opetustilanteissa mukana, niin tulisi selväksi se todellisuus. Myös päättäjille tämä tekisi hyvää, niin ehkä havaitsisivat sen. Opettaja pelkää helposti, että hänen ammatitaitoaan epäillään, jos uskaltaa sanoa, ettei pärjää.
      Mutta, ei noin todellakaan voi käyttäytyä.
      T: ollut myös opena

• Raakkuna-1

Joop. Aloittaja on tamperelainen poliisi, joka ei ole vieläkään lopettanut oman lapsensa hakkaamista gummiletkulla. Hakee syntipukkia opettajasta lapseensa syntyville jäljille jotka pahenevat päivittäin.

Mutta kuinka tamperelainen poliisi lavastaa opettajan lapsensa tulevalle tukehdutuskuolemalle?

Tampereen poliisilla on konstinsa.

• Deadlift

Sitähän ei nyt kukaan aseta tänäpäivänä kyseenalaiseksi kun oppilas hakkaa opettajaa.

Se on sen sijaan kauheaa jos opettaja vähän oikaisee joskus kurittomia kakaroita!!

• oli se aikaa

-60 luvulla yks opettaja vaati, että sitä pitää tervehtiä,muuten tulee arestia, mutta ei vastannut tervehdykseen ja karttakeppiä käytti muuhunkin kun talun osoitukseen ym.
      silloin sai jopa kopauksen päähän jos ei ollut opettajan mieliksi, ei unohdu koskaan..

• Virkatietä

Älä huoli, kyllä opetusministeji hoitaa homman.

• Sandmännchen

Mitenkä niin, eduskunnan kyselytunnillakin tojkahtelee tuon tuostakin

• kyllä se

kotoa lähtee. Ennen kotona ja koulussa opetettiin käyttäytymistä. Pari vuotta sitten kuulin kuinka AMK-opettaja ehdotti yhdeksi pakolliseksi aineeksi käyttäytymistä. Siis 18 ikäiselle henkilölle pitäisi opettaa käyttäytymistä??? Itse seuraan vierestä 16 henkilöiden opetusta ja ihan kauhistuttavaa on katsella sitä touhua. Kynät teroitetaan lattialle vaikka roskis on kahden metrin päässä. Karkkipaperit ja kertakäyttö kahvimukit jätetään pöydälle vaikka roskis on kolmen metrin päässä. Tyhjiä limpparipulloja löytyy päivittäin portaista. Jos ei kotona opeteta siisteyttä ja käytöstapoja, niin jotain on pielessä ja todella pahasti.

No, onneksi syljeskely on lopunut lähes tyystin. Enään en tarvitse kumisaappaita kun menen töihin.

• missä vika

Asia pitäisi selvittää, mitä on oikein tapahtunut. Pulpetit ovat esim. voineet siirtyä, mutta että lennelleet? Opettaja olisi joka tapauksessa sairasloman tarpeessa, vaikka ei ihan olisi pulpetteja heitellytkään. Tässä keskustelussa puolustetaan opettajia ja syytetään lapsia ja perheitä, kuten yleensä nykyisin on tapana. Opettajat eivät tunnu ottavan mitään vastuuta, vaikka heidän käytös monesti on epäasiallista myös vanhempia kohtaan. Jos ei kaikilla vanhemmilla lasten kasvatus ole ihan hanskassa, ei opettajillakaan monesti ole ominaisuuksia, joita opettajan työ vaatii. Opettajat eivät esim. usein kykene kuuntelemaan toisia ihmisiä vaan vuorovaikutus on yksipuolista sanelupolitiikkaa, luulevat olevansa aina oikeassa. En ihmettele, jos kodin ja koulun yhteistyö ei oikein suju. Miksi opettajat ovat niin suojattu ammattikunta, että heidän toimintaansa ei kukaan kritisoi? Nykyajan lapset ovat vaan niin kauheita...vai???

• hellan lettas

Jokos olette koko perhe saaneet kunnallista krrisiapua?

• mammaeimummo

Asia on joko totta tai ei.
      Asiasta tulee keskustella lapsen kanssa, rehtorin kanssa ja koulutoimen johtajan kanssa. Lapselta voi kysyä suoraan onko hän liioitellut tai värittänyt tapausta, en puhuisi valehtelusta. Pieneen tapaukseen on ehkä kiva kehittää vähän draamaa ympärille. Kerrot että asia on tärkeä ja siitä on tarkoitus puhua rehtorille. Kyllä lapsesi tuntien huomaat että onko asia kerrottu oikein vaikka ei tunnustaisikaan.

Muistan kun olin kyläilemässä ja talon lapsi tuli kotiin ja haukkui sijaisopea.
      "sellainen tyhmä HOomosek-uaalinen sijaisope" Ei lapsiparka tiennyt mitä on
      homoseksuaalinen ja asia oli varmasti ihan hatusta isommat lapset välitunnilla heittäneet.

Ihan hyvä keino on kysellä luokkakaverien vanhemmilta myös.
      Se oma nuori saattaa olla sen jutun pahis huonoimmassa tapauksessa.
      Jos asia on totta on syytä ottaa siis esimiestahoihin yhteys. Viime kädessä koululautakuntaan.

• Käytä pikkuisen älyä

Koulutoimenjohtajahan sen varmasti tietää. Hänhän on entinen opettaja, joka ei ole selvinnyt työssään ja on siirtynyt paperinpyörittäjäksi.

Joka tapauksessa tämä huoltaja osaa hysterisoida lapsensa valehtelemaan, jos luokassa pulpetit lentelee, niin kyllä siihen on varmasti jo puututtu. Yritä nyt ihmeessä saada se penskasi jonkinlaiseen järjestykseen ja hakeutua itse terapiaan. Sinä kärsit vainoharhoista ja pilaat lapsesikin, kiireesti hoitoon!

• oppilasko kertoi?

Höpönlöpön,aika huono yritys mustamaalata
      opttajia,tuosta olisi jo vähintään molemmissa
      iltapäivälehdissä jutut.

• Huolestuttavaa!-!-!

Itsekkin voin sanoa kokemuksesta ja muidenkin vanhempien puheista, että tämä asia on aika huolestuttavan yleinen. Muutama vuosi sitten kun omat lapseni kävivät ristiinassa ylä-astetta, niin heillä oli tälläinen juuri kuvaamasi uskonnon opettaja. Opettaja nosteli lapsia seinille ja töni, löi sekä puhui hyvin alentavasti ja perveettisesti varsinkin naispuolisille lapsille. Opettajasta tehtiin monia ilmoituksia (itse tein myös) mutta opettajan sen kun jatkaa samoja tapojansa. Asia on minun mielestäni hyvin huolestuttava koska opettajien on tarkoitettu näyttämään oppilaille mallia ja ohjaamaan heidät hyviksi kansalaisiksi. Agressio ja väkivalta ei ole suvaitsevaa koulumaailmassakaan eikä mikään muu lapsia henkisesti/fyysisesti vahingoittavat teot. Monesti olen kuullut että lapset ovat niitä jotka huijaatvat ja keksivät asioita. Laki se on se on kaikille määrätty ja sen myötä myös täällä eletään. Suojelkaa hyvät vanhemmat lapsia, koska he ovat kaikista tärkeimmät! Aina kuria pitää tottakai hieman olla mutta raja se on silläkin!

• yguxe3

Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. Janipettereit ne vaan porskuttaa.

• touuu

Nykyajan huonosti kasvatettujen ja ongelmaperheiden lasten kanssa ei pärjää kukaan.

Tosiasia on se, että hyvin koulussa pärjäävät, tunnolliset ja kiltit eivät aiheuta mitään häiriötä ja työrauhan rikkoutumista koulussa.

• Isi61

Kuulostaa tutulta! Tiedän ainakin yhden tapauksen, jossa opettajan käämit käryää koulujen alettua sen surullisen kuuluisan pitkän kesäloman jälkeen. Koulujen alkamisesta on tuskin viikkoa kun tällä tapauksella hirttää hihna....kotioloissa. Ilmeisesti nämä "opettajat" ovat yksinkertaisesti pitkän sairasloman tarpeessa, ja sen jälkeen uudelleenkoulutukseen.

Kyllä opettajia tulisi mielestäni tukea enemmän, eikä vain arvostella, mutta epäkelvot tapaukset tulisi poimia pois lapsiamme pilaamasta.

• ent.avustaja

miten sinun lapsesi käyttäytyy koulussa .tiedätkö varmasti ?opettajat joutuvat moniin vaaratilanteisiin päivisin .koska vanhemmat uskovat mitä lapset puhuvat kotona .tervetuloa vanhemmat työhön kouluun.

• Lahden kouluissa

Mun ruotsin-ope paukutti kirjat pulpettia vasten,että paukahdus kuului alakertaan asti.
      Musiikintunnilla meillä oli yksi hirveä opettaja joka löi yhtä poikaa poskelle. (musiikin-ope sai erotuksen)
      ja talonmies rakastaa englanninopettajaa,se on koskenut sen persettä ja työntänyt kaksi sormea pilluun yms. lasten nähden... (enkun ope on nuori ja kaunis)
      Yksi opettaja on entinen strippari ja toinen uusi musiikinopettaja on kassalla ollut...

• Näin se vaan on

Turha syyllistää lapsia / nuoria. Tiedän niin monta tapausta, jossa opettaja on pahoinpidellyt oppilasta lasta / nuorta sekä henkisesti että fyysisesti.
      -Ei siis ihme, että opettajalta vietiin nämä "oikeudet" lapseen.

• RST58

Opettaja EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA käyttäytyä noin mitä kerrot! tämä ei ikävä kyllä ole ainut tapaus Opettaja piireissä niitä on muitakin jotka eivät kestä lasten meteliä.
      Opettaja pitää olla TURVA oppilaille eikä aiheuttaa pelkoa!
      Uskon kyllä että oppilailla on mielikuvitusta mutta ei setään noin vilkasta!
      Kannattaa olla yhteydessä muihin vanhempiin, ovatko heidänkin lapset kertoneet samaa omille vanhemmilleen.Ole lapsesi tukena! kukaan muu ei ole!
      Ole tiukka!!!!! Vaadi seurantaa!

• 12+6

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

• mmmmm

surkee provo. missään uutisissa ei ole mainittu tai kirjoitettu tuollaisesta.
      laita sille omalle yli vanhalle liika hellitylle murkullesi tutti takaisin suuhun ettei puhu enää paskaa.

• ugy49

Kyllä lapsia pitäisi saada koulussa kurittaa kun kotona ei viitsitä tai jakseta. Yh-äidit ovat ihan purjeessa lastensa kanssa. (puolet avioliitoista päätyy eroon.) Haetaan alaikäisille viinaa ja tupakkaa. Hah hah on siinä lapsille malliäitejä. Sosiaalihuolto ei pysty vastaamaan huutoon, koska tapauksia on niin paljon.

• iuvfe34

Yh-Äidit ovat kovassa purjeessa lastensa kanssa. Haetaan tupakkaa ja viinaa kotiin ja sitten kun krapulassa janipetteri riehuu niin syy onkin opessa. HALOO!

• Jos läpsimisistä on todisteita, niin ota rahat pois! On syyllistynyt lievään pahoinpitelyyn ja mielellään varmasti sopii asian kahdenkesken, ennenkuin lähtee poliisille ja tuomioistuimeen selittämään tekojaan. Tommonen tonni sieltä irtoaa helposti.

• eerer

Ohoh, onpas tullut miinuksia aloittajalle! Se on aina niin traumaattista suomalaisille, kun kyseenalaistetaan virallisessa asemassa olevaa henkilöä. Poliiseja ei saa kritisoida, lääkäreitä ei saa kritisoida, opettajia ei saa... jne. Ehkä niitä pulpetteja ei nyt olla varsinaisesti heitelty ympäriinsä, mutta on opettaja saattanut nostaa pulpettia ja paukauttaa sen lattiaan, esimerkiksi takana olevien huomion saamiseksi. Jonkinlaisesta temperamentistahan sekin kertoo, eikä varmaan lasten kannalta ihan asianmukaisimmasta.

• eerer

Kun minä olin aikoinaan peruskoulussa 1990-luvun puolivälissä, niin meillä oli mm. uskonnon opettaja, joka sanoi homoja "saatanallisiksi", äidinkielen opettaja, joka yllytti kirjoittamaan homoja halveksivia aineita, ja musiikin opettaja, jolla oli tapana paukutella oppilaita päähän musiikin teoriakirjalla.

• Vanhempi

Tuollaisia opettajia löytyy, niistä täytyy tehdä kantelu aluehallinnon tarkastajille, he ovat virkansa puolesta velvollisia tutkimaan onko opettajan käytös asiallista, kyllä tuollaiselle laki löytyy, kenenkään lasten ei tarvitse kärsiä epä asiallisesta opettajan käytöksestä!!

• Joo, omassa varhaisnuoruudessani opettaja saattoi tehdä esim pitkätukkaisesta pojasta luokan edessä toisarvoisen ihmisen. On tässä sentään 60-luvulta päästy parempaan sivistykseen.

• joutsen

KUN JUOMARI ON TUOMARI NIIN LAKI LAINEHTII.OLIPA TÄMÄ TUOMARI MIKÄ TAHANSA TUOMARI.

• utopisti

Kuulostaa vään liioiteltulta. Ei kuitenkaan kannata heti uskoa murrosikäisiä, eikä juuri minkään ikäisiä lapsia jos alakvat haukkua opettajaansa. Asiasta pitää ottaa selvä.

Muistan kun olin itse 23-24 v ja kerroimme vanhemmillemme tarinoita mitä opettaja tekee. Emme ajatelleet seurauksia keksimistämme tarinoista.

Opettamme lähti muihin hommiin kun vanhemat alkoivat haukkua ja painostaa. Myöhemmin olen kuullut että opettajamme teki itsemurhan. Ei kyllä ollut enää opettajana vaan muissa työtehtävissä, eikä opetustehtävissä.

Onpa jäänyt mieleen että menikö psyyke meidän valheittemme takai. Ikuinen huono omatunto siitä jäi.

Toivon että vanhempamme olisivat selvittäneet asian juusrta jaksain, eikä heti uskonut meidän utopistisia tarinoita. Kadun vieläkin.

• utopisti taas

Tässä taas nimmari utopisti. Tarkoitin että kun olin itse 13-14 v. Ei siis 23-24 v.

• :====

Sattuko muuten olemaan Tapiolan seudun yläasteella? Taidan meinaan tietää kyseisen opettajan (jos on vielä nainenkin!)

• policeman

Provohan tämä on.

".....haukkunut lapsia ja läpsinyt..." Annat ymmärtää, että läpsinyt lapsia, mutta et kuitenkaan niin sano. Mitä siis on läpsinyt? Käsiäänkö?
      Miten te kehtaattekin lähteä tällaiseen provoon mukaan. No ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

• hymy auttaa

Ei se ainakaan sovi opelle,eikä paljon kenellekään,että saa raivokohtauksia tuontuosta!
      Jotka ovat lasten kanssa tekemisissä,heillä tulee olla vakaa ja rauhallinen mieli! Jos aikuinen ihminen rupeaa huoneessa esineitä pulpetteja tai pöytiä kaatelemaan lasten nähden,
      olisi parempi lähteä ja jättää se homma.

Hyvällä paremmin pärjää lastenkin kanssa,kun puhuu kauniisti ilman huutamista ja selittää asian.

• Voi Voi Opet!

voiko hitto sanasta antaa 15 minuuttia jälki-istuntoa jos opettaja ei kuule ja toiset menevät sanomaan opelle ruokalassa ja heti kun ope kuulee että joku on sanonut sanan hitto joka ei ole kirosana niin antaa sinä hetkenä jälki-istuntoa kun opettaja ei ole kuullut oppilaan sanovan niin eli ope uskoi kahta toista oppilasta ei oo järkee

• voi muttei saa

Jälkiistuntoa voi antaa vaikkei olisi tehnyt mitään eikä sanonut mitään, eli jopa ihan ilman mitään syytäkin.
        Mutta tietenkään kaikkea ei saa tehdä mitä voi tehdä. Sellaisista teoista löytyy lisätietoa rikoslaista ja osin muidenkin lakien tunnusmerkistön ymmärryksellä lukemalla.
        Nykyään netistä löytyy: www.finlex.fi

• perheen (perä)pää

Kyllä ne pulpetit tahtoo lennellä muuallakin... kuuleman mukaan. Ensin ilmoitus rehtorille ja sitten poliisille, ja sitten huolehdit siitä että korvaa aiheuttamansa vahingon.

• JESSUS!!!

Se on hyvä että edes koulussa on joku joka näyttää viimeisen mitan paikan, kun sitä ei tänä päivänä isolle osalle näistä "kullan muruista" tehdä selväksi kotona ja peruskäytöstavatkin on hirvittävän haasteellista muka opettaa, että OI VOI!

Saisivat ruveta taas opettajat pentuja läpsimään karttakepeillä sormille minun puolesta!!! Ai että olisi hienoa!!!

Nyky teineistä ei aikas suuresta osasta ole ihmisiksi luettavissa käytökseltään kuin murto-osa, joten olkoon opetuskin sen mukaista. Nyky murkuilla ei ole mitään kuria...
      - Muita ihmisiä ei kunnioiteta, mutta näitä kakaroita muka pitäisi kunnioittaa
      - Valehdellaan silmät päästä
      - Ei osata käytöstapoja
      - Rahaa pitäisi saada tekemättä mitään
      - Koulun käytävillä valutaan, kuin räkä poskella
      - Opettajia haukutaan, joissain tapauksissa heihin käydään käsiksi
      - Pieksetään tuntemattomia vastaantulijoita
      - Varastellaan
      - Ei oteta vastuuta
      - Hajoitetaan mitä tielle sattuu
      - Haistatellaan ohikulkijoille
      - Ei tehdä kotitöitä ( imurointia, siivousta, pestä edes omia vaatteitaan )
      - EI OSATA KOTITÖITÄ! EI TIEDETÄ MITÄ NE ON!
      - Vaaditaan nettiä, kalliita puhelimia ja liittymiä ilman saldoja JA EI OLLA VALMIITA OSALLISTUMAAN NÄIDEN OLEMASSA OLOON JA YLLÄPITOON
      YMS, YMS, YMS!!!!!!

Jessus kun pitäisi sen kotiväen jo havantua eikä vain jauhaa turhaa paskaa, tarttua toimeen ja opettaa elämän pelisääntöjä!!! Eikä aina olla " ei se meidän Mirkku... Ei se meidän Markku"!!! Herätys vanhemmat!!! Se on teidän vastuunne kasvattaa lapsistanne kunnon kansalaisia, EI KOULUJÄRJESTELMÄN!!!

KATSOKAA VANHEMMAT PEILIIN! OTTAKAA NE PEUKALOT SIELTÄ PERSEISTÄNNE JA HOITAKAA KASVATTAJAN VASTUUNNE!!!!

Terveisin: huolestunut ihminen alle 30 v.

• paskat opettajat

Meilläpä oli vanha nyrkkeilijä opettajana, joka tapasi lyödä isolla nyrkillään oppilaiden pään viereen niin että kaapin sisältö helisi.Hän myös löi oppilaiden päitä seinään kun joku teki jotain väärin.Lukuisat varoitukset, ja vielä setä opetti.
      Legendan mukaan hän olisi roikottanut oppilasta ikkunastakin, ja uskon että hänen persoonansa siihen kykenisi mutta todeksi väitän vain nämä pään seinään lyönnit ja nyrkkeilyt, koska ne olen itse henkilökohtaisesti nähnyt ja kokenut penskana.
      Nyt opettaja on eläkkeellä.Lopetti minun kiusaamiseni vain siksi,että veljeni kehoitti opettajaa lopettamaan touhunsa väkivallan uhalla.

Kyllä näitä sekopäitä löytyy opettajista ja oppilaista.Ilmoitusta vaan eteenpäin, tuskin mitään auttaa mutta kait se kannattaa silti tehdä.

Minua on myös mustalainen huitonut moralla ala-asteella, ollen samalla naisopettajan selän takana turvassa ja opettaja mylvi minulle että lopeta.Mielenkiintoinen tilanne, varsinkin kun otetaan huomioon että lapsi huitoo teräaseella, minä en tee muuta kun koitan väistellä puukkoa ja opettaja huutaa paskat housuissa minulle, että lopeta.Pelkäsi mannen vanhempia niin paljon ilmeisesti, ja rotusortosyytteitä, että minä olin se arvoton joka olisi opettajan mielestä saanut jäädä suojelematta.

En kerro missä kyseinen koulu on, tai opettajien/osallisten nimiä, ettei joku ala itkemään näistä vanhoista minulle.Itse kokenut ala-asteella, joten voin todeksi ne todistaa.Sen verran voin sanoa, että mikään pikkukylä ei ole kyseessä ja varmaan moni jo tunnistaa tarinasta missä ollaan :)

• Tervetuloa...

..vain kouluun, inkluusio! Siellä luokassa istuu pari terävää, kourallinen keskitasoisia ja loput ovat pienluokkien tarpeessa: ad/hd, keskittymishäiriö, sosiaalinen sopeutumattomuus, erilaiset oppimisvaikeudet, rajattomuus, oppilaan mielenterveyshäiriöt.... Mutta nythän kaikila on oikeus lähikouluun, joten tervetuloa vain kaikki lapset hullujenhuoneelle! Täällä ei mikään suju. Avustajia ei ole. Rahaa ei ole. Koulutusta erityislasten/-nuorten kohtaamiseen ei ole (aineenopettaja yläkoulussa ei ole erityisopettaja, vaikka sitä häneltä nyt vaaditaankin). On erilaista tukea paperilla, mutta tosiasiassa oppilaat ovat valtion päätöksellä heitteillä. Kyllä siinä pinna palaa kerran jos toisenkin, kun ei saa tehdä omaa työtään vaan pitää varjella toisia oppilaita yhdeltä arvaamattomalta, vituttelevalta, vaeltavalta, hälisevältä mafiapomolta. Tai ei sentään. Niitä alkaa olla enemmän kuin yksi luokallaan. Toki silloin, kun ope huomaa pinnansa kiristyneen räjähdysherkäksi, on syytä ottaa sairausloma. Eikä se ole häpeä vaan itsestäänhuolehtimista.

• Voi teitä uusavutomi

On teillä jutut aikamoiset, kuka uskoo moista? Ei kukaan.

• ope, häirikkö

Olen valitettavasti joutunut tekemisiin kolmen opettajan kanssa eri tilanteissa heidän työnsä ulkopuolella. Kaikki ovat olleet narsistisia besserwissereitä, täysin kykenemättömiä normaaliin terveeseen kanssakäymiseen toisten ihmisten kanssa. Hakeutuuko alalle tällaiset luonnevikaiset vai mistä kyse? Eräs, itse opettaja, määritteli, että opettajan ammattitauti on ylemmyyden harhakuva itsestään. Saavat seistä luokassa muiden yläpuolella, kaikkien oltava hiljaa ja kuunneltava. Eivät pääse tästä roolistaan eroon edes koulun ulkopuolella. Onhan yleisesti tiedossa miten ahdistavia paikkoja ovat opettajanhuoneet. Siellä kiusataan, kilpaillaan ym. Sitten nämä surkeat isottelijat yrittävät päteä luokassa ja siirtävät omaa pahoinvointiaan lapsiin. Täytyy objektiivisuuden takia mainita, että tiedän myös yhden hyvän tyypin, joka on opettaja.

• Ihan outoa...

..jorinaa tuo "ope, häirikkö". Toki narsisteja lienee joka ammatissa ja erityisesti johtopaikoilla (politiikka, yritysjohto jne.) ja varmaan joukkoon mahtuu joku opettajakin. Omalla työpaikallani ei ole yhtään narsistista kollegaa. Opehuoneessa saamme tuuletella ajatuksia, kysyä neuvoja ja vinkkejä toisiltamme ja joskus myös nauraa kyyneleet silmissä itsekunkin edesottamuksille. Ei ole kilpailua eikä kiusaamista vaan aikuisia ihmisiä opehuoneessa. En tunnista tuota ylemmyyden harhakuvaakaan. Ei ole koskaan juolahtanut mieleen. Koulutyön onnistumisen edellytys on tässä meidän koulusysteemissämme se, että välillä oppilaat ovat hiljaa ja kuuntelevat. Ei tee pahaa vanhemmillekaan... Oma pahoinvointi puretaan muualla, ei luokassa. Joskus huonosti nukutun yön jälkeen voin todeta tunnin alussa, että näin on päässyt käymään ja saatan olla hieman kipakampi sen vuoksi. Oppilaat ovat fiksuja ja ovat sitten senmukaisesti. Onhan joskus joku oppilaskin viettänyt levottoman yön ja ymmärrän häntä siinä tilanteessa. Hyvää kouluvuotta kaikille oppilaille ja vanhemmille lujuutta kasvatustehtävässään. Se on 24/7 työtä. Jos jotain on, ole hyvä ja ota yhteyttä opettajaan. Jos asia ei selviä, ota yhteyttä rehtoriin. Jos sittenkään ei asia selviä, ota yhteyttä oikeaksi katsomaasi tahoon.

• ei opettaja

Opettaja on vain ammatti muiden joukossa. Suurin syy opettajaksi valmistujilla on halu opettaa jotain ainetta, jonka kokee itsekin mukavaksi. Toinen syy on tietenkin pitkät lomat.

Paha asia on nykyisin kurittomat oppilaat. Vanhemmat eivät koskaan sasi mennä mukaan lastensa valituksiin opettajasta, vaan opettajaa pitää tukea siinä tehtävässä, mikä hänellä on.

Asia erikseen on tietenkin jos oikeasti opettaja on mielisairas. Kannattaa myöskin kysäistä lapsilta mikä oli syynä että opettaja heitteli pulpettia. Kenties lapset haistattelivat, haukkuivat opettaa huor..si, tms. Näin tapahtuu oikeasti elämässä - siis kouluissa.

Nimimerkki ope, häirikkö ei varmaankaan tiedä opettajan ammatista yhtään mitään. Minä en tiedä kuin yhden ainoan omituisen opettajan, mutta se onkin entinen armeijan kapiainen...

• ope on upee

Opettajan rajat ? Joo meidän opella on kivat aurinkorajat,oli avonainen paita,isot tissit ja pienet rintsikat.Sellaista rajaa katsele kyllä.

• somebody

Vaikea ottaa mitään kantaa tähän keskusteluun. Toisaalta luokissa on aina niitä häiriköitä, mutta eivät asiat kyllä open raivareilla parane. Itse olen ollut aina se kiltti oppilas, joka hukkuu häiriköiden sekaan. Välillä tuntuu, etteivät opettajatkaan huomaa minua. Toisaalta ne häiriköt saavat ainakin meidän koulussa myös paljon huomiota ja tuntuu, että toisaalta niitä aina äänessä olevia jotenkin suositaan. Itse olen ainakin saanut palautetta hiljaisuudestani ja häiriköt saavat rauhassa pälättää.
      Vähän vaikea olla juuri sopiva. Ei liian hiljainen, muttei kumminkaan häirikkö. No niin tai näin, en minäkään ole tähän koulujärjestelmään tyytyväinen.

terveisin 3 vuotta kiusattu tyttö, joka ei kuitenkaan ole koskaan antanut periksi, vaikka välillä on tuntunut, että voimat loppuu. Koulut käyn, vaikka mikä olisi.

• Tapaus tapaukselta

Alustuksesta nyt kun ei vain käynyt ilmi miten vanhoista oppilaista oli kyse. Toisinsanoen vasta 15 vuotias on oikeustoimikelpoinen elikkä on oikeus todistaa asiassa jos nyt kyseessä olisi ollut vaikka jonkinasteinen pahoinpitely opettajan taholta. Tosin kyllähän jonkinlaista painoarvoa pitää asettaa sellaisellekin seikalle, vaikka jos joku alle 15 vuotiaskin olisi videoinut riehuvan opettajan touhuja ja mahdollisia pahoinpitelyjä.
      Itse asiassa käytännössä se nyt ei vain ole mitenkään tavatonta, että opettaja saattaa menettää malttinsa, kun tässä aikojen saatossa "natiaiset" on päästetty niskan päälle. Toisaalta räjähdysherkän opettajan luulisi olevan sen verran viisas, että ymmärtäisi vaihtaa ajoissa alaa ennenkuin irtisanotaan virasta.

• yg475

Opettajan rajat ? Joo meidän opella on kivat aurinkorajat,oli avonainen paita,isot tissit ja pienet rintsikat.Sellaista rajaa katsele kyllä.

Tottakai,mutta pientä rajaa.

• Paljon nähnyt 73 V

Mielestäni kotona pitäisi em jutut hoitaa ! Jotakin on pielessä jos esimurkku esiintyy niin ärsyttävästi että ope saa raivarin.eiköhän olisi syytä tavata lasten vanhemmat raivarin saanut Opettajan ja häirikkö lapsi mukana., Tässä nähdään se lännestä opittu vapaa kasvatus ! Hoitakaa lapsianne niin hyvin kuin voitte sillä ne lähtevät yllättävän äkkiä Maailmalle!!!! Opettajakin on vain ihminen,

• Mietteitä..

Nykykoulunkäynti on ainakin amis-tasolla menossa pahasti pieleen.

Opettajilta tiputetaan oikeuksia ja odotetaan heidän pystyvän pitämään järjestystä ja kuria vain puhumalla oppilaille, että olkaas ny rauhallisesti ja seuratkaa tuntia.

Miten muka oppilaat reagoivat sanallisiin kommentteihin, tietenkin välittämättä niistä paskaakaan, eli meno jatkuu entisenlaisena tai korkeintaan hyvin samankaltaisena.

Riippuen päivästä voi olla rauhallisempaa, mutta kumminkin omasta mielestäni huonompaan suuntaan ollaan menossa.

Esimerkiksi, WinNova on nykyään savuton oppilaitos, mikä on outoa, koska esimerkiksi kaikki oppilaat, jotka ammattikouluun päättävät hakea, eivät ole ala-ikäisiä, ja toiseksi eikö tupakointi ole jokaisen henkilökohtainen asia, olkoonkin kuinka epäterveellistä tahansa.

Minun mielestäni voisi harkita jonkin näköistä parannusta nykyiseen järjestelmään, koska näillä näkymin vain luoja tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Asiallisia kommentteja otetaan vastaan ja jos tekstissäni on jotain epäselvää, valheellista tai muuten vaan virheellistä, painotan, että kirjoittamani asiat tulevat minulta, eivätkä mistään lehdistä, tutkimuksista tai wikipediasta suoraan.

• voi voi.

Kuri on kaiken alku ja kurin puute kaiken loppu? Nykypenikat ei osaa käyttäytyä, eivät osaa kunnioittaa mitään muuta kuin telkkaria, tietokonetta ym. teknisiä vempaimia mistä kuuluu jotain kauheeta ääntä ja millä voi pelata väkivaltapelejä. Missä vika? No kasvatuksessa tietenkin. Vanhat kasvatustavat kunniaan, niin alkaa tämänkin maan hulttiokakarohin tulla ihmistavat takaisin. Ei ihme jos opettajat alkaa sekoilla jos kakarat on pöljiä eikä mitään saa tehdä kun pelkäävät menettävän uransa. Tämän maan on rakentaneet ja pelastaneet ne, joiden kasvatukseen on kuulunut kuri. Nyt uhkaa mennä kaikki nurin kun uusi sukupolvi mässää ja tekee mitä huvittaa eikä mitään kunnioiteta ja ajatellaan vain itseään?

• voi olla niinkin!

Miksi aloittaja ei mene seuraamaan tuntien kulumista? Kyllä luokkaan voi mennä "kuunteluoppilaaksi". Jos opettaja nyt kovin kilahtavaa sorttia on, hän tuskin kovin kauaa pysty salaamaan todellista luontoaan ja kyllä sen oppilaiden käytöksestäkin näkee, miten asiat ovat.

• venäjästä

Opettaja on ilmeisesti venäläinen

• Pohdin

Voiko tätä sukupolvea (nuoria, lapsia) syyttää siitä kehityksestä(kaiken maailman vempaimet, käytös) mihin on ajan saatossa tultu? Miksi tämän ajan vanhemmat (keski-ikäiset, nuoret aikuiset) ovat osin kykenemättömiä kasvattamaan lapsiaan? Voiko se johtua siitä mitä he ovat itse aikanaan saaneet (läheisyys, emotionaalinen huomio, rakkaus) omilta vanhemmiltaan, isovanhemmiltaan tai olleet saamatta? Vai voiko tämä kaikki nykyajan kehitys olla vain väistämätöntä? Onko kukaan oikeastaan syyllinen vai kaikki? Ja vielä, kuka ne telkkarit, tietokoneet, pelit ym.on keksinyt lapsille houkutuksiksi? Kaupat täynnä kaikkea tätä tavaraa. Sen ikäisen on helppo tuomita lapset ja nuoret vempeleineen, joilla ei itse ollut tällaisia houkutuksia maailma täynnä. Asuttiin maalla ja leikittiin käpylehmillä, kun muuta ei ollut. Mitäpä jos olisi ollut jo kaikki vempeleet? Olisiko sen ajan vanhemmat sitten kuitenkin olleet juuri samanlaisia kuin tänäpäivänä ovat???

• huolestuisin minäkin

Poikani oli silloin toisella luokalla ja KYLLÄ,hän osaa itse peseytyä ja peseytyykin joka päivä.Ei sattumoisin ole mikään häirikkö oppilas ollut koskaan,pelkästään kehuja saanut kiltteydestään koulusta.Menkääpäs tekemään kotonanne lapsillenne tuollaista ruumiillista väkivaltaa,niin jo on sossut kimpussa ja lapset lastenkodissa.Sama asia täytyisi päteä myös ulkopuolisiin ihmisiin,eihän ketään saa esim.tappaa ja edes lyödä rangaistuksetta,siihen puuttuu silloin syyttäjä.Täytyy olla opettajan nupissa vikaajos pienen lapsen päälle käy eikä osaa kommunikoida lasten kanssa.Meillä ei ole koskaan ollut moista,eikä ole tarvinnut edes huutaa lapsille,he uskovat kyllä kerralla kun sanoo.Joillakin näistä kirjoittajista on omakohtaisia katkeria kokemuksia omista lapsistaan jotka ovat ilmeisemmin päätyneet pummeiksi ja linnavenkuloiksi.Jokainen tyylillään.

• Ammattikasvattaja

Avaaja voisi mreille ensinnäkin avoimesti kertoa sen, mikä kunta ja mikä koulu on kyseessä. Avaaja ei liene vaitiolovelvollisuuden piirissä. Suosittelin avaajaa jo aluksi toimimaan niin. Ei ole tainnut mitään kuulua. Kyseessä lienee siis TAAS KRRAN trolli.

Uskomatonta on lähinnä se, että Suomi24 osoittaa jälleen korkean tasonsa nostamalla tämän tyyppisen tekstin oikein erikoisasemaan. Mihinkään hyödylliseen keskusteluunhan tämä ei johda.

Toki joidenkin ihmisten - ainakin tämän palstan vakiokirjoittajien teinien - mielestä opettajia on mukavaa arvostella päivät pitkät. Hupinsa kullakin.Suosittelen kaikille opettajiin tyyttymättömille sitä, että he hakeutuvat ÄKKIÄ alalle. Epäpätevien tilalle helppoihin hommiinhan on NOPEASTI satava pätevämpiä, vai mitä??

• kokenut jääräp ope

Ihmettelen, miksi opettajat lähtevät tähän trolliin mukaan. Luulisi nyt ainakin heillä olevan kokemusta oppilaiden mielenliikkeistä. Teksti on taitavasti kirjoitettu ja se jättää auki monia asioita tapahtumien kulussa.
        Uskotko, että opettaja jatkaisi työssään, mikäli tuo olisi totta?
        Minä en usko. Syyte olisi jo vetämässä. Vrt. esimerkiksi Sastamalan koulun rehtori toiminnasta tehty kantelu.

• periksi en anna

Joo opettajat puollustaa toisiaan ja rehtorit heitä aina on kotona tai lapsessa vikaa jos kaikki ei mee niin kun he haluavat.Itselläni on erityislapsi joka käy erityiskoulua ja hänellä on oma avustaja koulussa.Ongelmana on se että koulu/kaupunki haluaa järjestää joka helkutin vuosi yhtenä lauantaina koulupäivän johon vanhempienkin pitäisi osallistua ja sillä saadaan 7.12 vapaaksi.Minä protestoin tätä käytäntöä koska teen 6pvää viikossa töitä lauantaisinkin. Isä ehtii olla lapsenkanssa tai sisarukset silloin mutta kouluun he eivät halua osallistua.
      7.12 on tavallinen työpäivä kaikilla ja sisaruksilla koulupäivä(ammattikoulussa) niin minulla ei ole silloin lapselleni hoitajaa ja hän on riippuvainen aikuisen läsnäolosta minulle se on työpäivä niin kun muillekkin.Jostain syystä opettajat muu henkilökunta haluaa tehdä sen aina lauantaisin sisään saadakseen vapaaksi.Puhutaan että pitäisi säästää mitä säästöä on jos lauantailta maksetaan 50% palkka heille ja tavallinen arkipäivä tulisi kaupungillekkin halvemmaksi.Ymmärrän kyllä muitten lasten vanhemmat ovat joko työttömiä/ yrittäjiä he voivat pitää arkipäivän 7.12 vapaata minä en voi.Olen sanonut suoraan että meillä ei lauantaisin käydä koulua ja pidän siitä kiinni joka vuosi laittakoot luvattomaksi poissaoloksi tai miksi haluaa mutta periksi en anna.He v oivat tehdä vä'lipäivänä töitä niin kun muutkin ihmiset.

• Lauantai...

...on ainoa päivä, joka suurimmalle osasta oppilaiden vanhempia käy. Jokainen kunta päättää, miten lakisääteiset 190 koulupäivää lukuvuoteen ajoittuvat. Määrätty on, että kevätjuhla on viikon 22 vimeisenä arkipäivänä. Lauantaityöpäivä on hyvä tilaisuus yrittää aktivoida vanhempia tutustumaan kouluun, lapsiin ja opettajin. Se on yksi osa kodin ja koulun yhteistyötä. Lapselle se on työpäivä. Jos hänellä on avustaja eivätkä vanhemmat pääse tai kehtaa koululle tulla, oppilas tulee kouluun niin kuin muinakin arkipäivinä.

• sivusta seurannut

Tehdään koulutuksesta maksullista niin ehkä opettajat saavat vihdoin työrauhan. Opettaja ei ole kasvattaja vaan ainoastaan opettaja.

• sitä saa mitä tilaa

Meillä kävi niin et kun poika aloitti eka luokan innokkaana ja satoi ensi lumi ottivat kaverit kaikki lunta käteen ja tekivät lumipallon opettaja antoi puolituntia jälkiistuntoa lapsille koska lumipallojen teko on kielletty.He eivät aikoneet ketään heittää eikä heille kukaan ollut kertonut et lumipalloja ei saa tehdä päiväkodissa kun opetettiin tekemään pieniä palloja ja niistä lumilyhty. Joten ei ne opettajatkaan ole oikeuden mukaisia ja voisivat muutenkin katsoa peiliin moni opettaja luokittelee rikkaitten ja köyhien lapset ja juoruavat muun henkilökunnan kanssa lasten vanhempien asioita suorastaan pitävät itseään jumalana ja yrittävät tehdä kaikista kaltaisiaan jos joku vanhempi ojentaa opettajaa se kostetaan viattomalle lapselle näin se vaan on.Kiusaamista tapahtuu opettajienkin taholta ja siltä muut sulkee silmänsä .Jos lastenkanssa on vaikeaa eikä pärjää kannattaa vaihtaa alaa Lasten kanssa pärjää jos osaa puhua asioista ja perustelee ne lapselle hyvin paljon lasten käytös on kiinni siitä kuinka esitätte asian ja kuinka heitä kohtelette.LAPSET ON IHANIA JA INNOKKAITA OSALLISTUMAAN KAIKKEEN ja edelleenkin lapsen suusta totuus tulee ei opettajan tai rehtorin.

• Vallan hauska..

..pläjäys tuo "Sitä saa mitä tilaa". Ei voi todeta kuin että todellakin! Kummallisia luuloja ja harhoja ihmisillä. Jes.

"Tuo kaupan kassa kyylää minua aina eikä oikein palvele ilolla. Sille ei köyhän raha kelpaa. Varmasti nauraa minulle ruokatauolla toisten kassojen kanssa. Jos lapseni tulee ja varastaa karkkia, varmasti soittavat poliisille, vaikka ei kassa ole kertonut, että ei saa varastaa. Eihän se napero tiedä, että niin ei saa tehdä. Ei ole vanhempien asia valistaa lapsiaan vaan kaupan.. Ja nyt ei tullut muuten oikea tarjoushinta. Kyllä pitäisi vaihtaa alaa, jos ei tarjouksia tiedä eikä osaa rahasta oikein vastata. Kerrankin antoi 10 senttiä liikaa takaisin. Näin se vain on. Minun ja lapseni suusta tulee ainoa totuus ja valkeus. Sanokoon kassatäti mitä hyvänsä. Minä tiedän parhaiten!."

• samppa_

Kiva kuulla positiivistakin kommenttia. Inhottaa itse nuorena lukee tätä helvetinmoista yleistämistä.

• helppo uskoo

Pitää ilmoittaa heti koulutoimistoon, ettei lapsille tapahdu mitään. Toihan on hirveetä. Jos kotona olisi tuollaista niin sehäno lisi jo lastensuojelu ilmoitus, nyt vois soittaa sossuun ja kysyy et opettaja kilahtelee lasten kansas... hui kauheeta.

Ihan oikeesti, jos pulpetit lentelee, niin siitä tskin osuessa lapseen tulee vakavat seuraukset jos ei ihan henki jo lähde.... kauheeta.

• ruusukkanen

Joo usko sinä vain kakaraasi. Tule ihmeessä kouluun katsomaan, miten ne sinun kullannuppusi ovat niiiiin kilttejä. Eiköhän juttu ole toisinpäin. Opettajat ne tiukoilla ovat epäkypsien pentujen kanssa.

• Rauhoitu

Jos open suusta tulee : epäkypsiä pentuja, niin jokin on kyllä pahasti vialla. Kenenkään lapsia ei pennutella. Oli epäkypsiä tai ei !!

• Porsas Tursas

Niin no: EHKÄPÄ se ei olekaan todellisuudessa opettaja, joka niin kirjoitti...

• opetustyöläinen

Kyllä voi sanoa noinkin. Nostettakoon sitten syyte, jos on menetellyt väärin. Minulla on tapana nimitellä huonosti käyttäytyviä pentuja junteiksi. Se on tepsinyt aina. Lippalakki lähtee päästä ja samalla myös päällystakit ruokailussa. Huonosti käyttäytyvä ihminen (oppilaskin) on juntti. Kuaan ei ole koskaan nostanut syytettä, vaikka onkin jupissut jotain olkansa yli. Opettajalla on paljon valtaa, kun vain tietää mihin sitä käyttää.
        Ovatko sinun lapsesi juntteja?

• kasvattaja
        opetustyöläinen kirjoitti:

Kyllä voi sanoa noinkin. Nostettakoon sitten syyte, jos on menetellyt väärin. Minulla on tapana nimitellä huonosti käyttäytyviä pentuja junteiksi. Se on tepsinyt aina. Lippalakki lähtee päästä ja samalla myös päällystakit ruokailussa. Huonosti käyttäytyvä ihminen (oppilaskin) on juntti. Kuaan ei ole koskaan nostanut syytettä, vaikka onkin jupissut jotain olkansa yli. Opettajalla on paljon valtaa, kun vain tietää mihin sitä käyttää.
        Ovatko sinun lapsesi juntteja?

Kyllä ovat juntteja sivistysanakirjan mukaan:

juntti

1. vars. (halventava) kömpelöstä, tyhmästä tm. miehestä, moukka, nuija, taukki, mäntti, uuno. esim. Maalaisjuntti. Juntti tyyppi.

2. tavallinen ihminen (vars. jupin vastakohtana). esim. Suomalainen perusjuntti.

Minä käytän paljonkin tuota sanaa koulussa ja jos joku siitä tulee valittamaan, niin sanon aina käyttäväni sitä kohdan 2 merkityksessä.

• Ehkäpä kuitenkin

Käytettiin ilmaisua : Tule ihmeessä kouluun katsomaan jne. ei että :mene kouluun katsomaan. Siitä voi päätellä et koulun työntekijä kuitenkin kyseessä.

• Ammattikasvattaja

Herää kysymys siitä, miksi nämä opettajia jatkuvasti kritisoivat ihmiset eivät todellakaan tule alalle. Työhän on ilmeisen helppoa ja palkka valtava?

• jafjaöjfaöjfö

Eihän töihin mennä niin että jos kritisoit, niin sine pitää mennä.

Ammatti otetaan semmoinen joka kiinnostaa.

Kaikista ei ole opettajiksi, kuten täällä huomataan, ihmiset eivät tykkää lapsista, silti haluavat ammattiin jossa on lapsia. Omituista.

Itse haluan olla yksin työssäni, ja olen tyytyväinen.

• Opepope82

Kesä-, heinä-, ja elokuu oli ainoa syy lähteä opettajaksi ittellä.. Ja missä muussa työssä kiskoo 2500€ kuukaudessa 24h työmäärällä/viikko? Ei siinä kyllä sen kummempaa omistautumista alalle tarvita.

• harkintaan opetustyö

Mä voisin alkaa opettajaksi kun heillä on kauheen pitkä lotmat ja lyhyet työpäivät. Palkkakin on korkee vaikkei oo töitäkään paljon. Ja muutenkin olisi kiva pomottaa lapsia. Muuten ei opetus työkiinnosta, mutta onneksi on kouluavustajat, ja voi lähtä välillä luokasta pois kun hermostuttaa.
      En ole pitkäpinnainen ihminen, räjähdän helposti ja kyllä sillon lapset ovat hiljaa. Kokemusta on vuoden kerho ohjaajna, kyllä tottelee kun vähän van katsoo vihaisesti.

• Näin

Olenpa monelta taholta ja nuoren suusta kuullut, että opettaja, joka kaikissa tilanteissa on ollut se fiksu aikuinen (nimittelemättä, huutamatta, vanhemmille ystävällinen vaikka koululainen toiminut väärin, tilannetta rauhoitteleva, ei provosoidu oppilaan sanomisista, hoitaa tilanteen kuitenkin vaadittavalla tavalla jne.) saa kaikkien oppilaiden kunnioituksen. Myös vanhempien! Lasten suusta kuulee usein että siitä ja siitä opesta ei tykätä ja taas toisesta opesta tykätään kovasti. Tykätty opettaja on tarpeen vaatiessa tiukka, kuria pitävä mutta kunnioittava. Ja sen lapset huomaavat ja aistivat, samoin kuin sen puuttumisen. Opettajan työ ei todellakaan ole helppoa, mutta tosiasia on että edellämainitunlainen opettaja saa kaikilta arvostuksen, ymmärryksen ja tuen raskaaseen ja vaativaan työhön!

• Suht.tajua kiitos!

Tyttäreni opettaja valitti kuinka hänen työnsä on raskasta. Oli neljän tunnin opetukset takana ja luokan kokeita oli menos korjaamaan. Mietin vain et mitenköhän "pitkä" päivä ope raasul oli. Itte olen kolmesvuoros sairaalas töissä ja usein joudun tekeen kahta vuoroa peräkkäinkin kun ei ole työvoimaa tarpeeks. Meinasin sanoo et käyppäs viikko mun hommis, niin loppuu toi naurettava marina.

• Upeope

Niinpä niin. Mikään työ ei ole kovinkaan vaativaa eikä vaadi erityistä osaamista - paitsi oma.

• Olen ope...

..yläkoulussa ja aika, jonka käytän koulutöihin (tunnit, tuntien suunnittelu, oppimateriaalin kasaaminen ja väsääminen kirjojen tueksi, kokeiden yms. tekeminen ja tarkistus, yt, sähköpostit, palaverit, valvonnat, vanh.illat jne.) on 50 tuntia/vko. Pidin viime lukuvuonna pari viikkoa kirjaa työajasta ja tämä luku perustuu siihen. Äkkiä mieleentuleva open työ on vain jäävuoren huippu. Eli ei voi mennä sanomaan, että opettajilla on VÄHÄN TÖITÄ JA ISO PALKKA.

• Ole vaan

Ompa sattunu juuri noille viikoille nuo kaikki. Et voi väittää, että kaikki viikot sisältävät mainitunlaisia tehtäviä.

• Olen ope...

En sanonutkaan, että kaikki luettelemani työt olivat samalla viikolla. Luettelin opettajan työtehtäviä. Niin, vanhempainiltoja ei ole kuin kolme iltaa lukuvuodessa - pienimmillään. Muutoin kaikki pyörii koko ajan.

• hggfjfgjfg

VOIKO ANTAA 15 MINUUTIN JÄLKI-ISTUNNON KUN POISTUU 2 METRIÄ KOULURAJOJEN ULKOPUOLELLE! ITSELLE KÄVI NÄIN TÄNÄÄN JA VIELLÄ PERJANTAINA JAETTIIN ISTUNTOJA KUN HYPITTIIN KIIKUSTA

• rajat

KYLLÄ VOI ANTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OMAA TYHMYYTTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Raja on raja. Onko pakko kokeilla, että jos menen metrin rajan väärälle puolelle, saanko siitä jälki-istuntoa? Tai jos menen kaksi metriä? Kolme? Näitä kokeilijoita aina riittää ja kun lopulta saavat jälki-istuntoa niin kauhea poru. Voi hyvänen aika.

• Hullujen kirjoa

Jokaisella opettajalla on ainakin yksi hullu oppilas, mutta jokaisella oppilaalla ei ole hullua opettajaa.

• Käytös 4

Ja taas opettajan suusta noin fiksua... Korkeakoulu käyty, mutta elämän korkeakoulusta jotain jäänyt oppimatta.......

• Meinäitee ;-)

Taidat olla vanhempi, joka on sitä elämänkoulua käynyt rankimman jälkeen. Muita opintoja ei sitten lienekään.

Minä ainakin kunnioitan ns. kybällä lasteni opettajia, ihan jokaista. Ja kumma kyllä, lasteni kertomukset luokan todellisuudesta osuvat aika lähelle yksiin opettajien puheiden kanssa.

• Steiner-äiti

En ihan loppuun asti edes enää viitsinyt lukea keskustelua, mieleen tuli puolenvälin jälkeen missähän on ne vanhemmat, jotka häiritsevät opettajien työskentelyä jatkuvilla vaatimuksilla, kuten ilmaistaan lehtien palstoilla.

En ihan nuorten ja lasten kasvatustyönohjaajana ymmärrä miksi opettajakunta olisi niin ylijumalillista ettei sitä voisi joskus jopa tarpeen vaatiessa kyseenalaistaa?!?
      Minä olen valmis siihen omassa työssäni, että joudun vastuuseen ja perustelemaan ratkaisujani. Lastensuojelun työntekijät pitävät jatkuvaa kirjaamista lasten kasvatuksessa, jotta työkaverit siis ohjaajat pysyvät ajantasalla päivien kulusta tullessaan työvuoroon ja lasten oikeus tapahtuu, kun asiat on kirjattu. lastensuojelulakikin sanoo useimmissa kohdissa lapsen oikeudesta kuulemiseksi tulemiseen ja tästä tehdään virallinen paperi. Minua ei pätkän vertaa haittaa se, että tiedän työskennellessäni olevani vastuussa tekemisäni ja lopputilin paikka olisi jos alkaisin paiskomaan tavaroita, minun pitää myös harkita sanojani; Miksi provosoitusin teinin haistattelussa ja erittäin sosiopaattisin, anteeksi ilmaisuni, se on lyhin tapa ilmaista erittäin taitavia keinoja yrittää saada hermojen menetykseen ohjaajalle, joka on asettanut sääntöjä ja pitänyt huolen niiden noudattamisesta. Silloin jos sortuisin hermostumaan, ovat nuoret jos saaneet tavoitteensa täytetyksi ja auktoriteetti on menetetty.
      Yllä oli hienosti kuvattu ja ymmärsin pointin, ja sen, ettei sitä ole tarkoitettu suoraan sisäistetyksi eli "lapsi pitää hurmata".
      Olen ollut joillakin oppitunneilla seuraamassa opetusta, ja on se kumma jos härdelliluokan maineessa olevassa luokassa parin opettajan tunneilla ei tätä ilmeentynyt. Minulla on vahva kyky lukea ihmisen eleitä, ilmeitä koko vuorovaikutuksen kokonaisuus kuvassa ja seuratessani näitä opetus tilanteita arvostin parin opettajan kykyjä sanoa kurin palautus ehdottaman jämptisti kireällä äänensävyllä, asian toteutui oppilaan kohdalla vaaditusti opettaja siirtyi pois ja alkoi opettamaan hymyillen aidosti ja aivan samalle kuria saaneelle oppilaallekin samoin kuin muille, ilman henkilökohtaista kaunaa.
      Omassa työssäni jatkuvana tukena on työyhteisö, jossa keskustellaan kasvatus ratkaisuista. Työyhteisössä minä kuin työtoverinikin kyseenalaistavat omaa toimintaansa ja miettivät oliko oma toiminta asianmukaista ja on myös tilanteita, että on nuorelle pitänyt sanoa ettei oma toiminta ole ollut johdonmukaista ja on aikuisena käyttäytynyt harkitsemattomasti ja pyytänyt anteeksi, ja uskokaa tai älkää tällöin olen saanut enemmän kunnioitusta kuin koskaan muulloin!!
      Olen itse joutunut lapsena opettajan henkisen väkivallan uhriksi syyttä ja tiedän sen varmasti nyt aikuisena ettei opettajatkaan osaa käyttäytyä vaaditulla tavalla, ja syynä ei koskaan saa olla ne paineet jas se olisi hyvä syy aiheuttaa LAPSILLE jotakin, aikuinen on AIKUINEN ja lapsi on LAPSI

• Ammattikasvattaja

Steiner-äiti.

Moni asia saattaa vaikuttaa luokan käytökseen: oppiaine, päivä, kellonaika, viikonpäivä, yleinen fiiilis jne. Samoin, yksittäisen oppilaan suhteen tilanne voi vaihdella kovasti ja jo yhdenkin oppilaan toiminta voi suuresti vaikuttaa luonkan toimintaan tai toimimattomuuteen. Ja kyllä - myös opettajalla on merkityksensä. Siitä voimme luonnollisesti keskustella hyvinkin pitkään, kuuluuko opettajalle loppujen lopuksi muu kuin opettaminen.

Jos olet itse työssä lasten ja nuorten kanssa, ymmärtänet päivien erilaisuuden. "Joillakin oppitunneilla" mukana oleminen tuskin antaa kenellekään syvällistä kuvaa koulun todellisuudesta. Tuskin minäkään saisin kuvaa sinun työstäsi olemalla muutaman tunnin mukana?

Asiaton toiminta on asiatonta. Näiden Suomi24:n maanmainioiden avausten suhteen voidaan olla montaa eri mieltä, mutta tilanne ei siitä muutu. Luonnollisesti tietänet sen, että koulumaailmassa riittää myöskin oppiulasmateriaalia, joka ei ihan mistä tahansa - jos ylipäätään mistään - kiinnostunut ole. Ihan kaikkien kanssa se rakentava keskustelu ei onnistu. Asioita voidaan luvata, mutta mikään ei sitten muutukaan.

Aikuisena ihmisenä käsittänet hyvin sen, että työelämässä hommien on sujuttava, ollipa työyhteisö ideaalinen tai ei.. Lapset ja nuoretkin sitä opettelevat. Olipa opettajan naama aina hymyssä tai ei, asiat on käsiteltävä. Meitä opettajia on moneen lähtöön, joten yksinkertaistamaan ei kannata lähteä.

Ulkopuolisen on hyvin helppoa analyyttisesti kertoa siitä, miten missäkin tilanteessa "pitää" käyttäytyä ja hermot säilyttää. Jokainen omista taidoistaan vakuuttunut on tervetullut opettajantyöhön.

• Steiner-äiti

En ihan loppuun asti edes enää viitsinyt lukea keskustelua, mieleen tuli puolenvälin jälkeen missähän on ne vanhemmat, jotka häiritsevät opettajien työskentelyä jatkuvilla vaatimuksilla, kuten ilmaistaan lehtien palstoilla.

En ihan nuorten ja lasten kasvatustyönohjaajana ymmärrä miksi opettajakunta olisi niin ylijumalillista ettei sitä voisi joskus jopa tarpeen vaatiessa kyseenalaistaa?!?
      Minä olen valmis siihen omassa työssäni, että joudun vastuuseen ja perustelemaan ratkaisujani. Lastensuojelun työntekijät pitävät jatkuvaa kirjaamista lasten kasvatuksessa, jotta työkaverit siis ohjaajat pysyvät ajantasalla päivien kulusta tullessaan työvuoroon ja lasten oikeus tapahtuu, kun asiat on kirjattu. lastensuojelulakikin sanoo useimmissa kohdissa lapsen oikeudesta kuulemiseksi tulemiseen ja tästä tehdään virallinen paperi. Minua ei pätkän vertaa haittaa se, että tiedän työskennellessäni olevani vastuussa tekemisäni ja lopputilin paikka olisi jos alkaisin paiskomaan tavaroita, minun pitää myös harkita sanojani; Miksi provosoitusin teinin haistattelussa ja erittäin sosiopaattisin, anteeksi ilmaisuni, se on lyhin tapa ilmaista erittäin taitavia keinoja yrittää saada hermojen menetykseen ohjaajalle, joka on asettanut sääntöjä ja pitänyt huolen niiden noudattamisesta. Silloin jos sortuisin hermostumaan, ovat nuoret jos saaneet tavoitteensa täytetyksi ja auktoriteetti on menetetty.
      Yllä oli hienosti kuvattu ja ymmärsin pointin, ja sen, ettei sitä ole tarkoitettu suoraan sisäistetyksi eli "lapsi pitää hurmata".
      Olen ollut joillakin oppitunneilla seuraamassa opetusta, ja on se kumma jos härdelliluokan maineessa olevassa luokassa parin opettajan tunneilla ei tätä ilmeentynyt. Minulla on vahva kyky lukea ihmisen eleitä, ilmeitä koko vuorovaikutuksen kokonaisuus kuvassa ja seuratessani näitä opetus tilanteita arvostin parin opettajan kykyjä sanoa kurin palautus ehdottaman jämptisti kireällä äänensävyllä, asian toteutui oppilaan kohdalla vaaditusti opettaja siirtyi pois ja alkoi opettamaan hymyillen aidosti ja aivan samalle kuria saaneelle oppilaallekin samoin kuin muille, ilman henkilökohtaista kaunaa.
      Omassa työssäni jatkuvana tukena on työyhteisö, jossa keskustellaan kasvatus ratkaisuista. Työyhteisössä minä kuin työtoverinikin kyseenalaistavat omaa toimintaansa ja miettivät oliko oma toiminta asianmukaista ja on myös tilanteita, että on nuorelle pitänyt sanoa ettei oma toiminta ole ollut johdonmukaista ja on aikuisena käyttäytynyt harkitsemattomasti ja pyytänyt anteeksi, ja uskokaa tai älkää tällöin olen saanut enemmän kunnioitusta kuin koskaan muulloin!!
      Olen itse joutunut lapsena opettajan henkisen väkivallan uhriksi syyttä ja tiedän sen varmasti nyt aikuisena ettei opettajatkaan osaa käyttäytyä vaaditulla tavalla, ja syynä ei koskaan saa olla ne paineet jas se olisi hyvä syy aiheuttaa LAPSILLE jotakin, aikuinen on AIKUINEN ja lapsi on LAPSI

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      19
      2605
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1654
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26